Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dojmy z STK
lake
14.01.2020 20:47 - Re: dojmy z STK
Za?iato?n?k
Tony_Z napsal(a):
Nevíš, jak to v dnešní době je? Zda je limit kouřivosti dán výrobcem (podle štítku) nebo EURO normou, kterou splňuje?


Řekl bych, že ani jruze ani autodiagnostik to netrefili správně. Vycházím z písemného materiálu "Metodický postup měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) a ve stanicích technických kontrol (STK)" - verze 2018.01 rev.2. A tam je pro vznětové motory napsáno jednoznačně:
14. Limitní hodnoty stanovuje výrobce vozidla, pokud je nestanovil, použijí se limitní hodnoty dle Přílohy č. 1 vyhlášky č. 211/2018 Sb..
--------------------------------------------------
Totéž je napsáno i ve vyhlášce, viz Příloha č. 1:
Závada 8.2.2.2: Opacita přesahuje úroveň UVEDENOU NA ŠTÍTKU VÝROBCE.
Opacita přesahuje úroveň uvedenou na štítku výrobce. U vozidel kategorie M a N nesmí být překročeny přípustné hodnoty, které jsou vyjádřené součinitelem absorpce "k":
a) 1,5 m-1 u vozidel s datem první registrace od 1. července 2008, pokud limity výrobce vozidla nejsou přísnější,
b) 0,7 m-1 u vozidel s datem první registrace od 1. ledna 2015, pokud limity výrobce vozidla nejsou přísnější,
c) 0,25 m-1 u vozidel s emisními limity EURO 6
---------------------------------------------------
Takže přednost má vždy to, co stanovil výrobce vozidla (podle štítku). Limity uvedené ve vyhlášce se použijí jen pokud výrobce nic nestanovil, nebo stanovil hodnotu vyšší. Takový případ ale u modeních motorů snad ani nemohl nastat (nebo se takové vozy nesměly dovážet).
Není tedy pravda, že pro všechna vozidla s FAP platí hodnota 0.25. Já mám například C5 s FAPem (DCRHSB 79 kW), rok výroby 2002. Byl homologován podle normy EURO3 (hodnota opacity 3 m-1) a to stále platí, dokud ho nevyprovodím do šrotu. Bez ohledu na to, že má FAP. Takže si nikdy žádný technik na STK nedovolil chtít po mně splnění limitu EURO4 (1.5 m-1) či dokonce EURO6 (0.25 m-1). Bez ohledu na to, že má FAP. Proto také na STK probíhá měření kouřivosti podle údajů výrobce, a ty odpovídají normě EURO3 (jiná tehdy ani nebyla). Žádný technik na STK mi nikdy netvrdil, že by auto z roku 2002 homologované podle EURO3 mělo snad splňovat limity EURO6. Ono ty limity samozřejmě splňuje, ale nemusí, nemusí ...

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator