Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Hydraulické koule pérování C5
|< < 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 53 > >|
15.03.2013 07:23 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2557378
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11806

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
dat si pozor - LHMka zoziera gumu a membrana v C5 guli je gumova ....
ja som si ten tlakomer chcel vyrabat, veci mam, ale nejako nevydalo

ako bolo napisane, zvladne to kazdy plnic guli, akurat fakt chcet aby to netlacil lhmkou


Také jsem přemýšlel o nějaké zkoušečce(teoreticky stačí z.pístnice + manometr a nějaké přepákování),ale když by bylo nejhůř v každém Citroenu ji mají a dá se domluvit zkouška - takže asi ztráta času s výrobou.A když auto buď nepéruje a nebo má krátký pérovací krok je koule KO a jestli jedna nebo obě je teoreticky fuk protože stejně musíš dát na nápravě obě pokud chceš aby to bylo OK .

15.03.2013 11:05 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2557467
amirinda
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 439
99 Poslat soukromou zprávu
tak jsem se teď informoval v Citroenu Plzeň a přezkoušení je možné, ale cena je někde okolo 3000,- Kč. To už je radši můžu rovnou vyměnit.
Edit: jo a za kouli chtějí taky 3000,-

15.03.2013 11:26 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2557471
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1303

U??vate? Poslat soukromou zprávu
LHM rozoziera gumu a proto vše co na XM, XA, BX, CX …. bylo ve styku s LHM – veškeré GUMOVÉ přepady , těsnění, membrány korektorů …. A vydrželo to 20 a více let…. Co k tomu dodat ?

„Gumy“ je několik druhů a v systému kde teče „nějaký“ olej např LDS,LHM, motorový, převodový … je použita „guma“ odolná olejům a ropným produktům . Nejčastěji NBR-SBR a jejich různé směsi.
LHM narušuje gumu například na PNEUMATIKÁCH, na gumě která není dlouhodobě odolná ropným produktům a jejich derivátům… To ale narušuje LDS a v daleko větší míře. LDS je více agresivní než LHM. Ty stejné „trubko-hadice“ gumové na hydractivu XM a Xantii drží i po 20ti letech s LHM a na C5 po 5ti letech tečou na spoji guma-kov. Proč asi ?

„Gumové“ membrány byly na starých zelených koulí od roku 1995 v koulích se třemi důlky okolo šroubu. Je tam „vícevrstvᓠmembrána stejné konstrukce jako později na C5, složená ze 3 vrstev ( guma-plast-guma). Dále pak v posledních letech výroby Xantie byly montovány na zadní nápravu na hydractiv ventil a na pružící ke kolům šedé zploštělé koule konstrukčně TOTOŽNÉ s koulemi na C5.

Dříve jsem vyměňoval LHM a LDS v měřáku tlaku koulí, když dojela C5 na změření. Postupně s časem a poznáním jsem to přestal dělat. Pro jistotu jsem udělal jednoduchou zkoušku, kdy ke mě začaly jezdit C5 více. Vzal jsem membránu z koule C5 a namočil její polovinu do LHM a nechal tam cca půl roku. Pak otřel hadrem a prohlídl to co bylo namočeno a to co nebylo … naprosto žádná změna . V měřáku na tlak koulí mám většinou směs LHM+LDS a prostor s olejem v kouli po měření profouknu – vyčistím vzduchem. Případná "kontaminace" systému je takto 00nic.
Změření – kontrola koulí u mě trvá: na H3 asi 40 minut, na H3+ cca do 1 hodiny.

V příloze máte osazení šedých zploštělých koulí na Xantii podle service-citroen, a foto „gumové“ membrány ze steré zelené „ vícevrstvé“ koule v porovnání s membránou z C5.

.link.
.link.
.link.

Dezinfornace nechte bulváru a TV Hovn@

Přílohy:
koule_xa_01.jpg ( 760831b ) -
koule_xa_02.jpg ( 1609135b ) -
xa_xm_c5_membrana.jpg ( 2632019b ) -

15.03.2013 12:59 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2557510
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17331

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
trubkohadice na C5 netrpia rozozieranim od LDS ale nestastnou ECO zmesou gumy hadice, ktora stvrdne a zmeni vlastnosti.
mal som tu par aut kde bola naliata LHM a jazdene, to co sa z toho vypustalo bola zmes naleptanej gumi a tekutiny, pricom tiekli aj take miesto co netecu

predpokladam ze XA - a starsie auta mali tie hadice a tesnenia z materialov ktore prave LHM znasali v pohode

a ku kvalite hadic, staci si porovnat manzetu na zadnom valci pri C5 a XA, kde ta XA drzi XY rokov, C5tkova je po 10r povacsine "plastova"

ps. nikto ti nebere skusenosti, ja rovnako ale len pisem to s cim som sa stretol

15.03.2013 14:06 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2557580
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11806

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Nerad se pletu do debaty zkušenějších,ale podle mne je LDS agresivnější a je použita (když guma) tak patřičného složení-druhu . Příklad u audi přímo výrobce uvádí že se nesmí použít do serva sytetická kapalina nebo by mohlo dojí k poškození gumového těsnění (u staré 80.)

Jeden můj známej jezdí na koulích z xantie už asi 5.let (zadní - páč dopředu nejdou) a OK

15.03.2013 14:11 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2557585
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

99 Poslat soukromou zprávu
amirinda napsal(a):
tak jsem se teď informoval v Citroenu Plzeň a přezkoušení je možné, ale cena je někde okolo 3000,- Kč. To už je radši můžu rovnou vyměnit.
Edit: jo a za kouli chtějí taky 3000,-

V Kelly za 2.600,--, v Benexu za 2.500,--

15.03.2013 14:21 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2557594
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17331

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
osobne som to uz pisal par krat, by som neorigo gule nechcel a kelly aj benex maju len neorigo ... (zatial kazdy vyrobca mal staru membranu)

15.03.2013 14:59 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2557604
amirinda
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 439
99 Poslat soukromou zprávu
a co ty na Autodíly Hulín, jsou tam okolo 1400,- +/-

15.03.2013 15:10 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2557610
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

99 Poslat soukromou zprávu
Švagr po 170.000 na C5 I 2.2 měnil originály (tři byly v háji). Tak přitáhl z Kelly všech šest koulí (MONROE), na chalupě jsme je vyměnili i s LDS. Teď na nich má najeto přes 135 000 a zatím bez problémů. Já jsem použil pro sebe 4ks IFHS, je na nich najeto cca 100 000 a taky bez problémů.

15.03.2013 15:16 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2557612
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1303

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jak jsem psal – na Xantie která používá LHM se montovaly stejné koule jako na C5 – C6 , které používají LDS.
To že jsi vypouštěl humus z C5 nebylo na 1000% procent tím, že tam byla LHM.

Všechny komponenty hydrauliky na C5 jsou z olejivzdorné gumy a LHM je minerální olej. Proti agresivitě syntetické LDS je LHM pouhý „čajíček“. LHM membráně koulí na C5 NEMَE nijak ublížit, proto že CITROEN používá totožné koule C5 - C6 - Xantie , na obě kapaliny LDS i LHM.

Například origo koule označení 527610 montována na C6 ( LDS) a Xantii ( LHM) .link.

Svoje dohady si nejdříve ověř, než něco napíšeš . Zbytečně se pak lidé strachují a nemají proč.

Přílohy:
koule_c6_Xa_stejne.jpg ( 675885b ) -

14.04.2013 13:09 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2566840
zilovi.km
Město: Skalná, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 70
99 Poslat soukromou zprávu
zdravím při nerovnosti vozovky mi bouchá v zadu, myslím že to budou koule teče mi z jedné přepadem lds kapalina co stím?? prodávají se nějaké opravné sady nebo hned nové koule?? a to asi na obě kola že??

14.04.2013 14:35 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2566858
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11806

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zilovi.km napsal(a):
zdravím při nerovnosti vozovky mi bouchá v zadu, myslím že to budou koule teče mi z jedné přepadem lds kapalina co stím?? prodávají se nějaké opravné sady nebo hned nové koule?? a to asi na obě kola že??


Mám za to že nepotřebuješ až tak koule, ale udělat ložiska v zadních ramenech

14.04.2013 16:13 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2566863
Zbyňa
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 459
99 Poslat soukromou zprávu
Mně stačilo vyndat z kufru originál citroen trojúhelník...

14.04.2013 18:40 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2566907
zilovi.km
Město: Skalná, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 70
99 Poslat soukromou zprávu
a jak to teda poznám co je v řiti?? kdž mi teče lds kapalina těma přepadama ?? hold to budu muset asi někam dát

14.04.2013 20:32 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2566926
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2471

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zilovi.km napsal(a):
a jak to teda poznám co je v řiti?? kdž mi teče lds kapalina těma přepadama ?? hold to budu muset asi někam dát

Kapalina přepadama neteče kvuli tomu,že jsou koule ko,ale je potřeba přetěsnit pístnice(pokud ti to teče do nápravnice).Já měl ko pravou kouli a nikde ani kapka. A po výměně zmizelo i bouchání z tý pravý strany...(tím neříkám,že bouchání nemůže být ložiskama .link. )

14.04.2013 21:16 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2566972
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1303

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zilovi.km napsal(a):
teče mi z jedné přepadem lds kapalina co stím?? prodávají se nějaké opravné sady


bude rýha v těsnění pístu pístnice, sundat manžety, vytáhnout písty, vyměnit těsnění - tlakové teflonové a poslední stírací O-kroužek, zaleštit písty .

To mlácení - ložiska ramen, uchycení nápravnice, koule ...

14.04.2013 21:25 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2566997
zilovi.km
Město: Skalná, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 70
99 Poslat soukromou zprávu
hmm hezké a prodávají někde opravné sady na to přetěsnění jestli ano sem sním, a dál se uvidí

14.04.2013 21:59 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2567009
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1303

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zilovi.km napsal(a):
hmm hezké a prodávají někde opravné sady na to přetěsnění jestli ano sem sním, a dál se uvidí


teflonové tlakové těsnění pístu č: 527230 , stírací O-kroužek č: 527228. na každou pístnici po kuse ...

koupíš pouze v Citroenu.

20.04.2013 15:17 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2569791
zilovi.km
Město: Skalná, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 70
99 Poslat soukromou zprávu
tak mám nové těsnění a nevím jak rozebrat pístnici

20.04.2013 20:03 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2569931
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11806

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zilovi.km napsal(a):
tak mám nové těsnění a nevím jak rozebrat pístnici


Zvednout auto-odtlakovat hydrauliku,vytáhnout závlačku(rameno-pístnice),uvolnit z ramena-demontovat sponu manžety - vytáhnout trubičku přepadu z manžety - demontovat manžetu - vytáhnout píst z pístnice(pokud nepůjde-povol si odzdušňovák na kostce) - opatrně háčkem vytáhni všechny tři těsnění(dvě vzadu ,jedno na kraji).Montហopačně

|< < 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 53 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator