Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / FAP - Filtr pevných částic
|< < 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 77 > >|
19.09.2010 11:05 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2355966
bubakkaja
Město: Frýdek-Místek, Auto: Peugeot 307cc 2.0hdiPočet příspěvků: 305

99 Poslat soukromou zprávu
Dela to na konkurencnim Peugeot foru.Jezdi protoze si nazbira lidi po republice a jezdi i na Slovensko.Takze to bere z Chomutova na Slovensko.Dela pry 8 let v Peugeotu technika.Pry ale je videt ze vi co ma udelat a vi na co se kouknout.Muze to byt jenom muj dojem.Ale na foru si ho chvali vsichni.Delal uz tam asi 30 - 40 aut.A porad je to usetrenych 2000,- oproti Fapoff kteri jsou az v Bystrici p. Pernstejnem.

19.09.2010 11:19 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2355967
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
by me zajimalo jak udela "na kolene" SID801(A) coz je treba 2.0HDi 100kw nebo takovovou Delphi coz je 1.6 Hdi
ale pokud dela v peugeotu technika....
sorry za OT jen me to zajimalo

AD : peugeot forum neni pro tento klub nicim konkurencnim alespon o tom nevim..jedine co vim je je to klub velmi komercni

19.09.2010 12:05 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2355969
bubakkaja
Město: Frýdek-Místek, Auto: Peugeot 307cc 2.0hdiPočet příspěvků: 305

99 Poslat soukromou zprávu
To nevim mozna dela jen edc15ky na to jsem se neptal.

19.09.2010 22:49 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356177
janys
Město: , Auto: Počet příspěvků: 55
99 Poslat soukromou zprávu
@Darja: Auto, které má turbo už tak by se mělo po svížnější jízdě před vypnutím nechat chvíli běžet - ochlazení turba. Kvůli fapu se pří regeneraci teplota zvýšuje, což turbu ještě více neprospívá, zvl᚝ pokud má nejeto 270000km.
Také se ve výfukovém potrubí před fapem zvyšuje tlak (zejména když už je více zanešený) a ten může tlačit více oleje do vzduchového potrubí - zanáší se váha vzduchu, erg-ventlil.
Kvůli vysoké teplotě při regeneraci se zapíná ventilátor - sepnutí při volnoběhu je pro motor víc citelné než spuštění klimatizace, tedy zátěž i pro alternátor. Mne tedy spína vždy druhá rychlost ventilátoru, první je nevím proč už nefunkční. Myslím, že je to právě kvůli fapu.
Jak jsem se dočetl o fapu, při regeneraci jsou tam i nějaké vstřiky nafty navíc, aby do výf. potrubí šel plamen - tzn. několik x vstřiků navíc, a vstřiky jako takové nejsou věčné.
Všiml jsem si, že katalizátor, fapfiltr jsou víc zkorodované než potrubí na mě předchozí C5, kterou jsme žel vyváleli. Myslím si, že je to i tou vyšší teplotou potrubí, které se regenerací přehřívá.
Samozřejmě jsou tu i ty klasické aspekty jako výf. potrubí bez "ucpávky" - lepší akcelerace.
Nižší spotřeba - ty vstřiky navíc, plus více paliva pro dostatečný výkon před regeneraci nebo vyčištěním fapu.
Určitě je tu navíc čerpadlo pro eolys, nádrž, relé pro spínání regenerace a poměrně těžký fapfiltr.

Jsem teď nakloněn k jednoduššímu řešení výf. potrubí. My muži jsme takoví jednodušší - no alespoň já (abych se někoho z chlapů nedotknul).

Pravda je taková, že to dělám kvůli najetým km. S motorem jsem velmi spokojen - šlape jako hodinky!

19.09.2010 23:03 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356179
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Idealne je to auto nenastartovat, potom je spotreba najnizsia a ani opotrebovanie sa nekona
Inak niet co dodat Dokonala demagogia.

19.09.2010 23:04 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356180
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Masakr

19.09.2010 23:10 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356181
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
fap sa regeneruje raz za 800km +- (ak neni zaneseny) a teplota vyfukovych plynov v turbe je rovnaka, nafta / uhlik hori az v samotnom filtry

olej vo vzduchovom potrubi sa zjavuje z vyparniku a nema s fapom nic spolocne (pouzitie vhodneho oleja toto znacne eliminuje)
vaha vzduchu sa fapom nemoze zanasat, je hodne pred vsetkym, ak sa zanasa je nieco brutalne zle; co sa tyka EGR, ten sa vyssim tlakom skor lepsie prefukne ale to je dost zanedbatelne ... a skor si myslim ze je s tym ratane
ventilator sa zapina kvoli fapu len pri 1.6 a to z uplne ineho dovodu, prva rychlost odchadza niekde uplne inde a urcite nie kvoli fapu - odporucim ti to co robim kazdemu kto sa tu stavi, vycistit chladic a tu rychlost skusit opravit tak ze z toho vraku zoberes odpori a relatka a skusis poprehadzovat
hovorit o opotrebeni vstrekov pretoze pridavaju o 1 davku naviac pri regeneracii je by som povedal dost vtipne
fap je nerezovi .... tolko ku korozii ... stav ostatneho potrubia je skor vplyv prostredia kde to auto predtym jazdilo

suhlasim s tym ze raz za par km pri regeneracii fapu to spapka par deci viac ....

20.09.2010 11:19 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356203
Barlow
Město: Petrovice u Blanska, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 152
99 Poslat soukromou zprávu
janys napsal(a):
@Darja: Auto, které má turbo už tak by se mělo po svížnější jízdě před vypnutím nechat chvíli běžet - ochlazení turba. Kvůli fapu se pří regeneraci teplota zvýšuje, což turbu ještě více neprospívá, zvl᚝ pokud má nejeto 270000km.
Také se ve výfukovém potrubí před fapem zvyšuje tlak (zejména když už je více zanešený) a ten může tlačit více oleje do vzduchového potrubí - zanáší se váha vzduchu, erg-ventlil.
Kvůli vysoké teplotě při regeneraci se zapíná ventilátor - sepnutí při volnoběhu je pro motor víc citelné než spuštění klimatizace, tedy zátěž i pro alternátor. Mne tedy spína vždy druhá rychlost ventilátoru, první je nevím proč už nefunkční. Myslím, že je to právě kvůli fapu.
Jak jsem se dočetl o fapu, při regeneraci jsou tam i nějaké vstřiky nafty navíc, aby do výf. potrubí šel plamen - tzn. několik x vstřiků navíc, a vstřiky jako takové nejsou věčné.
Všiml jsem si, že katalizátor, fapfiltr jsou víc zkorodované než potrubí na mě předchozí C5, kterou jsme žel vyváleli. Myslím si, že je to i tou vyšší teplotou potrubí, které se regenerací přehřívá.
Samozřejmě jsou tu i ty klasické aspekty jako výf. potrubí bez "ucpávky" - lepší akcelerace.
Nižší spotřeba - ty vstřiky navíc, plus více paliva pro dostatečný výkon před regeneraci nebo vyčištěním fapu.
Určitě je tu navíc čerpadlo pro eolys, nádrž, relé pro spínání regenerace a poměrně těžký fapfiltr.

Jsem teď nakloněn k jednoduššímu řešení výf. potrubí. My muži jsme takoví jednodušší - no alespoň já (abych se někoho z chlapů nedotknul).

Pravda je taková, že to dělám kvůli najetým km. S motorem jsem velmi spokojen - šlape jako hodinky!


Nezlob se, ale v tvem pripade bys mel min cist a nebo si aspon ty informace overit a patrat i v jinych zdrojich. Splacal jsi vsechno dohromady a velmi ucelove. Navic tim mates ostatni mene poucene jedince z fora.

20.09.2010 17:32 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356216
ajsikcz
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 34
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
fap sa regeneruje raz za 800km +- (ak neni zaneseny) a teplota vyfukovych plynov v turbe je rovnaka, nafta / uhlik hori az v samotnom filtry olej vo vzduchovom potrubi sa zjavuje z vyparniku a nema s fapom nic spolocne (pouzitie vhodneho oleja toto znacne eliminuje) vaha vzduchu sa fapom nemoze zanasat, je hodne pred vsetkym, ak sa zanasa je nieco brutalne zle; co sa tyka EGR, ten sa vyssim tlakom skor lepsie prefukne ale to je dost zanedbatelne ... a skor si myslim ze je s tym ratane ventilator sa zapina kvoli fapu len pri 1.6 a to z uplne ineho dovodu, prva rychlost odchadza niekde uplne inde a urcite nie kvoli fapu - odporucim ti to co robim kazdemu kto sa tu stavi, vycistit chladic a tu rychlost skusit opravit tak ze z toho vraku zoberes odpori a relatka a skusis poprehadzovat hovorit o opotrebeni vstrekov pretoze pridavaju o 1 davku naviac pri regeneracii je by som povedal dost vtipne fap je nerezovi .... tolko ku korozii ... stav ostatneho potrubia je skor vplyv prostredia kde to auto predtym jazdilo suhlasim s tym ze raz za par km pri regeneracii fapu to spapka par deci viac ....


a já si říkal proč když jsem odcházel od auta tak ještě běžela sahara a přitom jsem jel normálně, olej nebyl ani na půlce teploty ...

20.09.2010 18:35 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356225
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
DOTAZ: v případě když je auto vybavené FAPom, je to někde uvedené, jsou někde v tabulkách pak hodnoty emisí pro toto FAP auto???? Májí stejné dvě auta, jedno s Fapom a druhé bez, stejné emise, ví technik na STK, že auto má mít Fap od výroby? V případě že ano jak by se to pak řešilo na STK - emise?

Můj ryze laický názor na odstranění FAPu - obyčejná prasárna

20.09.2010 18:39 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356230
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
zatial sa nerozoznava ci ma auto fap alebo nie, je to ale asi len otazka blizkej buducnosti ked sa to legislativne upravy a potom uz auta s upravenym / odstranenym fapom neprejdu cez stk / emisnu

20.09.2010 19:11 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356234
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
@janys

ja teda nevim jestli jsou muzi jednodussi ale po precteni toho co jsi tu splacal,musim rict ze ty pravdepodobne jednoduchy budes ...

@Najk

kazde auto ma svuj emisni predpis
emise s FAP a bez FAP budou mit jine emisni limity
auta bez FAP plni jen normu EURO III ,ale auta s FAP uz plni EURO IV ,novejsi i EURO V (rok vyroby 2010)

@Jumep

Petre FAP nerezovy rozhodne neni

20.09.2010 19:16 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356236
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Zrovna dneska jsme to řešili na školení německého koncernu vs PSA a jejich filtry pevných částic..

Radši jsem ani nezmiňovala tyhle teorie, protože tam všem praskly bránice smíchy.

K těm emisím, FAP bude povinný stejně jako čidla tlaku pneumatik u nových vozů. Stejně jako před 20ti lety se začalo s katalyzátory a kdejaký šoura vyhlašoval, že je to k ničemu, ubírá to výkon a zvyšuje spotřebu a auto netáhne (vocpoda, že?).

Add emise: mám pocit, že by auta s odstraněným FAPem neprojdou přes dýmivost. I ta se hlídá a je předepsaná.

20.09.2010 19:20 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356238
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
FAP je filtr pevných částic (sazí) a to je věc která se dnes u osobáků vůbec neměří - takže pro měření emisí ani nemá žádné předepsané hodnoty. Měřené hodnoty emisí ovlivňuje katalyzátor který je před FAPem.
Ale co se týká sazí - co není, může za pár let být.

EDIT: No, jo máte pravdu (viz třeba .link. ). a já doteďka žil v přesvědčení, že pevné částice měří jen u náklaďáků.

20.09.2010 19:27 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356239
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
FAP je filtr pevných částic (sazí) a to je věc která se dnes u osobáků vůbec neměří - takže pro měření emisí ani nemá žádné předepsané hodnoty. Měřené hodnoty emisí ovlivňuje katalyzátor který je před FAPem.
Ale co se týká sazí - co není, může za pár let být.


aha to jsem nevedel ze napriklad NOX je pevna nemeritelna castice na emisich
myslim si ze pravdu nemas

20.09.2010 19:28 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356241
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
TomasT napsal(a):
FAP je filtr pevných částic (sazí) a to je věc která se dnes u osobáků vůbec neměří - takže pro měření emisí ani nemá žádné předepsané hodnoty. Měřené hodnoty emisí ovlivňuje katalyzátor který je před FAPem.
Ale co se týká sazí - co není, může za pár let být.


neviem ako v CZ ale u nas sa meria dymyvost a ma svoje pripustne hodnoty
dymyvost je jedine co sa v minulosti dieselu meralo ...

pokial viem, maju len danu maximalnu pripustnu hranicu ci je to s alebo bez fapu neriesia ... zatial

20.09.2010 19:37 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356244
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
člověče, my měříme kouřivost taky. Třeba TDCičko s FAP má dvojnásobně nižší hodnoty jak bez FAPu. Ale třeba to jen neumíme

20.09.2010 19:38 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356245
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Petre jde hlavne o Oxid Dusiku (NOX) ktery FAP eliminuje (mimo jine)

citace z norem ktere musi auto plnit na stk resp mereni emisi

V důsledku zpřísňujících se předpisů upravujících povolené emise škodlivin se významně zlepšují emisní charakteristiky automobilů.

Zřejmě nejviditelnější je tento vývoj u problematických pevných částic (PM), které se u nákladních vozidel a autobusů za posledních necelých 10 let, jež ohraničují přijetí emisních norem řady EURO 3 a nadcházející EURO 5, snížily o celých 80 %.
Podobným vývojem však prošly i ostatní sledované škodliviny – oxidy dusíku (o 60 %), oxid uhelnatý (o 30 %) a sloučeniny HC (o 30 %). Výrazně se snížila i kouřivost.
V současnosti všechna vozidla musí vyhovovat legislativním požadavkům EURO 4. Hlavním dopadem této normy bylo vybavení vozidel, uváděných na trh, filtrem pevných částic a přijetí opatření v technologii spalování pro omezení oxidů dusíku.

Předpis Rok vstupu v platnost Oxid uhelnatý (CO) Uhlovodíky (HC) Oxidy dusíku (NOx) Pevné částice (PM) Kouřivost
EURO 1 1992 4,5 1,1 8,0 0,612 (0,36)
EURO 2 1995 4,0 1,1 7,0 0,25 (0,15)
EURO 3 2000 2,1 0,66 5,0 0,10 (0,13) 0,8
EURO 4 2005 1,5 0,46 3,5 0,03 0,5
EURO 5 2008 1,5 0,46 3,5 0,03 0,5
EEV 1999 1,0 0,25 2,0 0,02 0,15
2013 1,0 0,25 0,4 0,01

20.09.2010 19:39 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356246
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Darja napsal(a):
člověče, my měříme kouřivost taky. Třeba TDCičko s FAP má dvojnásobně nižší hodnoty jak bez FAPu. Ale třeba to jen neumíme


TDI ma DPF,mamko

20.09.2010 19:41 - Re: FAP - Filtr pevných částic 2356247
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
Hele i u fordů jsem zavedla FAP... A i na školení koncernu jsem taky zavedla FAP... já na nějaký dépéef prdím

|< < 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 77 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator