Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Ethanol E85
|< < 1 2 3 4 5 > >|
18.04.2012 09:46 - Re: Ethanol E85 2470771
Luboš74
Město: Neznašov 48, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k TourerPočet příspěvků: 78
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
nejvetsi problem etonolu si myslim je to ze se proste kazi...jako maso na slunci bez lednicky...klesa jeho ucinost a co hlevne vaze na sebe vlhkost na emise ,coz v cz je jako by se nedelali,by mel byt natankovan benzin,jinak neprojde


1.Velmi často se Ethanol zaměňuje s Methanolem. Methanol korozivní je, Ethanol NIKOLIV. Ethanol je na tom zcela stejně jako ropný benzín. Korozi jako takovou způsobuje voda, nikoliv palivo. Etanol vodu jímá - tedy ji rozpouští. Za předpokladu, že nebyla voda v nádrži před nalitím etanolu, nebude tam ani poté, naopak - bude jí méně, nebo se postupně rozpustí v palivu a zmizí při spálení směsi.

2.Emisní stanice neoficiálně doporučují pokud jsou na autě problémy s emisemi,natankovat Ethanol a pak jet na emise. Ethanol splňuje emisní normu EURO4
Doporučuji si o tom nejdřív něco přečíst a pak psát.
Jak snadno vznikají fámy tipu jedna paní povídala.

18.04.2012 09:53 - Re: Ethanol E85 2470772
Luboš74
Město: Neznašov 48, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k TourerPočet příspěvků: 78
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
ééé.. znám dva lidi, co jezdili na čistej ethanol... jejich studený starty a volnoběh jak před smrtí mě usvědčil, že tohle fakt ne. A plyn za 28tis je drahej, 4válce dělaj už za 23tisíc.


To co Darja popisuje je problém aut která nemají přídavnou řídící jednotku. Ale zase některá starší auta na to jezdí bez přídavné řídící jednotky a v pohodě.

18.04.2012 12:37 - Re: Ethanol E85 2470783
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
no kdyz uz jsi neco opsal ,viz .link. ,tak alespon uved zdroj o ktery se opiras o duverihodnosti muzeme samozdrejme polemizovat stejne jeko o tom co je fama a co neni..ja psal ze zkusenosti ,ne co jsem nasel na netu
aut uz jsme na etanol (pisu zamerne etanol a ne ethanol ktery se takto oznacuje jen v chemii,viz .link. prestaveli ,po cca mesici se v nadrzi voda proste obevi
s emisema je to tak ,ze zadne nameritelne proste nejsou..proto to tankovani benzinu a ne proto ze splnuje normu EURO 4,jak pises..
norma euro 1/2/3/4/5 a nove i 6 se vstahuje k motoru a k jeho schopnosti cistoty spalovani a produkovani vyfukovych plynune k palivu

18.04.2012 13:16 - Re: Ethanol E85 2470791
Luboš74
Město: Neznašov 48, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k TourerPočet příspěvků: 78
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Neopírám se o jeden zdroj ale čerpám z mnoha webů které jsou na tohle téma zaměřené. Já sám tankuji BIOETHANOL bez přidání přídavné jednotky do dvou aut. Do Renault Clio2 a Ford Fiesta4. Tankuji 5l benzínu a 20l Bioethanolu. Jediný problém je že se musí startovat nadvakrát.

18.04.2012 18:09 - Re: Ethanol E85 2470823
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Už jste někdo viděl "udetonovanej" benzínovej motor, jak to vypadá??? Propálený píst u ropáka kvůli sáknoucímu vstřiku jsem už viděl. Detonační spalování má několik charakteristických projevů.
1.) hlasitý "klepavý" chod motoru - nemusí být patrné
2.) zvýšenou teplotu chladicí kapaliny - nemusí být patrné
3.) zvýšenou teplotu oleje - dost znatelně
4.) neochotou se vytáčet do vysokých otáček - každý nemusí využívat
ani jedno z toho jsem nepozoroval při použití čisté E85, zato zvýšení spotřeby jsem si všiml.
Jednotka, která se musí domontovat kvůli E85 prodlužuje vstřik - tudíž zvyšuje spotřebu o 10 - 20%, některé firmy tvrdí, že ne - protže by nic neprodali.
Z toho jsem si udělal závěr, že můj Citrouš se s E85 vypořádá dobře, ale finanční úspora mě nijak nepřesvědčila k používání tohoto paliva.

18.04.2012 18:18 - Re: Ethanol E85 2470826
Luboš74
Město: Neznašov 48, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215k TourerPočet příspěvků: 78
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ale zase to za tebou krásně voní.

18.04.2012 18:19 - Re: Ethanol E85 2470827
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Luboš74 napsal(a):
Darja napsal(a):
ééé.. znám dva lidi, co jezdili na čistej ethanol... jejich studený starty a volnoběh jak před smrtí mě usvědčil, že tohle fakt ne. A plyn za 28tis je drahej, 4válce dělaj už za 23tisíc.


To co Darja popisuje je problém aut která nemají přídavnou řídící jednotku. Ale zase některá starší auta na to jezdí bez přídavné řídící jednotky a v pohodě.


Ten opel právě tu zázračnou krabičku má a je mu to prd platný. Má studenej start jak motor těsně před smrtí.

A startování na dvakrát... no to není velká výhra... Nejenom dostává startér záhul, ale i baterka, hlavně v zimě..
Já mam na plyn najeto přes 80tisíc a žádnej problém se nekonal. Mě ethanol nikdy prostě lákat asi nebude

18.04.2012 19:25 - Re: Ethanol E85 2470846
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Luboš74 napsal(a):
Ale zase to za tebou krásně voní.

To je jedinné plus - na to jsem zapoměl.

LPG mě rajcuje daleko víc, ale zatím jsem viděl dost (pro mne dost důležité) odfláknutých předělávek.
Např. Plnicí hrdlo v nárazníku - místo vedle benzinového pod dvířky, vstřiky LPG "nahoře" na sacím potrubí - místo dole na "vnitřní" části potrubí, díra provrtaná navíc a neošetřená a pod.

18.04.2012 20:14 - Re: Ethanol E85 2470850
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
No, do nárazníku se to dává z pohodlnosti, většinou stejně musíš upozornit, že to má přípravu. né všechna auto to mají a proto s tím plynaři nekalkulují

13.06.2012 21:00 - Re: Ethanol E85 2483774
Erda
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v XPočet příspěvků: 1
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj všem, jsem tady dnes úplně nový a o etanol bych také měl zájem. Jenže po pročítání všech diskuzí a nabídek na montáže z toho mám fakt v hlavě čurbes. Nevíte náhodou někdo konkrétnější informace? Bojím se abych neudělal vice škody než užitku. Díky

21.08.2012 21:08 - Re: Ethanol E85 2500591
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tak nevím,jestli to sem mám psát ,ale s picassem už dva měsíce jezdím na mix 1:1 benzín a ethanol a za ty dva měsíce a cca 3tkm nám klesla prům spotřeba o cca půl litru,auto je znatelně živější,motor vyrovnanější a opravdu má celkově lepší projev. Starty zatím bez problémů(je teplo,no). Tak za mě jo o

21.08.2012 21:38 - Re: Ethanol E85 2500617
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
ajejejeje... než se poženete za zázračnou vidinou levného tankování, nižsí potřeby a vyššího výkonu a podobnejch slintů, věnujte trochu pozornosti..


Ano, má vyšší oktanové číslo než běžný benzín, a proto se může vůz zdát svižnější.
Ethanol je méně výhřevný než benzín. Je potřeba více zápalné směsi pro vyprodukování stejné práce. Proto se při jízdě na ethanol může zvýšit spotřeba 5-15%, i když je to směs 85% bezvodného lihu - bioethanolu a 15% benzínu Natural 95.

Nedoporučuje se tankovat E85 do aut bez úprav. Úprava motorů spočívá namontováním řídící jednotky, která prodlužuje dobu vstřiku a řídí složení směsi paliva. Pokud budete jezdit bez úpravy, chudá směs zapříčiní zvýšení teploty na válci a modří již vědí, že to motor bude bolet.
Pokud chcete šetřit, mixujte to 3:1 (benzín:e85), pak po pár ndržích se dá 50:50 u nepřestavěných aut, ale i přesto je doporučena úprava.

Dále studené starty... v zimě rozhodně nenechávejte dlouho stát auto, kde máte natankován E85, protože bioethanol není tak stabilní jako benzín, má silnou slučitelnost s vodou. Součástí úpravy je taky právě řešení studených startů bohatší směsí.

No.. a bacha na starý pekáče a starý palivový trubky, vono to taky trochu čistí a může se stát, že někde začne E85 téct ven

A! Protože většina benzínových C5 (všechny generace) nemají palivový filtr (vyjma exportu do východní Evropy), doporučuji jej dobastlit...

21.08.2012 21:53 - Re: Ethanol E85 2500625
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
Ano, má vyšší oktanové číslo než běžný benzín, a proto se může vůz zdát svižnější.
Ethanol je méně výhřevný než benzín. Je potřeba více zápalné směsi pro vyprodukování stejné práce.



Dále studené starty... v zimě rozhodně nenechávejte dlouho stát auto, kde máte natankován E85, protože bioethanol není tak stabilní jako benzín, má silnou slučitelnost s vodou. Součástí úpravy je taky právě řešení studených startů bohatší směsí.

Tohle všechno vím(auta mě už chvíli živí),nikoho nenabádám,aby tankoval"levnej"ethanol,konec konců je to každýho věc,já jen píšu objektivní zkušenost s jeho používáním. Navíc naše picasso je 12 let starej pekáček... Nový auta se s tím moc nepopasují. Ale na druhou stranu-docela podobný vlivy na motor,jako jsi popsala u ethanolu má i LPG(teď se tady na mě zase sesype tuna argumentů,že plyn není ethanol,atd) a ten nikomu nevadí... naopak. Já bych si ho do auta třeba nikdy nedal. Ale to už je jiné téma...

21.08.2012 23:22 - Re: Ethanol E85 2500640
troll
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 269
99 Poslat soukromou zprávu
někteří pumpaři otázku zda jezdit na etanol nebo ne vyřeší za vás: .link. a jestli máte úpravu je netrápí

22.08.2012 18:35 - Re: Ethanol E85 2500762
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Tohle všechno vím(auta mě už chvíli živí),nikoho nenabádám,aby tankoval"levnej"ethanol,konec konců je to každýho věc,já jen píšu objektivní zkušenost s jeho používáním. Navíc naše picasso je 12 let starej pekáček... Nový auta se s tím moc nepopasují. Ale na druhou stranu-docela podobný vlivy na motor,jako jsi popsala u ethanolu má i LPG(teď se tady na mě zase sesype tuna argumentů,že plyn není ethanol,atd) a ten nikomu nevadí... naopak. Já bych si ho do auta třeba nikdy nedal. Ale to už je jiné téma...


No, já POUZE poukazuju na potřebu přestavy/úpravy vozu k využívání E85. Protože v autech dělám, vím, že když poblázněnejm lidem řekneš, že po načůrání do nádrže se zvedne výkon / sníží spotřeba / prodlouží životnost motoru o milion kilometrů, minimálně polovina bude do nádrže čůrat.

Víš, když tě auta živěj, tak víš, že je trochu potřeba to "poštelovat" i na to blbý a zlý a nebezpečný LPG

P.S. Já jezdím už 80tis na LPG a E85 bych si do auta taky nedala... nijak ho neschazuji, jen POUZE upozorňuji na možnosti přestavby a její výhody... a pro informaci, nedělám si reklamu, přestavby na E85 nedělám!

24.08.2012 07:40 - Re: Ethanol E85 2501010
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
...Ethanol je méně výhřevný než benzín... ...chudá směs zapříčiní zvýšení teploty na válci a modří již vědí, že to motor bude bolet.


Tak to mi Darjo vysvětli... Jednou má malou výhřevnost a podruhé má vyšší teplotu??? To mi hlava nebere.

24.08.2012 07:49 - Re: Ethanol E85 2501011
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
výhřevnost a vyšší teplota hoření je něco jinýho tady o výhřevnosti .link.

24.08.2012 09:14 - Re: Ethanol E85 2501018
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
toskey napsal(a):
výhřevnost a vyšší teplota hoření je něco jinýho tady o výhřevnosti .link.


Díky za osvětlní...
Takže výhřevnost : Ethanol 28 865KJ/kg
Benzín 46 400KJ/kg

Pokud jde do válce stejné množství (v kg) paliva a celé palivo vyhoří, tak benzín vytvoří cca 1,6x více tepelné energie. Pokud dále palivo shoří stejně rychle, tak v tu chvíli dodá benzín více tepelné energie. Takže mi to stále hlava nebere, proč by měl Ethanol dosahovat vyšších teplot. To by musel buď shořet ve válci o hodně rychleji než benzín nebo by se ho tam muselo naládovat víc a přesto celý beze zbytku vyhořet.

Teplota hoření je nejnižší teplota při které palivo soustavně hoří, moc nevypovídající o tom, jaké skutečné teploty se během reakce paliva s kyslíkem dosáhne. (Doma v kamnech ti palivo bude vydávat nějakou teplotu, ale ve vysoké peci ti stejné palivo bude hořet a vydávat mnohem větší tepelnou energii, protože je mnohem rychleji spalováno díky rychlejšímu přísunu kyslíku)

Takže jak to je, aby v okamžicích vznikala vyšší teplota a tím se ničil motor??? To by fakt musel shořet alespoň dvakrát ryhleji než benzín.

24.08.2012 09:41 - Re: Ethanol E85 2501020
Řezník
Město: Roždalovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 161

99 Poslat soukromou zprávu
Etanol podle inspekce sice příznivě ovlivňuje oktanové číslo, na druhou stranu snižuje výhřevnost paliva, což se projevuje větší spotřebou.
Zdroj: .link.

24.08.2012 09:43 - Re: Ethanol E85 2501021
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
Tak jsem kouknul do přednášek s Paliv a maziv. To jsem z toho dělal zkouřšku před 2 měsíci a už jsem to zapomněl. Takže takhle k bioetanolu
VÝHODY
- hlavní výhodou etylalkoholu je vysoké oktanové číslo - cca 108 (bez další aditivace). Jeho přidáním do benzinu BA 95 se zvyšuje přibližně o 0,24 na 1 % přidaného biolihu (zvyšuje se také například tlak par, který se přidáním 5 % biolihu zvýší o cca 5 kPa), motor neklepe i při velkém zatížení.
- vysoké výparné teplo napomáhá ke snižování teplot ve spalovacím prostoru, vnitřnímu chlazení motoru a výraznějšímu ochlazení palivové směsi.
- v případě etanolového paliva se dosáhne vyššího naplnění válců palivovou směsí a tedy i vyššího výkonu.
- z hlediska složení emisí vzniká při spalování bioethanolu menší množství oxidu uhelnatého, ubývá také nespálených uhlovodíků a nižší je i produkce oxidů dusíku.
- vhodnou vlastností etanolového paliva je i dobrá mísitelnost s benzinem v jakémkoliv poměru.
NEVÝHODY
oproti benzínu (43,5 MJ/kg) však vykazuje podstatně menší výhřevnost a sice 28 MJ/kg, což znamená nikoliv menší výkon, ale větší spotřebu při stejném výkonovém zatížení.
vysoká citlivost vůči vodě v nádrži má za následek neustálou absorbci vodní páry z ovzduší, což je aktuální zejména v jarním a podzimním období, kdy je velký rozdíl mezi obsahem vodní páry ve dne a v noci.
ochlazením vzduchu pod rosný bod dochází ke kondenzaci vzdušné vlhkosti a následuje kumulace kapiček vody, která kondenzuje.
při zvýšeném obsahu vody v nádrži nastává velmi nepříjemný jev - líh smíšený s benzinem se velmi rychle oddělí do vodní vrstvy a tím dochází k obávanému rozvrstvení paliva v nádrži, kdy spodní vrstva představuje lihovodní roztok, který může po nasátí zablokovat chod motoru.
větší opotřebení motoru, nebo při spalování směsí při akceleračním režimu se část alkoholu úplně nespálí

|< < 1 2 3 4 5 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator