Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Účinnost posilovače řízení / C5 III
|< < 1 2 3 > >|
22.11.2011 08:09 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2426631
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
mozno skusit upgradnut fw. aj ked v X7 si myslim ze to je nejako odladene

dalsia vec, toto nemusi byt nastavitelne priamo v posilovaci, ale napr. BHI alebo podobne, obcas su tam statne sialenosti


Zacinam to chapat pobne. Nastavit se da leccos, ale jednak Lexie na celou radu zasahu pozaduje jakysi petimistny securyty code a druhak - nejsem veru prilis naklonen se vrtat do takto zabezpecenych sekci, aniz bych presne vedel, co delam - nekdo asi vedel, proc to locknul. Btw - povedl se mi pekny figl se sekundarnil infodisplayem. Vecer dam pikcry.

03.08.2014 20:06 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2721239
Devilian
Město: Bratislava, Auto: Mazda 6 GJ 2.5iPočet příspěvků: 295
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Caute

Mam sice len c5 II, ale mam v nej elektricky posilovac riadenia, preto sa chcem opytat, da sa to nastavit aspon u nej? To riadenie je fakt hroza. Len nedavno som napr zistil, ze jednu zakrutu prechadzam skoro vzdy smykom. Auto mi to nepovedalo, ale mal som stiahnute okienko a pocul piskat gumy. To sa mi fakt nezda byt normalne.. A po poslednej ceste z chorvatska som rozhodnuty s tym nieco robit.

03.08.2014 20:54 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2721254
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ak ti už pískajú gumy, tak to skôr vidím na tie gumy a nie posilovač (ak ovšem nejazdíš ako Loeb)

03.08.2014 21:35 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2721265
Zbyňa
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 459
99 Poslat soukromou zprávu
Tak já nevim, střídám krom C5 ještě 3 další auta a nemám až takovej pocit, že bych nevěděl co se pod kolama u C5 děje. A gumy se mi podařilo rozpískat jednou, a to naprosto záměrně a bylo za hranicí normálního průjezdu zatáčkou (viz zelený spolujezdec), takže jestli jezdíš zatáčky smykem s pískajícíma gumama, a zjistíš to teprve po stažení okna, tak bych se spíš zaměřil na ty gumy, jak říká sgt

03.08.2014 22:04 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2721273
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
jestli ti pískaji gumy, tak si je nafoukej, jsou měkký, s účinností a citlivostí posilovače to nemá souvislost

03.08.2014 22:34 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2721307
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nastavit sa to neda, je tam nahrata takato mapa ktora z toho robi v podstate variabilny posilovat

Přílohy:
b3ep163c.jpg ( 13274b ) -

04.08.2014 08:39 - Re: Účinnost posilovače řízení - C5 III 2721378
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
nastavit sa to neda, je tam nahrata takato mapa ktora z toho robi v podstate variabilny posilovat


Já nevím proč a kdo to chce měnit - nastavit(upravit ) - půjde cokoli co má program,ale popravdě nevím kdo by strčil rypák zrovna do řízení,brzd a takto důležitých komponentů a zadělával si na průser při nějakém problému jako je havárka atd.. (už vidím jak to na sobě nechá někdo kdyby si mněl jít třeba sednout) nehledě na to že elektronický posilovač mi příjde podstatně lepší než klasický honěný řemenem) a to čerpadlo (elektronika) si reguluje výkon podle potřeby průtokem proudu od 8A až tuším do 20A podle potřeby a zatížení.

04.08.2014 10:23 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2721432
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
mno, tak hentak je to samozrejme, ale tu sa bavime o klasickom diagnostickom nastaveni, tj. nieco ako afil, kde si zmenis rychlosti co a ako ma reagovat (nie preflashovavani mapy, co tiez nejsom si isty ci nebude len v ROMke)

04.08.2014 12:14 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2721492
Devilian
Město: Bratislava, Auto: Mazda 6 GJ 2.5iPočet příspěvků: 295
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ja do zakrut chodim rychlo, lebo ma to bavi a setri to vacsinou spotrebu (stale ale neprekracujem povolene rychlosti). Vid moja priemerna spotreba v inom vlakne. Par krat som si smyk vsimol, ale od volantu som nic necitil a bolo mokro. Teraz som uz radsej spomalil, predsalen by bola skoda rozbit take auto. Hneva ma skor chovanie auta na dialnici. Staci do volantu jemne tuknut, a auto leti zo strany na stranu, lebo tam jednoducho nie je ziadna tuhost. Pri vyssich rychlostiach na dialnici podla mojho nazoru nema co posilovac robit. Iba ak by bol nejako konstrukcne nutny. Auto sa pri 110 dokaze na dialnici znizit, preto sa pytam, ked vie detekovat tento bod, neda sa taktiez od neho znizit ucinnost posilovaca riadenia na minimum? (len by nebral ohlad na kvalitu vozovky, ale to je v podstate jedno).

PS: Pneumatiky mam Pirelli P7, maju 2 roky a dezen skoro ako nove.

04.08.2014 12:41 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2721511
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Devilian napsal(a):
Ja do zakrut chodim rychlo, lebo ma to bavi a setri to vacsinou spotrebu (stale ale neprekracujem povolene rychlosti). Vid moja priemerna spotreba v inom vlakne. Par krat som si smyk vsimol, ale od volantu som nic necitil a bolo mokro. Teraz som uz radsej spomalil, predsalen by bola skoda rozbit take auto. Hneva ma skor chovanie auta na dialnici. Staci do volantu jemne tuknut, a auto leti zo strany na stranu, lebo tam jednoducho nie je ziadna tuhost. Pri vyssich rychlostiach na dialnici podla mojho nazoru nema co posilovac robit. Iba ak by bol nejako konstrukcne nutny. Auto sa pri 110 dokaze na dialnici znizit, preto sa pytam, ked vie detekovat tento bod, neda sa taktiez od neho znizit ucinnost posilovaca riadenia na minimum? (len by nebral ohlad na kvalitu vozovky, ale to je v podstate jedno).

PS: Pneumatiky mam Pirelli P7, maju 2 roky a dezen skoro ako nove.



Ale on v podstatě nic nedělá řekl bych od nějakých 100Km/h - když mi odešel tak mohu říct že jsem nepocioval žádnou(nebo minimální) změnu nebo né markantní od toho když fungoval to čerpadlo se jen veze a nekrmí to proudem alespoň u mne a když nenakrmí proudem nemá sílu.

04.08.2014 13:03 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2721521
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
My jsme jeli bez posilovače až do Piešan a bylo to v pohodě. Řekl bych, že to neposiluje už od nižších rychlostí, nebo jen tak málo, že to skoro není znát. Na dálnici při hodně dlouhý jízdě mě někdy i bolej ruce a přál bych si, aby to posilovalo víc.

23.11.2015 20:28 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2890543
voloda007
Město: Brno, Auto: Fiat - Grande Punto 1.4 T-Jet LPGPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím, budu pořizovat nové (jeté) auto a C5 III je zatím hlavní favorit. Jsem vozíčkář a v současném Grande Puntu mi max. vyhovuje pro někoho až otravně vysoký účinek posilovače (tušim elektromechanický). V autě mám moc hejblátek na ruce (spojka, brzda a plyn), tak je "přeposilování" super. V tomto vláknu píšete, že nastavit účinek u některých C5 III nejde.... netušíte někdo jak je na tom model s 2.0 16V v benzínu r.v. 2009 a mladší? Nebo jestli se u nějaké motorizace C5 III (klidně i diesel) dá říct "ano... u tohoto motoru je možné posilovači přidat na účinku"? A ještě jeden dotaz ke vracení volantu. Docela se tu píše, že volantu se nechce moc vracet... opravdu je to tak špatné, že např. při výjezdu z kruháče je potřeba volantu pomoci, aby se vrátil na střed? Neotravoval bych, ale já když vlezu do bazaru, tak si auto projedu max. očima. Takže chci tímto předejít, že po namontování ručního řízení zjistím, že to nebo tam to je naprd a neřešitelné. Díky moc.

23.11.2015 20:59 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2890548
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já jsem zvyklí ovládat volant dlaní (nebo dvouma prstama) a neřekl bych že jde nějak ztuha (na místě když stojím není problém prstem strčeným do volantu otočit do plného rejdu , při jízdě (třeba na kruháči,v zatáčkách ) pouštím volant a dlaní přibržďuji vracení do přímého směru a to i v nízkých rychlostech. řekl bych že na C5 III jde ještě o něco lehčeji než na C5 II . jen si nejsem jistý jak půjde (a jak vypadá ) to ruční ovládání ? aby tomu nevadil pevný střed!!!

23.11.2015 21:51 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2890577
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
divím sa že pre vozíčkarov neprešiel koncept C5 byWire

V tomto raritnom videu je predstavenie :: .link.
Malá poznámka, dvojková C5 s jednotkovým stredovým panelom ,tzn ešte v polofacelifte

24.11.2015 08:13 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2890675
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Volant v C5 III má variabilný posilovač riadenia - t.j. čím ide auto rýchlejšie, tým je tuhší. V nízkych rýchlostiach ide ale naozaj žahko. Čo a ale sklamem, tak to je vracanie volantu - je vežmi slabé. Zjavne je to hlavne kvôli použitej prednej náprave. Na druhú stranu sa ti nestane, že pri prudšom rozbiehaní do zatáčky a bude volant "aha", pri tomto type nápravy to nepoznáš.

24.11.2015 09:16 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2890697
RimmerCZ
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400dPočet příspěvků: 606
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Je pravda, ze volant taha pri ruznych vymolech atp. neznatelne oproti starsi C5, to je fakt. Vraceni volantu je ale uplne v pohode, normalne treba pri vjizdeni z vedlejsi na hlavni zatocis a pak ho nechas vracet a prokluzuje ti v rukach az se prakticky vrati skoro do roviny.

24.11.2015 10:15 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2890702
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
pozor este je rozdiel elektroservo - sgt a variabilny posilovac - RimmerCZ

pri elektroserve sa zmena tuhosti dosahuje otackami cerpadla, variabilny posilovac ma ventil

moja skusenost je ze s variabilnym posilovacom sa to vracia lepsie ako pri elektroserve a na volnobeh ide este kus lahsie tocit

24.11.2015 13:05 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2890788
voloda007
Město: Brno, Auto: Fiat - Grande Punto 1.4 T-Jet LPGPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
jruze.... ruční plyn mám naštěstí táhlo, takže pevný střed není problém. už jsem tak nějak pochopil, že C5 III používá více posilovačů, ale trošku tápu v jejich pojmenování. Mám za to (možná se pletu), že existují tři druhy posilovačů:

1) elektro-mechanika (jednoduše pouze servomotorek na hřídeli řízení)
2) elektro-hydraulika (samostatné elektrické čerpadlo pro hydrauliku posilovače)
3) hydraulika (klasika - žádný elektromotorek, řemen přímo od motoru k hydraulice posilovače)

Prosím jumep, který z těchto je jak píšeš "elektroservo" a který "variabilní"?

Vím, že např. u posilovačů 1) a 2) (vw koncern) jde přes VAG diagnostiku poladit účinnost posilovače, jak tu někdo psal, tak už první "novodobá" Fabka to uměla .... ta největší účinnost byl režim pojmenovaný vtipně "Handicap" a podobně to jde i v mém současném Fiat GP, které má na plaubce tlačítko "city". Tlačítko nebude asi nic jiného, než signál pro diagnostiku at elektro-mechanika přepne na max. účinnost.

Nevšiml jste si někdo při napojení na diagnostiku, jestli tam tuhle možnost nemá i C5 III? Pokud C5 III používá posilovače 1) a 2), tak se mi nechce moc věřit, že by to nešlo poštelovat.

Jinak dík všem za reakce....

24.11.2015 15:53 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2890836
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
to co uvadzas ako 1. sa v c5 nepouziva
2. je napr aj ta 2.0i
3. je klasika, myslim ze to je len v 1.6

a potom tu je 3. s ventilom co je myslim len pri V6

mapa toho ako to chodi je dana vyrobcom a prepat nejde, kazdopadne ten volant ide dost lahko, neni tam co menit nehovoriac o tom ze pri vyssich rychlostiach by bolo nebezpecne keby to bolo chodilo lahko

vsetky okrem tej varianty 3 s ventilom su oznacovane ako nevariabilne aj ked ta elektrohydraulika je vo svojej podstate variabilne servo

24.11.2015 16:54 - Re: Účinnost posilovače řízení / C5 III 2890866
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
99 Poslat soukromou zprávu
ak mozem moj nazor
z fabriky dostanes vyladene auto ktore kladie prijemny odpor volantu a aj sa vracia do 0. moja domnienka je ze geo je zostelovana na konec tolerancie zbiehavosti 10min-kolo kladnej zbiehavosti. volant sa vracia ale kladie aj odpor. /a dezen javi znamky nadmernej zbiehavosti , ostane drsny na krajoch. je to prijemne. kladie umely odpor nie velky.

ked geo je preladena skor do na opacny koniec teda k 0, tak
riadenie sa nevracia uplne , ostava tak jemne visiet. ale chodi to uplne lahucko, hlavne jemne natacanie. so vzrastajucim otocenim volantu vzrasta aj odpor. Na dialnici to ma tiez svoje plusy-minusy najmensi pohyb volantu a auto hned kdesi taha, ked sa ho takmer nedrzis ide sam rovno. ked das do jemnej tiahlej zatacky tak volant povedzme do 0.5cm od stredu sa nevracia a auto vykruzi samo zatacku. A musis volant vratit do 0. toto by reprezentovalo city rezim na GP, ktore som tiez mal svojou lahkostou. no a nezere dezen
Ja chodim po dialniciach ako ze ho drzim dvoma prstami lavej ruky a mikropohybami riadim smer. ja viem nemal by som
neviem co je lepsie ale podla mna toto vracanie volantu ovplyvnuje geo. /jedna vec je zbiehavost ale este aj tie odklony hraju rolu
opisujem podla seba, netvrdim to ako na 100percent

|< < 1 2 3 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator