Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Úpravy, vylepšení, tuning / Chiptuning
|< < 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 ... 29 > >|
23.10.2014 19:20 - Re: Chiptuning 2744602
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
maha007 napsal(a):
větší výkon tam dostaneš jen tím že tam dostaneš výce paliva, bez paliva a vzduchu není výkon kde vzít, otom že motor vypouští výce škodlivyn hlavně nox a pevných částic ani nemluvě proto lepší spotřeba
není to otom že to načipuju a mám lepší emise než z fabriky pouze lepší spotřebu tady ale nikoho nezajímá ekologie ale pouze vlastní peněženka


Čip znamená úprava mapy - né jen otevřít naftu - na stařičké CX jsem přidal naftu šroubkem na čerpadle a přišponoval péro na přepouštěcím ventilu turba a bylo načipováno. na motorech řízených elektronikou to takto fakt nefunguje

23.10.2014 19:44 - Re: Chiptuning 2744612
yerri
Město: Písek, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 18

99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj,
už se to tu zase hemží lidmi, kteří jsou z nějakého přesvědčení proti chipu. Pro tyto lidi ale toto vlákno neni !!!
Tohle vlákno je pro lidi, kteří chip mají a pro lidi, kteří o chipu uvažují a hledají informace a zkušenosti.

Prosím odpůrce chiptunningu, aby si založili vlastní vlákno !

To je furt- ja si myslím, já sem viděl, jeden známý, nebo se sejde z tématu... To je na poblití. Vlákno úplně ztrácí svůj smysl...

Přidávám zkušenosti po 14 měsících od chiptuningu. (1.6 HDi 80KW -> 99KW)
Závady:
-EGR ventil (135tis km)
-prasklé lanko ruční brzdy
-výměna destiček předních brzd
-výměna zadních kotoučů a destiček

Spotřeby: (většinu na trase do zaměstnání cca 28km po okrskách)
-jaro, podzim si užívám svižnou jízdu do 5,7 l/100km
-v zimě a v letních parnech 5,9 - 6,1 l/100km
-s lehkou nohou (do 100km/h) 5,4-5,5 l/100km

Jízda nesrovnatelná před úpravou. Hlavně při předjíždění...
Spusta lidí tomu nevěří, bojí se o motor, spojku, poloosy, turbo...

Ja sem spokojený!
- s výkonem
- se spotřebou
- s povinným ručením na rok 1745kč

23.10.2014 19:49 - Re: Chiptuning 2744619
maha007
Město: Slatiňany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 24
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Čip znamená úprava mapy - né jen otevřít naftu - na stařičké CX jsem přidal naftu šroubkem na čerpadle a přišponoval péro na přepouštěcím ventilu turba a bylo načipováno. na motorech řízených elektronikou to takto fakt nefunguje

mužeš mě tedy poučit co krom talku turba , dávky paliva a předvstřiku lze ještě na té mapě upravit
víc veličin tam krom teplot není
a zatížení si jednotka vypočítá na základě zrychlení otáček motoru

23.10.2014 20:13 - Re: Chiptuning 2744643
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
maha007 napsal(a):
mužeš mě tedy poučit co krom talku turba , dávky paliva a předstřiku lze ještě na té mapě upravyt
víc veličin tam krom teplot není
a zatížení si jednotka vypočítá na základě zrychlení otáček motoru


ASI MÁŠ PRAVDU

23.10.2014 20:32 - Re: Chiptuning 2744651
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Já bych třeba upravil předstřik na předvstřik a vyměnil bych ve slově upravyt to tvrdý y za měkký. A hned by to šlapalo líp.
Tomu se říká tuning češtiny.
Pardon, na pravopisný chyby se nemá upozorňovat, to je neslušný. Ale když už tady z nás je někomu na poblití, tak mi snad tohle prominete.

23.10.2014 21:16 - Re: Chiptuning 2744667
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1812

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mě je ten chiptuning úplně buřt nejsem pro ani proti
Ale od doby co jsem o něm slyšel poprvé mi stále vrtá hlavou - proč když to jde, tak proč to už není od výrobce tak vyladěné?
Proč tam nechávají takovou mezeru ve výkonu a proč ty auta dělají aby měli vyšší spotřebu? Hlava mi to nebere, že by to dělali proto aby dali vydělat firmám které se tím chipováním zabývají se mi nějak nechce věřit...
Můžete mi to někdo vysvětlit.?
To léta vyvíjí motory a pak je to slabota a musí se to chipovat?
Fakt to nechápu...

23.10.2014 21:22 - Re: Chiptuning 2744679
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Protože výrobce je debil a naivně si myslí, že když chce někdo výkonný motor, tak si ho koupí. Nepochopil, že kupující je inteligentní a koupí si něco, co vlastně nechce a co mu nevyhovuje a pak si to doma předělá. A někdy i víckrát.
A to se vyplatí.

23.10.2014 21:56 - Re: Chiptuning 2744699
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1812

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ale pane,od vás jsem to vysvětlení nechtěl.
Vy jste evidentně ten člověk co je odpůrce těchto vymožeností a některým se z toho chce zvracet...
Mě by zajímalo oficiální vysvětlení...
Pořád to nechápu,přijde mi to divné.Jako třeba já instalatér,-udělám rozvod z 1/2" trubky a řekl bych zákazníkovi"mohl bych vzít vrták a zvětšit tu díru v trubce aby tam protékalo více vody jako v 3/4" "
Prostě mi to přijde jako hovadina...
Jenže tady tuneři tvrdí že je to úplně normální a prospěšná věc...
Tak proč to tak není z továrny ???
Jasně, můžu tuningem udělat z 1.6 dvoulitr, z 2.0 třílitr atd . Ale proč tedy není ta 1.6 odjaktěživa dvoulitrem a dvoulitr třílitrem ????

23.10.2014 22:01 - Re: Chiptuning 2744701
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Protože výrobce je debil a naivně si myslí, že když chce někdo výkonný motor, tak si ho koupí. Nepochopil, že kupující je inteligentní a koupí si něco, co vlastně nechce a co mu nevyhovuje a pak si to doma předělá. A někdy i víckrát.
A to se vyplatí.


No výrobce by mohl ledaco - myslíš že závodní C4 má stejný výkon jako to co koupíš ty u prodejce? Když jsem ještě dělal závodního mechanika tak naše 1.6 měla výkon přes 200 koní a každou sezónu se dělal motor a to co nám tam dávají za poloosy ukroutí už při rozjezdu , ze spojky by se jen zakouřilo a brzdy by také hned schořely. Takže buďme rádi za to co nám na motoru nastaví(nehledě že dělají dost kvalitní motory a i s dobrým výkonem.

23.10.2014 22:02 - Re: Chiptuning 2744702
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
vo svojej podstate je
povodne mala 2.0 RHY 66kw, potom to presno na RHZ 80kw, potom RHR 100KW a teraz dokonca 120kw

len okrem mapy je tam ine turbo, ine vstrekovanie atd .... ak niekto pojde robit tuning tymto sposobom, tj. bude ratat zo vsetkym, nic nepoviem, ale spravit chip ... to je cista ignoracia ...

23.10.2014 22:14 - Re: Chiptuning 2744704
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1812

U??vate? Poslat soukromou zprávu
díky
Takže si to shrňme, je tam jistá rezerva ale výrobce jí nechce překročit aby si nenas... do bot.
Chip to dotlačí až na hranu a buď to vydrží a nebo mᚠsmolika...

23.10.2014 22:20 - Re: Chiptuning 2744708
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
Ja to zhrniem..každý motor nieje dokonalý a preto sa využíva dimenzovanie a rozumná miera. Výrobca je povinný dodržiava prísne limity emisií aby mu to vobec homologovali. Vekom však autu emisie aj tak stúpnu, netesnosami a pod. Chip neberie vežmi ohlad na túto čas, ale vie zdvihnú výkon, za cenu emisií v tolerancií..takze si prakticky dovolí viac ako výrobca, lebo nemusí kšeftova s emisnými limitmi na papieri.
Rozumnému zvýšeniu výkonu sa nebránim. T.J cca do 15%

P.S RHZ bolo skôr ako RHY.. RHY prišla ako okresanejšia verzia bez variabilného turba..ako náhrada za 1.9 DHX/DHY a RHZtko bola náhrada drahšieho 2.1TD..ešte potom prišli náhrady za 2.5TD vo forme 2.2 a neskôr 2.7HDi

23.10.2014 22:40 - Re: Chiptuning 2744715
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
vo svojej podstate je
povodne mala 2.0 RHY 66kw, potom to presno na RHZ 80kw, potom RHR 100KW a teraz dokonca 120kw

len okrem mapy je tam ine turbo, ine vstrekovanie atd .... ak niekto pojde robit tuning tymto sposobom, tj. bude ratat zo vsetkym, nic nepoviem, ale spravit chip ... to je cista ignoracia ...


Vstřiky jiné - důvod rychlejší,přesnější dávkování (včetně jednotky)- když to nakrmíš naftou moc jede to ještě hůř, turbo je teoreticky dost silné - ono když se podívᚠv měřených hodnotách tak při nástupu má daleko vyšší tlak než později v otáčkách a zvyšuje jen podle zatížení - no a když posuneš křivku aby dávalo víc v celém rozsahu?? a paliva tam tolik jít nemusí - to je jakoby předávkované(ale to je kvůli mazání atd) - to je vidět třeba na biturbu to má skoro stejnou spotřebu jako RHR a přitom daleko vyšší výkon(ale jiné vstřiky,jednotku,jednou tak velkou vodní pumpu a samo větší turbo,ale to do 2800ot jede jen na jeden kanál).Nebo nešahej na jednotku a vylešti kanály a mᚠnačipováno(ještě by to chtělo navařit hupy na vačce(nebo sehnat - nechat si udělat) vostrou vačku-y

23.10.2014 22:42 - Re: Chiptuning 2744722
yerri
Město: Písek, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 18

99 Poslat soukromou zprávu
Charakteristické pole v řídící jednotce je výsledkem kompromisu prakticky pro celý svět. V různých zemích jsou různě přísné normy pro emise, nekvalitní palivo. Automobily jsou vyráběné v mnohotisícových sériích a toto charakteristické pole je nastavené tak, aby vozidla vyhovovala normám ve všech zemích. Využitím všech skrytých rezerv je pro výrobce nezajímavé z hlediska minimalizování nákladů sériové výroby. Chiptunning je tedy úprava sériového softwaru tak, aby se využily ty zmíněné skryté rezervy. Dle zkušeností chiptunningových firem takové rezervy s ohledem na životnost motoru činí až 25% výkonu, na které jsou ochotni poskytnout záruku...

Prosím věnujte čas k přečtení celého vlákna... Je možné, že se Vᚠdotaz již řešil.

Žádný stroj není blbu-vzdorný a existují doporučení od výrobců, jak se k nim máme chovat. Určitě motor bez rezerv bude "ignorantům" méně vzdorovat, než-li optimalizovaná charakteristika od výrobce. Kdo ví, jak se k autu a jeho motoru správně chovat, může mu vydržet zvýšení výkonu daleko déle, než zmíněným "ignorantům".

23.10.2014 22:45 - Re: Chiptuning 2744725
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Hezky jsi to trefil Hellmute
Nicméně pominu-li,že jsem opůrcem jakéhokoliv dejlování(ano,nemám v tomhle vlákně co dělat). Nechci nikomu říkat,co si má,nebo nemá se svým autem dělat. To už jsem vzdal a je to dle vkusu každého soudruha.
Jen mě zaráží pořád ještě jedna věc,mimo spousty dalších,kterou dejlaři moc(nebo spíš vůbec) neřeší: Když auto rozjedu,tak ho musím taky zastavit,že jo? Když přidám na 1,6 nějakých 19 kw,tak je cítím, ale na brzdách nemusim řešit nic,protože jsou stejný,jako na silnějších motorizacích. Ale co když nafouknu třeba takový biturbo-když jsem řešil mojí jednotku,tak mi pán,co mi jí klonoval nabídl čípek na 152kw,430 Nm a Vmax 240... Nechci teď polemizovat o tom,jak hodně je to reálný,nebo ne,jen chci říct,že si myslím,že s takovýmhle nárůstem výkonu(nebo spíš s takovou porcí výkonu)už by se měl zvýšit i brzdný výkon-přeci jen ty brzdy jsou určitým kompromisem,když jsou stejný jak na spodní výkonový variantě,tak na vrcholný(dieselový) motorizaci.
Myslím,že se shodneme na tom co jse,m tu už psal,že u BMW(a myslím,že ani jinde) nejsou v tomhle žádný blbci.... Tak proč na X6 50i jsou brzdy poloviční oproti X6 M,která má prakticky stejnej motor,nebo pro hnidopichy: stejnej obsah a blok motoru,ale vyšší výkon?
Asi proto,že jsou si vědomi toho,že co neubrzdíš,to neukecáš
Pro názornost v příloze fotka brzdy z X6M. Kolo má 21 palců,aby byla představa o velikosti.
Takže proč teda všichni řeší jen výkon motoru?

Přílohy:
IMG_20140828_155134.jpg ( 995774b ) -

23.10.2014 22:50 - Re: Chiptuning 2744729
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
mno ani ta 1.6 nema rovnake brzdy ako 2.0 ...
a to nehovorim o spojke, poloosiach, prevodovke atd .... ale kazdy sveho stesti strujcem ...

ale to uz sa opakujem ...

23.10.2014 22:54 - Re: Chiptuning 2744731
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
mno ani ta 1.6 nema rovnake brzdy ako 2.0 ...
a to nehovorim o spojke, poloosiach, prevodovke atd .... ale kazdy sveho stesti strujcem ...

ale to uz sa opakujem ...

Jasně,o ostatních věcech jsem nemluvil,ale ten rozdíl mezi mojí brzdou a 1,6 je,jestli se dobře pamatuju,nechce se mi to hledat,asi 15mm na průměru kotouče,takže žádná propast. Tady je to něco přes 30 a ty motory si procentualně nejsou ve výkonu tak daleko,jako je 125 a 152kw...

23.10.2014 23:03 - Re: Chiptuning 2744740
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
Napadá mě jedna věc ohledně nárůstu výkonu. Vzpoměl jsem si na svoje bývalé Mondeo: Ford už od začátku vývoje svých TDCi implementoval do motorů funkci tzv overboost. To zn. že po určitý časový interval je motor naladěn tak aby přidal k výkonu pár kW i točivý moment. Tuto vlastnost zachoval i v roce 2008 kdy opustil svou nespolehlivou řadu motorů Puma a do nových mondeí začal montovat upravené Hdi od PSA. Umí něco takového i Citroen Hdi?
Myslím že to je vlastnost která se v určitých momentech může hodit a nahrazuje to svým způsobem částečně i chip a na opotřebení vozu i motoru to má vliv minimální...

23.10.2014 23:07 - Re: Chiptuning 2744744
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
To už jsme sice jinde,ale dej na auto nějaké nonáme desky(nebo prostě sajrajt) a až ke mně pojedeš od Počernic a zamázneš to tak se budeš otáče na 400m vzdálené křižovatce - budeš je hasit minimaxem(jednou jsem si takové koupilna seriovou mou bývalou 2.2 HD 98Kw a hnele jsem se zabyl- ze 190Km/h tak od 150Km už nebrzdily - jen hořely plamenem.Proto mám na autě zimermany.

23.10.2014 23:50 - Re: Chiptuning 2744762
zico
Město: Bratislava, Auto: A6 allroad 3.0 TDIPočet příspěvků: 426

99 Poslat soukromou zprávu
Pred casom dal najk doporucenie, ako prispievat do tohto vlakna. Ste sa na to niektori jednotlivci opat vy**ali ..
Vsak si na to prudenie zalozte specialne vlakno
trapas

|< < 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 ... 29 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator