Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / dojmy z STK
|< < 1 ... 24 25 26 27 28 29 > >|
14.01.2020 20:44 - Re: dojmy z STK 3254644
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ani uváděné údaje co mᚠv protokole již neplatí - nově upravili třeba ze čtyř po sobě na tři měření a jiné (ale to si celé nepamatuji) a s tím štítkem = pokud není štítek(nebo je poškozen) tak smolík - musíš na výrobce a nechat si vystavit novej.

A jinak to auto je 14.let starý - myslíš že někomu vadila ta norma kouřivosti , nebo že spalovna v té době musela mít na komíně lapač prachu (nečistot) a dneska musí

14.01.2020 20:47 - Re: dojmy z STK 3254646
lake
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 11

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tony_Z napsal(a):
Nevíš, jak to v dnešní době je? Zda je limit kouřivosti dán výrobcem (podle štítku) nebo EURO normou, kterou splňuje?


Řekl bych, že ani jruze ani autodiagnostik to netrefili správně. Vycházím z písemného materiálu "Metodický postup měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) a ve stanicích technických kontrol (STK)" - verze 2018.01 rev.2. A tam je pro vznětové motory napsáno jednoznačně:
14. Limitní hodnoty stanovuje výrobce vozidla, pokud je nestanovil, použijí se limitní hodnoty dle Přílohy č. 1 vyhlášky č. 211/2018 Sb..
--------------------------------------------------
Totéž je napsáno i ve vyhlášce, viz Příloha č. 1:
Závada 8.2.2.2: Opacita přesahuje úroveň UVEDENOU NA ŠTÍTKU VÝROBCE.
Opacita přesahuje úroveň uvedenou na štítku výrobce. U vozidel kategorie M a N nesmí být překročeny přípustné hodnoty, které jsou vyjádřené součinitelem absorpce "k":
a) 1,5 m-1 u vozidel s datem první registrace od 1. července 2008, pokud limity výrobce vozidla nejsou přísnější,
b) 0,7 m-1 u vozidel s datem první registrace od 1. ledna 2015, pokud limity výrobce vozidla nejsou přísnější,
c) 0,25 m-1 u vozidel s emisními limity EURO 6
---------------------------------------------------
Takže přednost má vždy to, co stanovil výrobce vozidla (podle štítku). Limity uvedené ve vyhlášce se použijí jen pokud výrobce nic nestanovil, nebo stanovil hodnotu vyšší. Takový případ ale u modeních motorů snad ani nemohl nastat (nebo se takové vozy nesměly dovážet).
Není tedy pravda, že pro všechna vozidla s FAP platí hodnota 0.25. Já mám například C5 s FAPem (DCRHSB 79 kW), rok výroby 2002. Byl homologován podle normy EURO3 (hodnota opacity 3 m-1) a to stále platí, dokud ho nevyprovodím do šrotu. Bez ohledu na to, že má FAP. Takže si nikdy žádný technik na STK nedovolil chtít po mně splnění limitu EURO4 (1.5 m-1) či dokonce EURO6 (0.25 m-1). Bez ohledu na to, že má FAP. Proto také na STK probíhá měření kouřivosti podle údajů výrobce, a ty odpovídají normě EURO3 (jiná tehdy ani nebyla). Žádný technik na STK mi nikdy netvrdil, že by auto z roku 2002 homologované podle EURO3 mělo snad splňovat limity EURO6. Ono ty limity samozřejmě splňuje, ale nemusí, nemusí ...

14.01.2020 21:05 - Re: dojmy z STK 3254649
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
To je hezké co píšeš a proč tedy jsou třeba spalovny,elektrárny, výtopny atd.. které byly homologovány bez lapačů nečistor na komínech je musely tímto osadit ? (byly homologovány přece bez tohoto zařízení) a v době kdy je stavěli odpovídaly, proč nesmí nafta do spousty měst když mají emise vpořádku ? (vím že je to něco jiného - není to nějak divné ? , proč nesundaní letadla ze vzduchu - nebo jsi přesvědčený že splňují emise ? - ono je to asi trochu jinak prostě aut je moc a potřebují staré zrušit aby byl odbyt novejch

14.01.2020 21:12 - Re: dojmy z STK 3254651
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
lake napsal(a):
Řekl bych, že ani jruze ani autodiagnostik to netrefili správně. Vycházím z písemného materiálu "Metodický postup měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) a ve stanicích technických kontrol (STK)" - verze 2018.01 rev.2.


vidis a nemas pravdu,navic ja se nepotrebuju "trefovat" ,ale vychazim z relevantnich a aktualnich materialu
navic jsem na STK a ME kazdy den,minimalne s jednim autem,ver mi zazivam realitu pomerne casto

no a to je ten vas problem,vychazite z udaju ktere uz nejsou pres rok platne
ME se ridi od 9.2019 metodikou 2019.09 rev.3 a ne jak uvadis 2018.01 rev.2

14.01.2020 21:39 - Re: dojmy z STK 3254656
lake
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 11

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
No, já zde raději neřeším ani elektrárny, ani spalovny, dokonce ani letadla. Nejsem Greta. Jen jsem odpovídal na dotaz, který položil Tony_Z a nedostal použitelnou odpověď.
Když to shrnu:
Není pravda, že všechna naftová vozidla s FAPem mají splňovat kouřivost (opacitu) 0.25 m-1.
Naopak platí, že každé vozidlo se posuzuje podle limitů platných v době uvedení do provozu a stanovených výrobcem vozidla. Je to ve vyhlášce. Zda auto má či nemá FAP je bezvýznamné.
- Pro vozidla registrovaná do 30. června 2008 se použijí limity kouřivosti odvozené z homologačních údajů výrobce.
- Pro vozidla registrovaná po 30. červnu 2008 se použijí limity kouřivosti odvozené z údajů výrobce jen tehdy, jsou-li přísnější než stanoví příslušná EURO norma (3, 4, 5, 6) a vyhláška č. 211/2018 Sb. v příloze č. 1.

14.01.2020 21:48 - Re: dojmy z STK 3254658
lake
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 11

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
ME se ridi od 9.2019 metodikou 2019.09 rev.3 a ne jak uvadis 2018.01 rev.2


Ale co píšeš je přece naprosto bezvýznamné. Rozhodující jsou pouze LIMITY UVEDENÉ VE VYHLÁŠCE č. 211/2018 Sb. A vyhláška se od roku 2018 nezměnila, a její příloha č. 1 obsahuje ty limity, které jsem už uvedl. Jak sis mohl všimnout, metodický pokyn neobsahuje žádné limity - je to jen návod jak, co, a v jakém pořadí měřit a kontrolovat. Je třeba číst vyhlášku!
Pokud ti některý technik na STK tvrdí něco v rozporu s vyhláškou, pošli ho do háje.

14.01.2020 21:53 - Re: dojmy z STK 3254659
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
lake napsal(a):
Ale co píšeš je přece naprosto bezvýznamné. Rozhodující jsou pouze LIMITY UVEDENÉ VE VYHLÁŠCE č. 211/2018 Sb. A vyhláška se od roku 2018 nezměnila, a její příloha č. 1 obsahuje ty limity, které jsem už uvedl. Jak sis mohl všimnout, metodický pokyn neobsahuje žádné limity - je to jen návod jak, co, a v jakém pořadí měřit a kontrolovat. Je třeba číst vyhlášku!
Pokud ti některý technik na STK tvrdí něco v rozporu s vyhláškou, pošli ho do háje.


v tom pripade nema cenu ti cokoli psat,kdyz je to bezvyznamne
az priste pojedes ME a vyhodi te , tak im rekni ze kecaji a posli je do haje

asi kazdej cteme jiny text ...

14.01.2020 22:10 - Re: dojmy z STK 3254660
lake
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 11

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
v tom pripade nema cenu ti cokoli psat,kdyz je to bezvyznamne
az priste pojedes ME a vyhodi te , tak im rekni ze kecaji a posli je do haje

Autodiag, to je tvůj problém, že si nechᚠs*át na hlavu od technika, který nezná vyhlášku ani limity. Ty je asi taky neznáš, jinak bys věděl jakou kouřivost má mít auto, které na STK vezeš.
Ostatně PataMat Ti dneska napsal totéž co já - má auto s FAPem z roku 2006 a limit má 0.50 m-1. Ne 0.25 m-1. Já mám auto z roku 2002 s FAPem a limit mám podle EURO3 3.0 m-1. Ne 0.25 m-1.

Stačí číst vyhlášku. V metodice žádné limity nehledej, nejsou tam. A ti je tam ten technik tedy najde, když mu věříš.

14.01.2020 22:11 - Re: dojmy z STK 3254661
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
lake napsal(a):
Autodiag, to je tvůj problém, že si nechᚠs*át na hlavu od technika, který nezná vyhlášku ani limity. Ty je asi taky neznáš, jinak bys věděl jakou kouřivost má mít auto, které na STK vezeš.

mas pravdu,diky za info

15.01.2020 07:50 - Re: dojmy z STK 3254692
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
lake napsal(a):
Autodiag, to je tvůj problém, že si nechᚠs*át na hlavu od technika, který nezná vyhlášku ani limity. Ty je asi taky neznáš, jinak bys věděl jakou kouřivost má mít auto, které na STK vezeš.


jsem ti zapomel jeste dodat ze nam vsem teda sere na hlavu DEKRA spolu s MVCR, protoze technik je na emisich dnes jen cvicena opice na ukony typu pripoj,vycti a odpoj...cely system je on line a technik ani nikdo jiny nezasahne do predepsanych ani merenych hodnot..a pokud ti auto projde a ty si myslis ze mas vyhrano muze se ti stat a stava se to, ze za 5 minut se mereni vrati s tim ze je neplatne a meri se znovu (do te doby nemas protokol)..z tiskarny uz leze jen protokol ktery prijde take online ..nekdy si tam zajed at vidis jak vypada praxe

15.01.2020 08:24 - Re: dojmy z STK 3254693
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Ani uváděné údaje co mᚠv protokole již neplatí - nově upravili třeba ze čtyř po sobě na tři měření a jiné (ale to si celé nepamatuji) a s tím štítkem = pokud není štítek(nebo je poškozen) tak smolík - musíš na výrobce a nechat si vystavit novej.

A jinak to auto je 14.let starý - myslíš že někomu vadila ta norma kouřivosti , nebo že spalovna v té době musela mít na komíně lapač prachu (nečistot) a dneska musí

Hmm, tak jo, STK kde sem byl to dělá uplně špatně, ale má to tak určené jak to má dělat a povolení na vše má ... měření proběhlo v lednu. Při měření sem mu stál za zadkem a vše dělal ofiko, žádná levárna. ..


autodiag napsal(a):
to ze mas cernej vejfuk znamena co ,ze se chlubis nebo konstatujes ze mas nefunkcni filtr ?

priste kdyz uz chces podporit necim sve tvrzeni,tak to alespon neupravuj a nemaz udaje


Podle dat z diag FAP funguje jak má, auto motoricky jezdí velmi dobře a spotřeba dlouhodobá je 6 litrů. Regenerace při vyloženě jen městském provozu je okolo 700km a při dovolenkovém dálničním byla přes 1260 km...

Udaje sem upravil pro "GDPR"

autodiag napsal(a):
technik je na emisich dnes jen cvicena opice na ukony typu pripoj,vycti a odpoj...cely system je on line a technik ani nikdo jiny nezasahne do predepsanych ani merenych hodnot..
..z tiskarny uz leze jen protokol ktery prijde take online ..nekdy si tam zajed at vidis jak vypada praxe

Naprostý souhlas a proto mám já v protokolu -rok 2006, RHR, euro 4 s FAP, max přípustný limit kouřivosti je 0,5 a max rozpětí hodnot je 0,25



Přílohy:
FAP_3x.jpg ( 417297b ) -

15.01.2020 09:39 - Re: dojmy z STK 3254695
lake
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 11

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
... cely system je on line a technik ani nikdo jiny nezasahne do predepsanych ani merenych hodnot ...

Ano, to vím. Všechny hodnoy se odesílají online na server ministerstva. Tam se vytvoří protokol s rozhodnutím vyhovuje - nevyhovuje. Zpět do STK se odešle kopie, kterou STK jen vytiskne a předá zákazníkovi. A PATaMAT Ti potvrdil, že s jeho autem (s FAPem) prošel s limitem kouřivosti 0.5.
Vyhláška říká jasně, že limity kouřivosti se stanovují podle údajů výrobce (což je protokol o schválení homologace typu vozidla). Software na ministerstvu samozřejmě nebere údaje z jednotlivých homologačních protokolů, ale z vlastní databáze ministerstva. A v tom může být problém: do databáze to musel někdo naukat, mohl se překlepnout, zkrátka v databázi mohou být u některého typu auta chybné údaje. (Je docela časté, že v techničáku jsou jiné údaje o kouřivosti, které neodpovídají údajům na štítku vozidla - takže nevěřím, že by databáze ministerstva byla bezchybná.)
Tady se ale hlavně diskutovalo o nepravdivém tvrzení, že prý "všechna vozidla s FAPem musí mít limit kouřivosti 0.25". Tak tomu prostě není.
----------------------------------------
Pokud jsi na STK narazil a auto neprošlo, i když podle údajů výrobce mělo projít - pak možná jde o výjimku - je chybný údaj v ministerské databázi. Pokud se s tím řidič spokojí a nechá to tak, pak se ta chyba nikdy neodstraní. Ale to je jen úvaha - musel bys uvést které konkrétní auto má tenhle problém, jaké má datum uvedení do provozu a jaký limit kouřivosti stanovil výrobce.

15.01.2020 12:37 - Re: dojmy z STK 3254786
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Pánové, děkuji, že jste se kvůli mně pohádali.

Autodiag: Řeči tohoto typu: "nadavej sam sobe,pokud mas cernej vajfuk a kourivost jakou mas je problem v udrzbe,bohuzel..to ze udrzba neco stoji je vec druha.." si raději nech do hospody pro lidi, co kuchaj FAP a jezdí do roztrhání vozu a ne lidem, co mají své auto rádi a náležitě se o něj starají. Jsme tu, abychom diskutovali a řešili problémy, ne proto, abychom se navzájem uráželi.

Každý nafák bez FAP má černý výfuk... To je normální. A i tato auta se měří na SME a ještě jsem neslyšel o tom, že by někdo vydal něco, co by zlikvidovalo všechna auta, která pracují naprosto bezchybně, jen jsou prostě stará, poplatná době. (Taková právní úprava je nereálná - cílená likvidace velkého množství lidí.)

Kdyby tohle, co jsi napsal byla pravda: "je to jednoduche s fap 0.25 bez fap si ted nejsem si jistej jestli 0.5 nebo 0.75 a je jim jedno s jakou homologaci to auto bylo schváleno" - tak mi řekni, jak bys měl projít s takovou Xantií 1.9TD? To prostě nejde ta se ani do 0,5 ani do 0,75 nevejde. Prostě ne. Ten motor ani když byl fungl novej neuměl takové hodnoty. Starej (myšleno konstrukčně) diesel prostě kouří a nemůže se vejít do imaginárních čísel. A skutečně nemáme totalitní systém, který by si dovolil nařídit, že 50% aut, kterými lidé jezdí jdou s okamžitou platností do šrotu.

Takže znovu a prosím skutečně lidi, co chtějí odpovědět a udělají pořádek. Nejlépe ve formě tabulky, kde jsou uvedené konkrétní hodnoty pro konkrétní rv nebo normy atd... včetně vyjímek, mnohdy to je slátanina více předpisů dohromady... Pokud tedy něco takového existuje. A netahejte sem prosím elektrárny, které spadají do absolutně jiné kategorie prostředků pro život, než automobily.

Zatím nejreálnější odpověď dal lake. - ten jediný pustil i auta z roku 199X a starší

Jinak na STK je technik kolikrát pěknej blbec, kterému se musí radit. Proto se nedivím, že není třeba schopen ani zadat správné informace o voze a pak začne měřit nereálné hodnoty. Proto jsem se ptal na fakta - nejlépe tabulku, se kterou člověka pak ví, co má čekat a může kontrolovat technika, kdy se sekne.

na odlehčení, podle skutečné události z 2019: Na emisích technik nebyl schopen připojit OBD - nejdříve jsem mu musel ukázat, kde ho najde, tak OK, ale nakonec stejně nebyl schopen se připojit - nějak si to nepovídalo. Zjevně jeho problém, mně lexia povídá bez problémů - před i po (raději jsem zkoušel). Dále nemohl najít štítek, ten jsem mu musel také ukázat.... Nakonec mě stejně vyrazil, protože bylo naměřeno přes 2,5 - řešení? 20km na trojku 100km/h - 120km/h plnej kotel, pusti, plnej, pustit. Opakované měření bylo cca 0,8. (požadovaná hodnota do 1,0).
U stejného auta jiný technik hned vedle se mi vysmál, že mi nebrzdí ruční brzda a že mě vyhodí. Tak jsem mu řekl, a to zkusí na předních kolech.
Ano, někde to jsou skutečně pouhé cvičené opice a proto chci být informován, abych se nenechal buzerovat nekompetentníma lidma. Proto děkuji všem, každému, kdo dodá reálný, pravdivý materiál, o který se dá opřít.
Také děkuji technikům, kteří vědí, co dělají a zároveň je lituji, že mají takové kolegy, na které jsem narazil.

15.01.2020 12:49 - Re: dojmy z STK 3254788
lake
Město: Zlín, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 11

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tony, pokud tě zajímají limity u nafáků staršího data výroby, najdeš to taky ve vyhlášce 2011/2018. V příloze č. 1. je to druhá část bodu 8.2.2.2. Původně jsem to zde nezkopíroval, páč se na tohle nikdo neptal. Tady to je:
---------------------------------
8.2.2.2.1.2
Pokud výrobce vozidla kategorie M nebo N s pohonem na motorovou naftu nebo s duálním pohonem nestanoví hodnoty součinitele absorpce motoru, nesmí limity zjištěné metodou volné akcelerace překročit:
a) u vozidel poprvé registrovaných do 31. prosince 1979: 4,0 m-1
b) u motorů s atmosférickým sáním nebo u vozidel poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. ledna 1980 do 30. června 2008: 2,5 m-1,
c) u přeplňovaných motorů poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. ledna 1980 do 30. června 2008: 3,0 m-1 nebo u vozidel poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. července 2008: 1,5 m-1
----------------------------------------
Takže opravdu neplatí ani hodnota 0.25, ani 0.5, ani 0.75 m-1. A nerozlišuje se ani zda vozidlo má či nemá FAP. Bude se to týkat nejspíš jen starších aut z doby, kdy se neuplatňovaly normy EURO. U novějších vozů už výrobci museli povinně homologovat typ podle EURO - a v údajích k homologaci se součinitel absorpce uváděl.
.

15.01.2020 13:09 - Re: dojmy z STK 3254795
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
lake napsal(a):
Tony, pokud tě zajímají limity u nafáků staršího data výroby, najdeš to taky ve vyhlášce 2011/2018. V příloze č. 1. je to druhá část bodu 8.2.2.2. Původně jsem to zde nezkopíroval, páč se na tohle nikdo neptal. Tady to je:
---------------------------------
8.2.2.2.1.2
Pokud výrobce vozidla kategorie M nebo N s pohonem na motorovou naftu nebo s duálním pohonem nestanoví hodnoty součinitele absorpce motoru, nesmí limity zjištěné metodou volné akcelerace překročit:
a) u vozidel poprvé registrovaných do 31. prosince 1979: 4,0 m-1
b) u motorů s atmosférickým sáním nebo u vozidel poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. ledna 1980 do 30. června 2008: 2,5 m-1,
c) u přeplňovaných motorů poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. ledna 1980 do 30. června 2008: 3,0 m-1 nebo u vozidel poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. července 2008: 1,5 m-1
----------------------------------------


Díky, koukám na to a pročítám.
Trošku mi z předchozí diskuze vychází, že se lidem motá dohromady kouřivost a rozptyl naměřených hodnot kouřivosti...

Dá se tedy říci, že u nás u všech platí to, co máme na štítcích a žádné další omezení tam nejsou. A v případě, že štítek nebyl, tak jsou ty hodnoty benevolentní až až...

Jinak tady ještě něco pro info: .link.
A tady tedy celá 211/2018 .link.

EDIT: Ještě tedy ta vyjímka ze štítku, jak zase zmiňoval autodiag, tak pokud je vozidlo homologováno dle 715/2007/ES (tedy s FAPem a současně a EURO 5 od září 2009 a EURO6) a novější, tak pak platí 0,25 limit kouřivosti. A to jsou auta, která FAP prostě mají - tedy nemají problém s touto hodnotou.
U starších aut jsem se NIKDE nedočetl, že by se nemělo respektovat to, co je na štítku.
EDIT2: To znamená, že třeba na PATaMAT (EURO4) se tato vyjímka nevztahuje a platí štítek.

15.01.2020 14:18 - Re: dojmy z STK 3254803
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
lake napsal(a):
Ano, to vím. Všechny hodnoy se odesílají online na server ministerstva. Tam se vytvoří protokol s rozhodnutím vyhovuje - nevyhovuje. Zpět do STK se odešle kopie, kterou STK jen vytiskne a předá zákazníkovi. A PATaMAT Ti potvrdil, že s jeho autem (s FAPem) prošel s limitem kouřivosti 0.5.
Vyhláška říká jasně, že limity kouřivosti se stanovují podle údajů výrobce (což je protokol o schválení homologace typu vozidla). Software na ministerstvu samozřejmě nebere údaje z jednotlivých homologačních protokolů, ale z vlastní databáze ministerstva. A v tom může být problém: do databáze to musel někdo naukat, mohl se překlepnout, zkrátka v databázi mohou být u některého typu auta chybné údaje. (Je docela časté, že v techničáku jsou jiné údaje o kouřivosti, které neodpovídají údajům na štítku vozidla - takže nevěřím, že by databáze ministerstva byla bezchybná.)
Tady se ale hlavně diskutovalo o nepravdivém tvrzení, že prý "všechna vozidla s FAPem musí mít limit kouřivosti 0.25". Tak tomu prostě není.
----------------------------------------
Pokud jsi na STK narazil a auto neprošlo, i když podle údajů výrobce mělo projít - pak možná jde o výjimku - je chybný údaj v ministerské databázi. Pokud se s tím řidič spokojí a nechá to tak, pak se ta chyba nikdy neodstraní. Ale to je jen úvaha - musel bys uvést které konkrétní auto má tenhle problém, jaké má datum uvedení do provozu a jaký limit kouřivosti stanovil výrobce.


Do měsíce tu mám tak 5.-8. aut které neprošly přes emise a světe div se právě kvůli kouřivosti.

15.01.2020 17:18 - Re: dojmy z STK 3254819
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):


GDPR neni datum a udaje vkladas ty o sobe a o tom GDPR fakt neni

hydraulice rozumis,o tom zadna,ale do diagnostiky ani elektroniky by ses uz plest nemel, protoze ta ti opravdu moc nejde..
zamysli se..
-pokud bude FAP vadny a budou saze ve vyfuku,bude diferencialni tlak vysokej ?
-cim se ridi spusteni regeneraci,co ma prioritu ?
-filtr ma za ukol fitrovat jednoduse receno saze a popilek a jine castice vyfukovych splodin,proto je u funkcniho filtru vyfuk cistej,toz ta ma filtr ok ale cernej vyfuk..jak tohle je mozne..
-kdyz jsi mi nekolikrat k vuli tomu telefonoval a nejen me,rekl jsi ze mas ucpany EGR,vzpomen si co jsem ti rekl ..

obrazky jsou supr ale uplne k nicemu

15.01.2020 17:32 - Re: dojmy z STK 3254821
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tony_Z napsal(a):
Pánové, děkuji, že jste se kvůli mně pohádali.

Autodiag: Řeči tohoto typu: "nadavej sam sobe,pokud mas cernej vajfuk a kourivost jakou mas je problem v udrzbe,bohuzel..to ze udrzba neco stoji je vec druha.." si raději nech do hospody pro lidi, co kuchaj FAP a jezdí do roztrhání vozu a ne lidem, co mají své auto rádi a náležitě se o něj starají. Jsme tu, abychom diskutovali a řešili problémy, ne proto, abychom se navzájem uráželi.

Každý nafák bez FAP má černý výfuk... To je normální. A i tato auta se měří na SME a ještě jsem neslyšel o tom, že by někdo vydal něco, co by zlikvidovalo všechna auta, která pracují naprosto bezchybně, jen jsou prostě stará, poplatná době. (Taková právní úprava je nereálná - cílená likvidace velkého množství lidí.)


my se napohadali ,alespon ja to tak neberu

je videt ze jsi odbornik , a ja jsem clovek ktery rika co so mysli a za cim si stojim bez ohledu nato jestli se to libi nebo ne...
kdyz rikam ze vyfuk u auta s filtrem pevnych castic je plny sazi v koncovce ,je problem a filtr neni funkcni necucam si to z prstu,nezjistuju to na forech ale vm to z vlastni praxe..pokud ti to vadi ja s tim nic nenadelam,s tim se musis poprat sam...jsem zvyklem ze lide neveri necemu cemu nechcou verit protoze na internetu cetli...
nezivim se pecenime chleba ani rohliku,proto se nehadam nekde na foru pekaru jak ma rohlik vypada kdyz je dobre upecenej
takze ano jsme tu aby jsme diskutovali a diskuse je o tom si rict jak to je a rict i svuj nazor a zkusenost
nejsem si vedom ze bych nekoho urazil ,pokud to tak citis je mi to lito, ale rict nekomu realnou pravdu neni urazka i kdyz to ti slabsi mohou tak citit

ano auto bez filtru castic muze mit a vetsinou mas vyfuk od sazi prave proto ze ten filtr nema...cili souhlasim to je normalni

15.01.2020 17:46 - Re: dojmy z STK 3254823
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Do měsíce tu mám tak 5.-8. aut které neprošly přes emise a světe div se právě kvůli kouřivosti.

A na každom meníš filter? Ja som sa dnes pozrel po dvore. 2* 407 2,0hdi, 5008, C5, 307, 308 všetko autá od nova s km od 120 000 po 320tis. Všetky jazdia a diag bez závad a všetky čierny výfuk. Jedine 5008 r.v. 2016 160tis km mala čistý. Sám som zvedavý ako bude. Lebo kožko dymovníc prejde emisnou a potom auto ktoré viditežne vôbec nedymí neprejde...

15.01.2020 18:19 - Re: dojmy z STK 3254824
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
A na každom meníš filter? Ja som sa dnes pozrel po dvore. 2* 407 2,0hdi, 5008, C5, 307, 308 všetko autá od nova s km od 120 000 po 320tis. Všetky jazdia a diag bez závad a všetky čierny výfuk. Jedine 5008 r.v. 2016 160tis km mala čistý. Sám som zvedavý ako bude. Lebo kožko dymovníc prejde emisnou a potom auto ktoré viditežne vôbec nedymí neprejde...

ta auta co jsi vypsal jsou presne ty kterych se to tyka nejvice,myslim ty saze ve vyfuku...

predpokladam u nich stari vice nez 10 let a najezd vice nez 200-250 tisic coz je prvni generace filtru a ty meli bohuzel zivotnost omezenou (to maji ostatne vsechny)
kdyz by si filtr vymenil a vyfuk vycistil,ver mi ze bude cisty dalsich 200 tisic pokud bude ovsem motor v poradku,nebudou na nem delane upravy typu zaslepeny EGRu a podobne

jen pro zajimavost jsem zrovna nedavno menil jednomu clenovy FAP u auta s najezdem 120 tisic..vyfuk cerny jak bota a ted svete div se je cisty

|< < 1 ... 24 25 26 27 28 29 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator