Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / ESP v praxi
06.09.2007 09:16 - ESP v praxi 169167
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Zdar, tak som dnes vyskusal v praxi esp ( a ostatne elektronicke hejbatka v c5 ). V miernej zakrute asi v 30km/h mi po mokrych kolajniciach uskocila prdel. Ale riadne. Sekundu nato uplne neprirodzene potlacujuc zakony zotrvacnosti mi ta prdel skocila naspat do stopy. Fakt zaujimave a jednoznacne ukazujuce ze kto tvrdi ze mi v aute "tie elektronicke sracky netreba a ze on dokaze vsetko toto nahradit rukami a nohami" vobec nevie o com hovori. C5kam zdar

06.11.2007 22:09 - Re: ESP v praxi 169168
Robert
Město: Horní Holetín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 52
99 Poslat soukromou zprávu
Souhlas, je to jako názor některých na automatickou převodovku a ABSku. Dle mne je např. fungující ABS vynikající, neb si mohu dovolit brzdit "na krev" bez nebezpečí smyku a když se dostane i zadní náprava na mez adheze, to je pak brzdný účinek!! A toho ani nejrychlejší noha nemůže dosáhnout, protože řidič přirozeně reaguje na blokaci předku a zadek pak jen lehce přibržďuje.

28.01.2013 15:50 - Re: EPS a vliv jeho korekce na nestandartní stavy 2542807
Zbyňa
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 459
99 Poslat soukromou zprávu
Vidím to jak to říkáš, v práci rozvážím autem bez ESP,a často po silničkách, který zmiňuješ (nesolený, nesypaný, nikde nikdo).. tak si člověk zkouší, co to udělá, kdyby, přece jen nějak se to člověk zvládat naučit musí, a i bez toho ESP musíš být blázen, abys to tak hrozně utrhl, že už to nesrovnᚠ(můj názor). Když jsem pak na parkovišti zkoušel něco podobného s c5, tak bez šance, nuda.. pokud jak říkᚠčlověk není uplnej blázen a nepřežene to víc než moc, tak to ESP zachrání opravdu hodně. V malé rychlosti se dá vyzkoušet na zasneženym parkovišti i v c5 průjezd zatáčkou s a bez ESP a rozdíl je opravdu markantní.

Nedávno jsem si to taktéž vyzkoušel v praxi, kdy mi v úzké ulici nedal jeden dobrák přednost zprava (vlastně ani moc nemohl, protože mě neviděl,v křižovatce stála dodávka). Ulice opět neposypaná, neposolená, jen led. I přes to, že jsem jel něco přes 30, v první chvíli jsem automaticky hňápl na brzdu, okamžitě ABS, ale bylo víc než jasný, že to nedobrzdim, tak místo brzdy lehoučko plyn, a myšku (naštěstí jsem se vlez) a v tu chvíli zacvakalo ESP a trochu mi s tím pomohlo. Všechno v malé rychlosti a i tak jsem to chvíli rozdejchával. Takže díky bohu za něj, ale spolíhat na to taky není ideál

28.01.2013 17:25 - Re: EPS a vliv jeho korekce na nestandartní stavy 2542824
C5stepan
Město: Otrokovice, Auto: Hyundai Getz 1,4iPočet příspěvků: 828
99 Poslat soukromou zprávu
Asi by to chtělo změnit nadpis vlákna: EPS není ESP. Jinak dobré, užitečné.

28.01.2013 17:33 - Re: EPS a vliv jeho korekce na nestandartní stavy 2542827
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
podstatne je ze pozitiva ESP sa tu niekde preberali

28.01.2013 19:09 - Re: EPS a vliv jeho korekce na nestandartní stavy 2542849
C5stepan
Město: Otrokovice, Auto: Hyundai Getz 1,4iPočet příspěvků: 828
99 Poslat soukromou zprávu
Nóó a to vlákno se jmenuje "ESP v praxi" (Tief).
Pro Roozena: už jsi zde dost dlouho - 310 příspěvků. Myslím, že bys mohl respektovat pravidla. Opakuji: dobré, užitečné, ale bohužel JINDE!

28.01.2013 19:25 - Re: ESP v praxi 2542851
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
No píšu sem, i když dneska někdo založil podobné vlákno. Mám rodiče v Táboře a tam je zrušené vojenské letiště, skvělé místo 2000x60 m asfaltu + pojezdová dráha. Za sucha tam učím dceru řídit a nejsem sám.
Předminulý víkend 15-20 cm na ploše - skvělý trenažer.
I při jízdě rovně ESP dost blikalo - jasně protiprokluz. Pro vyjetí za sněhu, bláta... je protiprokluz skvělý, možná lepší, než mechanická uzávěrka diferneciálu. Dostat na hlubokém sněhu auto s předním pohonem do přetáčivého smyku je téměř nemožné. Musel jsem to dost honit do dost ostré zatáčky a při vypnutém ESP to ustřelilo vždy jen kus, úplné hodiny ani omylem. Při zapnutém ESP v ostré rychlé zatáčce skoro stále svítí, takže to permanentně zasahovalo, průjezd naproto jistý. Dupnutí na brzdu v zatáčce - ABS samozřejmě naproto jasně udrží původní směr jízdy.
Na náledí by to bylo asi zajímavější, ale zatím jsem neměl příležitost.
Jistě to velmi pomáhá, jinak by tam dost drahé zařízení nedávali, ale nesmí se zapomínat, že fyzikální zákony obelstít nelze.

28.01.2013 21:45 - Re: ESP v praxi 2542898
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
ja mám dvě poznámky: je to POUZE pomocník, niíkdy bych neměl spoléhat na to, že ho mám a že mně VŽDY vytáhne z průseru a ta druhá z praxe: takova rozporuplná, ráno jezdím terazký dlouhý prďák do kopce, který začíná zákrutou, potřebuji se trošku rozjet (bez řetězů) ESP bliká, a když jsem hezky rozjetý tak mi tak mi koníky zdechnou a mám co dělat abych se vyškrábal, kdybych ESP vypnul, tak to nevyjedu a když je zaplý, tak mně brzdí s tím že jedu jako prase na kluzkým jinak radši dávám řetězy a je klid

29.01.2013 00:39 - Re: ESP v praxi 2542922
Rafmartin
Město: Zálesie, Auto: Citroen C3 HDiPočet příspěvků: 209

99 Poslat soukromou zprávu
No ja sice ESP nemam, ale sa mi auto zda aj beztak velmi stabilne. az tak ze som to skusal na limitoch na parkovisku a aj pri rychlosi cca 60 km/h som musel uplne "strhnut volant" aby som sa dostal do smyku, ale auto sa hned zrovnalo a islo dalej bez problemov. Inac ASR je dobra vec, ale len pre ludi, ktori vedia na plyn s citom. inac ako pise najk: bere to kone a auto sa nehybe ako by sa ocakavalo. zatial som sa vzdy na kvalitnych zimakoch vyhrabal s citom aj z 20 cm snehu. kto ale skusil Audi quattro s esp a asr, ten vie, ze to nema hranice a tam musi dat aj c5 klobuk dole (minuly vikend Audi A6 quattro ladova vozovka a 20 stupnov stupanie bez zavahania)

29.01.2013 01:25 - Re: ESP v praxi 2542926
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Rafmartin napsal(a):
No ja sice ESP nemam, ale sa mi auto zda aj beztak velmi stabilne. az tak ze som to skusal na limitoch na parkovisku a aj pri rychlosi cca 60 km/h som musel uplne "strhnut volant" aby som sa dostal do smyku, ale auto sa hned zrovnalo a islo dalej bez problemov. Inac ASR je dobra vec, ale len pre ludi, ktori vedia na plyn s citom. inac ako pise najk: bere to kone a auto sa nehybe ako by sa ocakavalo. zatial som sa vzdy na kvalitnych zimakoch vyhrabal s citom aj z 20 cm snehu. kto ale skusil Audi quattro s esp a asr, ten vie, ze to nema hranice a tam musi dat aj c5 klobuk dole (minuly vikend Audi A6 quattro ladova vozovka a 20 stupnov stupanie bez zavahania)


Nemůžeš srovnávat dvoukolku se čtyřkolkou je to stejné jako když začneš srovnávat Audi s SUV v terénu

29.01.2013 12:38 - Re: ESP v praxi 2542965
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Jestli si dobře vzpomínám na popis, tak ASR při prokluzu jednoho kola žádné koně neubírá, jen přibrzdí kolo, které se točí víc. Jakmile ale začnou obě přední kola točit více než je rychlost auta (= tuším rychlost odebraná ze zadních snímačů ABS), tak motor omezí otáčky na 1500 a to i když má člověk na jedničku plyn na podlaze. Má to zabránit šílenému kvílení protáčejících se kol, které adhezi jen kazí. Takže je to pro vyjetí složitého terénu a pro svižnou jízdu s oběma prokluzy to fakt není.

29.01.2013 15:57 - Re: ESP v praxi 2542978
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
pokial je tam ESP, toto ovlada aj vykon motora a ten je uberany podla preklzu + porovnanie zo zadnymi kolami to pocita preklz celej prednej napravy oproti zadnej a na zaklade toho ubera vykon

samotne ASR (pokial neni ESP) len dobrzduje kola do nejakej rychlosti ked sa preklzavaju lave vs prave + asi bere aj udaj zo snimaca uhlu volantu, ale to nejsom si isty - vykon motora to neobmedzuje a ked mu urubes moc tak vlastne presiahnes jeho zaberaciu rychlost a deaktivuje sa

29.01.2013 19:32 - Re: ESP v praxi 2542996
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Děkuji citrónovému bohu za instalaci elektronických serepetiček do mého vozu. Obětovala bych mu i nějakou pannu, kdybych měla poblíž základní školu Zrovna jsem kamarádovi posílala video z kamery, jak jsem flekovala, když se kamion rozhodl vlézt do mého pruhu, protože za zatáčkou byl odtavený jiný kamion.

P.S. nesrovnávejte ESP se špérou... špéra je lepčí

30.01.2013 15:11 - Re: ESP v praxi 2543232
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Copa je to špéra? lano s kotvou hozený na svodidla?...

30.01.2013 16:51 - Re: ESP v praxi 2543246
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Špéra = slengový výraz pro uzávěrku diferencialu.


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator