Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Hydraulické koule pérování C5
|< < 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 53 > >|
22.11.2012 15:07 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524287
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

99 Poslat soukromou zprávu
tomikm napsal(a):
to bych spíš viděl na špatnou kouli v kole. Jestli mᚠjednu stranu tvrdší než druhou, tak bude špatná ta tvrdší.

Ne, obě strany pruží stejně stejně.. a byly měřené.. mají kolem 52Bars, prostě se po zatlačení na jednu stranu auto nezhoupne zhruba na obou stranách stejně.. Zkoušel jsem na kolegovém C5III 2,0HDi tourier a tomu se to krásně zhoupne... Jako by byl na přední nápravě zablokovaný sportovní režim..

22.11.2012 15:57 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524310
M.P
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kWPočet příspěvků: 432

99 Poslat soukromou zprávu
Qwik napsal(a):
.. mají kolem 52MPa..


To je trochu víc než dost , ne ?

22.11.2012 16:35 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524324
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Qwik napsal(a):
.....a tyto vozy při zatlačení nad předním kolem hezky propruží stejnoměrně celý předek.., ale mi ne.., jde to jen stěží, a zhoupne se jen ta zatlačená strana, auto se příčně rozkolébá, ne jako u ostatních celý předek. Při nájezdu předním kolem na překážku má auto tendenci se příčně houpat.... Díky..

To má na starosti "příčný stabilizátor", taková ocelová kulatá tyč přes auto, která je spojená na každé straně tyčkou s ramenem nápravy. Pod autem je uložená v gumových silentblocích a tyčky mají dva klouby. Pokud bude v tomhle chyba, tak se bude auto příčně kolébat. Všechy vůle v tomto "systému" budou způsobovat klepavé zvuky při každém pohybu nápravy.

22.11.2012 16:53 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524339
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
M.P napsal(a):
Qwik napsal(a):
.. mají kolem 52MPa..


To je trochu víc než dost , ne ?


na kouli by měl být vyražený tlak, jaký je v ní z výroby

22.11.2012 17:12 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524346
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tyčka stabilizátoru (kost) je spojena se stabilizátorem a pístnicí.Tlak v koulích u auta je vepředu 52 u auta s + (sportem) a 57 u auta bez + (sportu) obě strany by měli při zmáčknutí zhoupnout téměř stejně pokud ne mohly by být vymačkané gumy na stabilizátoru,nebo vypadlá tyčka stabilizátoru,přidřená pístnice

22.11.2012 18:04 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524368
M.P
Město: Třebíč, Auto: Peugeot 807 2.0 HDi / 100 kWPočet příspěvků: 432

99 Poslat soukromou zprávu
Jo , jistě ... ale né MPa ( megapascalů )

22.11.2012 18:10 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524371
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Tyčka stabilizátoru (kost) je spojena se stabilizátorem a pístnicí.Tlak v koulích u auta je vepředu 52 u auta s + (sportem) a 57 u auta bez + (sportu) obě strany by měli při zmáčknutí zhoupnout téměř stejně pokud ne mohly by být vymačkané gumy na stabilizátoru,nebo vypadlá tyčka stabilizátoru,přidřená pístnice

Dobrá tedy, dejme tomu jsou kosti stab. a uložení stabilizátoru OK, pístnice přidřené nejsou, tak jak by se dle Vás projevila vadná přední středová pružící koule..

22.11.2012 19:13 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524394
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Qwik napsal(a):
Dobrá tedy, dejme tomu jsou kosti stab. a uložení stabilizátoru OK, pístnice přidřené nejsou, tak jak by se dle Vás projevila vadná přední středová pružící koule..


Všechny tři koule jsou propojené až do překročení určité rychlosti kdy se automaticky zapne stvrzování a vyřadí se prostřední kole nebo se dá vyřadit tlačítkem sport - potom jsou v činosti jen dvě krajní(u kol) o vyrovnávání naklánění se starají stabilizátory.A k otázce- auto by nereagovalo na tlačítko sport (nebyl by rozdíl mezi tím kdy je zapnuté) a pérování by bylo tvrdší.

22.11.2012 19:17 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524396
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nebude poznat rozdí mezi Soft a Hard režimem. Podle mne je prostřední koule jen u 3+ a spolupracuje při regulaci tuhosti podvozku.

23.11.2012 00:26 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524519
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

99 Poslat soukromou zprávu
No dle mého názoru je to trochu jinak, jak se říká vše souvisí se vším.. Opakuji jinými slovy, pruží ale jde to při použití větší zátěže..., ano nemám to zváženo...
Nyní popíšu situaci.. Jedu do práce a když zatáčím doleva a vjíždím do dvora, najedu levým předním kolem přes nájezdový obrubník chodníku, tak to auto lehce nakloní na pravou stranu, pak pravým kolem a auto se srovná zpátky.., a to ale proč.., protože vzadu je náprava hezky měkká.
Dle mého, pokud by bylo vše OK, tak by při nájezdu na obrubník kolo jen lehce odskočilo v rámci svého zdvihu, a pomocí stabilizátoru by se o výšku nájezdu přední část vozu snížila, tak by se vlastně předek vozu nikam neklonil a nepřenášel by se podélným krutem vozu pohyb na zadní nápravu a tím by se auto nenaklonilo, jen by přes nájezd "Proplulo"...

23.11.2012 08:57 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524545
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Qwik napsal(a):
No dle mého názoru je to trochu jinak, jak se říká vše souvisí se vším.. Opakuji jinými slovy, pruží ale jde to při použití větší zátěže..., ano nemám to zváženo...
Nyní popíšu situaci.. Jedu do práce a když zatáčím doleva a vjíždím do dvora, najedu levým předním kolem přes nájezdový obrubník chodníku, tak to auto lehce nakloní na pravou stranu, pak pravým kolem a auto se srovná zpátky.., a to ale proč.., protože vzadu je náprava hezky měkká.
Dle mého, pokud by bylo vše OK, tak by při nájezdu na obrubník kolo jen lehce odskočilo v rámci svého zdvihu, a pomocí stabilizátoru by se o výšku nájezdu přední část vozu snížila, tak by se vlastně předek vozu nikam neklonil a nepřenášel by se podélným krutem vozu pohyb na zadní nápravu a tím by se auto nenaklonilo, jen by přes nájezd "Proplulo"...


Tady mᚠschema jak to funguje - jsou to spojené nádoby - to nás učili tuším v 8.třídě.Naklánění brání stabilizátor né koule - pokud nejsou přidřené pístnice náklon vyrovná stabilizátor.(za předpokladu že jsou koule OK jak píšeš)

Přílohy:
1183726691468e3c6344ce2.gif | Stáhnout( 72080b ) - Staženo:111x.
1183726674468e3c525b082.jpg | Stáhnout | Zobrazit ( 72697b ) - Staženo:131x.

23.11.2012 10:21 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524567
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Tady mᚠschema jak to funguje - jsou to spojené nádoby - to nás učili tuším v 8.třídě.Naklánění brání stabilizátor né koule - pokud nejsou přidřené pístnice náklon vyrovná stabilizátor.(za předpokladu že jsou koule OK jak píšeš)

V posledním příspěvku jsem se už nezmínil, že tu střední pružící kouli v servisu nekontrolovali... tak proto jsem se ptal, jak by se to auto pak asi chovalo...
Nejspíš to natočím na video aby to bylo názornější, a nemuseli se tu chytat za slovíčka..

23.11.2012 10:45 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524571
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Qwik napsal(a):
V posledním příspěvku jsem se už nezmínil, že tu střední pružící kouli v servisu nekontrolovali... tak proto jsem se ptal, jak by se to auto pak asi chovalo...
Nejspíš to natočím na video aby to bylo názornější, a nemuseli se tu chytat za slovíčka..


Není to chytání za slovíčka -rozdíl mezi + a bez je jen v tom že se dá regulovat tvrdost pérování a s nakláněním nemá nic společného - ještě jednou bude-li prostřední koule KO nebude rozdíl v tuhosti pérování (při zapnutí tlačítka sport) auto které nemá sport se také nenaklání - hledej jinde né v prostřední kouli - nebo jí vyměň.(odpoj stabilizátory a udělᚠz toho kačenu jako v ,,četníkovi")

23.11.2012 11:27 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524580
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Není to chytání za slovíčka -rozdíl mezi + a bez je jen v tom že se dá regulovat tvrdost pérování a s nakláněním nemá nic společného - ještě jednou bude-li prostřední koule KO nebude rozdíl v tuhosti pérování (při zapnutí tlačítka sport) auto které nemá sport se také nenaklání - hledej jinde né v prostřední kouli - nebo jí vyměň.(odpoj stabilizátory a udělᚠz toho kačenu jako v ,,četníkovi")

Režim SPORT nemám zaplý.. Ale podle diskuzí na C5 to zapnutí SPORT režimu nepoznᚠpouhým stlačením tlačíta. Auto se údajně snaží stále být komfortní, až při nějaké dynamické situaci ztuhne a to je ten rozdíl mezi sport a normál.. Uznámám, že tady na diskuzi je zpousty názorů a ani tato informace nemusí být pravdivá.. Možná mᚠlepší zdroj informací.

Zase taková Lama nejsem abych nepochopil proč je v autě stabilizátor, nic odpojovat nebudu.. výsledek mi je jasný. Potřeboval jsem jen vědět, jestli existuje způsob, který by jednoznačně identifikoval která z koulí je KO, za předpokladu, že jsou všechny mechanické komponenty v pořádku a nemusel hnedle kuchat půl auta. Pokud bych rozdíl mezi dobrou a vadnou středovou koulí neměl poznat, tak tam vlastně nemusí být.. což je hloupost.. Středová koule dle mého rozšiřuje rozsah pružení, proto aby byl komfort jízdy...

Jak tak koukám mᚠpodobné autičko zkus udělat nějaké vieo, na kterém bude propružení přední a zadní části vozu.. Možná tato diskuze bude přínosem i pro ostatní co mohou mít podobný promém..

23.11.2012 13:32 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524628
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Qwik napsal(a):
Režim SPORT nemám zaplý.. Ale podle diskuzí na C5 to zapnutí SPORT režimu nepoznᚠpouhým stlačením tlačíta. Auto se údajně snaží stále být komfortní, až při nějaké dynamické situaci ztuhne a to je ten rozdíl mezi sport a normál.. Uznámám, že tady na diskuzi je zpousty názorů a ani tato informace nemusí být pravdivá.. Možná mᚠlepší zdroj informací.

Zase taková Lama nejsem abych nepochopil proč je v autě stabilizátor, nic odpojovat nebudu.. výsledek mi je jasný. Potřeboval jsem jen vědět, jestli existuje způsob, který by jednoznačně identifikoval která z koulí je KO, za předpokladu, že jsou všechny mechanické komponenty v pořádku a nemusel hnedle kuchat půl auta. Pokud bych rozdíl mezi dobrou a vadnou středovou koulí neměl poznat, tak tam vlastně nemusí být.. což je hloupost.. Středová koule dle mého rozšiřuje rozsah pružení, proto aby byl komfort jízdy...

Jak tak koukám mᚠpodobné autičko zkus udělat nějaké vieo, na kterém bude propružení přední a zadní části vozu.. Možná tato diskuze bude přínosem i pro ostatní co mohou mít podobný promém..


Já to vzdávám - auto automaticky ztvrdne v nějakých 90Km/h (to je dáno softem v elektronice)tlačítko sport je tam proto aby jsi si toto mohl udělat kdykoli (přední náprava (+) 52+52 + prostřední tuším 60) - to znamená že vychází na jednu pérovací kouli u kola zhruba 82 (je to měkší ) u pérování bez sportu je to 57+57 - komfort je lepší u aut se sportem pokud zapneš sport vyřadíš prostřední kouli a je to tvrdší - lepší při sportovní jízdě. Jak jsi si mohl všimnout na přiložených obrázcích je pravá-levá strana propojena a k té se jen přidá nebo ubere prostřední koule - pokud je KO tak je to jen tvrdší ,ale stejně to nemá vliv na naklánění auta . A zdroj informací? 30let praxe na citroenech.

23.11.2012 17:22 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524702
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Qwik napsal(a):
.... No dle mého názoru je to trochu jinak, jak se říká vše souvisí se vším.. Opakuji jinými slovy, pruží ale jde to při použití větší zátěže.....

Stejné pocity jsem měl první rok s C5 také. Předtím jsem měl dvě XANTIE na "komfortech", takže houpání jsem si užil dost. Schema pérování jsem "prostudoval" několikrát a mám taky pocit, že při větším propérování kola se LDS "vrátí" do prostřední koule. Proto ta "měkkost" pérování, když bude prostřední koule KO bude plná LDS a při propérování se do ní "nic nevejde". Další možnost je, že mᚠnějakou poruchou v elektronice aktivovaný sport režim. To spíš budou vědět jumep a jruze. (už nějakého toho CITROENA viděli)
Bohužel je to jen moje teorie a nemám ji podloženou praxí, takže to může být i jinak.

P.S. To pérování není zas tak špatné abych investoval do "výzkumu". I když XANTII jsem si upravil k obrazu svému, sám i se svýma teoriema.

23.11.2012 17:29 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524703
Qwik
Město: Opava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 104

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Já to vzdávám - auto automaticky ztvrdne v nějakých 90Km/h (to je dáno softem v elektronice)tlačítko sport je tam proto aby jsi si toto mohl udělat kdykoli (přední náprava (+) 52+52 + prostřední tuším 60) - to znamená že vychází na jednu pérovací kouli u kola zhruba 82 (je to měkší ) u pérování bez sportu je to 57+57 - komfort je lepší u aut se sportem pokud zapneš sport vyřadíš prostřední kouli a je to tvrdší - lepší při sportovní jízdě. Jak jsi si mohl všimnout na přiložených obrázcích je pravá-levá strana propojena a k té se jen přidá nebo ubere prostřední koule - pokud je KO tak je to jen tvrdší ,ale stejně to nemá vliv na naklánění auta . A zdroj informací? 30let praxe na citroenech.

Děku ji Ti za vyčerpávající odpověď, asi jsem se neměl vůbec zmiňovat o naklánění.. Popisovat něco, nebo vidět a vyzkoušet není to pravé ořechové... Ale jak jsi mi sám potvrdil, "vyřadíš prostřední kouli a je to tvrdší", takže pokud je předek tvrdší, musí se to zákonitě někde projevit... Obrázky jsem si prohlédnul a je mi to zhruba jasné... Autem hopnu na diag. zjistit jestli je vše ok a pak hold mechanik.. Jak zjistím co s tím je, dám vědět.. obrázky a videa... přeji hezký den

23.11.2012 17:35 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524705
Qwik
Příspěvek byl vymazán. Vymazal(a) najk, 23.11.12 18:21
Důvod: na filozofování si založ spešl vlákno, děkuji a jinak může š svůj předešlý příspěvek doplnit (editovat), nemusiš zakládat nový hned po vlastním

23.11.2012 18:32 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524721
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
moja skusenost je ze stredova gula byva z 90% prave ta co je vzdy mrtva, neviem preco ...
a demontovat ide pomerne lahko, staci ju povolit a potom povolit regulator (3 srobky) a je vonku

dalsia vec je ze strasne vela ma vplyv na prednu napravu stav vsetkych capov a silentblokov a nesmies porovnavat spravanie h3 a h3+

23.11.2012 21:02 - Re: Hydraulické koule pérování C5 2524755
BlueSeven
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW ExclusivePočet příspěvků: 613

99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
moja skusenost je ze stredova gula byva z 90% prave ta co je vzdy mrtva, neviem preco ...


Když jsem kupoval auto, chyběl tam asi 1 litr LDS, nikde to neteče,dolil jsem, hladina už skoro 2 roky stejná. Někdy je auto příjemně komfortní, jindy docela tvrdé, při stisku tlačítka sport nepoznám změnu. Moje otázka zní, jestli ta dolitá LDS může být vprostřední kouli, vejde se tam toho vůbec tolik?

Jinak mi připadá zvláštní, že pokud je prostřední koule KO, nedá to na jízdě prakticky poznat.

|< < 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 53 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator