Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Zobrazení samostatného příspěvku / Diskuze: FAP - Filtr pevných částic
autodiag
20.09.2010 19:38 - Re: FAP - Filtr pevných částic
U??vate?
Petre jde hlavne o Oxid Dusiku (NOX) ktery FAP eliminuje (mimo jine)

citace z norem ktere musi auto plnit na stk resp mereni emisi

V důsledku zpřísňujících se předpisů upravujících povolené emise škodlivin se významně zlepšují emisní charakteristiky automobilů.

Zřejmě nejviditelnější je tento vývoj u problematických pevných částic (PM), které se u nákladních vozidel a autobusů za posledních necelých 10 let, jež ohraničují přijetí emisních norem řady EURO 3 a nadcházející EURO 5, snížily o celých 80 %.
Podobným vývojem však prošly i ostatní sledované škodliviny – oxidy dusíku (o 60 %), oxid uhelnatý (o 30 %) a sloučeniny HC (o 30 %). Výrazně se snížila i kouřivost.
V současnosti všechna vozidla musí vyhovovat legislativním požadavkům EURO 4. Hlavním dopadem této normy bylo vybavení vozidel, uváděných na trh, filtrem pevných částic a přijetí opatření v technologii spalování pro omezení oxidů dusíku.

Předpis Rok vstupu v platnost Oxid uhelnatý (CO) Uhlovodíky (HC) Oxidy dusíku (NOx) Pevné částice (PM) Kouřivost
EURO 1 1992 4,5 1,1 8,0 0,612 (0,36)
EURO 2 1995 4,0 1,1 7,0 0,25 (0,15)
EURO 3 2000 2,1 0,66 5,0 0,10 (0,13) 0,8
EURO 4 2005 1,5 0,46 3,5 0,03 0,5
EURO 5 2008 1,5 0,46 3,5 0,03 0,5
EEV 1999 1,0 0,25 2,0 0,02 0,15
2013 1,0 0,25 0,4 0,01

  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator