Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Podvozek, kola, uložení / dusík v pneumatikách
|< < 1 2
02.06.2013 22:29 - Re: dusík v pneumatikách 2586134
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Když jsme to zkoušely v práci,shodou okolností jeden spolupracovníků měl též nokiany,já měl dusík,on vzduch,bylo to v létě na přímém slunci,opravdu je měl teplejší na pohmat,teplotu jsme neměřily,kdybych to nezažil na vlastní kůži,nepolemizuji,rád se nechám poučit,proto sem se zaregistroval do klubu,abych se něco naučil a když něco vím,rád poradim,nejsem typ,který se rád hádá,to se raději něco přiučim

02.06.2013 22:37 - Re: dusík v pneumatikách 2586138
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ine auto, iny jazdny styl
stale nerelevantne

02.06.2013 22:43 - Re: dusík v pneumatikách 2586141
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Zapoměl jsem dodat,že to bylo ve službě,auta stala kousek od sebe 4dny,snad to bude stačit

03.06.2013 15:40 - Re: dusík v pneumatikách 2586392
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
To já zase slyšel, že má dusík jinou, asi menší, teplotní roztažnost. Takže se prej fouká dusíkem proto, aby se zahřátím gum nezvyšoval tlak. Jestli je to pravda nevím, ale je mi to fuk. Pořád foukám vzduchem.

03.06.2013 16:35 - Re: dusík v pneumatikách 2586411
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Pneuservis, který poměrně solidně popsal používání dusíku: .link.
P.S. Porušení zmiňované silikonové vrstvy uvnitř pneumatiky způsobené vzdušným kyslíkem trvá cca 6-8 let je vzhledem k uváděné živitnosti pneumatiky (4 roky) nezajímavé. !! Jedná se o pneumatiky osobních vozidel pro běžné použití. !!

03.06.2013 16:35 - Re: dusík v pneumatikách 2586412
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1295

U??vate? Poslat soukromou zprávu
.link.

.link.

.link.



04.06.2013 09:47 - Re: dusík v pneumatikách 2586523
Tony_Z
Město: Okr. Kladno, Auto: C5 III (X7) Tourer 2.2HDi 125Kw (4HT, 2009); C5 I 2.0HDi 80Kw (RHZ, 2002)Počet příspěvků: 519

99 Poslat soukromou zprávu
63zdenda napsal(a):
Když jsme to zkoušely v práci,shodou okolností jeden spolupracovníků měl též nokiany,já měl dusík,on vzduch,bylo to v létě na přímém slunci,opravdu je měl teplejší na pohmat,teplotu jsme neměřily,kdybych to nezažil na vlastní kůži,nepolemizuji,rád se nechám poučit,proto sem se zaregistroval do klubu,abych se něco naučil a když něco vím,rád poradim,nejsem typ,který se rád hádá,to se raději něco přiučim


Nekoukej na jednotlivé části, ale na věc jako celek. Měl teplejší gumu?

Možná vysvětlení:
1. Na jeho gumu svítilo suníčku o chvilku déle než na tvou.
2. Měl jsi gumu zamazanou (on ji měl černější) - ta tvá nevstřebávala tolik sluneční energie.
3. Na jednu gumy jsi přitlačil ruku méně, na druhou více.

Čím to rozhodně nebylo:
Pokud tu je dusík vychvalován do nebes s tím, že má nižší tepelnou vodivost, tak také hůře odvádí teplo k druhé straně gumy ve stínu a disku (který díky jeho stříbrné barvě pohlcuje na sluníčku mnohem méně energie než guma) - > potom by díky této nižší tepelné vodivosti musela být právě tvoje guma teplejší než jeho.

Takže prosím příliš nevěřit marketingu a věřit fyzice, chemii a zdravému rozumu. A vneposlední řadě nehledat souvislost mezi nesouviseícími jevy - neplést jabka s hruškama.

Jinak ještě jedna věc... "Na otázku, zkusil jsi jezdit na dusíku?" se hodí odpověď: "A zkudil jsi jezdit na vzduchu?" Já zkusil jednou 79% dusíku + příměsi (vzduch), podruhé cca 98% dusíku + příměsi (z lahve) a nepoznal jsem žádnej rozdíl. Ale jako placebo efekt, že autu dávám to nejlepší, to bylo dobrý.

Využití určitě má, ale zřejmě to nebude v pneu pro naše houpavé ježdění.

04.06.2013 13:57 - Re: dusík v pneumatikách 2586557
.45acp
Město: Jablonec n. N., Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 569
U??vate? Poslat soukromou zprávu
A co zkusit do pneumatik helium. Tím by se to odlehčilo, ale možná by to po odlehčení zas blbě sedělo.

04.06.2013 14:35 - Re: dusík v pneumatikách 2586563
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Každopádně i když všechny tyhle argumenty zní logicky a nelze proti nim absolutně nic namítat-sám si myslím,že foukat dusíkem jsou vyhozený peníze-pořád mi nikdo nevysvětlil to,co jsem psal. Totiž to,že když s ním nafučím kola na kole na zimu(na cca 3,5bar),tak na jaře tam mám ještě cca 1,2bar,kdežto,když natlačim vzduch,jsou vždy prázdné...

04.06.2013 17:58 - Re: dusík v pneumatikách 2586588
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Že mᚠstarú dušu s mirkotrhlinami

04.06.2013 23:36 - Re: dusík v pneumatikách 2586674
troll
Město: Praha, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 269
99 Poslat soukromou zprávu
vysvětlení u bycyklu bývá spíš než v duši/gumě ve ventilku, jeho čínské těsnění narozdíl od duše samotné nebo pláště zpuchří výrazně rychleji a v případě cyklo-ventilků obvykle nepřežije zimu ani když kolo skladuju v teple. takže tady dusík opravdu může pomoct. Na autě to má tu nevýhodu, že jak se průběžně mění teplota v roce je třeba tomu taky dofukováním a upouštěním sem tam dopomoci k optimální hodnotě. Stejně tak jako je potřeba regulovat tlak podle naložení. takže já si vozim kompresor s kabelem do zapalovače sebou. dusíkáři aby furt jezdili do pneuservisu....

04.06.2013 23:56 - Re: dusík v pneumatikách 2586688
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
zhrado napsal(a):
Že mᚠstarú dušu s mirkotrhlinami

Nedostatečné vysvětlení . Duší(a vlastně i pl᚝ů) na kole za rok spotřebuju tolik,že bych za to za dva roky slušně obul jednu nápravu na C5
Takže stářím to nebude.

04.06.2013 23:58 - Re: dusík v pneumatikách 2586689
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Na zimákách jsem dusík neměl,vliv na jízdní vlastnosti jsem nic nepsal,pouze na leákach mi tak rychle neubíval vzorek,na rozdíl od vzduchu a tlak mi zůstaval,za 35letou praxi za volantem jsem jezdil na tom dusíku pouze 10let,zbytek na vzduchu,sem rád,že se tato diskuze chytla,ale už mě unavuje pořád vysvětlovat,proč je nejlepší dusík,to jsem nikdy netvrdil,chtěl jsem pozbírat zkušenosti,názory a né obhajovat něco,co jsem netvrdil,

05.06.2013 10:21 - Re: dusík v pneumatikách 2586703
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Já myslím, že dusík už tady dostal, co si zasloužil a přešel bych třeba na hliník. Kdyby se teda neodstěhoval do Humpolce.

11.06.2013 22:29 - Re: dusík v pneumatikách 2588612
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Já myslím, že dusík už tady dostal, co si zasloužil a přešel bych třeba na hliník. Kdyby se teda neodstěhoval do Humpolce.



hezký závěr a vyjímečně tě nesmáznu

11.06.2013 23:37 - Re: dusík v pneumatikách 2588621
kosta
Město: Mnichov, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi XPočet příspěvků: 22
99 Poslat soukromou zprávu
Moja skusenost je, ze pneumatiky s dusikom su v lete omnoho tichsie. No a naozaj drzia tlak. Takze dusik ma svoje miesto

12.06.2013 07:19 - Re: dusík v pneumatikách 2588676
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Ten dusík je fakt zázrak vesmíru. Zvuk šíří jakýkoli materál svojí vibrací (plyn, kapalina, pevná látka), jen ten dusík ne. Navíc pozná, kdy je léto. Báječné řešení pro hlučné provozy - kolem strojů dáme vaky s dusíkem a celý průmysl ztichne.
Takže ještě jednou - dusíku je kolem 79% a ten zbytek (tedy převážně kyslík) dělá asi jednu pětinu všeho okolo nás. Tak kdyby ucházel jen ten zlý kyslík, tak by se tlak pneu snížil o 20% (což je u našich aut 0,5 atm) a pak by to drželo jako víra. Takže by stačilo nahustit lehce přes 3, počkat až ten blbý kyslík uteče a pak mi to fest bude držet 2,5
Hluk u pneu je z drtivé většiny dán jejich materiálem a vzorkem i kdyby byly plněné pilinami. Většina lidí to zná - stačí změna vzorku a rozdíl může být dramatický. I kdyby za vše mohl ten strašný kyslík, tak by jeho zmizením klesl hluk o 20%, což nikdo nepozná, lidský sluch je logaritmický - je potřeba 10x změna intenzity zvuku, aby ji člověk vnímal jako dvojnásobnou. Co fakt pomůže je silné podhuštění - pneu lépe kopíruje nerovnosti a bočnice tolik nepřenášejí rázy - nějak se to neujalo.
Mimochodem když už píši, zrak také. Z toho nyní vychází ta finta s nepolohovanými xenony u Schade Rapid - pokles svítivosti o desítky procent řidič skutečnš pozná málo, ale světla se dostanou pod intenzitu požadující polohování.

12.06.2013 09:07 - Re: dusík v pneumatikách 2588690
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
To vilous,mᚠna dusík svůj názor,ja ho respektuji,ty bys mohl respektovat naše zkušenosti a názory,každy má právo sem psát názory na dané téma a né je pořád dokola schazovat,dík za pochopení

|< < 1 2


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator