Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: Brzdová kapalina - odvzdušnění brzd
Tridac
03.11.2015 12:22 - Re: doplnění brzdové kapaliny
99
Juras555 napsal(a):
Já teda nechodím sledovat každej týden jakým tempem mi ubývá kapalina v nádobce, od toho tam je ten plovák, aby mě upozornil, když ubude.
Co se tvé teorie týká, že se mi brzdy zavzdušní, když mi prolíná těsnění prasátka (pístku), neumím si to dost dobře představit. Když přece šlápnu na brzdu vznikne v soustavě tlak, kterým protlačím kapku kolem těsnění, když brzdu uvolním, nevznikne tam žádnej podtlak, kterým by to nasálo vzduch, jen zmizí tlak a případnej úbytek se doplní z nádobky. Nehledě na to, že vzduchovou bublinu na brzdě poznᚠokamžitě, kdekoliv v soustavě, takže čekat jestli někam vystoupá nemá smysl, nehledě na to, že se vzduch bude napřed hromadit pod odvzdušňovákem. A ještě jedna věc, už strašně dlouho se používají dva brzdové okruhy, právě kvůli nečekané závadě na brzdách, takže i kdyby nakrásně mi rupla třeba jedna hadička, pořád mi budou brzdit ještě dvě kola z druhého okruhu.

No, jezdím teprve asi 40 let, jako řidič z povolání. Od počátku mám zafixované nìkteré vìci i díky škole na automechanika, minimálnì 1- 2 krát v mìsíci otevřít kapotu a základní životní funkce zkouknout. voda, brzdy, řemen, olej. To musím vidět, tomu musím věřit. Kontrolka na všechno je fajn dokud funguje. Zoxiduje plovák, praskne vlákno, kuna přežere kabel a můžeš čekat na světlo od plováku týdny a týdny. Je to prostě zvyk a myslím si, že mi mnohokrát pomohl a zachránil mnohem větší škody než kdybych spoléhal na kontrolky, někdy bývá pozdě. kdo toto nedělá a nazývá se řidič, pak mluvíme zcela o odlišných lidech.

Nyní dvě poznámky k brzdám. Pokud vyvineš tlak a bude dírka kdekoliv ve vedení, zakonitě po snížení tlaku si najde vzduch nejjednodušší cestou vniknout do systému. To je fyzika, to není výmysl. Snížení či ukončení tlaku se děje přelitím kapaliny přez gumičky v pedálu, pumpě, lidově řečeno, ale pokud je někde dírka, je to mnohem snažší cesta k vniknutí vzduchu. Vzduch se dirkou dostane rychleji a snáze než kapalina přez membrány. Ve škole jsem dával příklad klasickou pumpičku. Pokud ji natlakuješ a ucpeš horní dirku, tím zamezíš vrácení tlaku zpět, pak stačí mikroskopická dírka kdekoliv v hadičce aby se tlak vyrovnal a vzduch se dostane dovnitř. Tak to prostě je.

No a potom jeden velký omyl se vzduchem ve vedení. Pokud ti praskně kdekoliv trubička, mikroskopicky, že jen přisává bublinku, tak pokud je to výš než je odvzdušòovací šroub, nikdy se to k němu nedostane, pokud nešlapeš. A ty to vůbec nepoznáš. Jak přibývají bublinky, tak se stává pedál gumovějším. To může trvat týdny, dny, podle velikosti netěsnosti. Ale jakmile se dostane bublinka na některý konec kam nemá dále kam putovat, vytvoří se mezera, která je nestlačitelná a dojde k propadu pedálu. (mnohokrát vyzkoušeno, zažito.) Dokonce ta bublinka pracuje tak efektivně, že vůbec nepoznáš, že mᚠvzduch ve vedení, protože to nikde neteče, jen si přisává vzduch. Toto se děje nejčastěji kolem membrán v hlavní pumpě nebo v zadních prasátkách u bubnových brzd. Když praskne trubička kdekoliv, většinou se to pozná jak sákne, ale když si přisává obráceně trhlinkama v gumě, nepoznᚠnic do doby, než spadne pedál. Ale zkušený řidič pozná, že pedál měkne, gumovatí a není to ono při brzdění.

A dva okruhy brzd jsou skutečně dobré, zachrání mnohé, jsou oddělené, ale kolikrát si zažil to, že ti zmizí pedál do druhého okruhu a jeden selže??? Já jsem to učil v autoškole a dělali jsme modelové akce. Poznatek je ten, že 90% lidí se lekne, co se stalo pedál jde dolů a reflexivně jej pustí, tím nedojde k došlápnutí do té druhé polohy až na podruhé většinou strachem dupnou a ono to brzdí, blbě ale brzdí. Ta časová prodleva je zmatek,strach, a může to být osudové. nikdo neví jak zareaguje ve chvíli, kdy to nastane. Ani já ne. Proto jsem rád, že jsem to několikrát zažil a nakonec jsem si to i zkoušel navodit abych věděl jak to pracuje. Není to příjemné, ale funkční. To souhlasím.

Omlouvám se za obsáhlejší psaní, nechci to dávat do více vláken a nějak to jednodušeji vysvětlit nejde.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator