 | |  |
15.03.2013 11:05 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557467
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
tak jsem se teď informoval v Citroenu Plzeň a přezkouení je moné, ale cena je někde okolo 3000,- Kč. To u je radi můu rovnou vyměnit.
Edit: jo a za kouli chtějí taky 3000,-
tak jsem se teď informoval v Citroenu Plzeň a přezkouení je moné, ale cena je někde okolo 3000,- Kč. To u je radi můu rovnou vyměnit.
Edit: jo a za kouli chtějí taky 3000,- :-(
|
|
15.03.2013 11:26 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557471
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1303 |
|

|
LHM rozoziera gumu a proto ve co na XM, XA, BX, CX
. bylo ve styku s LHM vekeré GUMOVÉ přepady , těsnění, membrány korektorů
. A vydrelo to 20 a více let
. Co k tomu dodat ?
Gumy je několik druhů a v systému kde teče nějaký olej např LDS,LHM, motorový, převodový
je pouita guma odolná olejům a ropným produktům . Nejčastěji NBR-SBR a jejich různé směsi.
LHM naruuje gumu například na PNEUMATIKÁCH, na gumě která není dlouhodobě odolná ropným produktům a jejich derivátům
To ale naruuje LDS a v daleko větí míře. LDS je více agresivní ne LHM. Ty stejné trubko-hadice gumové na hydractivu XM a Xantii drí i po 20ti letech s LHM a na C5 po 5ti letech tečou na spoji guma-kov. Proč asi ?
Gumové membrány byly na starých zelených koulí od roku 1995 v koulích se třemi důlky okolo roubu. Je tam vícevrstvá membrána stejné konstrukce jako později na C5, sloená ze 3 vrstev ( guma-plast-guma). Dále pak v posledních letech výroby Xantie byly montovány na zadní nápravu na hydractiv ventil a na pruící ke kolům edé zplotělé koule konstrukčně TOTONÉ s koulemi na C5.
Dříve jsem vyměňoval LHM a LDS v měřáku tlaku koulí, kdy dojela C5 na změření. Postupně s časem a poznáním jsem to přestal dělat. Pro jistotu jsem udělal jednoduchou zkouku, kdy ke mě začaly jezdit C5 více. Vzal jsem membránu z koule C5 a namočil její polovinu do LHM a nechal tam cca půl roku. Pak otřel hadrem a prohlídl to co bylo namočeno a to co nebylo
naprosto ádná změna . V měřáku na tlak koulí mám větinou směs LHM+LDS a prostor s olejem v kouli po měření profouknu vyčistím vzduchem. Případná "kontaminace" systému je takto 00nic.
Změření kontrola koulí u mě trvá: na H3 asi 40 minut, na H3+ cca do 1 hodiny.
V příloze máte osazení edých zplotělých koulí na Xantii podle service-citroen, a foto gumové membrány ze steré zelené vícevrstvé koule v porovnání s membránou z C5.
.link.
.link.
.link.
Dezinfornace nechte bulváru a TV Hovn@
LHM rozoziera gumu a proto ve co na XM, XA, BX, CX
. bylo ve styku s LHM vekeré GUMOVÉ přepady , těsnění, membrány korektorů
. A vydrelo to 20 a více let
. Co k tomu dodat ?
Gumy je několik druhů a v systému kde teče nějaký olej např LDS,LHM, motorový, převodový
je pouita guma odolná olejům a ropným produktům . Nejčastěji NBR-SBR a jejich různé směsi.
LHM naruuje gumu například na PNEUMATIKÁCH, na gumě která není dlouhodobě odolná ropným produktům a jejich derivátům
To ale naruuje LDS a v daleko větí míře. LDS je více agresivní ne LHM. Ty stejné trubko-hadice gumové na hydractivu XM a Xantii drí i po 20ti letech s LHM a na C5 po 5ti letech tečou na spoji guma-kov. Proč asi ?
Gumové membrány byly na starých zelených koulí od roku 1995 v koulích se třemi důlky okolo roubu. Je tam vícevrstvá membrána stejné konstrukce jako později na C5, sloená ze 3 vrstev ( guma-plast-guma). Dále pak v posledních letech výroby Xantie byly montovány na zadní nápravu na hydractiv ventil a na pruící ke kolům edé zplotělé koule konstrukčně TOTONÉ s koulemi na C5.
Dříve jsem vyměňoval LHM a LDS v měřáku tlaku koulí, kdy dojela C5 na změření. Postupně s časem a poznáním jsem to přestal dělat. Pro jistotu jsem udělal jednoduchou zkouku, kdy ke mě začaly jezdit C5 více. Vzal jsem membránu z koule C5 a namočil její polovinu do LHM a nechal tam cca půl roku. Pak otřel hadrem a prohlídl to co bylo namočeno a to co nebylo
naprosto ádná změna . V měřáku na tlak koulí mám větinou směs LHM+LDS a prostor s olejem v kouli po měření profouknu vyčistím vzduchem. Případná "kontaminace" systému je takto 00nic.
Změření kontrola koulí u mě trvá: na H3 asi 40 minut, na H3+ cca do 1 hodiny.
V příloze máte osazení edých zplotělých koulí na Xantii podle service-citroen, a foto gumové membrány ze steré zelené vícevrstvé koule v porovnání s membránou z C5.
http://imageshack.us/f/594/koulexa01.jpg/
http://imageshack.us/f/29/koulexa02.jpg/
http://imageshack.us/f/580/xaxmc5membrana.jpg/
Dezinfornace nechte bulváru a TV Hovn@ :-)
Přílohy: koule_xa_01.jpg ( 760831b ) - koule_xa_02.jpg ( 1609135b ) - xa_xm_c5_membrana.jpg ( 2632019b ) - |
|
15.03.2013 12:59 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557510
|
|
jumep
|
|

|
trubkohadice na C5 netrpia rozozieranim od LDS ale nestastnou ECO zmesou gumy hadice, ktora stvrdne a zmeni vlastnosti.
mal som tu par aut kde bola naliata LHM a jazdene, to co sa z toho vypustalo bola zmes naleptanej gumi a tekutiny, pricom tiekli aj take miesto co netecu
predpokladam ze XA - a starsie auta mali tie hadice a tesnenia z materialov ktore prave LHM znasali v pohode
a ku kvalite hadic, staci si porovnat manzetu na zadnom valci pri C5 a XA, kde ta XA drzi XY rokov, C5tkova je po 10r povacsine "plastova"
ps. nikto ti nebere skusenosti, ja rovnako ale len pisem to s cim som sa stretol
trubkohadice na C5 netrpia rozozieranim od LDS ale nestastnou ECO zmesou gumy hadice, ktora stvrdne a zmeni vlastnosti.
mal som tu par aut kde bola naliata LHM a jazdene, to co sa z toho vypustalo bola zmes naleptanej gumi a tekutiny, pricom tiekli aj take miesto co netecu
predpokladam ze XA - a starsie auta mali tie hadice a tesnenia z materialov ktore prave LHM znasali v pohode
a ku kvalite hadic, staci si porovnat manzetu na zadnom valci pri C5 a XA, kde ta XA drzi XY rokov, C5tkova je po 10r povacsine "plastova"
ps. nikto ti nebere skusenosti, ja rovnako ale len pisem to s cim som sa stretol
|
|
15.03.2013 14:06 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557580
|
|
jruze
|
|

|
Nerad se pletu do debaty zkuenějích,ale podle mne je LDS agresivnějí a je pouita (kdy guma) tak patřičného sloení-druhu . Příklad u audi přímo výrobce uvádí e se nesmí pouít do serva sytetická kapalina nebo by mohlo dojí k pokození gumového těsnění (u staré 80.)
Jeden můj známej jezdí na koulích z xantie u asi 5.let (zadní - páč dopředu nejdou) a OK
Nerad se pletu do debaty zkuenějích,ale podle mne je LDS agresivnějí a je pouita (kdy guma) tak patřičného sloení-druhu . Příklad u audi přímo výrobce uvádí e se nesmí pouít do serva sytetická kapalina nebo by mohlo dojí k pokození gumového těsnění :nevim (u staré 80.)
Jeden můj známej jezdí na koulích z xantie u asi 5.let (zadní - páč dopředu nejdou) a OK
|
|
15.03.2013 14:11 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557585
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|

|
amirinda napsal(a): tak jsem se teď informoval v Citroenu Plzeň a přezkouení je moné, ale cena je někde okolo 3000,- Kč. To u je radi můu rovnou vyměnit.
Edit: jo a za kouli chtějí taky 3000,- 
V Kelly za 2.600,--, v Benexu za 2.500,--
V Kelly za 2.600,--, v Benexu za 2.500,--
|
|
15.03.2013 14:21 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557594
|
|
jumep
|
|

|
osobne som to uz pisal par krat, by som neorigo gule nechcel a kelly aj benex maju len neorigo ... (zatial kazdy vyrobca mal staru membranu)
osobne som to uz pisal par krat, by som neorigo gule nechcel a kelly aj benex maju len neorigo ... (zatial kazdy vyrobca mal staru membranu)
|
|
15.03.2013 14:59 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557604
|
|
amirinda
|
Město: Planá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX | Počet příspěvků: 439 |
|
|
a co ty na Autodíly Hulín, jsou tam okolo 1400,- +/-
a co ty na Autodíly Hulín, jsou tam okolo 1400,- +/-
|
|
15.03.2013 15:10 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557610
|
|
vseved
|
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) Tourer | Počet příspěvků: 636 |
|

|
vagr po 170.000 na C5 I 2.2 měnil originály (tři byly v háji). Tak přitáhl z Kelly vech est koulí (MONROE), na chalupě jsme je vyměnili i s LDS. Teď na nich má najeto přes 135 000 a zatím bez problémů. Já jsem pouil pro sebe 4ks IFHS, je na nich najeto cca 100 000 a taky bez problémů.
vagr po 170.000 na C5 I 2.2 měnil originály (tři byly v háji). Tak přitáhl z Kelly vech est koulí (MONROE), na chalupě jsme je vyměnili i s LDS. Teď na nich má najeto přes 135 000 a zatím bez problémů. Já jsem pouil pro sebe 4ks IFHS, je na nich najeto cca 100 000 a taky bez problémů.
|
|
15.03.2013 15:16 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2557612
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1303 |
|

|
Jak jsem psal na Xantie která pouívá LHM se montovaly stejné koule jako na C5 C6 , které pouívají LDS.
To e jsi vypoutěl humus z C5 nebylo na 1000% procent tím, e tam byla LHM.
Vechny komponenty hydrauliky na C5 jsou z olejivzdorné gumy a LHM je minerální olej. Proti agresivitě syntetické LDS je LHM pouhý čajíček. LHM membráně koulí na C5 NEMŮE nijak ublíit, proto e CITROEN pouívá totoné koule C5 - C6 - Xantie , na obě kapaliny LDS i LHM.
Například origo koule označení 527610 montována na C6 ( LDS) a Xantii ( LHM) .link.
Svoje dohady si nejdříve ověř, ne něco napíe . Zbytečně se pak lidé strachují a nemají proč.
Jak jsem psal na Xantie která pouívá LHM se montovaly stejné koule jako na C5 C6 , které pouívají LDS.
To e jsi vypoutěl humus z C5 nebylo na 1000% procent tím, e tam byla LHM.
Vechny komponenty hydrauliky na C5 jsou z olejivzdorné gumy a LHM je minerální olej. Proti agresivitě syntetické LDS je LHM pouhý čajíček. LHM membráně koulí na C5 NEMŮE nijak ublíit, proto e CITROEN pouívá totoné koule C5 - C6 - Xantie , na obě kapaliny LDS i LHM.
Například origo koule označení 527610 montována na C6 ( LDS) a Xantii ( LHM) http://imageshack.us/f/339/koulec6xastejne.jpg/
Svoje dohady si nejdříve ověř, ne něco napíe . Zbytečně se pak lidé strachují a nemají proč.
Přílohy: koule_c6_Xa_stejne.jpg ( 675885b ) - |
|
14.04.2013 13:09 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2566840
|
|
zilovi.km
|
Město: Skalná, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 70 |
|
|
zdravím při nerovnosti vozovky mi bouchá v zadu, myslím e to budou koule teče mi z jedné přepadem lds kapalina co stím?? prodávají se nějaké opravné sady nebo hned nové koule?? a to asi na obě kola e??
zdravím při nerovnosti vozovky mi bouchá v zadu, myslím e to budou koule teče mi z jedné přepadem lds kapalina co stím?? prodávají se nějaké opravné sady nebo hned nové koule?? a to asi na obě kola e??
|
|
14.04.2013 16:13 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2566863
|
|
Zbyňa
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX | Počet příspěvků: 459 |
|
|
Mně stačilo vyndat z kufru originál citroen trojúhelník...
Mně stačilo vyndat z kufru originál citroen trojúhelník... :-))))
|
|
14.04.2013 18:40 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2566907
|
|
zilovi.km
|
Město: Skalná, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 70 |
|
|
a jak to teda poznám co je v řiti?? kd mi teče lds kapalina těma přepadama ?? hold to budu muset asi někam dát
a jak to teda poznám co je v řiti?? kd mi teče lds kapalina těma přepadama ?? hold to budu muset asi někam dát
|
|
14.04.2013 21:16 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2566972
|
|
PATaMAT
|
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 1303 |
|

|
zilovi.km napsal(a): teče mi z jedné přepadem lds kapalina co stím?? prodávají se nějaké opravné sady
bude rýha v těsnění pístu pístnice, sundat manety, vytáhnout písty, vyměnit těsnění - tlakové teflonové a poslední stírací O-krouek, zaletit písty .
To mlácení - loiska ramen, uchycení nápravnice, koule ...
bude rýha v těsnění pístu pístnice, sundat manety, vytáhnout písty, vyměnit těsnění - tlakové teflonové a poslední stírací O-krouek, zaletit písty .
To mlácení - loiska ramen, uchycení nápravnice, koule ...
|
|
14.04.2013 21:25 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2566997
|
|
zilovi.km
|
Město: Skalná, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 70 |
|
|
hmm hezké a prodávají někde opravné sady na to přetěsnění jestli ano sem sním, a dál se uvidí
hmm hezké a prodávají někde opravné sady na to přetěsnění jestli ano sem sním, a dál se uvidí
|
|
20.04.2013 15:17 -
Re: Hydraulické koule pérování C5
|
2569791
|
|
zilovi.km
|
Město: Skalná, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 70 |
|
|
tak mám nové těsnění a nevím jak rozebrat pístnici
tak mám nové těsnění a nevím jak rozebrat pístnici
|
|
| |
|
|