Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / turbo - regulacia
1 2 3 4 ... 5 > >|
26.06.2010 18:49 - turbo - regulacia 2349222
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 16760

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
Mate niekto tusenie ako je ovladane turbo?

Konkretnejsie teda:
Turbo bez podtlaku je otvorene alebo zatvorene ?

26.06.2010 19:36 - Re: turbo - regulacia 2349224
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 10935

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
Mate niekto tusenie ako je ovladane turbo?

Konkretnejsie teda:
Turbo bez podtlaku je otvorene alebo zatvorene ?

Podle mne je otevřené a při vyšších otáčkách ho podtlak přivírá(snižuje jeho výkon)

11.01.2014 08:58 - Re: turbo - regulacia 2655618
odol
Město: Třebechovice p. O., Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v XPočet příspěvků: 7
99 Poslat soukromou zprávu
Občas se mi objeví chyba P0238 (vysoký tlak turba). Našel jsem zde na stránkách že se má zkalibrovat wastegate. Nemáte někdo postup jak toto provést? předpokládám že se jedná o prodloužení/zkráceení tyčky ovládající lopatky v turbu. V příloze je printscreen chyby.

Přílohy:
09012014024.jpg ( 872199b ) -

11.01.2014 11:33 - Re: turbo - regulacia 2655698
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 16760

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ak s tym nikto nehybal, nehyb ani ty, kolko sa ma hybat pri akom podtlaku ta tycka sice v navode je, ale osobne si myslim ze mas problem s el. ventilom ovladacim turbo, bude zaspineny zvnutra a nebude dobre odpustat podtlak

19.01.2014 09:47 - Re: turbo - regulacia 2659250
odol
Město: Třebechovice p. O., Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v XPočet příspěvků: 7
99 Poslat soukromou zprávu
Díky za radu. Lze tento ventil vyčistit nebo mám koupit nový?

19.01.2014 10:51 - Re: turbo - regulacia 2659268
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 984

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mám dojem, že na 1,6 se regulace řídí tak, že bez podtlaku je zavřené. Po nastartování ... je podtlak přiveden na turbo a otevře ho naplno až po nastartování na volnoběh.

cituji z manuálu:
Nastartovat motor.
Vyčkat 30 sekund.
Hodnota podtlaku musí být 0,9 ą 0,1 bar při volnoběžných otáčkách.

tzn. když jde motor do zátahu, tak se elektroventilem podtlak upouští - snižuje, tím se turbo zavírá - snižuje výkon.
Pokud se nezavírá, dochází v zátahu k "přefouknutí " a mᚠmoc vysoký tlak.
Já bych chybu hledal na mechanické části turba, patrně se bude přidírat ovládání.
každopádně nejlépe nasadit budíky na podtlak a jet to projet , koukat jak ten podtlak chodí, pokud se bude hodnota podtlaku na budíku snižovat a turbo bude stále tlačit naplno, je to jak jsem psal...

19.01.2014 11:03 - Re: turbo - regulacia 2659277
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 16760

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
odol napsal(a):
Díky za radu. Lze tento ventil vyčistit nebo mám koupit nový?


pocul som len o jednom pripade ked sa podarilo to vycistit, skor nepravdepodobne
kazdopadne skusit to mozes, vybrat ho von a vyplachnut cisticom

29.04.2014 19:15 - Re: turbo - regulacia 2691343
snooker
Město: Poběžovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) TourerPočet příspěvků: 6
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím,
nevím zda jsem v tomto vlákně správně, ale lepší jsem nenašel. Mám prošoupanou první hadici od turba. V seznamu náhradních dílů jsem našel objednací číslo pro celou soustavu obj.č. 0382NQ s poznámkou LE-2010 kde se odkazuje na - 0382 SC(1) + 0382 RX(1) + 0382 RY(1) + 0382 RZ(1) + 0382 SA(1), bohužel ale nemůžu rozklíčovat která je která. Nevíte někdo prosím která je ta správná?

29.04.2014 21:12 - Re: turbo - regulacia 2691357
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 10935

U??vate? Poslat soukromou zprávu
snooker napsal(a):
Zdravím,
nevím zda jsem v tomto vlákně správně, ale lepší jsem nenašel. Mám prošoupanou první hadici od turba. V seznamu náhradních dílů jsem našel objednací číslo pro celou soustavu obj.č. 0382NQ s poznámkou LE-2010 kde se odkazuje na - 0382 SC(1) + 0382 RX(1) + 0382 RY(1) + 0382 RZ(1) + 0382 SA(1), bohužel ale nemůžu rozklíčovat která je která. Nevíte někdo prosím která je ta správná?


A která je první?

Přílohy:
Bez názvu.jpg ( 275980b ) -

29.04.2014 21:23 - Re: turbo - regulacia 2691382
snooker
Město: Poběžovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW) TourerPočet příspěvků: 6
99 Poslat soukromou zprávu
Hned ta první za tlumičem hluku (13)

29.04.2014 21:38 - Re: turbo - regulacia 2691447
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 10935

U??vate? Poslat soukromou zprávu
snooker napsal(a):
Hned ta první za tlumičem hluku (13)


Podívám se jestli jsem toho pavouka nevyhodil - je to z 2008 - SZ

06.12.2014 09:22 - Re: turbo - regulacia 2761677
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Zrovna koukám na Autosalon v televizi. Kolem dochlazování turba tam mají jasný názor. Start- stop systémy vypínající motor na každé křižovatce spolehlivě zničí turbo za pár měsíců. Člověk se řítí na plný plyn a najednou skočí na semaforu červená. Normálně se turbo ideálně dochladí čekáním na volnoběh, ale ten vyčuraný systém motor vypne. Naštěstí start-stop systém tuším není v žádné C5.
Obecně - jasně říkají, že i bez turba to k ničemu nepomohlo. Spotřeba neklesne, ničí se startér, akumulátor, motor...

06.12.2014 13:47 - Re: turbo - regulacia 2761707
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 16760

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tak to mas troska zle info
1. system rata kolko nebezi motor, bol by si prekvapeny / prepocita to aj na litre (relativne zanedbatelne, rovnako ale vo velkom meritku uz su to zaujimave cisla)
2. je tam alternatorostarter, ktory funguje trocha inym sposobom
3. u benzinov je prave kvoli tomuto vodne chladenie turba ktore ma elektricky pohon na dochladzovanie

nie je to optimalne a isto to potrebuje este doladit, ale svoj vyznam to ma ... (tento popis mi presne pride ako ked pan karel z nejakeho casopisu pisal o fape a teraz sa zapodieva odstranovanim dpf ...)

06.12.2014 22:52 - Re: turbo - regulacia 2761808
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 2000

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Na Autosalon nekoukej-melou tam ho...na. Kdysi např. expert Pepa testoval X6 Hybrid a tvrdil,že ty krabice,co sedí na motoru je vysokonapěová baterka. A takže takovejhle přehled mají experti v Autosalonu asi o více věcech,který testujou(nebyl to jedinej nesmysl,kterej jsem tam slyšel,ale tohle bilo do očí).
System start-stop nemá vždy alternátor-startér,ale ten Startér je uzpůsobenej častějším startům navíc to vypínání motoru není bezhlavý,ale je tam právě třeba to,že jedeš kudlu a pak bys dorazil někam,kde by to mělo vypnout,zohledněný. Jako další spousta věcí-teplota motoru vs. venkovní teplota,stav aku,apod. O tom,kolik paliva to ušetří na jednom autě nemá cenu mluvit-u tohohle systému jde o celkovou produkci CO2,samozřejmě v návaznosti na celkovou spotřebu všech aut (jak psal Jumep)... Teď nechme stranou diskuse o ekologii,každý si o oteplování planety může myslet svý...
No a o chlazení turbín dodatečným oběhem vody by se taky dalo docela dlouho polemizovat-podle mě by bylo o hodně lepší nechat tam po vypnutí běhat olej,protože kdykoliv sundám holendr na přívodu oleje k benzínovýmu turbu,vždycky je tak tak průchodnej a zakarbonovanej spáleným olejem...Ale konstruktéři to vymysleli,jak to vymysleli,tak nemá cenu o tom přemýšlet.

Ps.: v příloze obrázek,jak se docela běžně rozsvítí benzínový turbo. Je to vidět v červeným kroužku. A tohle konkrétní turbo se rozsvěcelo ještě víc,protože nešlo právě to el. čerpadlo a ta turbína,díky regulované vodní pumpě motoru prostě neměla možnost se uchladit...

Přílohy:
IMG_20141130_162149.jpg ( 622541b ) -

06.12.2014 22:56 - Re: turbo - regulacia 2761809
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 16760

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
presne toto je to co hovorim o benzin turbach, to musi trpet jak prasa

24.11.2015 16:10 - Re: turbo - regulacia 2890837
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2867

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ráno při startu pípnutí a vyskočila chyba emisního systému, odjel jsem skoro 50km bez nějakých problémů, auto táhlo normálně, odpoledne jsem napojil čtečku závad, vyjela P 2565 pohonná jednotka - turbochanger boost control position sensor circuit high, snad jsem to opsal dobře, překladač mi vyhodil turbodmichadlo regulace zesílení snímače polohy obvod high, stejná cesta z práce, auto se chová naprosto v pořádku, poradíte zkušenější co s touto závadou, na co se připravit, nebo jak to opravit? Zapomněl jsem dodat, chybu jsem vymazal k ověření, zda naskočí zpět a po 50 ujetých km se nevrátila, samozřejmě to chci řešit, proto můj dotaz.

24.11.2015 17:02 - Re: turbo - regulacia 2890873
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 16760

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
Signál kopírování polohy turbodmychadla : Napětí vyšší než stanovená maximální mez

Snímač kopírování polohy turbodmychadla
Elektrický svazek
Konektor

na turbe je taky konektor a ten snimac ti zablbol
zatial neries, ak sa to bude opakovat tak az potom ho treba najskor vymenit (myslim ten snimac, nie turbo)

24.11.2015 18:13 - Re: turbo - regulacia 2890918
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 2000

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
Signál kopírování polohy turbodmychadla : Napětí vyšší než stanovená maximální mez

Snímač kopírování polohy turbodmychadla
Elektrický svazek
Konektor

na turbe je taky konektor a ten snimac ti zablbol
zatial neries, ak sa to bude opakovat tak az potom ho treba najskor vymenit (myslim ten snimac, nie turbo)

Přesně tohle jsem mu říkal v neděli,kdy jí tam měl poprvé...
Takže asi pomalu začít řešit.

24.11.2015 19:52 - Re: turbo - regulacia 2890954
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 10935

U??vate? Poslat soukromou zprávu
No jenže jeho problémy vznikají v celém svazku od ECU - no počkám až vyčerpáte jeho peněženku radami s výměnou dílů.(nechci dělat chytrého,ale ....) to auto jsme tu koumali a zde bylo OK , ale z dřívějška - výměna EGR - nešel - dal se novej - nešel - připojil jsem původní - šel - opět připojil zpět novej a OK (asi dodnes) - diagnoza Hanz regulátor? - teď snímač turba ? když zahýbe s kabeláží bude to zase OK - to už mám zasebou no je to trochu problém za víc peněz a nadéle - z tohoto důvodu jsme neřešili (k vůli tomu že se to u nás nějak markantně neprojevilo asi tak
Nebo možná problém v ECU - teď mám k dispozici jednu zkušební - to je ta jednodušší varianta , ale zase je to o tom že zde to chodí OK ???

24.11.2015 20:06 - Re: turbo - regulacia 2890958
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 16760

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ak som to dobre identifikoval ide to cele z riadiacky motora 48pin hnedy konektor (rovnako aj EGR)
cize relativne pozret ten konektor, ked ma byt problem v kabelazi

1 2 3 4 ... 5 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator