 | |  |
|
14.10.2010 16:06 -
2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358539
|
|
|
jirkajira
|
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 10 |
|

|
Jsem po opravě turba, nyní již OK, ale stále motor netáhne dobře odspodu. Zabere znatelně cca až v 2700 ot. Zajímavé je, že ve 190 km/hod. na šestku je okamžitá spotřeba 12,7 s pedálem na podlaze. Někdy jedu kopec 110 na tempomat a okamžitá spotřeba 10 l a rychlost klesá, tak šlápnu na podlahu a stále stejné. Podřadím a rozjede se to. Divné... Máte s tím někdo zkušenost? PS: Žádné hlášky počítače, diagnostika neukázala žádné závady. Díky Jirka
Jsem po opravě turba, nyní již OK, ale stále motor netáhne dobře odspodu. Zabere znatelně cca až v 2700 ot. Zajímavé je, že ve 190 km/hod. na šestku je okamžitá spotřeba 12,7 s pedálem na podlaze. Někdy jedu kopec 110 na tempomat a okamžitá spotřeba 10 l a rychlost klesá, tak šlápnu na podlahu a stále stejné. Podřadím a rozjede se to. Divné... Máte s tím někdo zkušenost? PS: Žádné hlášky počítače, diagnostika neukázala žádné závady. Díky Jirka
|
|
|
|
|
|
14.10.2010 16:10 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358541
|
|
|
autodiag
|
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III 1.6 HDi 16V 110k FAP (80kW) Tourer | Počet příspěvků: 2174 |
|

|
divne to rozhodne neni,tajemstvi se jmenuje kroutici moment a vykon motoru
zkusenost ale nemam 190 nejezdim
koukam ze se to docela rozmaha syndrom umele zavady..a to uz u 4 prispevku
divne to rozhodne neni,tajemstvi se jmenuje kroutici moment a vykon motoru
zkusenost ale nemam 190 nejezdim
koukam ze se to docela rozmaha syndrom umele zavady..a to uz u 4 prispevku
|
|
|
|
14.10.2010 16:14 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358543
|
|
|
jirkajira
|
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 10 |
|

|
Jel jsem s Peugetem 407 se stejným motorem a jede to proti (těžší) C5 nesrovnatelně líp. Neraďte mi ať si koupím Peugeot takový lenoch by to být neměl...
Jel jsem s Peugetem 407 se stejným motorem a jede to proti (těžší) C5 nesrovnatelně líp. Neraďte mi ať si koupím Peugeot :-) takový lenoch by to být neměl...
|
|
|
|
14.10.2010 16:30 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358544
|
|
|
autodiag
|
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III 1.6 HDi 16V 110k FAP (80kW) Tourer | Počet příspěvků: 2174 |
|

|
tak jasne kup si 407 
nemuzes porovnavat tyhle motory...rozdil kterej jsem opravdu zaznamenal je ve verzi AT proti MT
bodobne je rozdil mezi break a sedan...stejne motory rozdilna dynamika
dalsi faktor je stav motoru,velikost kol/pneumatik, atd atd
tak jasne kup si 407 :)
nemuzes porovnavat tyhle motory...rozdil kterej jsem opravdu zaznamenal je ve verzi AT proti MT
bodobne je rozdil mezi break a sedan...stejne motory rozdilna dynamika
dalsi faktor je stav motoru,velikost kol/pneumatik, atd atd
|
|
|
|
14.10.2010 17:23 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358550
|
|
|
TomasT
|
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 776 |
|
|
Asi to úplně OK nebude.
Při 2700ot by žádné zvýšení výkonu znát být nemělo.
Na tempomat do kopce se u sebe (1.6HDI) na 5-ku při 90 dostanu až ke spotřebě 15 litrů/100km než začne zpomalovat. Když mi nešla regulace turba tak to začalo zpomalovat už při spotřebě 9 litrů (nebylo dost vzduchu, tak se dávalo i méně paliva)
Ty máš o 20% větší objem motoru, takže při stejných otáčkách a bez turba o 20% více vzduchu i paliva - to by mohlo klidně odpovídat těm 12 litrům.
Takže můj laický odhad je nízký tlak turba v nižších otáčkách. Tlak turba (skutečný/očekávaný) ti jako většinu věcí prozradí diagnostika.
Poprvé se mi to na displeji jako chyba objevilo, ale po několika startech to samo zmizelo a přestože tlak byl pořád úplně mimo (regulace mimo provoz), žádná chyba se na displej ani kontrolkou motoru nehlásila.
A teď koukám, že píšeš, že ti turbo opravovali - tak asi něco neudělali dobře.
Anebo je to úplně něco jiného
Asi to úplně OK nebude.
Při 2700ot by žádné zvýšení výkonu znát být nemělo.
Na tempomat do kopce se u sebe (1.6HDI) na 5-ku při 90 dostanu až ke spotřebě 15 litrů/100km než začne zpomalovat. Když mi nešla regulace turba tak to začalo zpomalovat už při spotřebě 9 litrů (nebylo dost vzduchu, tak se dávalo i méně paliva)
Ty máš o 20% větší objem motoru, takže při stejných otáčkách a bez turba o 20% více vzduchu i paliva - to by mohlo klidně odpovídat těm 12 litrům.
Takže můj laický odhad je nízký tlak turba v nižších otáčkách. Tlak turba (skutečný/očekávaný) ti jako většinu věcí prozradí diagnostika.
Poprvé se mi to na displeji jako chyba objevilo, ale po několika startech to samo zmizelo a přestože tlak byl pořád úplně mimo (regulace mimo provoz), žádná chyba se na displej ani kontrolkou motoru nehlásila.
A teď koukám, že píšeš, že ti turbo opravovali - tak asi něco neudělali dobře.
Anebo je to úplně něco jiného :-)
|
|
|
|
14.10.2010 17:39 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358554
|
|
|
autodiag
|
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III 1.6 HDi 16V 110k FAP (80kW) Tourer | Počet příspěvků: 2174 |
|

|
mno a jsme u toho zas
porovnavani konstrukcne zcela jineho motoru s jinym vstrikovanim a jinym rizenim preplnovani/jinym turbem spojene s s laickym usudkem..bezva..zitra uz tu budem resit ze 3.0 V6 taky tohle nedela
dalsi vec je taky oprava a oprava turba...
turbo opravene v polsku na burze na pockani asi nebude to stejne jako turbo opravene a zmerene na stolici
mno a jsme u toho zas
porovnavani konstrukcne zcela jineho motoru s jinym vstrikovanim a jinym rizenim preplnovani/jinym turbem spojene s s laickym usudkem..bezva..zitra uz tu budem resit ze 3.0 V6 taky tohle nedela
dalsi vec je taky oprava a oprava turba...
turbo opravene v polsku na burze na pockani asi nebude to stejne jako turbo opravene a zmerene na stolici
|
|
|
|
14.10.2010 19:51 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358558
|
|
|
TomasT
|
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 776 |
|
|
Já neporovnávám motor, ale hlavně uváděnou spotřebu - pokud tempomat nedokáže při dostatečných otáčkách udržet rychlost a přitom počítač ukazuje takovou nízkou spotřebu (a neobvykle nízká je), tak to auto v pořádku není - a první co mě napadá je nedostatek vzduchu = nízký tlak za turbem.
To jsou snad obecné věci nezávisející na konkrétním motoru ani palivu.
Já neporovnávám motor, ale hlavně uváděnou spotřebu - pokud tempomat nedokáže při dostatečných otáčkách udržet rychlost a přitom počítač ukazuje takovou nízkou spotřebu (a neobvykle nízká je), tak to auto v pořádku není - a první co mě napadá je nedostatek vzduchu = nízký tlak za turbem.
To jsou snad obecné věci nezávisející na konkrétním motoru ani palivu.
|
|
|
|
14.10.2010 20:04 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358560
|
|
|
autodiag
|
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III 1.6 HDi 16V 110k FAP (80kW) Tourer | Počet příspěvků: 2174 |
|

|
me 10l pri 110km/h do kopce neprijde nejak zvlastni spotreba....zalezi na konkretni cloveku ,poloze pedalu,jak byl rozjetej,co ma zarazeno,jaky my vzduchovy filtr,jak prudky kopec,jestli bylo vlhko ,teplo /zima atd....ale porad se bavimo o 2,0HDi ne o 1.6HDI ktery jsi popsal ty...
nizky tlak v sacim potrubi = okamzitej skok do nouzaku(v 99%) + chyba v ecu+kourici auto
nikde jsem si neprecet zeby pri jizde na tempomat auto rychlost neudrzelo,ty ano ?
me 10l pri 110km/h do kopce neprijde nejak zvlastni spotreba....zalezi na konkretni cloveku ,poloze pedalu,jak byl rozjetej,co ma zarazeno,jaky my vzduchovy filtr,jak prudky kopec,jestli bylo vlhko ,teplo /zima atd....ale porad se bavimo o 2,0HDi ne o 1.6HDI ktery jsi popsal ty...
nizky tlak v sacim potrubi = okamzitej skok do nouzaku(v 99%) + chyba v ecu+kourici auto
nikde jsem si neprecet zeby pri jizde na tempomat auto rychlost neudrzelo,ty ano ?
|
|
|
|
14.10.2010 20:09 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358563
|
|
|
TomasT
|
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 776 |
|
|
Já tedy ano:
"Někdy jedu kopec 110 na tempomat a okamžitá spotřeba 10 l a rychlost klesá"
Já tedy ano:
"Někdy jedu kopec 110 na tempomat a okamžitá spotřeba 10 l a rychlost klesá"
|
|
|
|
14.10.2010 20:32 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358564
|
|
|
autodiag
|
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III 1.6 HDi 16V 110k FAP (80kW) Tourer | Počet příspěvků: 2174 |
|

|
TomasT napsal(a): Já tedy ano:
"Někdy jedu kopec 110 na tempomat a okamžitá spotřeba 10 l a rychlost klesá"
.......poloze pedalu,jak byl rozjetej,co ma zarazeno,jaky my vzduchovy filtr,jak prudky kopec,jestli bylo vlhko ,teplo /zima atd....
navic ,varit tady z vody je jako pocitat vodu na mesici
jen priklad ,kterej poukazuju od zacatku :kdyz mam 12% kopec ,jedu 110,dam 6 tak neco klesat bude
.......poloze pedalu,jak byl rozjetej,co ma zarazeno,jaky my vzduchovy filtr,jak prudky kopec,jestli bylo vlhko ,teplo /zima atd....
navic ,varit tady z vody je jako pocitat vodu na mesici
jen priklad ,kterej poukazuju od zacatku :kdyz mam 12% kopec ,jedu 110,dam 6 tak neco klesat bude
|
|
|
|
14.10.2010 20:40 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358565
|
|
|
jumep
|
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi PACK | Počet příspěvků: 6892 |
|

|
celu tuto temu by som uzavrel:
ak myslis ze mas problem s motorom (co si teda myslim ze si myslis ze mas, inak by si sem nepisal), takto to nepojde riesit ...
idealne je ist na diagnostiku za niekym kto bude vedet co s tym a idelane aby taky motor poznal a siel sa zviezt a rovno povedal, riesis blost, alebo ano, tomu autu nieco je ...
len otazka mimo, ake su otacky 6stka a 110km/h?
celu tuto temu by som uzavrel:
ak myslis ze mas problem s motorom (co si teda myslim ze si myslis ze mas, inak by si sem nepisal), takto to nepojde riesit ...
idealne je ist na diagnostiku za niekym kto bude vedet co s tym a idelane aby taky motor poznal a siel sa zviezt a rovno povedal, riesis blost, alebo ano, tomu autu nieco je ...
len otazka mimo, ake su otacky 6stka a 110km/h?
|
|
|
|
14.10.2010 20:54 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358567
|
|
|
TomasT
|
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 776 |
|
|
autodiag napsal(a): .......poloze pedalu,jak byl rozjetej,co ma zarazeno,jaky my vzduchovy filtr,jak prudky kopec,jestli bylo vlhko ,teplo /zima atd....
jen priklad ,kterej poukazuju od zacatku :kdyz mam 12% kopec ,jedu 110,dam 6 tak neco klesat bude
Ano asi bude klesat rychlost - ale ne při okamžité spotřebě 10 litrů, ten motor má na víc (není výkon funkcí spotřeby paliva? - při konstantní váze a účinnosti).
Na poloze pedálu při zapnutém tempomatu samozřejmě nezáleží, navíc píše že na stisk až na podlahu už to nijak dál nereaguje 
Rozjetej je přece na 110km, předpokládám na šestku (možnost, že má na tempomatu 110 a jede na šestku do kopce 70 mě nenapadla) 
Hodně ucpaný vzduchový filtr je taky možnost - výsledek by byl stejný, málo vzduchu. Ale to už si jirkajira snad dořeší - podněty má.
Ano asi bude klesat rychlost - ale ne při okamžité spotřebě 10 litrů, ten motor má na víc (není výkon funkcí spotřeby paliva? - při konstantní váze a účinnosti).
Na poloze pedálu při zapnutém tempomatu samozřejmě nezáleží, navíc píše že na stisk až na podlahu už to nijak dál nereaguje :-)
Rozjetej je přece na 110km, předpokládám na šestku (možnost, že má na tempomatu 110 a jede na šestku do kopce 70 mě nenapadla) :-d
Hodně ucpaný vzduchový filtr je taky možnost - výsledek by byl stejný, málo vzduchu. Ale to už si jirkajira snad dořeší - podněty má.
|
|
|
|
14.10.2010 20:55 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358568
|
|
|
jirkajira
|
|
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 10 |
|

|
Díky za Vaše reakce. Ten kopec je dlouhý táhlý u Benešova směr jih, jestli to tam znáte. A ukazuje to 10 litrů ve 100 - 110 km s cihlou na pedálu, to je mi divné. jinak v otáčkách to pak zatáhne. Když mi nešlo turbo, do nouzáku to nespadlo, žádná signalizace v autě a jelo to bídně. Diagnostika to ukázala, samozřejmě. Po opravě zlepšení, opětovná diagnostika a bez závad. V sobotu to nechám opět napíchnout na diagnostiku a uvidím... Dám vědět BTW je mi divné, že by ta 407 jela o tolik líp, na dvojku v 1800 ot. okamžitá reakce na plyn atd. tak by to mělo asi fungovat. Já to mám takové "zpomalené", i okamžitá spotřeba stoupá při přidání na podlahu z brzdění motorem hodně pomalu, tak 5-7 sekund, než se to zvedne na 15 l a pak se pomalu ještě zvýší se stoupající rychlostí. Např pětka ve 140 naplno 19 l, víc ne.
Díky za Vaše reakce. Ten kopec je dlouhý táhlý u Benešova směr jih, jestli to tam znáte. A ukazuje to 10 litrů ve 100 - 110 km s cihlou na pedálu, to je mi divné. jinak v otáčkách to pak zatáhne. Když mi nešlo turbo, do nouzáku to nespadlo, žádná signalizace v autě a jelo to bídně. Diagnostika to ukázala, samozřejmě. Po opravě zlepšení, opětovná diagnostika a bez závad. V sobotu to nechám opět napíchnout na diagnostiku a uvidím... Dám vědět :-) BTW je mi divné, že by ta 407 jela o tolik líp, na dvojku v 1800 ot. okamžitá reakce na plyn atd. tak by to mělo asi fungovat. Já to mám takové "zpomalené", i okamžitá spotřeba stoupá při přidání na podlahu z brzdění motorem hodně pomalu, tak 5-7 sekund, než se to zvedne na 15 l a pak se pomalu ještě zvýší se stoupající rychlostí. Např pětka ve 140 naplno 19 l, víc ne.
|
|
|
|
14.10.2010 21:01 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358569
|
|
|
jumep
|
|
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi PACK | Počet příspěvků: 6892 |
|

|
diagnostika na mieste a diagnostika za jazdy je rozdiel, niekedy sa bez zataze tie veci neprejavia - preto je dolezite ist za niekym kto fakt vie co a ako ...
diagnostika na mieste a diagnostika za jazdy je rozdiel, niekedy sa bez zataze tie veci neprejavia - preto je dolezite ist za niekym kto fakt vie co a ako ...
|
|
|
|
14.10.2010 21:01 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358570
|
|
|
TomasT
|
|
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 776 |
|
|
jirkajira napsal(a): Díky za Vaše reakce. Ten kopec je dlouhý táhlý u Benešova směr jih, jestli to tam znáte.
U Votic - znám.
Ten jezdím i s plným autem a koly na střeše na pětku tempomat 90 bez problémů - pokud ti tam na tempomat klesá rychlost, tak to opravdu v pořádku nemáš.
EDIT: Nojo mám jinej, slabší motor k tomu jen 5 rychlostí - proto mi to jede bez problémů, ještě že jsem si nekoupil dvoulitr, to bych na chatu snad ani nedojel
EDIT2: já bych se do té diskuse se svou 1.6 ani nevkládal - ale když jsem viděl, jak z toho autodiag dělá neexistující problém, tak mi to nějak nedalo
U Votic - znám.
Ten jezdím i s plným autem a koly na střeše na pětku tempomat 90 bez problémů - pokud ti tam na tempomat klesá rychlost, tak to opravdu v pořádku nemáš.
EDIT: Nojo mám jinej, slabší motor k tomu jen 5 rychlostí - proto mi to jede bez problémů, ještě že jsem si nekoupil dvoulitr, to bych na chatu snad ani nedojel :-))))
EDIT2: já bych se do té diskuse se svou 1.6 ani nevkládal - ale když jsem viděl, jak z toho autodiag dělá neexistující problém, tak mi to nějak nedalo :-)
|
|
|
|
14.10.2010 21:12 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358571
|
|
|
autodiag
|
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III 1.6 HDi 16V 110k FAP (80kW) Tourer | Počet příspěvků: 2174 |
|

|
nebude to tim ze ty mas tech rychlosti 5 ???? a jinej motor ????
asi ne ..mas pravdu neco s tim bude...
nebude to tim ze ty mas tech rychlosti 5 ???? a jinej motor ????
asi ne ..mas pravdu neco s tim bude...:palec
|
|
|
|
14.10.2010 21:14 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358572
|
|
|
autodiag
|
|
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III 1.6 HDi 16V 110k FAP (80kW) Tourer | Počet příspěvků: 2174 |
|

|
jirkajira napsal(a): Díky za Vaše reakce. Ten kopec je dlouhý táhlý u Benešova směr jih, jestli to tam znáte. A ukazuje to 10 litrů ve 100 - 110 km s cihlou na pedálu, to je mi divné. jinak v otáčkách to pak zatáhne. Když mi nešlo turbo, do nouzáku to nespadlo, žádná signalizace v autě a jelo to bídně. Diagnostika to ukázala, samozřejmě. Po opravě zlepšení, opětovná diagnostika a bez závad. V sobotu to nechám opět napíchnout na diagnostiku a uvidím... Dám vědět  BTW je mi divné, že by ta 407 jela o tolik líp, na dvojku v 1800 ot. okamžitá reakce na plyn atd. tak by to mělo asi fungovat. Já to mám takové "zpomalené", i okamžitá spotřeba stoupá při přidání na podlahu z brzdění motorem hodně pomalu, tak 5-7 sekund, než se to zvedne na 15 l a pak se pomalu ještě zvýší se stoupající rychlostí. Např pětka ve 140 naplno 19 l, víc ne.
break jede zcela jinak nez sedan ...neni tak pruzny...pokud ti to ukazule malo paliva tak jednotka tam tak malo paliva dava na zaklade neceho..viz oprava turba...
na diag jdi k nekomu kdo vi co s ni
break jede zcela jinak nez sedan ...neni tak pruzny...pokud ti to ukazule malo paliva tak jednotka tam tak malo paliva dava na zaklade neceho..viz oprava turba...
na diag jdi k nekomu kdo vi co s ni
|
|
|
|
15.10.2010 00:58 -
Re: 2.0 HDI 16V, 100kW, r. 2006 - malý výkon v nízkých otáčkách
|
2358593
|
|
|
jruze
|
|

|
Co takle Okamžitá spotřeba 30l při zrychlování 60-100 , turbo o 200 méně než naprogramovaná( při 2000ot)obě klapky reciklace výf. plynů mrtvé (na 5.%) příliš velký průtok vzduchu(závada v diag.) průměrná spotřeba 14l počítáno z 150km město , tlak paliva 270 - 360 (regulace funguje dle diag.) pokud to držím pod plynem tak zamnou jezdí na mlhovky a v maskách.Skoušel jsem tam ještě jinou váhu(údajně dobrá)-tam zase okamžitý nouzák(nevím přesně něco o průtoku vzduchu-skrat na kostru,ale zase šla jedna klapka recilkulace výf.plynů) a průměrná spotřeba 10l/100km.Fap rozdíl tlaku volnoběh kolem 5.(jinak už mám nacvičeno do hodiny dem.-vyčitit montáž) Je to takovej pokusnej králíček před smrtí
Co takle Okamžitá spotřeba 30l při zrychlování 60-100 , turbo o 200 méně než naprogramovaná( při 2000ot)obě klapky reciklace výf. plynů mrtvé (na 5.%) příliš velký průtok vzduchu(závada v diag.) průměrná spotřeba 14l počítáno z 150km město , tlak paliva 270 - 360 (regulace funguje dle diag.) pokud to držím pod plynem tak zamnou jezdí na mlhovky a v maskách.Skoušel jsem tam ještě jinou váhu(údajně dobrá)-tam zase okamžitý nouzák(nevím přesně něco o průtoku vzduchu-skrat na kostru,ale zase šla jedna klapka recilkulace výf.plynů) a průměrná spotřeba 10l/100km.Fap rozdíl tlaku volnoběh kolem 5.(jinak už mám nacvičeno do hodiny dem.-vyčitit montáž) Je to takovej pokusnej králíček před smrtí :-d
|
|
|
| |
|
|