 | |  |
25.11.2009 19:40 -
Re: Depollution system faulty
|
1428554
|
|
Darja
|
|

|
Hm, myslela jsem, e řeíme C5. Dobře tedy, u turbobenzínů je to buď hlídá wastegate a nebo přetlekové čidlo (i kdy s přetlekovým čidlem jsem se zatím nesetkala, i ta francouzská turbobenzínová potvora v garái má WG). U atmosférického motoru v sacím potrubí přetlak není, tam je buď podtlak a nebo atmosférický tlak okolí. Co je logické uzavření, e budeme debatovat o podtlakovém čidlu.
A postla jsem to proto, aby bylo vysvětleno, co je zkratka M a A a P a M a A a F, ne pouití senzorů v různých typech motorů.
Vstupuji do hnutí s autodiagem Radi nic nepsat, člověk má pak klid.
Hm, myslela jsem, e řeíme C5. Dobře tedy, u turbobenzínů je to buď hlídá wastegate a nebo přetlekové čidlo (i kdy s přetlekovým čidlem jsem se zatím nesetkala, i ta francouzská turbobenzínová potvora v garái má WG). U atmosférického motoru v sacím potrubí přetlak není, tam je buď podtlak a nebo atmosférický tlak okolí. Co je logické uzavření, e budeme debatovat o podtlakovém čidlu.
A postla jsem to proto, aby bylo vysvětleno, co je zkratka M a A a P a M a A a F, ne pouití senzorů v různých typech motorů.
Vstupuji do hnutí s autodiagem :-)))) Radi nic nepsat, člověk má pak klid.
|
|
26.11.2009 13:35 -
Re: Depollution system faulty
|
1428591
|
|
jumep
|
|

|
zacnem tym ze nie je to ojedineli pripad kedy vycistenie vahy pomoze:
.link. napr. je toho viacej
moja skusenost:
4 auta, som vahu vycistil nasledovne, benzin, jemny maly stetcek a tym "poumyval" plosky a okolie vahy, vyfukal vzduchom, zlozil
jedna vaha bola skutocne zla, jedna ploska chybala, tam nebolo co riesit
ostatny traja - citujem jedneho:
"Este jedno, co je citit. Zatah. To vycistenie vahy za nieco stalo. Pred tym 5ka tahala len zvolna, teraz citit, ze zatlaca do sedadla skoro tak, ako predtym stvorka."
dovod preco sa to zaspini je dost casto zanedbanie vymeny vzduchoveho filtra / pouzitie smejdoveho filtra
kratke pojazdy kedy sa sadze prejdene z egr ventilu rozptylia po zhasnuti po sani
neni to univerzalna oprava, ale castokrat to moze pomoct
zacnem tym ze nie je to ojedineli pripad kedy vycistenie vahy pomoze:
http://www.m5board.com/vbulletin/m5-e39-e60-tips-tricks/34647-tech-clean-your-maf-dont-replace.html napr. je toho viacej
moja skusenost:
4 auta, som vahu vycistil nasledovne, benzin, jemny maly stetcek a tym "poumyval" plosky a okolie vahy, vyfukal vzduchom, zlozil
jedna vaha bola skutocne zla, jedna ploska chybala, tam nebolo co riesit
ostatny traja - citujem jedneho:
"Este jedno, co je citit. Zatah. To vycistenie vahy za nieco stalo. Pred tym 5ka tahala len zvolna, teraz citit, ze zatlaca do sedadla skoro tak, ako predtym stvorka."
dovod preco sa to zaspini je dost casto zanedbanie vymeny vzduchoveho filtra / pouzitie smejdoveho filtra
kratke pojazdy kedy sa sadze prejdene z egr ventilu rozptylia po zhasnuti po sani
neni to univerzalna oprava, ale castokrat to moze pomoct
|
|
26.11.2009 13:51 -
Re: Depollution system faulty
|
1428593
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|

|
jumep napsal(a): ...kratke pojazdy kedy sa sadze prejdene z egr ventilu rozptylia po zhasnuti po sani
muzes mi prosim napsat jak se tohle stane ?
jumep napsal(a): dovod preco sa to zaspini je dost casto zanedbanie vymeny vzduchoveho filtra / pouzitie smejdoveho filtra
ano tohle je jedna z nejvetsich pricin
cisteni vahy je naprosty nesmysl a z principu funkce tohoto cidla nemu pomoc rep nemuze davat jednotce takova data aby byl zaruceny bezproblemovy chod motoru jako je spotreba a vykon
to ze jedna pani povidala na internetu neznamena nic v tomhle pripade a tyhle povery se prenasi z jednoho fora na druhe jako nakaza...
ano tohle je jedna z nejvetsich pricin
cisteni vahy je naprosty nesmysl a z principu funkce tohoto cidla nemu pomoc rep nemuze davat jednotce takova data aby byl zaruceny bezproblemovy chod motoru jako je spotreba a vykon
to ze jedna pani povidala na internetu neznamena nic v tomhle pripade a tyhle povery se prenasi z jednoho fora na druhe jako nakaza...
|
|
26.11.2009 14:05 -
Re: Depollution system faulty
|
1428598
|
|
jumep
|
|

|
nastartuj motor, potoc ho chvilu a potom odpoj hadicu, raz som vydel ze tam zostal dym ... (nie u mna) - mozno to vskutku bol nejaky problem daneho motora (isiel na repas turba a podobne a tiez to bol ten co mal tu vahu skutocne zlu, dost nestastna kupa)
potom ked je to taky nezmysel mi vysvetli ten pocit tych ludi co som im to vycistil a auto im ide lepsie, ja nehovorim ze to ma ucinnost novej vahy a tiez nehovorim ze je to vseriesenie, len hovorim ze 3ja z 3ch maju pocit ze to pomohlo, to cudzie forum bol len priklad toho ze to tvrdia aj iny, nielen ja ....
nastartuj motor, potoc ho chvilu a potom odpoj hadicu, raz som vydel ze tam zostal dym ... (nie u mna) - mozno to vskutku bol nejaky problem daneho motora (isiel na repas turba a podobne a tiez to bol ten co mal tu vahu skutocne zlu, dost nestastna kupa)
potom ked je to taky nezmysel mi vysvetli ten pocit tych ludi co som im to vycistil a auto im ide lepsie, ja nehovorim ze to ma ucinnost novej vahy a tiez nehovorim ze je to vseriesenie, len hovorim ze 3ja z 3ch maju pocit ze to pomohlo, to cudzie forum bol len priklad toho ze to tvrdia aj iny, nielen ja ....
|
|
26.11.2009 14:24 -
Re: Depollution system faulty
|
1428605
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|

|
zkusim ti to osvetlit snad to pochopis:
zjednodusene:
egr se otvira v zavyslosti na stavu spalin aby se spalilo co nejvice NOx
nepracuje vsak v celem rozsahu otacek motoru aje jen ve spodni casti otacek,pak se uzavre
egr se nachazi za vahou,blize k motoru ,pres vahu proudi vzduch nasavany motorem smerem k motoru a tim padem i strhava cestou vyfukove plyny ktere otevre egr...to vse se deja za vahou jak by se vyfukove plyny dostali do "protiproudu" nasavaneho vzduchu a zanaseli vahu?
to cisteni pomohlo je podle me hodne o pocitu..uvedu to na prikladu...znami po me chtel upravit vykon na aute,ja mu rikal ze to nepujde moc poznat bez upravy vacek a jinych casti,porad trval na svem...vzal jsem si jednotku neudelal s ni vubec nic a na druhy den vratil...za 10 minut mi volal ze je to o 50% lepsi a jak to super jede...tohle je ukazkvy priklad subektivniho pocitu a to same plati i u techto veci jako je vaha..
vaha jako takova pracuje na principu termostatu (opet zjednodusene) kteje ohrivana platinova vrstva na keramicke destice na cca 370 stupnu,prutokem vzduch ochlazovana a nasledne vyhodnocovane procesorem a data odesilana v napetove podobe ridici jednotce
necistoty se do povrchu zapecou a mereni je nepresne...soucasti je i teplotni cidlo nasavaneho vzduchu ale ne u vsech typu a motorizaci
nastava otazka CO tedy vycistis stetcem a benzinem ?
zkusim ti to osvetlit snad to pochopis:
zjednodusene:
egr se otvira v zavyslosti na stavu spalin aby se spalilo co nejvice NOx
nepracuje vsak v celem rozsahu otacek motoru aje jen ve spodni casti otacek,pak se uzavre
egr se nachazi za vahou,blize k motoru ,pres vahu proudi vzduch nasavany motorem smerem k motoru a tim padem i strhava cestou vyfukove plyny ktere otevre egr...to vse se deja za vahou jak by se vyfukove plyny dostali do "protiproudu" nasavaneho vzduchu a zanaseli vahu?
to cisteni pomohlo je podle me hodne o pocitu..uvedu to na prikladu...znami po me chtel upravit vykon na aute,ja mu rikal ze to nepujde moc poznat bez upravy vacek a jinych casti,porad trval na svem...vzal jsem si jednotku neudelal s ni vubec nic a na druhy den vratil...za 10 minut mi volal ze je to o 50% lepsi a jak to super jede...tohle je ukazkvy priklad subektivniho pocitu a to same plati i u techto veci jako je vaha..
vaha jako takova pracuje na principu termostatu (opet zjednodusene) kteje ohrivana platinova vrstva na keramicke destice na cca 370 stupnu,prutokem vzduch ochlazovana a nasledne vyhodnocovane procesorem a data odesilana v napetove podobe ridici jednotce
necistoty se do povrchu zapecou a mereni je nepresne...soucasti je i teplotni cidlo nasavaneho vzduchu ale ne u vsech typu a motorizaci
nastava otazka CO tedy vycistis stetcem a benzinem ?
|
|
26.11.2009 14:40 -
Re: Depollution system faulty
|
1428607
|
|
jumep
|
|

|
ok, tympadom mohol jemu ostavat otvoreny egr a tym po zhasnuti motor sa krasne mohol zjavyt dym v sacom potrubi (onehda som nemal diagnostiku, takze som ani pripadne chyby nemohol citat - posielal som ho za tebou, ci siel neviem)
cistenie:
preto hovorim ze to nemusi byt 100%, ale ak mas napr na termistore prach a ten zotres, tiez ten termistor bude fungovat, cize moze pomoct to ze skutocne nejaky prach das dole (benzin zostal vzdy cierny) a tym sa funkcia vahy zlepsi, stale hovorim ze to nemusi byt na 100% - ale zlepsenie moze byt citelne, ak by som mal novu vahu tak by som skusil jednu vec:
1. zla vaha (resp. taka co ma vsetky veci pokope a teoreticky sa da vycistit) - jej hodnoty v danom aute
2. vycistenie tejto vahy - jej hodnoty v tom istom aute
3. nova vaha a jej referencne hodnoty v tom istom aute
to je jedine cim sa toto da vyvratit / potvrdit, teda aspon si myslim
ok, tympadom mohol jemu ostavat otvoreny egr a tym po zhasnuti motor sa krasne mohol zjavyt dym v sacom potrubi (onehda som nemal diagnostiku, takze som ani pripadne chyby nemohol citat - posielal som ho za tebou, ci siel neviem)
cistenie:
preto hovorim ze to nemusi byt 100%, ale ak mas napr na termistore prach a ten zotres, tiez ten termistor bude fungovat, cize moze pomoct to ze skutocne nejaky prach das dole (benzin zostal vzdy cierny) a tym sa funkcia vahy zlepsi, stale hovorim ze to nemusi byt na 100% - ale zlepsenie moze byt citelne, ak by som mal novu vahu tak by som skusil jednu vec:
1. zla vaha (resp. taka co ma vsetky veci pokope a teoreticky sa da vycistit) - jej hodnoty v danom aute
2. vycistenie tejto vahy - jej hodnoty v tom istom aute
3. nova vaha a jej referencne hodnoty v tom istom aute
to je jedine cim sa toto da vyvratit / potvrdit, teda aspon si myslim
|
|
26.11.2009 14:45 -
Re: Depollution system faulty
|
1428608
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|

|
doplnim tve zkusenosti ze v diagnostice se nachazi pole merenych hodnot...zadne cary ,zadne testy...dulezite je co vidi jednotka a ne neci pocit ci dojem...
doplnim tve zkusenosti ze v diagnostice se nachazi pole merenych hodnot...zadne cary ,zadne testy...dulezite je co vidi jednotka a ne neci pocit ci dojem...
|
|
28.11.2009 13:45 -
Re: Depollution system faulty
|
1428650
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|

|
Ford Mondeo 1,8. Soused vypínal motor stylem >>Plný plyn a vypnout klíček
Ford Mondeo 1,8. Soused vypínal motor stylem >>Plný plyn a vypnout klíček
|
|
28.11.2009 13:47 -
Re: Depollution system faulty
|
1428651
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|

|
Darja napsal(a): Hm, myslela jsem, e řeíme C5. Dobře tedy, u turbobenzínů je to buď hlídá wastegate a nebo přetlekové čidlo (i kdy s přetlekovým čidlem jsem se zatím nesetkala, i ta francouzská turbobenzínová potvora v garái má WG). U atmosférického motoru v sacím potrubí přetlak není, tam je buď podtlak a nebo atmosférický tlak okolí. Co je logické uzavření, e budeme debatovat o podtlakovém čidlu.
A postla jsem to proto, aby bylo vysvětleno, co je zkratka M a A a P a M a A a F, ne pouití senzorů v různých typech motorů.
Vstupuji do hnutí s autodiagem  Radi nic nepsat, člověk má pak klid.
Promiň. Myslel jsem e diskuze umoňuje vyjádření vlastního názoru, ani by se ostatní diskutující urazili.
Promiň. Myslel jsem e diskuze umoňuje vyjádření vlastního názoru, ani by se ostatní diskutující urazili.
|
|
|
svejk
|
|

|
Ahoj Depulution system faulty, občas svítí občas ne. OBD hlásí chybu P2132 a nebo P1342. Ale nezná kod chyby. Nevěděl by někdo z vás. Svíčky nové, cívky nové. Ale e to občas pípá.
Díky
Ahoj Depulution system faulty, občas svítí občas ne. OBD hlásí chybu P2132 a nebo P1342. Ale nezná kod chyby. Nevěděl by někdo z vás. Svíčky nové, cívky nové. Ale e to občas pípá.
Díky:palec
|
|
17.12.2009 09:00 -
Re: Chyba
|
1429409
|
|
tief
|
|
|
Skoc s tym na normalnu diagnostiku.
Skoc s tym na normalnu diagnostiku.
|
|
17.12.2009 14:35 -
Re: Chyba
|
1429421
|
|
miskod
|
|
|
Staci trosku zagooglit:
.link.
.link.
.link.
Staci trosku zagooglit:
http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=OBDII_PowerTrain_P_Codes
http://www.cardiag.lt/dtc-obdii-klaidu-kodai-3-en/
http://www.scantools.nl/info/index.php?cat=13&iid=48
|
|
17.12.2009 15:37 -
Re: Chyba
|
1429422
|
|
Darja
|
|

|
No, stejně je to k prdu, kdy neví, za jakých hodnot se to stalo.
Cívka a krtící klapka...
Zajeď na normální diag. V6 jsou vůbec přecitlivělý na vechno, jednu citlivku mám doma
No, stejně je to k prdu, kdy neví, za jakých hodnot se to stalo.
Cívka a krtící klapka...
Zajeď na normální diag. V6 jsou vůbec přecitlivělý na vechno, jednu citlivku mám doma
|
|
30.11.2010 20:24 -
Re: Depollution system faulty
|
2364924
|
|
DanV
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 153 |
|
|
Ahoj,
dnes jsem svojí V6 nastartoval a byl jsem přivítám hlákou, která je v nadpisu této diskuze. Nelenil jsem a načetl jsem jednotku a jsou tam tři trvalé závady: 1) Porucha spalování na několíka válcích, 2) Porucha spalování na válci 1, 3) Ovládání zapalovací civky 1zkrat na kostru, nebo na plus.
Toto ve je doprovázeno chodem motoru cca na 5 válců. Podle veho bych řekl, e mi odela zapalovací cívka na prvním válci. Ale třeba nemám pravdu. Přikládám obrázky z Lexie.
A dalí otázka jak se počítají válce u V6, který je ten první?
Ahoj,
dnes jsem svojí V6 nastartoval a byl jsem přivítám hlákou, která je v nadpisu této diskuze. Nelenil jsem a načetl jsem jednotku a jsou tam tři trvalé závady: 1) Porucha spalování na několíka válcích, 2) Porucha spalování na válci 1, 3) Ovládání zapalovací civky 1zkrat na kostru, nebo na plus.
Toto ve je doprovázeno chodem motoru cca na 5 válců. Podle veho bych řekl, e mi odela zapalovací cívka na prvním válci. Ale třeba nemám pravdu. Přikládám obrázky z Lexie.
A dalí otázka jak se počítají válce u V6, který je ten první?
Přílohy: 2.jpg ( 181307b ) - 1.jpg ( 182796b ) - 3.jpg ( 185250b ) - 4.jpg ( 188389b ) - |
|
30.11.2010 20:31 -
Re: Depollution system faulty
|
2364929
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|

|
je to bezna vec u techto motoru....nestli se nepletu tak pokud sundas ten plast co je kryje uvidis na konektorech cislovani
podle zavady je strelena civka na 1 valci a na 3 k tomu nema pravdepodobne daleko
je to bezna vec u techto motoru....nestli se nepletu tak pokud sundas ten plast co je kryje uvidis na konektorech cislovani
podle zavady je strelena civka na 1 valci a na 3 k tomu nema pravdepodobne daleko
|
|
30.11.2010 20:34 -
Re: Depollution system faulty
|
2364933
|
|
DanV
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 153 |
|
|
autodiag napsal(a): je to bezna vec u techto motoru....nestli se nepletu tak pokud sundas ten plast co je kryje uvidis na konektorech cislovani
podle zavady je strelena civka na 1 valci a na 3 k tomu nema pravdepodobne daleko
Podle čeho soudí, e i 3 bude načatá.
Podle čeho soudí, e i 3 bude načatá.
|
|
30.11.2010 21:14 -
Re: Depollution system faulty
|
2364977
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|

|
tu 3 beru zpatky,blbe jsem to precetl...
udelej tu civku na jednicce
tu 3 beru zpatky,blbe jsem to precetl...
udelej tu civku na jednicce
|
|
30.11.2010 21:35 -
Re: Depollution system faulty
|
2364978
|
|
DanV
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 3.0i 24v Exclusive | Počet příspěvků: 153 |
|
|
No tak super, a co mi doporučíte za výrobce cívky. Nael jsem Valeo, SWAG,dokonce Tesla, nebo originál.
No tak super, a co mi doporučíte za výrobce cívky. Nael jsem Valeo, SWAG,dokonce Tesla, nebo originál.
|
|
30.11.2010 21:39 -
Re: Depollution system faulty
|
2364979
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|

|
tezko rict co nahradni vyrobce prodava..jestli ty poruchove ,nebo ty nahrady ktere prodava citroen ktere jsou jine nez v prvovyrobe
Darja tu tusim psala ze kupovala taky originaly..,cena je nekde do litru
tezko rict co nahradni vyrobce prodava..jestli ty poruchove ,nebo ty nahrady ktere prodava citroen ktere jsou jine nez v prvovyrobe
Darja tu tusim psala ze kupovala taky originaly..,cena je nekde do litru
|
|
05.12.2010 19:52 -
Re: Depollution system faulty
|
2365371
|
|
Mikra
|
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive Break | Počet příspěvků: 3730 |
|

|
Trochu z jiného soudku, i kdy se stejnou hlákou.
Včera ráno při -18°C. Ukázkový start na první krtnutí, 3km jízdy bez potíí, najednou píp a hláka na PP Depollution system faulty a během pár sekund totální zhasnutí motoru za jízdy. ok! Vypnu klíček, znova nastartuju, a jede asi 100m normálně, potom znova chcíp. 7km do mírného kopce opakovaně po 50ti a 150ti metrech vdy s úplným zastavením auta a novým nastartováním. Baterka je king, vechno zvládá bez protestů. Dál 5km z mírného kopce s jedním chcípem a posledních 300m do kopce zase na 5krát. Před garáí na volnoběh 15 minut bez problémů. Dnes při -10°C ve v pořádku. Nafta Benzina TopQ + aditivum VIF zimní.
Předpokládám zamrzlou naftu nebo vodu někde v cestě paliva. Co mě trápí je to, e při kadém startu na mě vychrlí znovu onu hláku a občas i během jízdy a navíc stále svítí kontrolka motoru. Nevím, jak dlouho s tím můu takhle jezdit a jestli se to dá vymazat jinak ne diagnostikou. Chystám se na garančku na 90ti tisících, tak to nechám prověřit, ale bude to jetě asi měsíc trvat. Tak nevím, jestli mám nějak spěchat.
Je pravděpodobné, e by to mohlo být i něco jiného, ne jenom ta nafta??? Např. něco s palivovým filtrem, nebo nějakými čidly či topnými tělísky na předehřev a pod.
Budu vděčný za kadou radu a zkuenost.
Trochu z jiného soudku, i kdy se stejnou hlákou.
Včera ráno při -18°C. Ukázkový start na první krtnutí, 3km jízdy bez potíí, najednou píp a hláka na PP Depollution system faulty a během pár sekund totální zhasnutí motoru za jízdy. ok! Vypnu klíček, znova nastartuju, a jede asi 100m normálně, potom znova chcíp. 7km do mírného kopce opakovaně po 50ti a 150ti metrech vdy s úplným zastavením auta a novým nastartováním. Baterka je king, vechno zvládá bez protestů. Dál 5km z mírného kopce s jedním chcípem a posledních 300m do kopce zase na 5krát. Před garáí na volnoběh 15 minut bez problémů. Dnes při -10°C ve v pořádku. Nafta Benzina TopQ + aditivum VIF zimní.
Předpokládám zamrzlou naftu nebo vodu někde v cestě paliva. Co mě trápí je to, e při kadém startu na mě vychrlí znovu onu hláku a občas i během jízdy a navíc stále svítí kontrolka motoru. Nevím, jak dlouho s tím můu takhle jezdit a jestli se to dá vymazat jinak ne diagnostikou. Chystám se na garančku na 90ti tisících, tak to nechám prověřit, ale bude to jetě asi měsíc trvat. Tak nevím, jestli mám nějak spěchat.
Je pravděpodobné, e by to mohlo být i něco jiného, ne jenom ta nafta??? Např. něco s palivovým filtrem, nebo nějakými čidly či topnými tělísky na předehřev a pod.
Budu vděčný za kadou radu a zkuenost.
|
|
| |
|
|