Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze / Jaké auto v budoucnu místo C5 ?
|< < 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 ... 42 > >|
18.12.2016 12:04 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3021166
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Hydractive od Citroenu svýho času licenčně motovalo spousta automobilek: Jak je tu uvedeno MB,RR,...ale i třeba BMW.
To,že to od nich převzali tyhle prémiový značky (sice si to každá upravila po svým,ale základ byl Hydractive)svědčí o tom,jak to bylo skvělý a nenapodobitelný pérování... A teď? "...pan prezident je tím zhnusen..."


nebyl to Hydractive, ale hydropneumatické pérování Žádné z těch ostatních řešení nemělo třetí kouli s tlumičem, která by se připojovala a odpojovala za jízdy jako u Citroenu.

seznam z wiki:
Audi A8 D11 (Audi V8 Quattro), D2 (Audi A8), Typ 44 a C4
BMW řada 7 E32- 735 iL, 740iL a 750IL
BMW řada 5 (E34)- Touring 525i a 530i
BMW řada 7 (E38)- 740 iL a 750IL
Rolls-Royce Silver Shadow
Bentley T1 / T2
Mercedes-Benz 450S 6.9
Mercedes-Benz W 116 - 1975 do 1980
Mercedes-Benz W 126 - 1979 do 1991
Maserati Quattroporte II.
Porsche 911L
Berliet nákladní vojenská vozidla
Peugeot 405 4x4 (pouze pro zadní nápravu)

To Porsche je zajimavé, není to systém od Citroenu by na stejném principu, ale od BOGE, nepotřebuje čerpadlo, tlak vzniká podobně jako u Nivomatu pouhým pohybem pístu. .link.

u toho Audi si nejsem jistý a nějak se mi to nepozdává, ten seznam je z wikipedie a mám pocit, že žádné sériové Audi nikdy hydropneumatiku nemělo.

ale jak je vidět, když se chce, tak jde namontovat hydropneumatika třeba do Lexusu GS : .link.

od firmy Skipper: .link.

firemní stránky: .link.

kdo si to objedná do DS5 ? cena jen 5.470 Euro

18.12.2016 16:04 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3021203
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1295

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Audi to mělo na některých A8 a u nás to má jeden na staré S6 kombi, osobně jsem to s ním předělával na kouli z citroenu poto že je to origo nesehnatelné a je to jeden kus koule i s bazmekem .. .link. , tak sme přes redukci přidělali kouli citroen ... po přestavbě říkal že tak dobře mu to nikdy nepérovalo

Ale všechny ty uvedené to nemají od Citroenu ale trochu jiný svůj systém ... až na RR, ale přímo od Citrenu to mají i bagrtaktory Fastrak od JCB po dvojici koulí na velkých kolech a dvojici hydrokorektorů a centrální kouli , teď dokonce mají konverzní kit s elektro čerpadlem ala c5

18.12.2016 17:36 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3021220
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1812

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tak to je dobrá zpráva, příští moje auto bude bagr JCB

18.12.2016 17:38 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3021224
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zase je to ale dobry...nikam nespechas a prednost se dela v podstate sama

18.12.2016 18:11 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3021231
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
přímo od Citrenu to mají i bagrtaktory Fastrak od JCB po dvojici koulí na velkých kolech a dvojici hydrokorektorů a centrální kouli , teď dokonce mají konverzní kit s elektro čerpadlem ala c5


dole jsou vidět dvě koule .link.

třeba se v budoucnu dočkáme nějakého after market řešení formou dodatečné montáže, takové firmy existují a nabízejí různé kity pro pružení od vzduchového pérování až po hydrauliku. Tak když to PSA přestalo dělat oficiálně, může to dělat někdo jiný. Je pravda že ceny takových řešení budou vysoké, ale zase pokud si někdo koupí auto za např. milion, tak nějaká investice okolo 100.000,-kč do vylepšeného odpružení už není tak vysoká s ohledem na cenu auta.

Tak jako tak mi ale z toho vychází, že PSA udělalo chybu a měli ten systém nabízet i nadále ( i kdyby byl jen za připlatek )

27.12.2016 18:01 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3023508
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
del42sa napsal(a):
seznam z wiki:
Audi A8 D11 (Audi V8 Quattro), D2 (Audi A8), Typ 44 a C4
BMW řada 7 E32- 735 iL, 740iL a 750IL
BMW řada 5 (E34)- Touring 525i a 530i
BMW řada 7 (E38)- 740 iL a 750IL
Rolls-Royce Silver Shadow
Bentley T1 / T2
Mercedes-Benz 450S 6.9
Mercedes-Benz W 116 - 1975 do 1980
Mercedes-Benz W 126 - 1979 do 1991
Maserati Quattroporte II.
Porsche 911L
Berliet nákladní vojenská vozidla
Peugeot 405 4x4 (pouze pro zadní nápravu)


Je pekné vidie že moja wiki práca sa pouziva pozeram ze cz wiki ma vela clankov z "mojej" sk wikipedie..ale este maju co kopirova A medzitym prebehli updaty..

Iná technika :

VAB (vojenské vozidlo francúzskej armády)
S-Tank (Stridsvagn 103, tank švédskej armády, využíval hydropneumatiku pre niveláciu pevne inštalovaného kanónu)
Challenger 2 (Stredný tank anglickej armády)
JCB Fastrac (traktor, bager)

A iné..

27.12.2016 18:06 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3023509
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1295

U??vate? Poslat soukromou zprávu
mno, docela pěkné auto na koulích - Toyota / Lexus Landcruiser , umí to i "activa" podvozek ... .link.
.link.

27.12.2016 21:01 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3023520
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
mno, docela pěkné auto na koulích - Toyota / Lexus Landcruiser , umí to i "activa" podvozek ... .link.
.link.


no to je ale něco uplně jiného. To auto je odpruženo normálními pružinami, ne hydraulikou, nakonec v tom videu je to zřetelně vidět. Jde o hydraulicky navzájem propojené tlumiče do systému nazvaného "kinetic suspension" od Tenneco (Monroe). Systém který už Citroen zkoušel na Xsaře WCR ( system X ) viz naše staré téma : .link.

.link.
.link.
.link.




.link.
.link.
.link.
.link.
.link.

Zaroveň na stejném principu měl fungovat nový systém Activa navržený někdy v roce 1997 a který nakonec nebyl uveden do výroby:
.link.
.link.
.link.

27.12.2016 21:09 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3023521
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
a neni to tak ze hydraulika je v podstate tlumic a koule pruzna cast ..velmi laicky receno,protoze kapalina jako takova je nestlacitelna....
system Activa pokud se nemylim meli nektere Xantie..sam jsem jednu mel a byla to panecku motokara

27.12.2016 21:17 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3023522
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
a neni to tak ze hydraulika je v podstate tlumic a koule pruzna cast ..velmi laicky receno,protoze kapalina jako takova je nestlacitelna....
system Activa pokud se nemylim meli nektere Xantie..sam jsem jednu mel a byla to panecku motokara


Ne tak to opravdu není. Ty koule tam jsou k vyrovnávání náklonu nebo slouží v podstatě jako změkčovače zkrutných stabilizátorů. V podstatě plní tutéž funkci, co měla koule u Citroenu Activa, která byla na zadní nápravě za druhým elektomagnetickým ventilem. Ta taktéž sloužila ke změkčení stabilizátorů při přímé jízdě. Jakmile elektronika prostřednictvím snímače volantu zaregistrovala zatáčení, koule byla odpojena od systému, což mělo za nasledek ztuhnutí zkrutných stabilizátorů. Pokud ani tento krok nestačil k potlačení náklonu, byla prostřednictví korektoru dopouštěna/odpouštěna hydraulická kapalina z aktiváckých pístnic k zajistění vyrovnání naklonu.

27.12.2016 21:22 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3023523
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ja o hydre vim jen malo,tak jsem rad ze zas vim vic...a tlumeni tedy bude neco jako vyrovnavani tlaku ?

27.12.2016 21:40 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3023525
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
stačí se mrknout na tenhle post : .link.

ta Alfa nebo Lancie také měly dvě koule na zadní nápravě, které nesloužily primárně k odpružení, ale k nivelaci zadní nápravy. Obě auta měly na zadní nápravě vinuté pružiny a speciální tlumiče, které byly napojeny na tyto dva hydropneumatické zásobníky tlaku (koule). Ty tlumiče za normálních okolností fungovaly jako každý jiný normální tlumič, protože měla ale zadní náprava výškový korektor, jakmile došlo k zatížení zadní nápravy, korektor otevřel přívod hydraulické kapaliny do tlumičů a tím se dorovnala světlá výška vozidla. Protože je ale kapalina nestlačitelná, část funkce zadních ocelových pružin v tu chvíli převzaly ony dva zásobníky ( jinak by to odpružení na zadní nápravě bylo strašně tvrdé )

U Kinetic suspension je to trochu složitější. Ten systém má v podstatě dvě funkce: Jedna je potlačování náklonu při zatáčení, které funguje na vzájemném působení protisil. Tzn. auto zatáčí a karoserie má tendenci se naklánět, při naklánění jsou stlačováné tlumiče a pružina na jedné straně auta více než na druhé. Nakláněná strana díky hydraulickému propojení tumičů posílá kapalinu na protější stranu a tím dochází k vyrovnání náklonu. V podstatě se jedná o jakousi verzi hydraulického zkrutného stabilizátoru.

stejně jako u Citroenu Activa se jedná v podstatě o pasivní systém ( přesněji řečeno re-aktivní ) Systém nedokáže náklonu úplně zabránit a v podstatě laicky řečeno začne fungovat až když k náklonu působením fyzikálních sil dojde.

Ta druhá funkce spočívá v tlumení nerovností. Pokud jede auto rovně, síly na obou stranách jsou vyrovnané a nedochází k vzájemnému působení jedné strany na druhou protože vozidlo se nenaklání. Veškeré drobné nerovnosti jsou pohlcovány pouze tlakovýni zásobníky (dochází vlastně k onomu změkčování zkrutného stabilizátoru)

je to velmi dobře vidět na tom videu 1:16min slalom, 2:13min potačení drobných nerovností

.link.
.link.

PS: ta Toyota v podstatě umí ještě "rozpojit" zkrutný stabilizátor a při jizdě v terénu tak umožnit maximální rozsah kývání náprav bez vzájemného působení na protilehlé kolo (tedy efekt naprosto opačný než je vyrovnávání náklonu při jízdě na běžmé silnici - jakási "anti - activa")

PS1: ten systém jako takový lze pak různě "upgradovat" To znamená, že základní funkce tlumičů může být doplněna o elektronické tlumení s variabilní charakteristikou řízenou počítačem nebo systém vyrovnávání světlé výšky, který základní verze KDSS nemá.

podobný systém využívá i Nissan Patrol ( pod ázvem HBMC )

.link.
.link.

nebo Audi :
.link.

Velmi zjednodušenou verzi se stejným principem používal na zadní nápravě Peugeot u své 3008 s názvem : "dynamic roll control" .link.

22.01.2017 12:50 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3030501
citrus
Město: Trnava, Auto: Citroën C5 II 2.0i 16v SXPočet příspěvků: 612

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Lukaš, z Číny ešte nevozíš?

.link.

22.01.2017 13:28 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3030514
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Pekné. Som zvedavý kedy Čína všetkých kúpi

22.01.2017 14:04 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3030521
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1812

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Co je na tom pěkného? Urážka názvu C6. Když se řekne C6 naskočí mi to UFO co udělali francouzi a teď je místo toho sedan ala LADA nebo Hundai...

22.01.2017 21:14 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3030742
eisy811
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 807
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak mozno budeme aspon co sa tyka dizajnu coskoro prekvapeny, o to viac, co si Citroen dovoli, napriek jejich vyjadreniam.
Videl som len kasnu, teda jej cast a z mojej predstavivosti vyplyva, ze to bude naozaj pekne
Aj ked asi uz bez hydroactivu…

23.01.2017 10:54 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3030924
del42sa
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 441
99 Poslat soukromou zprávu
otázkou bude, jak to bude jezdit a s jakým komfortem.... Jestli míní v PSA směřovat stejným směrem jako Renault, kde top motorizace je 1,6l tak potěš koště....

23.01.2017 12:15 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3030971
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Jestli je ještě řeč o té C z Číny, tak tam říkají, že má hydractive s amvarem, motor 1,8T. Podle označení na zadních dveřích 350 koni? Pohodlí si chválí, srovnatelné s nějakým Cadillacem, jenom C6 bude asi levnější. Cenu zatím neví, není ještě v prodeji. Vůbec bych se takovému autu nebránil

23.01.2017 13:51 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3031014
Světlonoš
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 178

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Taky jsem si říkal, čím v budoucnu nahradím C5? Protože chci větší, POHODLNÝ, kombík. Ty rádoby sportovní podvozky co jsou v módě mě neoslovují. Ojetý Mercedes E nebo A6 na vzduchu, jsou pohodlné káry, ale nejsem schopný finančně utáhnout jejich servis.
Ale pak jsem si řekl, klid. Na nové auto nemám a mít nebudu, můj šálek kávy jsou ojetiny, takže za pár let přesednu do nějaké z posledních C5 X7 a do roku 2030 mi to prostě vydrží a co bude v té době jezdit nebo s čím nám dovolí jezdit, netuším. Takže proč si lámat hlavu.
(Jo a letos si možná poskládám elektrokolo, abych se pomalu aklimatizoval na jěždění na vysavači. )

23.01.2017 14:39 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 3031029
Jarduk
Město: Dobřany, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 163

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ten Hydractive a Amvar tam dávají do souvislosti s minulým modelem. O novým modelu jen říkají:,,based on new no.3 platform" Ale tam je ten překlad do angličtiny nějakej zprdelenej, takže to moc nedává smysl. Jestli dali z 1.8T tolik koní, tak klobouk dolů.

c5vyskov napsal(a):
Jestli je ještě řeč o té C z Číny, tak tam říkají, že má hydractive s amvarem, motor 1,8T. Podle označení na zadních dveřích 350 koni? Pohodlí si chválí, srovnatelné s nějakým Cadillacem, jenom C6 bude asi levnější. Cenu zatím neví, není ještě v prodeji. Vůbec bych se takovému autu nebránil


|< < 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 ... 42 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator