výhřevnost a vyí teplota hoření je něco jinýho tady o výhřevnosti .link.
Díky za osvětlní...
Take výhřevnost : Ethanol 28 865KJ/kg
Benzín 46 400KJ/kg
Pokud jde do válce stejné mnoství (v kg) paliva a celé palivo vyhoří, tak benzín vytvoří cca 1,6x více tepelné energie. Pokud dále palivo shoří stejně rychle, tak v tu chvíli dodá benzín více tepelné energie. Take mi to stále hlava nebere, proč by měl Ethanol dosahovat vyích teplot. To by musel buď shořet ve válci o hodně rychleji ne benzín nebo by se ho tam muselo naládovat víc a přesto celý beze zbytku vyhořet.
Teplota hoření je nejnií teplota při které palivo soustavně hoří, moc nevypovídající o tom, jaké skutečné teploty se během reakce paliva s kyslíkem dosáhne. (Doma v kamnech ti palivo bude vydávat nějakou teplotu, ale ve vysoké peci ti stejné palivo bude hořet a vydávat mnohem větí tepelnou energii, protoe je mnohem rychleji spalováno díky rychlejímu přísunu kyslíku)
Take jak to je, aby v okamicích vznikala vyí teplota a tím se ničil motor??? To by fakt musel shořet alespoň dvakrát ryhleji ne benzín.