Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / FAP - Filtr pevných částic
|< < 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 ... 77 > >|
15.06.2015 23:02 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2831576
bluemotion
Město: Rožnov p.R., Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 286

99 Poslat soukromou zprávu
Tak to ja mam dobrou zkusenost v citroenu...jasne ze co se tyka velkeho servisu jim tolik neduveruju jak Jumepovi, ale na drobne ukony to zvladnou a kolikrat jsem z ceny mile prekvapeny...

15.06.2015 23:22 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2831580
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
bluemotion napsal(a):
... ale na drobne ukony to zvladnou

Já už taky placení diagnostiky nepamatuju, a že jsem byl v autorizáku naposled před mnoha lety. Platit za diag chtěli jen, když pak nic neopravovali. Ale když to potřebovali kvůli opravě, tak byla zadarmo. Případně i když už opravovali jinou věc, podívali se na diag, řekli, je tam ještě přechodná závada za xx kč, budete to chtít vyměnit? A nechtěl jsem, tak diagnostika byla i tak zadarmo. Chtěli by ji platit asi jen kdybych tam přijel čistě na diagnostiku, oni tím strávili nějakou chvíli, tak to přece nebudou dělat zadarmo a měli cenu kolem těch 900kč.

15.06.2015 23:30 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2831588
bluemotion
Město: Rožnov p.R., Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 286

99 Poslat soukromou zprávu
c5vyskov napsal(a):

No vsak vis jak je to...to jsou treba kluci kteri se jeste neumi uzivit sami, ale jak rikam, spatnou zkusenost nemam..

15.06.2015 23:36 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2831601
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Však naprosto souhlasím, jenom mě pobavila ta formulace

17.08.2015 20:48 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852151
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Dám sem příspěvek ze sousedního fóra - jako zajímavost, nebo kuriozitu.

citroeny.cz:
Mam problém u mého granda 2,0HDi. Na dovolené se mi stala nemilá věc a to, že se úplně rozpálil při regeneraci filtr až se i propálil, viz příloha. Začal jsem bíle čmudit, hned jsem zastavil a začal rozpálený filtr hasit, ještě že tam tekla voda, už se propálil i tepelný štít a začal hořet lak. Vše jsem zdárně uhasil a pomalu dojel z děravým filtrem domů. Doma jsme ho s mechanikem sundali a nechápali, jak k tomu mohlo dojít?
V diag závadách nic nebylo, přečteno, že docházelo k regenaracím v průměru 489km, ještě se musím zmínit, že filtr je původní, najeto 180000km, z toho 150000km jen po dálnicích. Chci se zeptat, aby se nemohlo stát něco podobného po namontování nového, dá se to vyzkoušet a porovnat hodnoty naměřené. Zamýšlíme se hlavně na teplotu na výstupu katalyzátoru, jestli nemůže být vadný třeba to čidlo? Měřením u studeného motoru ukazuje 100°C, po zařátí asi 10 min 100°C, má se tato teplota pohybovat, nebo narůstá až při regeneraci a má při vychladnutí ukazovat 100°C. (načteno přes dia). Díky za rady.

Přílohy:
fap.jpg ( 173359b ) -

17.08.2015 21:16 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852188
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
toto sa stava prave ked je preplneny filter a snazi sa to regenerovat
pri tom fape je preto napisana zivotnost a ze kedy sa ma menit
480km priemer na dialnici je jednoznacne malo

17.08.2015 21:29 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852197
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
toto sa stava prave ked je preplneny filter a snazi sa to regenerovat
pri tom fape je preto napisana zivotnost a ze kedy sa ma menit
480km priemer na dialnici je jednoznacne malo


480Km není katastrofa - to je na 50% a hlavně záleží na množství usazeného cerinu - to by se čistil FAP u každého třetího auta - stačí horší vstřiky,trochu načatej EGR,rychlá jízda na dálnci - to auto víc kouří atd...

Ale to není špatnej nápad - každýmu co mi přijede na dílnu dělám diag stejně a jakmile se přiblíží k 500Km regenerace vyčistím FAP - přežijí jen biturba ty mají kolem 600Km i když už by se tedy měli kvůli velkému množství cerinu(jinak i FAP může hlásit a bude když bude hodně cerinu a regenerace třeba 700Km a diferenčák nepůjde přes 60.)

17.08.2015 21:57 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852236
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
No je zvláštní, že mu to nic nehlásilo. Ale musel to být fičák, když ten plech shořel.
Já myslel, že mu třeba natekla nafta do výfuku velkým dovstřikem k regeneraci, nebo olej od turba, ale že to shoří při regeneraci hodně plnýho FAPu, to bych nečekal.

17.08.2015 22:02 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852241
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
neni to ojedineli pripad, hlavne u toho c4p

17.08.2015 22:08 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852247
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Je fakt, že při dálničním provozu je 490km málo. Alespoň u mě. Poslední dobou, co jsem jezdil zase nejvíc jen do práce, tak mi klesl průměr ze 750 km na 650 km a přes prázdniny, co jsem začal jezdit na naftu bez řepky a dlouhý trasy se mi to zase zvedlo na 730 km dvě regenerace za sebou. Opravdu ten počítač umí vysledovat, jak jezdíš a ty regenerace podle toho prodlouží, nebo zkrátí. Kdybych měl dálniční provoz jako on - 90%, věřím, že bych měl regenerace nad 800 km.

17.08.2015 22:14 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852252
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
No je zvláštní, že mu to nic nehlásilo. Ale musel to být fičák, když ten plech shořel.
Já myslel, že mu třeba natekla nafta do výfuku velkým dovstřikem k regeneraci, nebo olej od turba, ale že to shoří při regeneraci hodně plnýho FAPu, to bych nečekal.


Normálně neshoří - je to žáruvzdornej plech - Teplota při regeneraci by nemněla přesáhnout 600 stupňů - max jen zrůžoví (musel být poškozenej,ztrzivělej atd...) A přeplněnej čím? sazema,cerinem? ve 180000Km už je dost plnej cerinu(ten nehoří) sazema ? ty hoří ale je jich tam logicky méně než u nového protože se ucpává od krajů kde je po regeneraci usazenej cerin. Z toho vyplívá že byl buď poškozenej plech a nebo mřížky - došlo k ouzkému proudu plamenu a tím přehřátí v jednom bodě. Nerad dělám nucenku a při té ten FAP dosáhne větší teploty - tohle se nestane u dobrého FAPu a jen přicpanému. a nemuselo - rozdíl diferenčáku zůstal .

Životnost tvého FAPu je 240000Km - když mᚠ750 mezi regeneracema typnul bych že mᚠtak 1L zůstatek aditiv a 110g usazených aditiv ve filtru - až budeš mít 120g napíše ti to že hrozí ucpání i když budeš mít dobrej diferenčák a dobrou vzdálenost mezi regeneracema - jednotka si to propočítá dle nájezdu a spotřebovaných aditiv.(je to trochu jinak ) U dvoulitru 490 mezi regeneracema je ještě slusné ale záleží kolik g cerinu??

17.08.2015 23:17 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852283
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
zivotnost fapu u rhr o ktorom je rec je 180k km
regeneruje sa naftou ktora sa nastriekava do vyfuku kde nasledne ma horiet, ak je cerinom zaneseny fap tak len v malej casti ostane miesto na horenie sadzi, ked sa tam da rovnaka davka nafty ako do prazdneho filtru moze sa presne stat ze to hori len v malej casti filtru a tam ho prepali, pripadne sa prehreje castou regeneraciou kremikove vnutro, ktore praskne a potom to priamo slaha plamen a tlak na stenu filtra a ten prehori

ps. o tych pripadoch prehoreteho filtru viem priamo zo servisu citroen (takze by ti to tvoj kontakt v citroene mohol potvrdit ...)

18.08.2015 07:34 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852349
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
zivotnost fapu u rhr o ktorom je rec je 180k km
regeneruje sa naftou ktora sa nastriekava do vyfuku kde nasledne ma horiet, ak je cerinom zaneseny fap tak len v malej casti ostane miesto na horenie sadzi, ked sa tam da rovnaka davka nafty ako do prazdneho filtru moze sa presne stat ze to hori len v malej casti filtru a tam ho prepali, pripadne sa prehreje castou regeneraciou kremikove vnutro, ktore praskne a potom to priamo slaha plamen a tlak na stenu filtra a ten prehori

ps. o tych pripadoch prehoreteho filtru viem priamo zo servisu citroen (takze by ti to tvoj kontakt v citroene mohol potvrdit ...)


A kudy se nastříká nafta do výfuku? já myslel že se jen zvětší dávka paliva do válců(změní se dávka , posune se časování atd..) o možnosti propálení vím a proto jsem psal o poškození mřížky jako důvodu.Ohledně životnosti jsem odpovídal MIKROVI .

18.08.2015 15:48 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852521
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Do výfuku se asi nastříkává zpožděným dovstřikem, když jde motor do fáze "výfuk".

A co se mého FAPu týká, je dobře, že na mě myslíš.

18.08.2015 17:11 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852545
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
presne, tzv. 5ta faza vstrekovania, post, strekne sa davka ked je otvoreny vyfukovy ventil a do vyfuku to vytlaci naftu, ktora potom na katalyzatore zacne horiet a tym sa vypaluje fap

18.08.2015 21:19 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852689
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
presne, tzv. 5ta faza vstrekovania, post, strekne sa davka ked je otvoreny vyfukovy ventil a do vyfuku to vytlaci naftu, ktora potom na katalyzatore zacne horiet a tym sa vypaluje fap


No viděl jsi někdy běžet motor bez výfuku - ten zpožděný vstřik nafty hoří už ve válci - kdyby měl chytit až v katu tak to bych asi nechtěl zažít - myslím že tak pevnej kat a fap nedělaj aby přežil tu detonaci. Opožděnej vstřik má za úkol aby hořely výfukové plyny z válců až do výfuku (oni jdou plameny do výfuku normálně jen v tomto případě větší množství) - časování výfukovejch ventilů otvírá ještě v pracovním ciklu.Asi by to vypadalo stejně jako když ti na benziňáku vynechává svíčka a dostane se nespálené palivo do výfuku a tam ho zapálí výfukové plyny z ostatních válců - myslím že už jste viděli výsledek a myslím že by to nepřežilo ani turbo.

18.08.2015 21:31 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852693
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Tak to už je tak trochu slovíčkaření. Všichni víme, že se při regeneraci jedná o dodatečný dovstřik nafty a ještě se zpožděním, tak, aby to zapálilo saze ve FAPu. Je skoro jedno, jestli to chytne už ve válci, nebo až za ním, důležitý je, že to ty saze spálí. No a asi jste už oba řekli, že když je FAP plnej, přiucpanej nebo prasklá keramická vložka, tak ten plamen se může soustředit do jednoho místa na plášti FAPu a tím ho propálí. Na novým nepoškozeným FAPu se to asi nestane, ale když už má FAP za sebou 180t km, tak je ta pravděpodobnost takovýho průseru asi větší.
Já to sem dal jako zajímavost a netušil jsem, že to není tak neobvyklá událost. Je dobře, že se tu o tom můžou ostatní dočíst a vzít si z toho alespoň to, že není dobrý nechávat FAP dožít na autě, ale je lepší ho pro jistotu vyprat, nebo vyměnit včas, nebo raději trochu dřív. Kdyby kvůli tomu mělo shořet auto, nestálo by to za to.

18.08.2015 21:46 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852696
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
keby to chytalo vo valci tak sa to minie ucinku
preto to musi mat rozpaleny dostatocne vyfuk atd.

18.08.2015 21:55 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2852700
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
keby to chytalo vo valci tak sa to minie ucinku
preto to musi mat rozpaleny dostatocne vyfuk atd.


Hoří to od válců až do fapu a zvyšuje to teplotu výfukovejch plynů. A to je bolest hlavně na JUMPY - tam se to dovede stát prý i kolem 70000Km něco zase vylepšili

03.09.2015 11:25 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2856938
Jarduk
Město: Dobřany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 163

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak jsem konečně zjistil, proč mi lítají z auta saze, ačkoliv mam FAP a diagnostika nic nehlásí.

FAP to po téměř 300k vzdal, a doslova jsem ho prostřelil. Ta keramika se musela vysypat z celýho výfuku za fapem. Takže ve FAPu díra jak od kulovnice a diagnostika hlásila super stav filtru kvůli tomu, že diference tlaku byla přesně taková, jaká má být, kdy tomu pomohla i díra v hadičce, která k senzoru vede...

Sice se to prej často nestává, že se takhle prostřelí, ale většinou to bývá, že je FAP sice stále vcelku čistej, ale stáří ho semele dřív než saze. No a 10 let a 300k km neni málo.

Takže je novej FAP na cestě. A desítka půjde z účtu dolů...

|< < 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 ... 77 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator