Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dusík v pneumatikách
vilous
02.06.2013 18:34 - Re: dusík v pneumatikách
99
To Hanz 397 - to je právě ten největší podfuk pneulobby. Stačí kouknout do tabulky prvků - dusík má atomové číslo 7 a kyslík 8. Takže molekula kyslíku má o jeden proton a jeden neutron a jeden elektron více. Takže z hlediska ucházení je to normální bouda na zákazníky, aby utráceli penízky za naprostou kravinu, která stav ještě zhorší.
Potlačení množství kyslíku uvnitř pneu opravdu může nepatrně zvýšit její životnost, protože směs působením kyslíku velmi pozvolna degraduje. Ale při normálním ročním nájezdu se pneu stejně mění za několik let, tak to nemá význam. Navíc pneu má jeden ventýlek, takže i při huštění čistým dusíkem nejde ten kyslík, který v ní už je, výrazně vytlačit. No a že dusík absorbuje vlhkost uvnitř pneu - to je nesmysl, to bychom byli suchá planeta, protože je ho 79% všude kolem. A že po prasknutí pneu se vyřítí ven a uhasí požár okolo - to už není ani k smíchu. Dusík nehoří, ale nic nehasí. To bychom při jeho 79% všude kolem nezapálili ohýnek.
Takže jediný opravdový smysl to má u leteckých pneu a výjimečně u extrémně namáhaných nákladních, kde potlačení kyslíku potlačuje možnost vnitřního zahoření způsobeného extrémní námahou. Takže má naprostou pravdu zhrado - nelétáme s raketoplánem, ale jezdíme osobním autem, kde je to jen bouda na lidi.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator