Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Ostatní technická diskuze / Problémy s topením v C5 I - klapky
|< < 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 27 > >|
10.10.2012 13:05 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2511946
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Jimik napsal(a):
...Jinak si totiž nedokážu vysvětlit nastavení krajnich poloh, motorek totiž nená žádný "koncový spínač". To je asi vysvětlení, proč ani Jumep nemusí hledat krajní polohu...

Jumep to tady psal několikrát. Nemá to koncák, nemá to pevnou krajní polohu, jen motorek po dojetí klapky na konec vypne díky přetížení. Proto jsou ty klapky tak namáhaný a proto praskaj.

PS: Jen si teď nejsem jistej, jestli náhodou C5I a C5II nemá rozdílný řešení.

10.10.2012 13:08 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2511947
Jimik
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 169
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Pablik1 napsal(a):
nevím jestli se něco protočí nebo né ale v každém případě když mᚠten motorek venku a chytíš hvězdu do kombinaček tak jde stím točit ale dost těžko

A když k tomu pustíš motorek, tak kombinačkama hvězdu nezastavíš (simulovat dojezd klapky do krajní polohy). Mě se to aspoň nepovedlo, nebyl jsem dost "hustej", je to velká síla.

10.10.2012 13:22 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2511951
Jimik
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 169
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Jumep to tady psal několikrát. Nemá to koncák, nemá to pevnou krajní polohu, jen motorek po dojetí klapky na konec vypne díky přetížení. Proto jsou ty klapky tak namáhaný a proto praskaj.

PS: Jen si teď nejsem jistej, jestli náhodou C5I a C5II nemá rozdílný řešení.

Vím, že to tu psal, ale jak si ho vážím a uznávám, tak tohle mu nevěřím. Podle mě elektronika prostě ví např. 200 otáček motorku vlevo a jsem v krajní poloze, 200 ot. vpravo a jsem v druhé krajní poloze. Nic víc. Žádný koncák, ani proudový. Nevím jak je to u C5II, já píšu o C5I.

10.10.2012 13:26 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2511952
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
ak ma ten motor vnutri sledovanie polohy tak to tak moze byt ale ak nema tak je to len na prudovy odber resp. reset polohy a nasledne odpocitavanie otaciek ...

10.10.2012 13:50 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2511958
Jimik
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 169
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
tief napsal(a):
ak ma ten motor vnutri sledovanie polohy tak to tak moze byt ale ak nema tak je to len na prudovy odber resp. reset polohy a nasledne odpocitavanie otaciek ...

Sledování polohy není. Motorek se od jedné polohy ke druhé otočí několiksetkrát, proto by se musela poloha hlídat v převodovce (na výstupní hřídeli). Převodovka od motorku je oddělitelná a žádné dráty k ní nevedou.
Proudový odběr - viz můj kombinačkový test. Pokud se někomu podaří motorek zastavit zvýšeným odběrem (a nastavit tak novou krajní polohu, ne jen zničit motor ) uznám svou chybu. Nicméně síla na hřídeli je tak velká, že považuju minimálně za vhodné, aby byla hvězdička namontována ve správné poloze (i kdyby tam nějaký dojezd byl)

10.10.2012 14:04 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2511960
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ten motor je krokovy blbec bez akehokolvek snimania s velkou prevodovkou

zabudas na jeden logicky fakt, ako to moze vedet po odpojedni baterky kde sa klapky nachadzali

dalsia vec, rozoberal som tu xy tychto motorov a niektore boli pretocene uplne inde ako sa to snazilo najst krajnu polohu (vtedy hodi aj diagnostika chybu)

onehda som si aj ja myslel ze to ma nejaku krajnu polohu alebo nieco take, nie proste nema nic a len skrat motora je doraz

rovnako c5 1 2 a najskor aj x7

praskanie klapiek je spojene s tym ze v c5 2 je ten plast prilis krehky
c5 1 to robi valeo, c5 2 to robi visteon

valeo ma plast teplotne stabilnejsi ale makky, viston ho ma teplotne nestabilnejsi ale tvrdy, preto praskne klapka a niekedy aj samotny box - ta sila je obrovska, uz som niekolko krat aj napisal ze je to dost blbo vymyslene

ps. kombinacky - ked ten motorcek uchytis pevne do zveraku tak ho v pohode udrzis kombinackami

10.10.2012 14:24 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2511963
Pablik1
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 731

99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
ten motor je krokovy blbec bez akehokolvek snimania s velkou prevodovkou zabudas na jeden logicky fakt, ako to moze vedet po odpojedni baterky kde sa klapky nachadzali dalsia vec, rozoberal som tu xy tychto motorov a niektore boli pretocene uplne inde ako sa to snazilo najst krajnu polohu (vtedy hodi aj diagnostika chybu) onehda som si aj ja myslel ze to ma nejaku krajnu polohu alebo nieco take, nie proste nema nic a len skrat motora je doraz rovnako c5 1 2 a najskor aj x7 praskanie klapiek je spojene s tym ze v c5 2 je ten plast prilis krehky c5 1 to robi valeo, c5 2 to robi visteon valeo ma plast teplotne stabilnejsi ale makky, viston ho ma teplotne nestabilnejsi ale tvrdy, preto praskne klapka a niekedy aj samotny box - ta sila je obrovska, uz som niekolko krat aj napisal ze je to dost blbo vymyslene ps. kombinacky - ked ten motorcek uchytis pevne do zveraku tak ho v pohode udrzis kombinackami
jojo jumepe já to psal tak že pokud mᚠv ruce motorek tak otočíš hvězdou jde to těžko ale jde to.jen se trochu divím že když přišli v citroenu na to že to není dobré řešení tak šli dál a jěště blběji...

10.10.2012 14:29 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2511966
Jimik
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 169
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
ps. kombinacky - ked ten motorcek uchytis pevne do zveraku tak ho v pohode udrzis kombinackami

Ani tak nejde o to, že bych ho neudržel, jak o to, že síla točení už byla tak velká, že si myslím, že by při této síle by už dávno povolilo něco jiného (plast v v topení), takže jsem raději povolil.

PS.: Svěrák - Při pokusu jestli elektronika nastaví správně doraz po zvýšení proudového odběru musí být motorek připojen ke konektoru v autě. Proto mi tu jaksi nepasuje ten svěrák. Edit: Jo aha to bylo na Pablika

Ještě jedna věc. Když jsem hvězdičku namontoval ve štatné poloze a sledoval funkci endoskopem, šlo vidět jak po dosažení krajní polohy motorek pokračoval vesele dál přez zuby hvězdičky a zastavil se až po odpracování potřebného počtu otáček. I když na vaši obranu, stav hvězdičky v topení nebyl zrovna v nejlepší kondici.
Co se týče odpojení baterky:
1. buď se musí baterie včas zapojit než dojde k vynulování paměti. (I když to můžou být teoreticky i týdny)
2. nebo je použita (to pravděpodobně) pamě která nepotřebuje napájení. Teď nevím jak se to jmenuje, všichni to známe z flashdisku. Tady už jde o roky.

10.10.2012 15:17 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2511972
Pablik1
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 731

99 Poslat soukromou zprávu
Jimik napsal(a):
Ještě jedna věc. Když jsem hvězdičku namontoval ve štatné poloze a sledoval funkci endoskopem, šlo vidět jak po dosažení krajní polohy motorek pokračoval vesele dál přez zuby hvězdičky a zastavil se až po odpracování potřebného počtu otáček. I když na vaši obranu, stav hvězdičky v topení nebyl zrovna v nejlepší kondici. Co se týče odpojení baterky: 1. buď se musí baterie včas zapojit než dojde k vynulování paměti. (I když to můžou být teoreticky i týdny) 2. nebo je použita (to pravděpodobně) pamě která nepotřebuje napájení. Teď nevím jak se to jmenuje, všichni to známe z flashdisku. Tady už jde o roky.
no nevím zatím mi to připadá jako žabomyší válka-já napsal svůj postřeh,jumep napsal taky(včetně toho že těch motorků dělal xy)já 6x.+3x.svůj díky vlastní hlouposti a fakt jsem neměl stím problém a ani žádná reklamace.naposled když jsem to opravovalměl jsem hvězdu už ve vnitř klapky topení ale převodovka byla o 90stupňů jinde než je její osazení na topení-tak jsem ji prostě natočil silou do jejího místa,našrouboval a funguje.jen mě zajímá:nejde z té díry co ji mᚠněčím zababranou od předchozího majitele to zkusit vyšárat třeba zahlým háčkem na pletení?ale jěště jedna věc a to by asi jumep mohl říct-má nějakou spojitost pojezd toho motorku s displeym klimy?protože pokud rychle se popojede z 16na28ten motorek nejede do nekonečna jen se pootočí.jooo a někde jumep poznamenal že vypneš autko tak to spadne a po nastartování motorek dojede na požadovanou hodnotu a ted z hlavy nevím co je za hodnodu na display klimy po odpojení baterie takže tobude asi odpověd na tvou poznámku ohledně paměti ta je asi nadstavena od výroby.třeba 20st.C

10.10.2012 23:47 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2512060
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
on ked uz vie svoje krajne polohy zistovane tazkym lamanim klapiek tak potom len krokuje potrebny pocet krokov a caka na odpoved z cidiel, ak je ta ok tak necha tak, ak nie - pokracuje v stelovani

jo a C5 2 parkuje klapky vzdy do chladna po vypnuti klucu, preto sa ulomia v studenom ...

11.10.2012 11:48 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2512110
Jimik
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 169
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Pablik1 napsal(a):
a ani žádná reklamace.

ani žádnou reklamaci mít nebudeš. Tvoje i Jumepova úprava je lepší od originálu i tím, že hvězdička zřejmě proklouzne na hřídeli, místo aby ničila klapky.

Pablik1 napsal(a):
tak jsem ji prostě natočil silou do jejího místa,

není problém. Když není motorek v tahu, jde s ním otočit přes převodovku.

Pablik1 napsal(a):
nejde z té díry co ji mᚠněčím zababranou od předchozího majitele to zkusit vyšárat třeba zahlým háčkem na pletení?

Zkoušel jsem to frézkou, ale je tam houby vidět a nerad bych profrézoval něco jiného. Háčkem na to nechci tlačit. Někde jsem četl, že klapka může zapadnout dovnitř.. Dost věřím tomu silikonu, tedy jen v případě, že se motorek nepokusí hledat nové krajní polohy To bych byl v háji.

Pablik1 napsal(a):
na display klimy po odpojení baterie takže tobude asi odpověd na tvou poznámku ohledně paměti ta je asi nadstavena od výroby.třeba 20st.C

Je rozdíl "pamě polohy klapky" a "pamě nastavení teploty kabiny".

11.10.2012 12:12 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2512120
Pablik1
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 731

99 Poslat soukromou zprávu
Jimik napsal(a):
Je rozdíl "pamě polohy klapky" a "pamě nastavení teploty kabiny".
Těžko říct ale mi to celé připadá jako reostat vláčkůrostě pootočíš kolečkem topení a motorek dostane tolik proudu aby popojel třeba 1-2mm.nevím ale když jsem ho měl napojený na konektor a jel jsem mezi 16-28st.C tak se pootočil bajočko 1/3svého obvodu nejede dookola.když jsem měl nadstavenou teplotu 20 a přidal jsem na 22 tak jsem ani nepostřehl že motorek popojel jen v ruce jsem cítil že brní...

11.10.2012 12:29 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2512131
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Pablik1 napsal(a):
Jimik napsal(a):
Je rozdíl "pamě polohy klapky" a "pamě nastavení teploty kabiny".
Těžko říct ale mi to celé připadá jako reostat vláčkůrostě pootočíš kolečkem topení a motorek dostane tolik proudu aby popojel třeba 1-2mm.nevím ale když jsem ho měl napojený na konektor a jel jsem mezi 16-28st.C tak se pootočil bajočko 1/3svého obvodu nejede dookola.když jsem měl nadstavenou teplotu 20 a přidal jsem na 22 tak jsem ani nepostřehl že motorek popojel jen v ruce jsem cítil že brní...


Vem si fen a ohřej vnitřní čidlo teploty - dej na min. a schválně co bude dělat

12.10.2012 22:27 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2512429
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Pablik1 napsal(a):
Jimik napsal(a):
Je rozdíl "pamě polohy klapky" a "pamě nastavení teploty kabiny".
Těžko říct ale mi to celé připadá jako reostat vláčkůrostě pootočíš kolečkem topení a motorek dostane tolik proudu aby popojel třeba 1-2mm.nevím ale když jsem ho měl napojený na konektor a jel jsem mezi 16-28st.C tak se pootočil bajočko 1/3svého obvodu nejede dookola.když jsem měl nadstavenou teplotu 20 a přidal jsem na 22 tak jsem ani nepostřehl že motorek popojel jen v ruce jsem cítil že brní...

Jestli si to dobře pamatuju,tak všechny motory jsou na jednom třívodičovém vedení kde jde plus,mínus,a třetí je sběrnice. Proud tam je pořád a SG akorát po zběrnici rozdává příkazy..

16.10.2012 09:14 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2513160
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak to vypadá, že i u naší C5 začíná být problém s klapkama topení. Dokud nedám teploty na obou ovladačích aspoň na 27°, tak to skoro netopí, ale ani potom to není žádný zázrak.

16.10.2012 09:16 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2513161
Pablik1
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 731

99 Poslat soukromou zprávu
artsvec napsal(a):
Tak to vypadá, že i u naší C5 začíná být problém s klapkama topení. Dokud nedám teploty na obou ovladačích aspoň na 27°, tak to skoro netopí, ale ani potom to není žádný zázrak.
že by málo vody nebo zavzdušněné...

16.10.2012 17:25 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2513230
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Únik vody jsem nepozoroval a zavzdušněné nevím. Ještě až v tom budu sedět zkusím ten test co je na začátku návodu: .link.

17.10.2012 19:44 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2513410
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak jsem zkoušel test: při zahřátém motoru, zaputé klimatizaci, na obou stranách nastaveno 28°, chvíli jsem to tak nechal - auto topilo z obou stran, pak na obou stranách nastavuji 16° a z obou stran foukal studený vzduch. Tedy dle tohoto testu se klapky zdají v pořádku, ale i tak auto moc netopí - přesně vřečeno topí jen až, když nastavím aspoň 27° a i tak t topení není žádná sláva. Neví někdo co s tím ?

17.10.2012 19:48 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2513411
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Snímač vonkajšej teploty ukazuje dobre?

17.10.2012 19:51 - Re: Problémy s topením v C5 I - klapky 2513413
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
Snímač vonkajšej teploty ukazuje dobre?



Zrovna dnes jsem to porovnával s dvěma teploměry u silnice, s jedním to sedělo přesně, s druhým rozdíl 1° , takže to myslím bude v pohodě.

|< < 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 27 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator