Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Podvozek, kola, uložení / Výmena tyčiek riadenia
15.12.2015 15:05 - Výmena tyčiek riadenia 2897400
dany112
Město: Banska Bystrica, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Ahojte chalani. Mám taký problém. Dnes som bol s autom na geometrii, pretože ma ahalo trochu doprava (začalo to robi po výmene zadných ložísk v ramenách). Na geometrií mi zistili, že pravé predné koleso ma odklon 3 stupne a nevedeli mi to nastavi, pretože nedokázali pohnú s tyčkou riadenia a povedali mi, že pokiaž sa nevymení, tak sa to nastavi nedá. Chcel by som sa spýta, či je výmena tyčky riadenia dos náročná a či k tomu treba nejaký špecialny kžúč a či poprípade nemáte niekto návod na to poprípade skúsenosti s tým.

15.12.2015 15:27 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897407
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
dany112 napsal(a):
Ahojte chalani. Mám taký problém. Dnes som bol s autom na geometrii, pretože ma ahalo trochu doprava (začalo to robi po výmene zadných ložísk v ramenách). Na geometrií mi zistili, že pravé predné koleso ma odklon 3 stupne a nevedeli mi to nastavi, pretože nedokázali pohnú s tyčkou riadenia a povedali mi, že pokiaž sa nevymení, tak sa to nastavi nedá. Chcel by som sa spýta, či je výmena tyčky riadenia dos náročná a či k tomu treba nejaký špecialny kžúč a či poprípade nemáte niekto návod na to poprípade skúsenosti s tým.


Nerozumím odklon? neříkali sbíhavost-rozbíhavost? -Na C5 se nedá seřizovat odklon , ale pokud tam toto je tak bych hledal ve spodním čepu,nebo siletbloky ramene.Na povolení kuláku řízení potřebuješ klíč č.22 a 16. dvě kladiva na odražení závitu spojovačce,pokud i spojovačku tak hasák na povolení z hřebene řízení , na spodní čep speciál klíč nebo to můžeš zkusit sekáčem.(nezapomeň potom zajistit - na těhlici jsou takové dvě prohlubně - stačí na jednom místě - dva jsou proto kdyby ti na jednu vyšla mezera)

15.12.2015 15:29 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897414
dany112
Město: Banska Bystrica, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
neviem či mysleli odklon či čo len že je tam odchylka, a povedali že bez výmeny tej tyčky to nevedia nastavi.. .

15.12.2015 15:47 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897415
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
dany112 napsal(a):
neviem či mysleli odklon či čo len že je tam odchylka, a povedali že bez výmeny tej tyčky to nevedia nastavi.. .


Tyto díly se mění když je v nich vůle né když nejdou povolit-hýbat s nimi.

15.12.2015 15:56 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897420
dany112
Město: Banska Bystrica, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
veď ano ale keď potrebujem nastavi geometriu a kvôli tomu sa nedá tak neviem čo mam potom okrem toho robi.....lebo že vraj to tam nahrievali a skúšali aj predĺženými tyčami povoli a nepovolili.

15.12.2015 15:58 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897422
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Pokud by to bylo sbíhavostí na jedný straně, tak by to netahalo do boku, jen by volant nebyl rovně při rovným směru. A odklon se tady nastavit nedá. Problém budeš muset vyřešit pořádnou geometrií v pořádným servise, kde jim nebude dělat problém pohnout s tyčkou/kulákem. To tahání do strany může mít spoustu příčin. Od silentů v ramenech, přes brzdy a kuláky až k zadní nápravě. Asi bych zkusil autorizovaný servis, pokud víš o nějakém trochu slušném. Obyčejný servisy si s těmahle nápravama obvykle moc nevědí rady a jumep tu bude až za 6 týdnů. A řeš to co nejdříve, aby sis neoddělal gumy.
Ještě by mě zajímalo, kdo ti měnil ty ložiska v zadních ramenech? Nějaký kutil, nebo opravdový odborník?
Servis, který nedokáže pohnout kulákem, to není servis, ale pekařství. Ohýbání rohlíků by snad zvládli.

15.12.2015 16:05 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897426
dany112
Město: Banska Bystrica, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Presne tak....volant nieje rovno pri rovnom smere.......tak je to správne....v skutocnosti netaha nič.... len keď volant vyrovnám auto zatáča do prava.....ospravedlňujem sa za chybu

15.12.2015 16:13 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897430
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Tak to jde celkem snadno srovnat, jen to musí dělat někdo, kdo dokáže povolit ty kuláky. A po srovnání to chce diagnostiku a možná bude třeba zkalibrovat volant, aby to nedělalo neplechu s ESP. Ačkoliv 3° by neměly.
Ale je divný, že jsi to objevil až po výměně ložisek v zadních ramenech.
Znova doporučuju - geometrii, diagnostiku i opravu udělat u odborníků.

15.12.2015 17:06 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897471
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Jestli nahřívali, tak jedině zajišovací matku kuláku řízení na axiálce, když je to dorvané a ještě zarezlé, tak mnoho šancí na povolení není, proto ty metrové tyče, kdysi jsem také párkrát nahříval, ale jestli to je v takovémto stavu, je lepší odříznout a vyměnit za nové, no a odborníci na geometrii rovnou srovnají na kulových čepech řízení i ten volant do roviny.

15.12.2015 18:57 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897503
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Na povolení a seřízení není potřeba(já to nenahřívám) nahřívat - stačí dvě kladiva - jedním podložit a druhým oklepat jak matku tak spojojačku(tu část do které je našroubován kulovej čep řízení) potom to jde bez problému.-ječtě se mi nestalo abych měl problém s rozhýbáním. a kalibrace je potřeba to že má teď problém s volantem je zřejmě tím že někdo udělal geošku při špatných z.ramenech a nebo má KO silentbloky v ramenech popř.i spodní čepy.

15.12.2015 19:53 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897528
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Proto píšu, aby se obrátil na odborníky přes Citroeny a ne na kutily.

16.12.2015 06:22 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897684
dany112
Město: Banska Bystrica, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Auto som kupoval asi polrok dozadu s autobazáru a už vtedy bolo ložisko v zadnom ramene rozmlátené, lenže ja somar blbý neznalý som myslel len že to búcha nejaký plast vzadu. No postupom času som zistil že to robi zadné ložisko (auto som dal do vzduchu a koleso sa kývalo do všetkých smerov).....asi pred dvoma týždňami som ho vymenil a odvtedy začalo auto mierne zatáča do strany pri vyrovnaní volantu. Najprv som myslel, že to možno preto lebo druhá strana menená nebola tak týždeň na to sa menila aj druhá strana no auto stále zatáčalo a doteraz zatáča. Myslím si, že vzhžadom na rozmlátené ložisko auto muselo zatáča do jednej strany už pred mojou kúpou a podža mňa autobazár upravil geometriu tak aby auto išlo rovno a lahšie sa predalo. Samozrejme ložiská v ramenách som menil s skúseným automechanikom (resp. menil to on ja som mu len asistoval ) a neviem ako u Vás v Čechách ale u nás na Slovensku je to asi tak, že autorizovaný servis = pohrebisko áut. Mal som párkrát auto v autorizovanom servise, samozrejme aj inú značku ako Citroen a auto sa mi doteraz vždy vrátilo v ešte horšom stave ako som ho servisu odovzdával a to nevravím ešte kožko penazí som vždy do servisu nalial. Ja už si v živote nedám auto do autorizovaného servisu a kým sa bude da tak si veci budem radsej robi svojpomocne.

16.12.2015 08:07 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897693
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
dany112 napsal(a):
Auto som kupoval asi polrok dozadu s autobazáru a už vtedy bolo ložisko v zadnom ramene rozmlátené, lenže ja somar blbý neznalý som myslel len že to búcha nejaký plast vzadu. No postupom času som zistil že to robi zadné ložisko (auto som dal do vzduchu a koleso sa kývalo do všetkých smerov).....asi pred dvoma týždňami som ho vymenil a odvtedy začalo auto mierne zatáča do strany pri vyrovnaní volantu. Najprv som myslel, že to možno preto lebo druhá strana menená nebola tak týždeň na to sa menila aj druhá strana no auto stále zatáčalo a doteraz zatáča. Myslím si, že vzhžadom na rozmlátené ložisko auto muselo zatáča do jednej strany už pred mojou kúpou a podža mňa autobazár upravil geometriu tak aby auto išlo rovno a lahšie sa predalo. Samozrejme ložiská v ramenách som menil s skúseným automechanikom (resp. menil to on ja som mu len asistoval ) a neviem ako u Vás v Čechách ale u nás na Slovensku je to asi tak, že autorizovaný servis = pohrebisko áut. Mal som párkrát auto v autorizovanom servise, samozrejme aj inú značku ako Citroen a auto sa mi doteraz vždy vrátilo v ešte horšom stave ako som ho servisu odovzdával a to nevravím ešte kožko penazí som vždy do servisu nalial. Ja už si v živote nedám auto do autorizovaného servisu a kým sa bude da tak si veci budem radsej robi svojpomocne.


V každym servisu mají jednoho-dva mechaniky kteří opravdu umí a potom několik ,,učedníků" - ono ty školení nejsou zrovna zadarmo - no a aby si ty dobré udrželi tak dostávají složitější,lepší placenou práci (mladej když odcházel ze značky tak zaučoval místo něj kuchaře??? ) no tak jak může vypadat jeho práce - může být šikovný ale co ví o autech? (a tak nebo tak je to o praxi a zkušenostech),další problém je že nesmí ,,opravovat" ale musí měnit.- Podívej se na Vilouse : i když na mne nakydal spoustu nesmyslů a pomluv tak v jednom má pravdu dostane zakázkovej list(i když to je také trochu jinak - při opravě se může vyskytnout a objevit spoustu dalšího) po opravě dostane fakturu - to že udělají z 90% jen to proč to tam přijelo je druhá věc - potom má jasnou cenu která se neliší od zakázky,to já samo můžu dělat také- budu přejímat auto=20minut,prohlížet stav poškození,vypisovat zakázku atd.. = 1/2hodiny tak na to opravdu nemám čas- to si mohou dovolit ve značce kde mají 1.-2. za stolem a čekají až tam někdo doveze auto a platího mechanik+zákazník a nebo když nemají v servisu co dělat!! - já hodněkrát přebírám auto z pod druhého co opravuji!!! - potom vylezu a přemýšlím co čí je a co na něm když je jich v řadě třeba 5. jediné co se snažím aby mi lidičky poslali SMS kterou si po nocích zapíšu do PC a můžu objednat díly a ani to xx neudělá,nebo alespoň papírek do auta s kontaktem a požadavkem. Kvalita? záleží jestli to dělá ,,mechanik,nebo učedník" A souhlasím že někdo udělal geometrii na špatných ramenech a nebo tam je ještě něco na př.nápravě.
Omlouvám se za román.

16.12.2015 08:31 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897694
dany112
Město: Banska Bystrica, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Tak ja viem, že pri servise sa môže vyskytnú veža vecí, ktoré treba spravi....ako napríklad aj táto geometria, poprípade keď som menil tie ložiská robil som už aj brzdy zadné.....a tiež chápem, že oni neopravujú ale vymieňajú ako každý servis hádam vo všetkom ale nechápem to, že diel ktorý sa kupuje cez servis je o 100% drahší ako keby som ho kúpil normálne napr. v autotechne....pritom sa jedná o rovnakú značku výrobku (dielu) samozrejme plus cena práce, ktorá býva asi tak drahá ako samotný diel.......a neviem či len ja som mal také štastie alebo čo ale stále keď mi niečo robili tak to robili dos nekvalitne....(ani domov som nezašiel a išiel som stým hneď spä) popríápade do dvoch dní od servisu sa dojebalo hneď niečo iné čo predtým bolo v poriadku, alebo mi ešte na BMW robili naftové čerpadlo.....prišiel som domov a pod autom mláka....alebo napríklad som menil brzdový zadný strmeň ešte na xantii a nejaký dobrák v autorizovanom servise tam napchal šróby do strmena väčšie ako bola diera samotného strmeňa a samotný závit (neviem ako sa im to podarilo)..samozrejme o pol roka som musel zas kupova nový strmeň plus navára nový závit......takže čo sa týka servisu......ďakujem.....naozaj si už radšej veci budem robi sám a výjde ma to skoro o 2/3 lacnejšie a viem aspoň ako je to spravené.

16.12.2015 16:03 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897782
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
S autorizovanými servisy je to u nás podobné. Proto jsem psal, že do autorizáku ano, pokud znᚠv okolí nějaký dobrý. Jsou práce, který musí udělat někdo, kdo to už někdy dělal. Ty ložiska v zadních ramenech nejsou složitý, ale bez zkušeností je obvykle pojebe i jinak schopný mechanik. Prostě to je na C5 trochu jinak, než na ostatních autech, tak je tady asi lepší autorizák, než šikovný obecní kovář, který si jinak poradí na vsi se vším, od připouštění krávy až po obecní rozhlas. .
Ale pořád se mi nezdá, že by schopný mechanik nedokázal povolit kulák. Jak takový umělec asi mění ložiska v zadních ramenech, nebo jak asi zkalibruje diagnostikou volant?
Hledej někoho šikovnějšího.

16.12.2015 17:23 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897795
dany112
Město: Banska Bystrica, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
Tak tak...maš svätú pravdu.....a to s tym kulovým čepom sa nezdá ani mne...preto sa chcem do toho pusti sám s kamarátom čo som s ním vymieňal tie ložiská teraz v sobotu a naozaj sa presvedči, či to ozaj nejde....alebo v tom servise, kde robili tú geometriu sú čistí mantáci a nevedia povoli jeden čep...(musím ale poveda že v tom servise som osobne s autom nebol ale bol tam môj otec a to on mi zvestoval tieto správy ohžadom problému s tyčkou.....)

16.12.2015 18:13 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897798
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
dany112 napsal(a):
Tak tak...maš svätú pravdu.....a to s tym kulovým čepom sa nezdá ani mne...preto sa chcem do toho pusti sám s kamarátom čo som s ním vymieňal tie ložiská teraz v sobotu a naozaj sa presvedči, či to ozaj nejde....alebo v tom servise, kde robili tú geometriu sú čistí mantáci a nevedia povoli jeden čep...(musím ale poveda že v tom servise som osobne s autom nebol ale bol tam môj otec a to on mi zvestoval tieto správy ohžadom problému s tyčkou.....)


Už jsem ti to psal - jedno kladivo pod matku a spojovačku - podlozit pod aby netrpěl hřeben a druhým klepnout párkrát na matku a potom na tu spojovačku a půjde to rukou no a než sundᚠkolo tak si zahýbej s kolem jestli ten kulák nemá vůli (chy ho do ruky u prachovky) a uvidíš jestli má vůli pokud má vymň jestli ne nevidím důvod proč měnit.

16.12.2015 19:01 - Re: Výmena tyčiek riadenia 2897801
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Bouchej tak, aby se matice jen trochu prohnula a vrátila, aby se nerozplácla. Tak se to uvolní, rozdrobí se koroze v závitu a půjde to. Jestli tomu dᚠmoc velkou ránu, tak se to může zploštit a už to nepůjde dobře šroubovat. A při šroubování strhneš závit.
Já to nahřívám autogenem a jede to vždy parádně.


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator