Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dusík v pneumatikách
vilous
02.06.2013 20:37 - Re: dusík v pneumatikách
99
No tak je nejlepší posudek chemika. A není zdaleka jediný, ale stránek pneuservisů je výrazně více- pročpak asi?:

.link.

Všechny atmosférické plyny tvoří molekuly ze dvou atomů, takže N2, O2, H2... Takže molekula kyslíku musí být větší než molekula dusíku.
Není to zas až taková věda, berou to nyní moje děti na gymplu. Velkou záhadnou vědu z toho dělají pneuservisy, aby to vypadalo učeně a zdánlivě nesrozumitelné.

Z posudku chemiků tedy plyne, že jediná výhoda dusíku je jeho menší teplená vodivost. Takže trvá déle, než se od rozhicovaného běhounu dostane teplo k bokům nebo diskům. Takže se více hicuje běhoun proti ostatním částem kola, cože je prima pro přilnavost při závodech, ale bída pro životnost běhounu. To teplo se samozřejmě neztratí, jen mu to trvá déle, což je výhoda při krátkých závodech jak píše jruze. Když pojedete celý den k moři, tak studenější kola mít nebudete, energie se prostě nemůže ztratit.

No a proč kola vydrží déle nahuštěná - to je v tom linku taky popsáno. Člověk to většinou dělá při nových pneu aby jim něco dopřál. No a nová nemají odrbaný ráfek, často nový ventýlek nebo aspoň nová a pořádně utažená čepička... No a pokud i potom něco uchází, tak se tím tady nikdo nechlubí, že udělal blbost- a tím vzniká užasný placebo efekt.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator