U jste někdo viděl "udetonovanej" benzínovej motor, jak to vypadá??? Propálený píst u ropáka kvůli sáknoucímu vstřiku jsem u viděl. Detonační spalování má několik charakteristických projevů.
1.) hlasitý "klepavý" chod motoru - nemusí být patrné
2.) zvýenou teplotu chladicí kapaliny - nemusí být patrné
3.) zvýenou teplotu oleje - dost znatelně
4.) neochotou se vytáčet do vysokých otáček - kadý nemusí vyuívat
ani jedno z toho jsem nepozoroval při pouití čisté E85, zato zvýení spotřeby jsem si viml.
Jednotka, která se musí domontovat kvůli E85 prodluuje vstřik - tudí zvyuje spotřebu o 10 - 20%, některé firmy tvrdí, e ne - prote by nic neprodali.
Z toho jsem si udělal závěr, e můj Citrou se s E85 vypořádá dobře, ale finanční úspora mě nijak nepřesvědčila k pouívání tohoto paliva.