Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Vybíjení baterie
|< < 1 2 3 4 > >|
07.12.2014 19:39 - Re: Vybíjení baterie 2762174
J.Cimrman
Město: Nymburk, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 144

99 Poslat soukromou zprávu
OK. J.C.

29.09.2015 15:46 - Re: Vybíjení baterie 2868435
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ahojte všichni,
mám v C5 autobaterii Bosch S5 008, 77Ah, 27.října to bude rok co byla nová. Minulý týden jsme auto nenastartovali, baterie vybitá. Při snaze auto otevřít dálkově nezablikalo a ani se neodemklo, museli jsme ho odemknout přímo klíčem. Při pokusu o nastartování se jen rozsvítila palubka a ani neotočila, úplně mrtvo. Vyjmuli jsme klíček, zabouchli dveře a v tu chvíli se ozval takový ten gong a rozsvítila se palubka a zůstala svítit ještě pár vteřin. Zkoušíme auto zamknout přímo klíčkem a už nejde ani to, jelikož je v garáži nechávám ho nezamčené.
Večer přijel švagr s jinou baterkou 66Ah, není sice už v nejlepší kondici má pouze 11,5V, ale daří se nastartovat a vše se tváří normálně až na to, že se vždy při startu ozve onen gong, ale jen velice slabě – není už slyšet ven z auta. Měříme dobíjení a pokud si pamatuji dobře ukazovalo to něco kolem 14,5 – 14,8V. Včera švagr přivezl výše uvedenou baterii Bosch dobitou - měřena zátěžovým voltmetrem neklesala pod 11,5V. Dali jsme ji do auta, auto startuje a už není vůbec slyšet ten gong. Po pár minutách od zamčení auta klesá odběr na baterce 0,22A + - (skáče to 0,23, 0,24), po další cca minutě klesá odběr na 0,03A + - (skáče to 0,02 až 0,04).
Teď bude švagr celý týden pryč, tak uvidíme co se bude dít. Původně jsem myslel, že odešla baterka. Co myslíte vy ??

Díky za podněty a odpovědi, Vašek.

29.09.2015 16:50 - Re: Vybíjení baterie 2868506
ivanivan
Město: Jablonec n. Nisou, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 528
99 Poslat soukromou zprávu
Jednou mi tohle dělala baterie. Prý se mohl ulomit kousek desky a někdy špatně někam sedl. Auto startuje a jezdí a najednou mrtvo. Nepravidelně. Výměna baterie a v pohodě.

29.09.2015 17:21 - Re: Vybíjení baterie 2868545
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
ivanivan napsal(a):
Jednou mi tohle dělala baterie. Prý se mohl ulomit kousek desky a někdy špatně někam sedl. Auto startuje a jezdí a najednou mrtvo. Nepravidelně. Výměna baterie a v pohodě.


Baterie po dobití a přezkoušení zátěžákem vypadá v pohodě, ale také jsem původně myslel, že to bude ona.

29.09.2015 19:00 - Re: Vybíjení baterie 2868576
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Často to dělají svorky na baterce. Časem zešednou - zoxidujou, no a potom je tam velký přechodový odpor a zlobí to. Vypadá to jako že je to utažený a pevný, ale špatně to vodí proud. Chce to sundat a očistit kolíky na baterce. Chybou bývá, když to někdo čistí smirkem. Zrníčka smirku se do olova zapíchají a zase je ten kontakt špatný. Ideální je to oškrábat třeba nožem. Pěkně do lesku, svorky taky škrábnout, jen aby se setřel prach a případně je stříknout kontoxem. Osobně nic ničím nemažu, protože ta vazelína většinou trochu váže vodu a brzy to začne oxidovat ještě víc. Jen se snažím ty spoje držet v suchu a sem tam je prohlídnu, nebo příležitostně při vyndávání baterie kvůli parkovačce to celý trochu otřu hadrem a znova pevně sešroubuju. Kdo má ty rychloupínače, má to o dost jednodušší, já ho mám jen na mínusu.

29.09.2015 19:38 - Re: Vybíjení baterie 2868638
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
podla kludoveho odberu je vsetko ok

29.09.2015 19:53 - Re: Vybíjení baterie 2868650
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Pokud ta odpověď směřovala ke mě, tak ano, odběr je v pořádku. Ale to až teď, po vyndání a dobití baterie a po jejím opětovným připojení na zřejmě už očištěný kontakty. Zlobilo to před tím, patrně to špatně dobíjelo a nebo to nedokázalo otočit startérem, protože, jak si já osobně myslím, to mělo ten přechodový odpor. Ten není pořád stejný, někdy se to chová normálně a najednou je po dokonalým vedení. Třeba na to má vliv vlhkost, nebo otřesy za jízdy apod. . Rok stará baterie nejspíš nebude v háji, pokud s ní někdo nepraštil, nebo pokud to není zmetek z výroby. Takže po dobití a správným připojení do auta může zase spolehlivě sloužit několik let.
Ale to je jen jedna z možností. Taky může být něco vadnýho a vybíjí se to z jinýho důvodu.

29.09.2015 21:13 - Re: Vybíjení baterie 2868709
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

Pokud mohu ze své historie pøidat zkušenostik baterkám.
První vìc klesání odbìru je normální, po uzamèení se postupnì testují a odpojují rùzné okruhy a nakonec zùstane jen ovládání èasu a pokud je aktivní alarm tak jen zlomkové napájení.

K údržbì baterie jsem zde èetl, že je špatnì vazelína a osmirkovat smirkem. To jsou dva omyly. Smirkové plátno je karborundum a to je vodivé. Neplést si to se smirkovým papírem, tam je pískovec nebo køemík, ale smirkové plátno je vodivé, tey nevadí. A na kontakty se lehce natøe grafitová vazelína. Neváže vodu, uhlík je vodivý a dobøe pøenáší proud a grafik se zažere a maže stále.

No a celkovì k bateriím, je to oblast do kterénikdo nevidí. Koupí se nová a za hodinu je po ní. Koupí se nová a vydrží deset let. Každopádnì doba živnotnosti dnes u baterie je 0-nekoneèno spíše podle štìstí na kus. A døíve baterie poklesávaly ve výkonu a v proudu a pomalu odcházely. Dnešní baterie odcházejí øádovì v minutách. Staèí zastavit na parkovišti, zamknout, jít si do trafiky pro noviny a pøi návratu je baterie pryè. Nejhorší je to, že se rozpadne èlánek, tím pøeruší okruh a nejde to ani pøez kabely vìtšinou nastartovat, pokud je tato baterie pøipojená.

A jako poslední k dotazu a projevu klinkání zvuku a kolísání proudu. Pokud je odporem baterie v poøádku, spíše se to projevuje jako špatná kostra kdekoliv, vìtšinou ukostøení motoru, ukostøení kabelu od baterie, povytažené nìkteré z relátek, prostì nìkde to vypadá, že je pøechod jiskøením tím se aktivuje ten gong zapojení, odpojení. Baterie jako taková to urèitì nedìlá.

29.09.2015 22:03 - Re: Vybíjení baterie 2868757
ivanivan
Město: Jablonec n. Nisou, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v ExclusivePočet příspěvků: 528
99 Poslat soukromou zprávu
artsvec napsal(a):
Baterie po dobití a přezkoušení zátěžákem vypadá v pohodě, ale také jsem původně myslel, že to bude ona.

Mě se chovala taky normálně, ale někdy ji něco zkratlo. V baterkárně tvrdil,že se to stává. Ulomí se kousek destičky a občas udělá neplechu, pak se posune a zase dobrý.
PS Asi bych zkusil reklamaci.

30.09.2015 05:51 - Re: Vybíjení baterie 2868788
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Děkuji všem za reakce. Svorky na baterce jsou obě zacvakávací a drží dobře a co jsme koukali jsou i čisté (zkusíme ještě očistit lépe). Jestli je v baterce ulomený kousek desky nevím, ale budu zvažovat tu reklamaci. Mě nejvíc zarazilo to chování při vybité baterce: Vyjmuli jsme klíček, zabouchli dveře a v tu chvíli se ozval takový ten gong a rozsvítila se palubka a zůstala svítit ještě pár vteřin. A také tohle: Večer přijel švagr s jinou baterkou 66Ah, není sice už v nejlepší kondici má pouze 11,5V, ale daří se nastartovat a vše se tváří normálně až na to, že se vždy při startu ozve onen gong, ale jen velice slabě – není už slyšet ven z auta. Jestli jsem dobře pochopil, tak ten gong signalizoval špatnou kostru ?

Že jsou baterky taková loterie, buď mᚠštěstí nebo né vím dobře. Po 25 letech na vozíku, kdy ve vozíkách používám trakční baterie mám bohaté zkušenosti. Za posledních pár roků šla kvalita baterií strašně dolů a je úplně jedno co je to za značku. Sehnat kvalitní trakční baterky je už snad nemožné a to už nemluvím kolik za ně chtějí.

30.09.2015 07:14 - Re: Vybíjení baterie 2868805
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
artsvec napsal(a):
Děkuji všem za reakce. Svorky na baterce jsou obě zacvakávací a drží dobře a co jsme koukali jsou i čisté (zkusíme ještě očistit lépe). Jestli je v baterce ulomený kousek desky nevím, ale budu zvažovat tu reklamaci. Mě nejvíc zarazilo to chování při vybité baterce: Vyjmuli jsme klíček, zabouchli dveře a v tu chvíli se ozval takový ten gong a rozsvítila se palubka a zůstala svítit ještě pár vteřin. A také tohle: Večer přijel švagr s jinou baterkou 66Ah, není sice už v nejlepší kondici má pouze 11,5V, ale daří se nastartovat a vše se tváří normálně až na to, že se vždy při startu ozve onen gong, ale jen velice slabě – není už slyšet ven z auta. Jestli jsem dobře pochopil, tak ten gong signalizoval špatnou kostru ?

Že jsou baterky taková loterie, buď mᚠštěstí nebo né vím dobře. Po 25 letech na vozíku, kdy ve vozíkách používám trakční baterie mám bohaté zkušenosti. Za posledních pár roků šla kvalita baterií strašně dolů a je úplně jedno co je to za značku. Sehnat kvalitní trakční baterky je už snad nemožné a to už nemluvím kolik za ně chtějí.


Mohla to být nějaká anomálie - neusnulo auto - některý počítač - možná se to nebude opakovat pokud ano vysledovat který - stává se že auto jakoby usne(klesne klidovej odběr a za chvilku se zase zvedne - může to dělat třeba i displej

30.09.2015 10:24 - Re: Vybíjení baterie 2868830
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Mohla to být nějaká anomálie - neusnulo auto - některý počítač - možná se to nebude opakovat pokud ano vysledovat který - stává se že auto jakoby usne(klesne klidovej odběr a za chvilku se zase zvedne - může to dělat třeba i displej



Teď to nechávám do víkendu spát, tak uvidíme.

30.09.2015 16:31 - Re: Vybíjení baterie 2868935
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

Ten gong se ozývá z důvodu poklesu nebo navýšení proudu, to znamená že když zabouchneš dveře a zhasnou světla uvnitř poklesne odběr a tím se zvýší proud v baterce a registruje to připojení tím, že oznámí dostatek proudu, jakmile udělᚠcokoliv, proud klesne a ozve se gong, že to kleslo a tak dokola, je to na hraně s vybitím baterie nebo je někde nepropojená kostra.
Samozřejmě může být vadná baterka, doporučuji ji vyzkoušet v jiném autě.

30.09.2015 17:06 - Re: Vybíjení baterie 2868936
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tridac napsal(a):
Ten gong se ozývá z důvodu poklesu nebo navýšení proudu, to znamená že když zabouchneš dveře a zhasnou světla uvnitř poklesne odběr a tím se zvýší proud v baterce a registruje to připojení tím, že oznámí dostatek proudu, jakmile udělᚠcokoliv, proud klesne a ozve se gong, že to kleslo a tak dokola, je to na hraně s vybitím baterie nebo je někde nepropojená kostra.
Samozřejmě může být vadná baterka, doporučuji ji vyzkoušet v jiném autě.


Když byla baterka vybitá ozýval se ten gong hlasitě, že jsem ho slyšel i ven před auto. Po připojen náhradní baterky, která je jen 66Ah a už je slabší měla necelých 12V se gong ozýval slabě, že byl slyšet jen v autě, ven jsem ho už neslyšel. Je tedy hlasitost gongu přímo úměrná nabití resp. vybití baterky ?
Díky

30.09.2015 17:11 - Re: Vybíjení baterie 2868937
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

Je to alarm poklesu proudu, při poklesu může dojít k poškození některý obvodů, proto upzorňuje na špatný stav proudu a nedostatek. Auto elektronika má v sobě něco jako kontrolní systém, kolik má proudu pro nastartování, vše ostatní je podřadné a odpojí to při startování, pokud rozezná, že má málo proudu pro start, spustí alarm.
Ale jak říkám, může to být i špatnou kostrou, protože to co popisuješ že jsi dal jinou baterku a šlo to slaběji, sice je větší proud, ale mělo by to být dostatečné pokud tedy netsetuje přímo objem proudu baterie, to už si nejsem jistý.
Otestoval bych baterku skutečně jinak, jinde, na jiném autě nebo přez měřič, ale po odpojení z auta aby nebyla zatížena kabelama, mě to přijde, že je tam někde špatný okruh propojení.

30.09.2015 18:11 - Re: Vybíjení baterie 2868949
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tridac napsal(a):
Je to alarm poklesu proudu, při poklesu může dojít k poškození některý obvodů, proto upzorňuje na špatný stav proudu a nedostatek. Auto elektronika má v sobě něco jako kontrolní systém, kolik má proudu pro nastartování, vše ostatní je podřadné a odpojí to při startování, pokud rozezná, že má málo proudu pro start, spustí alarm.
Ale jak říkám, může to být i špatnou kostrou, protože to co popisuješ že jsi dal jinou baterku a šlo to slaběji, sice je větší proud, ale mělo by to být dostatečné pokud tedy netsetuje přímo objem proudu baterie, to už si nejsem jistý.
Otestoval bych baterku skutečně jinak, jinde, na jiném autě nebo přez měřič, ale po odpojení z auta aby nebyla zatížena kabelama, mě to přijde, že je tam někde špatný okruh propojení.


Baterku jsme měli venku, dobili jsme ji a zkoušeli zátěžový voltmetrem, kdy v zátěži neklesala pod 11,5V.

30.09.2015 18:51 - Re: Vybíjení baterie 2868956
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

voltmetrem se mìøí napìtí, které je k nièemu. Musí se zkoušet zátìžovým ampermetrem s odporem, proud je to co nedrží, napìtí se mìøit nemusí, pokud nemá proud, nefunguje. Voltmetrem ukazuje 11,5 i když je totálnì k nièemu a znièená, staèí 0,1A proudu a udrží si napìtí. Proto je nutné testovat proudový odbìr odporem na mìøièi ampérù. Mají to nìkteré nabíjeèky v sobì, ale jinak je to i samostatný odporový mìøiè.
Toto je pøímo na naše baterky
.link.
no a pak jsou normální testery digital .link. nebo tady .link.
zhruba po 10 sekundách ukáže odporovou kapacitu zda udrží baterka proud, ale nevím zda se vyplatí toto kupovat na jedno mìøení za 5 let, ale jinak to zmìøí v kterémkoliv servise

30.09.2015 19:11 - Re: Vybíjení baterie 2868966
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Pridám sem aj ja jednu skúsenos. Na jar sa mi stalo , že som nenatočil auto len káblami cez druhý akumulátor. Skúsil som najsôr dobi , ale za pár dní sa to zopakovalo. No nič pomyslel so si že akumulátor v ahu a tak som kúpil nový Bosch S4 74Ah. O pár dní znova a tak mi to nedalo a zmeral som kžudový odber. Nameral som niečo podobné , pri plnom uspatí auta po cca 5 minútach som nameral cca 200mA. Začal som rozmýšža čo by to mohlo robi a vybavilo sa mi že občas mi robilo problémy otváranie okna na kufrových dverách, ale naozaj iba občas sa samovolne otvorilo. Káble o.k. takže problém vo vypinači. Vypínač som na skúšku odpojil a odvtedy mi akumulátor už nevybilo. Dodnes ho mám odpojený, už by som ho aj mohol vymeni ale zatiaž mi nechýba otváranie okna tak to neriešim.

30.09.2015 19:28 - Re: Vybíjení baterie 2868971
Tridac
Město: , Auto: Počet příspěvků: 183
99 Poslat soukromou zprávu

Tìch 150-250mA je odbìr hodin v rádiu a v autì, to jsou pamìtové èipy elektroniky, které jsou normální u všeho. Stálý odbìr je v rozvodech, které hlídají èas, pamìti rádia nebo dvd a podobnì. Jsou to minimální odbìry. Spínaè okna nebo ovládání by mìl mnohem vìtší odbìr proudu, klidnì to lze i zmìøit, ale co je asi nejdùležitìjší, pokud zamkneš auto klíèem nebo dálkou pak odpojíš proud z vedení a nejde do spínaèù zámkù vùbec nic, ty jsou odpojené do doby než dᚠopìt pøíkaz k zapnutí, pak se zase rozjede proud do spínaèe. Mùžeš to vyzkoušet, když zamkneš auto, klidnì si spoj kabely od kteréhokoliv zámku dveøí, nefunguje to, je to bez proudu než tomu zase pøijde povel, který to zapne. Pøi zamknutí dálkou zadní okno nejde otevøít tlaèítkem ani kdyby to bylo nové v poøádku stejnì jako kufr nebo dveøe, není tam proud.
Pokud se ti samovolnì otvíralo okno, ano, to samozøejmì mùže, ale jen v pøípadì jízdy nebo zapnutého systému auta kdy je odemèené nebo v provozu, jinak je bez proudu. Všechny spínaèe dálkjového zamykání mají koncové cpínaèe, ve chvíli kdy odemkne nebo zamkne okamžitì odpojí proud. Pokud by to neudìlalo, spínaè shoøí, kontakty nebo plast ale zùstane to poøád otevøené a nepùjde to zavøít nebo otevøít, záleží v teré poloze se zasekne, ale odpálí to spíše pojistku nebo se spálí vinutí než aby to vybilo baterku. Každopádnì tuto chybu umí i systém centrálu sám rozpoznat a ihned to vyhodnotí tím, že auto nezamkne nebo nezablikají svìtla uzamèení protože je systém v závadì, testuje se to samo otevøené i zavøené. Pokud nechᚠpootevøené dveøe, zacvaká to, ale nezabliká, mùžeš vyzkoušet s pootevøenými dveømi. Dokonce i když nechᚠpùštìné rádio v pohotovosti, nezablikají ti smìrovky pøi zamèení, eviduje chybu. Pokud by šel stále proud do tlaèítka okna, bude stále cvakat dálkový ovladaè zámku, potože vyøadí koncový spínaè.
Ale mùže se dít i nìco mezi nebem a zemí co nikdo nevymyslí, za 40 let praxe jsem vidìl jak se øíká i zázraky v motorech.

30.09.2015 19:36 - Re: Vybíjení baterie 2868972
kleki
Město: Zvolen, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Ja viem že pri zamknutom aute nejde otvori zadné okno ale tipujem že problém nastával pred zamknutím auta že nedošlo k celkovému uspatiu všetkých počítačov a vymlátilo to akumulátor. Ako vravím po odpojení tlačidla na otváranie okna to prestalo.

|< < 1 2 3 4 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator