Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: dusík v pneumatikách
Tony_Z
04.06.2013 09:47 - Re: dusík v pneumatikách
99
63zdenda napsal(a):
Když jsme to zkoušely v práci,shodou okolností jeden spolupracovníků měl též nokiany,já měl dusík,on vzduch,bylo to v létě na přímém slunci,opravdu je měl teplejší na pohmat,teplotu jsme neměřily,kdybych to nezažil na vlastní kůži,nepolemizuji,rád se nechám poučit,proto sem se zaregistroval do klubu,abych se něco naučil a když něco vím,rád poradim,nejsem typ,který se rád hádá,to se raději něco přiučim


Nekoukej na jednotlivé části, ale na věc jako celek. Měl teplejší gumu?

Možná vysvětlení:
1. Na jeho gumu svítilo suníčku o chvilku déle než na tvou.
2. Měl jsi gumu zamazanou (on ji měl černější) - ta tvá nevstřebávala tolik sluneční energie.
3. Na jednu gumy jsi přitlačil ruku méně, na druhou více.

Čím to rozhodně nebylo:
Pokud tu je dusík vychvalován do nebes s tím, že má nižší tepelnou vodivost, tak také hůře odvádí teplo k druhé straně gumy ve stínu a disku (který díky jeho stříbrné barvě pohlcuje na sluníčku mnohem méně energie než guma) - > potom by díky této nižší tepelné vodivosti musela být právě tvoje guma teplejší než jeho.

Takže prosím příliš nevěřit marketingu a věřit fyzice, chemii a zdravému rozumu. A vneposlední řadě nehledat souvislost mezi nesouviseícími jevy - neplést jabka s hruškama.

Jinak ještě jedna věc... "Na otázku, zkusil jsi jezdit na dusíku?" se hodí odpověď: "A zkudil jsi jezdit na vzduchu?" Já zkusil jednou 79% dusíku + příměsi (vzduch), podruhé cca 98% dusíku + příměsi (z lahve) a nepoznal jsem žádnej rozdíl. Ale jako placebo efekt, že autu dávám to nejlepší, to bylo dobrý.

Využití určitě má, ale zřejmě to nebude v pneu pro naše houpavé ježdění.

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator