Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Podvozek, kola, uložení / dusík v pneumatikách
1 2 > >|
02.06.2013 13:40 - dusík v pneumatikách 2585972
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
dusík v kolech je dobrá věc,odbourává vlhkost,která se do kol dostává při huštění vzduchem,prodlužuje životnost,výrobci uvádějí až o 30procent,stačí si vlétě sáhnout na pneumatiky že jsou chladnější než nahuštěné vzduchem,tím se méně opotřebovávají a prodlužují již zmíněnou životnost a na závěr mají i hasební účinky,když třeba chytnou od brzd,nebo z jiného důvodu,tak prasknou a jsou schopny uhasit menší oheň,dle výrobců a prodejců dusíku

02.06.2013 13:53 - Re: dusík v pneumatikách 2585975
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
výhody to má ale nie až také, že by som si to šiel tam da oproti vzduchu.. Predsa len nelietam s raketoplánom

02.06.2013 14:04 - Re: dusík v pneumatikách 2585977
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Když to byla novinka,jezdil jsem na něm 10let,vzorek oproti vzduchu ubíval o dost méně,v létě byly opravdu chladnější,dříve stálo jedno kolo 20kč,tudíž auto 100kč,když bylo potřeba dofouknout,jedině dusíkem,jinak by se naředil vzduchem a neměl by ty správné vlastnosti,

02.06.2013 14:32 - Re: dusík v pneumatikách 2585980
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jako jedinou výhodu dusíku,výhodu,která je fakt oproti jiným užitečná je,že má větší molekuly,takže tak rychle neutíká... Já s ním foukám kola na kole před zimou a na jaře můžu zajet dofoukat k benzínce,protože jsem línej a nechce se mi to foukat růčo...

02.06.2013 14:40 - Re: dusík v pneumatikách 2585982
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
No je fakt,že za celou dobu,co sem na nich jezdil,se nepamatuju,že bych je dofukoval,jestli seženu ten návod,tak ho sem dám,píšou tam hromadu věci o tom dusíku,zvlastní zkušenosti ho můžu jenom doporučit,můj názor

02.06.2013 17:59 - Re: dusík v pneumatikách 2586038
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
Dusík v pneu? V atmosféře je dusík zastoupen 78%, 20% kyslik a zbytek nějaké stopové prvky. Pokud si někde nechám naplnit pneu dusíkem, průmyslový dusík nikdy nebude 100% čistý, tak se mi dostane cca 90- 95% do pneu, tedy cca o 15% více než v případě běžného vzduchu. Nevěřím, že je to někdo schopen poznat na jízdních vlastotech vozu.

02.06.2013 18:34 - Re: dusík v pneumatikách 2586047
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
To Hanz 397 - to je právě ten největší podfuk pneulobby. Stačí kouknout do tabulky prvků - dusík má atomové číslo 7 a kyslík 8. Takže molekula kyslíku má o jeden proton a jeden neutron a jeden elektron více. Takže z hlediska ucházení je to normální bouda na zákazníky, aby utráceli penízky za naprostou kravinu, která stav ještě zhorší.
Potlačení množství kyslíku uvnitř pneu opravdu může nepatrně zvýšit její životnost, protože směs působením kyslíku velmi pozvolna degraduje. Ale při normálním ročním nájezdu se pneu stejně mění za několik let, tak to nemá význam. Navíc pneu má jeden ventýlek, takže i při huštění čistým dusíkem nejde ten kyslík, který v ní už je, výrazně vytlačit. No a že dusík absorbuje vlhkost uvnitř pneu - to je nesmysl, to bychom byli suchá planeta, protože je ho 79% všude kolem. A že po prasknutí pneu se vyřítí ven a uhasí požár okolo - to už není ani k smíchu. Dusík nehoří, ale nic nehasí. To bychom při jeho 79% všude kolem nezapálili ohýnek.
Takže jediný opravdový smysl to má u leteckých pneu a výjimečně u extrémně namáhaných nákladních, kde potlačení kyslíku potlačuje možnost vnitřního zahoření způsobeného extrémní námahou. Takže má naprostou pravdu zhrado - nelétáme s raketoplánem, ale jezdíme osobním autem, kde je to jen bouda na lidi.

02.06.2013 18:58 - Re: dusík v pneumatikách 2586048
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
A,panové jsou odborníci,kdo z vás s tím dusikem jezdil a kolik kilometrů jste najezdily,máte s tím dusíkem nějake zkušenosti,nebo pouze laborujete,já jsem na tom dusíku jezdil 10 let můžu porovnávat,chtěl jsem se pouze podělit o své zkušenosti mnou ověřené,nikomu nic nevnucuji,určitě se nesnažim někomu radit,když o tom nevím nic,jak jsem již uvedl,je to můj názor a moje zkušenosti,snažil jsem se o ně podělit,hovg

02.06.2013 19:35 - Re: dusík v pneumatikách 2586049
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Nějaké zkušenosti s tím to mám také (ze závodění) - Pro normální provoz je rozdíl a účel minimální.Něco jiného je to právě rychlých aut a třeba závodních - hlavní důvod je právě v té teplotě ona sice musí být teplá,ale né se přehřívat používá se materiál,který se doslova taví a dusík dovede oproti vzduchu lépe stabilizovat teplo to je hlavní důvod.(a jestli to oxiduje,nebo utíká je téměř bezpředmětné - spíš u dusíku stabilnější tlak a teplota)

02.06.2013 19:45 - Re: dusík v pneumatikách 2586052
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
To Hanz 397 - to je právě ten největší podfuk pneulobby. Stačí kouknout do tabulky prvků - dusík má atomové číslo 7 a kyslík 8. Takže molekula kyslíku má o jeden proton a jeden neutron a jeden elektron více. Takže z hlediska ucházení je to normální bouda na zákazníky, aby utráceli penízky za naprostou kravinu, která stav ještě zhorší.
Potlačení množství kyslíku uvnitř pneu opravdu může nepatrně zvýšit její životnost, protože směs působením kyslíku velmi pozvolna degraduje. Ale při normálním ročním nájezdu se pneu stejně mění za několik let, tak to nemá význam. Navíc pneu má jeden ventýlek, takže i při huštění čistým dusíkem nejde ten kyslík, který v ní už je, výrazně vytlačit. No a že dusík absorbuje vlhkost uvnitř pneu - to je nesmysl, to bychom byli suchá planeta, protože je ho 79% všude kolem. A že po prasknutí pneu se vyřítí ven a uhasí požár okolo - to už není ani k smíchu. Dusík nehoří, ale nic nehasí. To bychom při jeho 79% všude kolem nezapálili ohýnek.
Takže jediný opravdový smysl to má u leteckých pneu a výjimečně u extrémně namáhaných nákladních, kde potlačení kyslíku potlačuje možnost vnitřního zahoření způsobeného extrémní námahou. Takže má naprostou pravdu zhrado - nelétáme s raketoplánem, ale jezdíme osobním autem, kde je to jen bouda na lidi.

Chemik nejsem,ale psal jsem o molekulách,ne o atomech. Nevím,jak velké jsou které atomy,ale dusík se shlukuje do větších molekul,než kyslík a jak psal STRUCTOR v atmosféře(normálním vzduch z kompresoru) je taky většina dusíku. A to,že normální vzduch mi z kola uteče za 3 měsíce komplet a s dusíkem vydrží pojízdné(měkké,ale pojízdné) i půl roku je vyzkoušenej fakt,kterej neokecᚠ...

02.06.2013 20:37 - Re: dusík v pneumatikách 2586071
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
No tak je nejlepší posudek chemika. A není zdaleka jediný, ale stránek pneuservisů je výrazně více- pročpak asi?:

.link.

Všechny atmosférické plyny tvoří molekuly ze dvou atomů, takže N2, O2, H2... Takže molekula kyslíku musí být větší než molekula dusíku.
Není to zas až taková věda, berou to nyní moje děti na gymplu. Velkou záhadnou vědu z toho dělají pneuservisy, aby to vypadalo učeně a zdánlivě nesrozumitelné.

Z posudku chemiků tedy plyne, že jediná výhoda dusíku je jeho menší teplená vodivost. Takže trvá déle, než se od rozhicovaného běhounu dostane teplo k bokům nebo diskům. Takže se více hicuje běhoun proti ostatním částem kola, cože je prima pro přilnavost při závodech, ale bída pro životnost běhounu. To teplo se samozřejmě neztratí, jen mu to trvá déle, což je výhoda při krátkých závodech jak píše jruze. Když pojedete celý den k moři, tak studenější kola mít nebudete, energie se prostě nemůže ztratit.

No a proč kola vydrží déle nahuštěná - to je v tom linku taky popsáno. Člověk to většinou dělá při nových pneu aby jim něco dopřál. No a nová nemají odrbaný ráfek, často nový ventýlek nebo aspoň nová a pořádně utažená čepička... No a pokud i potom něco uchází, tak se tím tady nikdo nechlubí, že udělal blbost- a tím vzniká užasný placebo efekt.

02.06.2013 21:00 - Re: dusík v pneumatikách 2586079
Klokan
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0i V6 215kPočet příspěvků: 213
99 Poslat soukromou zprávu
Jedna z věcí je, že normálním nafukováním si do pneu člověk napresuje bordel z kompresoru nebo pumpy. Zejména oleje a jiné svinstvo, co pneu moc neprospívají.

Teplotní stabilita je s dusíkem lepší, ale kdo dostane pneu k těmto hodnotám ?

U závodních aut, kde se honí každá setina vteřiny asi ano, u nákladních aut, kde je cena pneu taky někde jinde asi taky ano, u běžného osobního auta už je to třeba zvážit přínos/náklady.

PS: čistota průmyslových plynů je řádově úplně někde jinde. 90-95% je naprostá hovadina.
PS2: ten "chemik" v linku mi připomíná jednoho chemika co to tady ve státě vede .... taky to stojí za pendrek. Tvrdit, že při každém výmolu se pneu odchlípne a dovnitř se mi dostane kyslík ... hmm takže průběžné dohušování pneu ... to je na nobelovku. Takže netřeba dofukovat gumy, stačí se projet po Praze ..

02.06.2013 21:18 - Re: dusík v pneumatikách 2586081
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Jo naprostý souhlas s Klokanem. Chemik rozumí chemii a fyzika mu uniká. I kdyby při extrémní díře došlo k odchlípení pneu od ráfku, tak plyn (jakýkoli) utíká z té pneu ven prostě proto, že je v ní výrazně větší tlak.

Ale touto problematikou jsem se bavil již v klubu u minulého auta, ty odborné posudky jsou jednotné.

To je na stejné úrovni, jako by autoelektrikáři vyrukovali s tím, že zlato vede elektřinu výrazně lépe než měď (což tedy opravdu vede), ale že bych si kvůli tomu nechal udělat kabelហze zlata -no váhám...

02.06.2013 21:34 - Re: dusík v pneumatikách 2586090
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jednotné moc nejsou,mam kamaráda,vyuceného gumařem,35letá praxe,když se ten dusík do pneumatik dostal do našich pneuservisů,prodělal řadu školení na toto téma,nikdy nmluvil o jízdních vlastnostech,mluvil o vlhkosti,životnosti a rozdílu v teplotě,mě gumy vydrželi 4roky a kupoval jsem nové,vždy ňákou novinku,rozdíl jsem ostatně poznal sám,zatím jsi neuvedl,jaké s ním mᚠzkušenosti ty,já svoje napsal,terie je jedna věc,praxe věc druhá,přestaňme se hádat a pišme rady k tématu,nebo nás najk vykostí

02.06.2013 21:47 - Re: dusík v pneumatikách 2586098
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
ale nevykostí, není to v sekci technické.... všichni máte pravdu a vaše starosti by jsem chtěl mít. Ja mám tento odborný názor: vzduch je zadara a plní svůj účel pro naše potřeby...

02.06.2013 21:48 - Re: dusík v pneumatikách 2586099
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
No s tím adminem mne to taky napadlo .
Jedním z největších přínosů tohoto webu jsou úspory nákladů. Rady několika zkušených nám ostatním ušetřily mnoho financí, nervy... Nikdy bych se s jruze, jumep...neodvážil polemizovat o většině problémů kolem našeho auta.
Ale tady tomu opravdu rozumím, jsem technicky vzdělán a i selským rozumem je to vyhazování peněz doslova za nic, tak upozorňuji ostatní, aby nevyhazovali peníze. To není hádání se. Ten tvůj "odborník" je pracovník přímo interesovaný v gumárenství, takže jeho motivace je zřejmá. Motivace chemiků a fyziků není žádná, proto není tolik vidět.
Souhlas s Najkem - z hlediska jiných nákladů na auto je to podružné. Ale mne prostě prudí, že jistá profesní skupina oblbuje a tedy okrádá masově své klienty naprosto lživými informacemi -viz ta velikost molekul...a lidi jim to žerou.

02.06.2013 21:56 - Re: dusík v pneumatikách 2586103
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Také se o tomto nechci hádat,pouze jsem napsal svoje zkušenosti po 10letech ježdění s dusíkem,je pravda že ho mám zdarma,ale pořád nemohu najit tvé zkušenosti,kolik si stím najezdil ty

02.06.2013 21:57 - Re: dusík v pneumatikách 2586104
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
63zdenda napsal(a):
Také se o tomto nechci hádat,pouze jsem napsal svoje zkušenosti po 10letech ježdění s dusíkem,je pravda že ho mám zdarma,ale pořád nemohu najit tvé zkušenosti,kolik si stím najezdil ty


hovori ti nieco subjektivny pocit?

02.06.2013 22:05 - Re: dusík v pneumatikách 2586105
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
hej,sorry,nechal jsem se unést tématem mezi teorii a praxi

02.06.2013 22:19 - Re: dusík v pneumatikách 2586124
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jediny relevantny vysledok by som ti uznal keby si jednu stranu mal fukanu dusikom a druhu vzduchom
lebo ina guma, iny efekt ....
cize lava tak, prava tak ... co je blbost uz len kvoli tej teplote, bude to tahat

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator