Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Úpravy, vylepšení, tuning / Chiptuning
|< < 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 29 > >|
27.09.2013 08:31 - Re: Chiptuning 2622105
yerri
Město: Písek, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 18

99 Poslat soukromou zprávu
Technicky je to možné! To platí pro všechnu elektroniku a odvětví průmyslu. Všeobecně je známo, že se firmám daří, když vyrobí výrobky, které pojdou hned po záruce. Mám potvrzeno od známého, který dělal ve firmě na instalace výtahů. Měli naprogramované poruchy, aby mohli dojíždět na servis. Poruchy měli dokonce rozdělené časově dle lokalit.

Otázka je, jestli by to mělo význam i u firmy na chiptunning, která se zaměřuje pouze na vylepšování výkonu.
Potom kdyby nahraný soft aktivoval některou z poruch, člověk by jel do normálního servisu. A přišlo by se na to při opravě???

"Kurvítka" v autech už jsou instalované od výrobců. Navíc hodně lidí bourá... Tak si myslím, že mají autoservisy práce všude dostatek.

27.09.2013 09:53 - Re: Chiptuning 2622109
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
yerri napsal(a):
Technicky je to možné! To platí pro všechnu elektroniku a odvětví průmyslu. Všeobecně je známo, že se firmám daří, když vyrobí výrobky, které pojdou hned po záruce. Mám potvrzeno od známého, který dělal ve firmě na instalace výtahů. Měli naprogramované poruchy, aby mohli dojíždět na servis. Poruchy měli dokonce rozdělené časově dle lokalit.

Otázka je, jestli by to mělo význam i u firmy na chiptunning, která se zaměřuje pouze na vylepšování výkonu.
Potom kdyby nahraný soft aktivoval některou z poruch, člověk by jel do normálního servisu. A přišlo by se na to při opravě???

"Kurvítka" v autech už jsou instalované od výrobců. Navíc hodně lidí bourá... Tak si myslím, že mají autoservisy práce všude dostatek.


To co píšeš má logiku v případě že by to někdo skoumal,ale to se moc neděje -ve značkovém jak vykazuje jednotka problém přehrávají soft a když je v ní zásah mění jednotku - za ranec a to většina lidí nehodlá investovat.A přiznám se že kolikrát mám tisíc chutí majitele takto upravené jednotky poslat a nebo pošlu k tvůrci.Závěr je takovej že upravená jednotka nejde přehrát origo softem a ZN servis řeší výměnou a neznačkovej si s tou úpravou neví rady - takže to končí u tvůrce kde navrhnou nejnižší cenu opravy.Poprvé jsem se s tímto setkal asi před 10.lety u taxametrů na leasing tam byla nakonfigurovaná blokace na pár dnů po termínu splátky (kdy se zablokoval pokud nedostal splátku ho majitel neodblokoval)A ještě jsem neslyšel že by někdo protáhoval ŘJ antivirákem(a jakým)Tím nechci říct že to dělají a nebo všichni dělají - jen se ke mně tato informace dostala.

27.09.2013 19:50 - Re: Chiptuning 2622170
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
... dozvěděl jsem se zajímavou věc - někteří co čipují upraví soft ke svému prospěchu- auto se po určité době (naprogramováno v čipu) začne chovat divně,začne vykazovat chyby (třeba chybné hodnoty váhy a různých čidel) , začne padat do nouzáku a jiné.

Tak to jsem se dozvěděl asi před 14ti dny, a tak jsem začal se synem (vysoká elektrotech. - aják) pátrat po skutečnostech. Rezervní řídící jednotku motoru odnesl do laboratoře ve škole a (se dvěma přednášejícími) ji prozkoumali. Dodatečně sehnali ještě schémata. Takže: Bez fyzického zásahu do ECU (pamě, propojené atd), není nic takového možné. Ověřeno pro EDC 14,15,16,17.
Jinak z obchodního hlediska je to bezúčelný - vypisované chyby bude řešit normální servis (pro čipovací firmu žádný přínos). Pokud není ECU poškozena (vypálená), jde do ní original software nahrát. A o se týká taxametrů tam šlo provést blokování protože pracovaly s datem (dem, měsíc, rok).

27.09.2013 20:07 - Re: Chiptuning 2622172
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
To som už počul a čítal dávnejšie, že výrobcovia elektroniky po dohode s odberatelom naprogramujú čip aby fungoval určitú dobu. Čisto kvôli tomu aby sa proste kúpila nová vec.. Dnešný svet je bohužiaž taký...

27.09.2013 21:13 - Re: Chiptuning 2622180
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
vseved napsal(a):
Tak to jsem se dozvěděl asi před 14ti dny, a tak jsem začal se synem (vysoká elektrotech. - aják) pátrat po skutečnostech. Rezervní řídící jednotku motoru odnesl do laboratoře ve škole a (se dvěma přednášejícími) ji prozkoumali. Dodatečně sehnali ještě schémata. Takže: Bez fyzického zásahu do ECU (pamě, propojené atd), není nic takového možné. Ověřeno pro EDC 14,15,16,17.
Jinak z obchodního hlediska je to bezúčelný - vypisované chyby bude řešit normální servis (pro čipovací firmu žádný přínos). Pokud není ECU poškozena (vypálená), jde do ní original software nahrát. A o se týká taxametrů tam šlo provést blokování protože pracovaly s datem (dem, měsíc, rok).

U nás,pokud je SG čípnutej a je potřeba ho naprogramovat,nebo třeba jen nakódovat,kvůli čemukoliv,tak se většinou sesype...
Pokud je ale čípek udělanej zopdpovědně(ani tak ho neuznávám,ale to sem nepatří),tak se občas zadaří a jen se smaže a musí se znova nahrát.
A pak je ještě skupina originál fabrickejch Powerkitů a kitů od Schnitzera,který mají svojí,úplně jinou jednotku...

No a SW vady,a úmyslný,nebo neúmyslný,to je kapitola sama pro sebe...

25.02.2014 10:58 - Re: Chiptuning 2671835
alex01
Město: Senec, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
zico napsal(a):
A aby som nezabudol: parametre motora pri ON rezime cipu: 120kW a 368 Nm. Vrcholia pri nezmenenych otackach. V nejakej dokumentacii som aj cital, ze by to malo zdvihnut maximalnu rychlost, ale moc tomu neverim a zatial sa mi nechcelo skusat. Asi uz starnem ..
Nechcem ti nic hovorit ale ma taky isty citroen 2.2hdi break iba prevodovku mam 4HP20 teda 4-rychlostny automat, auto je bez chipu a spotreba priemer 8.2 tak neviem ci to ma zmysel.

25.02.2014 20:31 - Re: Chiptuning 2671952
zico
Město: Bratislava, Auto: A6 allroad 3.0 TDIPočet příspěvků: 426

99 Poslat soukromou zprávu
Ja mam tazsiu nohu. pardon tazsi tempomat ))

25.02.2014 20:43 - Re: Chiptuning 2671957
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zico napsal(a):
Ja mam tazsiu nohu. pardon tazsi tempomat ))


No řekl bych se asi bavíte o jiném motoru - ještě jsem neviděl na biturbu 4HP20 - takže předcházející přízpěvek je asi o staré 2.2HDI 98Kw a né o 125Kw

27.02.2014 20:08 - Re: Chiptuning 2672547
zico
Město: Bratislava, Auto: A6 allroad 3.0 TDIPočet příspěvků: 426

99 Poslat soukromou zprávu
Alex reagoval na moj velmi stary prispevok, ked som mal este 98kW.

25.06.2014 19:49 - Re: Chiptuning 2709528
ehw
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Měl tu někdo xantii HDI 80kw a potom C5 2,2HDI 98Kw a dělal někdo tu chip na 98kw 2,2HDI?

Hledám něco v blízké době vhodného pro můj startup. Předtím jsem jezdil po Čr a zahraničí s rodinným vozem 83Kw 1900Kg a na dálnicí mezi PHABrno jsem musel mít často plyn na podlaze aby jsem udržel podle GPS rychlost 130-140km/h a už tak nechci jezdit a hledám něco silnějšího. Zamýšlel jsem Renault grand espace, ale tam by byla stejná pohádka. Auto čiště na benzín se nedoplatím a s LPG nezaparkuji v obchodním centru. Xantia 80Kw(@100kW) je stále slabší než C5 a C5 je t잚í asi jenom na 150Kg takže C5 2,2 hdi 98kw(@125kw) a potom dle YT videa by jsem se c5 dostal na zrychlení 0-100 za circa 9s a to by mi stačilo.

25.06.2014 21:31 - Re: Chiptuning 2709596
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ehw napsal(a):
Měl tu někdo xantii HDI 80kw a potom C5 2,2HDI 98Kw a dělal někdo tu chip na 98kw 2,2HDI?

Hledám něco v blízké době vhodného pro můj startup. Předtím jsem jezdil po Čr a zahraničí s rodinným vozem 83Kw 1900Kg a na dálnicí mezi PHABrno jsem musel mít často plyn na podlaze aby jsem udržel podle GPS rychlost 130-140km/h a už tak nechci jezdit a hledám něco silnějšího. Zamýšlel jsem Renault grand espace, ale tam by byla stejná pohádka. Auto čiště na benzín se nedoplatím a s LPG nezaparkuji v obchodním centru. Xantia 80Kw(@100kW) je stále slabší než C5 a C5 je t잚í asi jenom na 150Kg takže C5 2,2 hdi 98kw(@125kw) a potom dle YT videa by jsem se c5 dostal na zrychlení 0-100 za circa 9s a to by mi stačilo.


Kup si biturbo a nebo třílitra - oba tyto motory umí ve 150 ještě zrychlovat (a dobře)a jedou přes 200Km/h

25.06.2014 22:46 - Re: Chiptuning 2709630
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
Len chipuj 10 ročné auto hlavne 2.2 HDi s FAPom.. nerozumieš základom..kone síce predávajú autá ale závody vyhráva krútiaci moment a jeho dobré rozloženie, 2.2ka v manuáli je slušne svižná a určite ju nemusíš tlači na 140.. ja som s naloženou išiel v pohode 190 podla gps (za mlada a za blba)

Podla mojho názoru, zvyšovanie výkonu bez úprav motora má vždy následky na životnosti a hospodárnosti..ak teda nerátame vyhodenie FAPu a EGR

+mal som xantiu hdi aj c5 hdi aj c5 2.2hdi a dožili sa krásneho veku a jazdia dodnes..ale chip by som im nikdy neurobil, na to sú iné autá a nie komfortné lode..

26.06.2014 07:51 - Re: Chiptuning 2709659
ehw
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Kup si biturbo a nebo třílitra - oba tyto motory umí ve 150 ještě zrychlovat (a dobře)a jedou přes 200Km/h

Kdybych měl na bi-turbo, tak beru bi-turbo

to delict:
Doporučuji tobě si přečíst fyziku základní školy ohledně Nm a Hp ap.

Raději se s vámi nebudu pouštět do diskuze

26.06.2014 09:18 - Re: Chiptuning 2709665
Devilian
Město: Bratislava, Auto: Mazda 6 GJ 2.5iPočet příspěvků: 295
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Je to dost diskutabilne, davat chipovat tak stare auto, este k tomu diesel. Nemyslim si, ze motor s tym bude mat problem. Problemy by s tym mohol mat ten zvysok okolo toho. Na turbodiesli najvacsiu cast odnesie turbo. Ked bude dost fukat a zvysi tlaky, asi sa to nebude pacit ani tomu fapu. Ale s tym uz asi ratas.
Ked si zratas to riziko a cenu chipu, si skoro na cene biturba. Ja osobne by som sa ale biturba bal, keby odislo to turbo, musel by som predat byt
Problem na starom diesli podla mna vseobecne su poloosi. Tie, narozdiel od benzinu, celu dobu zvladaju narazy maximalneho krutiaceho momentu. Ak uz neboli menene, ratal by som s tym. Vlastna skusenost.
Ja na mojom aute by som ale dal chip bez premyslania. Uz len preto, ze uplne totozna prevodovka, podvozok a pravdepodobne poloosi sa montuju aj na 120kw 2.2 benzin, ktory sa zial (z mne nepochopitelnych dovodov) daval len do peugeotu 407. Skoda ze chip na tento motor je len placebo za 500 eur. Ale ak by niekto vedel o kompresore na 2.0i 16V VVT, rad si ho vypocujem.

26.06.2014 12:00 - Re: Chiptuning 2709678
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
ehw :: ja rozumiem vežmi dobre vzahom medzi krútiacim momentom a výkonom, preto som písal o úprave motora, lebo záleží od typu preplnovania, spalovacieho priestoru a X dalších vecí aké budú kw a nm

Pár chiptuningov som už dával dohromady a bol to zážitok, vo finále išli nazad do továrneho nastavenia a až tak bol problém odstránitežný.
+ je najlepšie keď neaký poloexpert dodrbe čip, a hw lockne jednotku aby tú spraseninu od neho náhodou niekto neokopčil tak to je total zábavka..hlavne ked to niekde odkukal z tuzing fóra

za tú tvoju priblblú a arogantnú poznámku ale nemám najmenší záujem sa s tebou o tom bavi, ja ti prajem , otuzený super ropo kchar

26.06.2014 14:21 - Re: Chiptuning 2709691
Světlonoš
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 178

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Pokud někdo touží po vyšším výkonu, tak je jednoznačně nejlepší metodou, koupit si silnější auto. A dost možná i nejlevnější metodou. Pokoušet se amatérsky kouzlit s moderními CR diesly je blbina. Tyhle motory jsou docela našponované výkonově, ověšené různými ekofičurami.
Staré koncernové tdi se pokud je mi známo šlechtily např. jinýma vstřikama, jiným turbem atd. Ale na co je mi v běžném provozu auto, které bude mít většinou křivku krouáku ve tvaru pyramidy? Zátah odspoda a mrtvice kousek nahoře? A k tomu kouřová clona? A životnost nejen motoru, ale spojky, převodovky, poloos? Kdo z tunerů dimenzuje brzdy k tomu zvýšenému výkonu?
S dnešní hustotou provozu to je stejně na prd. I tzv. rychlé předjetí je na prd, protože ze předjetým kamionem je jich x dalších a vesnice a dědek co se courá.... Mám vyzkoušeno mnohokrát na trase na chatu, cca 100 km (město + dálnice + silnice I třídy + okresky), že když jedu ostře, tak jsem o 10 minut rychlejší než když jedu na pohodu. Takže teď už jezdím na pohodu.

26.06.2014 15:07 - Re: Chiptuning 2709695
Bobo
Město: Bučovice - Kojátky , Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 34
99 Poslat soukromou zprávu
Mám C5 6 roků nachipovanou na 137KW . Najeto 320000km a nemám žádný problém.

26.06.2014 15:33 - Re: Chiptuning 2709699
Maxifik
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8Počet příspěvků: 746

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Pro ehw:
chtěl jsi poradit nebo se jen ukázat jaký si king a urážet ostatní? Nikdo ti nic špatného neřekl, tak se laskavě sklidni. Pokud jsi nechtěl slyšel jiné názory jak ty tvoje, proč jsi se vůbec ptal?

26.06.2014 15:51 - Re: Chiptuning 2709715
Světlonoš
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 178

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Bobo napsal(a):
Mám C5 6 roků nachipovanou na 137KW . Najeto 320000km a nemám žádný problém.


Netvrdím, že to nejde, jen to nesmí zmastit kutil. A určitě je vhodné nechat auto změřit na brzdě před i po.
Pro mé ježdění to nepovažuju za nutné.

26.06.2014 19:19 - Re: Chiptuning 2709784
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
ehw napsal(a):
Měl tu někdo xantii HDI 80kw a potom C5 2,2HDI 98Kw a dělal někdo tu chip na 98kw 2,2HDI?

Hledám něco v blízké době vhodného pro můj startup. Předtím jsem jezdil po Čr a zahraničí s rodinným vozem 83Kw 1900Kg a na dálnicí mezi PHABrno jsem musel mít často plyn na podlaze aby jsem udržel podle GPS rychlost 130-140km/h a už tak nechci jezdit a hledám něco silnějšího. Zamýšlel jsem Renault grand espace, ale tam by byla stejná pohádka. Auto čiště na benzín se nedoplatím a s LPG nezaparkuji v obchodním centru. Xantia 80Kw(@100kW) je stále slabší než C5 a C5 je t잚í asi jenom na 150Kg takže C5 2,2 hdi 98kw(@125kw) a potom dle YT videa by jsem se c5 dostal na zrychlení 0-100 za circa 9s a to by mi stačilo.


Jestli jsi musel u 80Kw xantie mít plyn na podlaze, aby jela 130km/h po dálnici, tak ji mᚠzřejmě ve zlém stavu. Páč by ti jela jak moje 1.9 TD - 66kw Xantie, co jsem měl.
S C5 80Kw tento problém není (mám ji chiplou, jak se to projevuje oproti standardu si již nepamatuji - jsou to 4 roky), takže 2.2HDi (pokud nebude stářím nebo od někoho rozesraná) splňovat tvé požadavky. Chip netřeba.

Jinka souhlasím s každým, kdo ti napsal, že nejlepší volbou, pokud chceš sílu, je auto s origo silnějším motorem.

(Pro všechny myslím, že tu bylo opakovaně rozebíráno, že ten, kdo nemá chip nebo tak nějak by neměl zasahovat a nelámat si s tímto vláknem hlavu)

|< < 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 29 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator