Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Brzdová kapalina - odvzdušnění brzd
|< < 1 ... 5 6 7 8 9 10 > >|
02.11.2015 14:42 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881424
Juras555
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi TourerPočet příspěvků: 166

99 Poslat soukromou zprávu
Dot4 má vyšší bod varu než dot3, ale jsou vzájemě mísitelné.
Jestliže je to s těma brzdama tak, nejspíš to začalo někde téct.

02.11.2015 14:58 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881430
Mayhem
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v XPočet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
Já to myslel tak, jestli je nějaký rozdíl mezi kapalinami s názvem "dot4", protože když to napíšu do googlu, vyplivne mi asi milion značek a flaštiček. Aby v tom nebyl nějaký rozdíl ještě. Ale chápu to tak, že je to jedno, pokud to bude dot4.

Děkuji za rady všem, obzvláště pak Juras555. Pomohli jste mi.

02.11.2015 17:14 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881487
BlueSeven
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW ExclusivePočet příspěvků: 613

99 Poslat soukromou zprávu
Mayhem napsal(a):
Já to myslel tak, jestli je nějaký rozdíl mezi kapalinami s názvem "dot4", protože když to napíšu do googlu, vyplivne mi asi milion značek a flaštiček. Aby v tom nebyl nějaký rozdíl ještě. Ale chápu to tak, že je to jedno, pokud to bude dot4.

Děkuji za rady všem, obzvláště pak Juras555. Pomohli jste mi.

MᚠESP? Pokud ano, tak si kup dot4 pro ESP A jinak je tu na to 100% vlákno již založeno :
.link.

02.11.2015 19:29 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881642
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
DOT 4 a 5 (teď už citroen dává DOT 5 ) je to jedno - jsou mísitelné a možná je 5. stabilnější.Ohledně ABS si myslím že není rozdíl ani u 4. ani 5. - mám za to že obě jsou pro ABS protože jsou vyrobeny až po normě povinost mít ABS v základní výbavě vozu. a jsem pro značku BOSCH.

02.11.2015 19:35 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881662
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

Juras555 napsal(a):
Dot4 má vyšší bod varu než dot3, ale jsou vzájemě mísitelné.
Jestliže je to s těma brzdama tak, nejspíš to začalo někde téct.

Pokud to někde teče, tak to zákonitě nebrzdí. Minimálně jeden okruh nefunguje. U brzd nelze to, že teče a jezdí dál jako třeba olej v motoru když teče. Pokud teče kapalina, přestane brzdit. Jediné místo kde teče a nevadí je mezi nádobkou a brzdovou pumpou tedy před pedálem. Všude jinde pokud teče, nasává zpětně vzduch a po pár šlápnutích je zavzdušněný systém, pedál jde dolů, musí se šlapat opakovaně a nakonec se propadne až na podlahu a řidič je ve finále.

02.11.2015 19:58 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881742
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jestli se ztrácí kapalina a není vidět kde mᚠvětší problém než si myslíš a z toho vyplývá i to že to nebrzdí jak má.

02.11.2015 22:03 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881838
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
DOT5 bola uz pred rokmi vyvynuta pre ESP a co viem tak sa len chvilu pouzivala, teraz som nikde nevidel v predpisoch DOT5

02.11.2015 22:06 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881839
vemda
Město: Třebíč, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 113
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Chlapi bacha na brzdovku DOT 5 - Ta je vyrobena na bázi silikonu a neni mísitelná s DOT 3,4,5.1!!! Mísitelné jsou DOT 3, 4, 5.1 a je rozdíl v popisu jež jsou určeny pro ABS, ESP, kapalina stímto popisem v zimním období netuhne. Bacha je v tom docela gulᚠkdyž člověk neví.

02.11.2015 23:17 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881859
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

Takže je to snad jasné
Zde je přehled všeho o kapalinách. Lidově prakticky lze říci, DOT4 a nic jiného neřešit.
Dot 5.1 bych řešil pokud je sportovní auto nebo spíše pro motocykly, kde jsou teploty mnohem větší.
DOT5 bych dal do auta, pokud bych věděl, že pojede jednou za půl roku.
.link.

03.11.2015 00:33 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881894
9000petr
Město: Lednické Rovne, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 78

99 Poslat soukromou zprávu
Doliat brzdovu kapalinu je dnešnej dobe ako doliat destilovanu vodu do žehličky zvládne aj žena

03.11.2015 01:04 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881895
Juras555
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi TourerPočet příspěvků: 166

99 Poslat soukromou zprávu
Tridac napsal(a):
Pokud to někde teče, tak to zákonitě nebrzdí. Minimálně jeden okruh nefunguje. U brzd nelze to, že teče a jezdí dál jako třeba olej v motoru když teče. Pokud teče kapalina, přestane brzdit. Jediné místo kde teče a nevadí je mezi nádobkou a brzdovou pumpou tedy před pedálem. Všude jinde pokud teče, nasává zpětně vzduch a po pár šlápnutích je zavzdušněný systém, pedál jde dolů, musí se šlapat opakovaně a nakonec se propadne až na podlahu a řidič je ve finále.

To nemusí být vždycky pravda, stalo se mi to už taky. Najednou se rozsvitila kontrolka kapaliny, po doliti a kontrole zjištěno že to mizí pravým zadním prasátkem. Brzdilo to pořád stejně a nic se nezavzdušnilo.

03.11.2015 07:56 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881937
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

Juras555 napsal(a):
To nemusí být vždycky pravda, stalo se mi to už taky. Najednou se rozsvitila kontrolka kapaliny, po doliti a kontrole zjištěno že to mizí pravým zadním prasátkem. Brzdilo to pořád stejně a nic se nezavzdušnilo.

Ono to chvíli trvá než se dostane vzduchová bublina do blasti rozvodu nebo pedálu, pak je konec s brzděním velmi rychle. Někdy týden, někdy měsíc. Potíž je v tom, že se to stane vždy v tu chvíli, kdy to nepotřebujeme a brzdy najednou spadnou na podlahu a je hotovo.
VŽDY, jakmile začne klesat kapalina rychleji, napřiklad 1cm za měsíc, řešit, hledat, zjistit problém. Tady to je zařízení, ve kterém se nevyplácí čekat a oddalovat. spousta lidí i nuvědomuje stejně jako s gumama, že to je to jediné, co jim dokáže zachránit život. Přesto opravu oddalují, mají brzdy ve stavu jakém je mají. Potm už nemá cenu říkat, ale já. jsem myslel .....

03.11.2015 08:45 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881952
Juras555
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi TourerPočet příspěvků: 166

99 Poslat soukromou zprávu
Tridac napsal(a):
Ono to chvíli trvá než se dostane vzduchová bublina do blasti rozvodu nebo pedálu, pak je konec s brzděním velmi rychle. Někdy týden, někdy měsíc. Potíž je v tom, že se to stane vždy v tu chvíli, kdy to nepotřebujeme a brzdy najednou spadnou na podlahu a je hotovo.
VŽDY, jakmile začne klesat kapalina rychleji, napřiklad 1cm za měsíc, řešit, hledat, zjistit problém. Tady to je zařízení, ve kterém se nevyplácí čekat a oddalovat. spousta lidí i nuvědomuje stejně jako s gumama, že to je to jediné, co jim dokáže zachránit život. Přesto opravu oddalují, mají brzdy ve stavu jakém je mají. Potm už nemá cenu říkat, ale já. jsem myslel .....

Já teda nechodím sledovat každej týden jakým tempem mi ubývá kapalina v nádobce, od toho tam je ten plovák, aby mě upozornil, když ubude.
Co se tvé teorie týká, že se mi brzdy zavzdušní, když mi prolíná těsnění prasátka (pístku), neumím si to dost dobře představit. Když přece šlápnu na brzdu vznikne v soustavě tlak, kterým protlačím kapku kolem těsnění, když brzdu uvolním, nevznikne tam žádnej podtlak, kterým by to nasálo vzduch, jen zmizí tlak a případnej úbytek se doplní z nádobky. Nehledě na to, že vzduchovou bublinu na brzdě poznᚠokamžitě, kdekoliv v soustavě, takže čekat jestli někam vystoupá nemá smysl, nehledě na to, že se vzduch bude napřed hromadit pod odvzdušňovákem. A ještě jedna věc, už strašně dlouho se používají dva brzdové okruhy, právě kvůli nečekané závadě na brzdách, takže i kdyby nakrásně mi rupla třeba jedna hadička, pořád mi budou brzdit ještě dvě kola z druhého okruhu.

03.11.2015 09:56 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881962
Mayhem
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v XPočet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
Že jsem neschopný a dolít to zvládne i žena vím a psal jsem to hned na začátku. Vzhledem k tomu, že se v tom příliš nevyznám, přišlo mi lepší se zeptat, co kam nalít, než bezhlavě nalejt do motoru obsah první flašky, co někde najdu. Jsem rád, že jsem slovenského kolegu aspoň pobavil.

Že to je problém vím, důležité pro mě bylo, abych dojel co nejbezpečněji dom a následně do servisu.
Vzhledem k tomu, že jak jsem na začátku psal, tomu nerozumím, auto jsem dneska ráno odvezl do servisu, a to zkontrolují a případně opraví. Dál netřeba řešit nesmysly typu že lidi podceňují údržbu.

03.11.2015 10:19 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2881970
Juras555
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi TourerPočet příspěvků: 166

99 Poslat soukromou zprávu
Mayhem: V klidu, nikdo neví všechno a každej neumí všechno. Od toho tu ty fóra jsou, aby se dalo něco novýho dovědět. Je pravda, že se to někdy rozvede až zbytečně zeširoka a do detailů, který jsou už běžnýmu řidiči celkem k ničemu, ale tu už je úděl takových diskuzí. Odpověď co jsi potřeboval už mᚠa ostatní můžeš klidně vypustit

03.11.2015 12:22 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2882009
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

Juras555 napsal(a):
Já teda nechodím sledovat každej týden jakým tempem mi ubývá kapalina v nádobce, od toho tam je ten plovák, aby mě upozornil, když ubude.
Co se tvé teorie týká, že se mi brzdy zavzdušní, když mi prolíná těsnění prasátka (pístku), neumím si to dost dobře představit. Když přece šlápnu na brzdu vznikne v soustavě tlak, kterým protlačím kapku kolem těsnění, když brzdu uvolním, nevznikne tam žádnej podtlak, kterým by to nasálo vzduch, jen zmizí tlak a případnej úbytek se doplní z nádobky. Nehledě na to, že vzduchovou bublinu na brzdě poznᚠokamžitě, kdekoliv v soustavě, takže čekat jestli někam vystoupá nemá smysl, nehledě na to, že se vzduch bude napřed hromadit pod odvzdušňovákem. A ještě jedna věc, už strašně dlouho se používají dva brzdové okruhy, právě kvůli nečekané závadě na brzdách, takže i kdyby nakrásně mi rupla třeba jedna hadička, pořád mi budou brzdit ještě dvě kola z druhého okruhu.

No, jezdím teprve asi 40 let, jako řidič z povolání. Od počátku mám zafixované nìkteré vìci i díky škole na automechanika, minimálnì 1- 2 krát v mìsíci otevřít kapotu a základní životní funkce zkouknout. voda, brzdy, řemen, olej. To musím vidět, tomu musím věřit. Kontrolka na všechno je fajn dokud funguje. Zoxiduje plovák, praskne vlákno, kuna přežere kabel a můžeš čekat na světlo od plováku týdny a týdny. Je to prostě zvyk a myslím si, že mi mnohokrát pomohl a zachránil mnohem větší škody než kdybych spoléhal na kontrolky, někdy bývá pozdě. kdo toto nedělá a nazývá se řidič, pak mluvíme zcela o odlišných lidech.

Nyní dvě poznámky k brzdám. Pokud vyvineš tlak a bude dírka kdekoliv ve vedení, zakonitě po snížení tlaku si najde vzduch nejjednodušší cestou vniknout do systému. To je fyzika, to není výmysl. Snížení či ukončení tlaku se děje přelitím kapaliny přez gumičky v pedálu, pumpě, lidově řečeno, ale pokud je někde dírka, je to mnohem snažší cesta k vniknutí vzduchu. Vzduch se dirkou dostane rychleji a snáze než kapalina přez membrány. Ve škole jsem dával příklad klasickou pumpičku. Pokud ji natlakuješ a ucpeš horní dirku, tím zamezíš vrácení tlaku zpět, pak stačí mikroskopická dírka kdekoliv v hadičce aby se tlak vyrovnal a vzduch se dostane dovnitř. Tak to prostě je.

No a potom jeden velký omyl se vzduchem ve vedení. Pokud ti praskně kdekoliv trubička, mikroskopicky, že jen přisává bublinku, tak pokud je to výš než je odvzdušòovací šroub, nikdy se to k němu nedostane, pokud nešlapeš. A ty to vůbec nepoznáš. Jak přibývají bublinky, tak se stává pedál gumovějším. To může trvat týdny, dny, podle velikosti netěsnosti. Ale jakmile se dostane bublinka na některý konec kam nemá dále kam putovat, vytvoří se mezera, která je nestlačitelná a dojde k propadu pedálu. (mnohokrát vyzkoušeno, zažito.) Dokonce ta bublinka pracuje tak efektivně, že vůbec nepoznáš, že mᚠvzduch ve vedení, protože to nikde neteče, jen si přisává vzduch. Toto se děje nejčastěji kolem membrán v hlavní pumpě nebo v zadních prasátkách u bubnových brzd. Když praskne trubička kdekoliv, většinou se to pozná jak sákne, ale když si přisává obráceně trhlinkama v gumě, nepoznᚠnic do doby, než spadne pedál. Ale zkušený řidič pozná, že pedál měkne, gumovatí a není to ono při brzdění.

A dva okruhy brzd jsou skutečně dobré, zachrání mnohé, jsou oddělené, ale kolikrát si zažil to, že ti zmizí pedál do druhého okruhu a jeden selže??? Já jsem to učil v autoškole a dělali jsme modelové akce. Poznatek je ten, že 90% lidí se lekne, co se stalo pedál jde dolů a reflexivně jej pustí, tím nedojde k došlápnutí do té druhé polohy až na podruhé většinou strachem dupnou a ono to brzdí, blbě ale brzdí. Ta časová prodleva je zmatek,strach, a může to být osudové. nikdo neví jak zareaguje ve chvíli, kdy to nastane. Ani já ne. Proto jsem rád, že jsem to několikrát zažil a nakonec jsem si to i zkoušel navodit abych věděl jak to pracuje. Není to příjemné, ale funkční. To souhlasím.

Omlouvám se za obsáhlejší psaní, nechci to dávat do více vláken a nějak to jednodušeji vysvětlit nejde.

03.11.2015 12:35 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2882022
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tiekol mi valcek predny asi rok (4x som to pretesnoval a prebrusoval, ale bol prilis zodraty

nikdy sa to nezavzdusnilo, len bolo treba dolievat az teda kym sa to nevymenilo
aby sa to zavzdusnilo - muselo by to byt fatalne derave, co by bol prepadol pedal aj pri brzdeni

ad kontrolka, je stavana tak ze akakolvek porucha kabla to rozsvieti, cize je na nu dostatocny spolah

a v neposlednom rade je potrebne si uvedomit ze servisna prehliadka prave neznamena vymenu oleja v motore, ale prehliadku zakladnych veci

03.11.2015 13:08 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2882033
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

jumep napsal(a):
tiekol mi valcek predny asi rok (4x som to pretesnoval a prebrusoval, ale bol prilis zodraty

nikdy sa to nezavzdusnilo, len bolo treba dolievat az teda kym sa to nevymenilo
aby sa to zavzdusnilo - muselo by to byt fatalne derave, co by bol prepadol pedal aj pri brzdeni

ad kontrolka, je stavana tak ze akakolvek porucha kabla to rozsvieti, cize je na nu dostatocny spolah

a v neposlednom rade je potrebne si uvedomit ze servisna prehliadka prave neznamena vymenu oleja v motore, ale prehliadku zakladnych veci

Pokud teče váleček tím, že je sedřený nebo zoxidovaný, většinou nedojde k zavzdušòování, protože teče v klidu. Při sešlápnutí pedálu se tlakem utěsní gumička, přilne a uvolněním se vyrovná tlak a tím, že je nádobka nejvýše, dojde jednoduše k vyrovnávání hladin kapaliny, tedy jen protéká dolů, ubývá, ale nemá jak nasávat vzduch. Snad to popisuju dobře. To je únik kapaliny stálým odtokem, což je zapřičiněno vyrovnáváním hladin v prasátku a v nádobce.

Pokud odejde napájení té žárovky nebo žárovka samotná, není jak ji spustit, prostě nesvítí. Vím, že se testují žárovky při startu, ale kolikrát si je kontrolujete všechny? Zacházíme do extrému a je lépe tomu předcházet.

servisní prohlídka je fajn, ale neřeší náhlé závady úniku čehokoli. Já to mám zažité tak, že tomu věnuji pár vteřin. Vše je vidět, vše je v dosahu, otevři kapotu kouknu, kapalina, voda, řemen, někdy měrka oleje. Ten olej se přiznám, že někdy vynechávám, takže otázka 5-10 vteřin měsíčně je neskutečně malý čas proti tomu, když je něco špatně nebo chybí. Tento čas se vrací ve chvíli, kdy se něco stane. Dělám to mnoho let u všeho s čím jsem jezdil a budu to dělat i nadále. Stojí mi to za to.

03.11.2015 13:09 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2882037
Juras555
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi TourerPočet příspěvků: 166

99 Poslat soukromou zprávu
Když jsem ještě jezdíval jako řidič z povolání, kontroloval sem provozní kapaliny každý den před jízdou a ne jen 1-2 krát do měsíce. Co se těch moderních kontrolek týká, chtělo by to trochu si zjistit jak to funguje, než poukazovat na nespolehlivost.
Nedovedu si představit situaci, kdy mi prasklina v trubičce bude přisávat vzduch, ale vysoce vzlínavá brzdová kapalina pod tlakem tudy nepoteče.

03.11.2015 13:15 - Re: doplnění brzdové kapaliny 2882039
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

Juras555 napsal(a):
Když jsem ještě jezdíval jako řidič z povolání, kontroloval sem provozní kapaliny každý den před jízdou a ne jen 1-2 krát do měsíce. Co se těch moderních kontrolek týká, chtělo by to trochu si zjistit jak to funguje, než poukazovat na nespolehlivost.
Nedovedu si představit situaci, kdy mi prasklina v trubičce bude přisávat vzduch, ale vysoce vzlínavá brzdová kapalina pod tlakem tudy nepoteče.

Ano, u služebního je to obden, u svého vím, jak to funguje a nestřídám se s řidiči.

Když rezne trubička většinou to funguje jako zátka. Odchlípne se dovnitř nebo ven, podle toho se potom chová. Při tlaku se dírka uzavře, při uvolnění se otevře. To mluvím samozřejmě o trubičce kdekoliv ve vedení. Také je to otázka jestli je dírka zespodu nebo seshora trubky, nahoře dírka teče dole dírka nasává, ty zákonitosti se kterými jsem se setkal někdy nedávají smysl, ale prostě s tím, kde jsem se setkal s problémy brzdy jsem někdy nechápal jak je to možné. Je to něco mezi nebem a zemí.

Každopádně zůstavají zákonitosti, které se nemění. Rychlý úbytek kapaliny, něco je špatně, kontrola celé brzdové soustavy minimálně před dlouhou dovolenou nebo na jaře a před zimou by měla být pravidlem pro každého, najet si někde na hever třeba když se mění gumy letní zimní a podívat se po trubkách, zkorodované pozná snad každý. Hladinu určitě před dovolenou a nejen brzdovku, ale všechny.

|< < 1 ... 5 6 7 8 9 10 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator