Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Dojezd na akumulátor
21.02.2013 09:42 - Dojezd na akumulátor 2550130
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Nazdar pánové. Potřebuju rychlopomoc - respektive včasnou odpověd dřív, než se do něčeho neuváženýho pustim. Měl jsem auto v servisu - začala pokvikávat napínací kladka řemenu příslušenství. Nejsem člověk, který nechává zacházet věci do krajností a v případě auta při prvních známkách opotřebení dílu radši hned měním za nový a s tím jsem dal vozejk do dílny. Je to velice slušný autoservis se kterým mám jen ty nejlepší zkušenosti. s majitelem se znám velmi dobře osobně a on ví, že pokud najde mechanik cokoliv ničemnýho i mimo rozsah sjednané opravy, tak nejni poroblém, když to po konzulatci vymění. A mechanik našel mj. i načatou volnoběžku altíku (je tam vůbec něco takového?) a vyměnil i tu, čili šel altík ven. auto jsem si včera převzal a vše se zdálo O.K. Dnes cestou do práce mě cca 15min přd dojezdem upozornil kontrolní systém, že přestalo pracovat dobíjení, což potvrdil i display palubního napětí - 11,5V. povypínal jsem světla, rádio, ventilátor jsem stáhl na minimum. Do roboty jsem dojel bez potíží a jsem si jistý, že auto půjde bez problémů nastartovat, ale potřebuju se dostat do Prahy do servisu, což je cca 90km. A tekonc k věci - dá to aku? je vcelku v dobrým stavu, ale nejnovější už nejni (3 roky stará Varta silver) Co mě napadá za el spotřebiče, který se nedají vtpnout - denní svícení, servo řízení, hydraulická pumpa BHI, samozřejmě řídící elektronika. tohle vše odhaduji nebude mít malou spotřebu a je otázkajak se zachová BSI až definitivně pochopí, že se blíží k nějaké stanovené hranici minimálního napětí. Copa se stane?
Upřímě - chybu udělá každý a nechce se mi stavět servisáka do role "posralst to, tak sem nakvač s odtahovkou" Je to dobrej kluk a rád mu vyjdu vstříc, tím že se tam pokusim dostat sám, ael rád bych věděl, co mě může potkat, případně - jsou li známy nějaké symptomu blížícího se kolapsu systémů.
díky za případné reakce.
BTW - ještě k opravě v servisu - jak napínák, tak volnoběžka altiku, odešli díky slaný vodě nalapaný autem při jízdě po dálnici. uvažuju vážně o nějakym papundeklovym saltbrejkru před chladič...

21.02.2013 09:49 - Re: Nedobíjí altik - rychlodotaz 2550131
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
neda, mozno 10km, ani to nie asi

21.02.2013 14:08 - Re: Nedobíjí altik - rychlodotaz 2550143
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
wtf?!... vždy to není elektromobil... v autě je 75Ah aku. souhrnou spotřebu nejnutnějších výše uvedených spotřebičů odhaduji na +- 20A, což je teoreticky více, než 3 hodiny. uvážím-li kondici aku +-75%, zimu (cca -3grd), oněch již ujetých cca 10 min a nutnost jednou nastartovat a žhavit, tak to musí min 45 min dát... v autě mám palubní digivoltmetr a pokud napětí padne pod 8V (což beru jako počátek hraniční hodnoty pro korektní fungování elektroniky), tak zakormidluju na nebližší odpočivadlo a frajer vyráží s odtahovkou...

21.02.2013 14:25 - Re: Nedobíjí altik - rychlodotaz 2550152
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Osobní zkušenost: Praskl mi napínák řemene, dojezd z Mladé Vožice do Mratína jen na baterku. Podmínky: baterie 2roky, odpolední hodiny, slabý provoz, vypnuty všechny spotřebiče, denní svícení (LEDky), vzdálenost cca 60km. Po opravě dokonce šlo nastartovat.

21.02.2013 15:46 - Re: Nedobíjí altik - rychlodotaz 2550164
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ono uz len ten economy mode je tam na to aby to nevymlatilo baterku
samotne pocitace bez vsetkeho maju nejaky odber

vlastna skusenost - bez altiku ZX (ktory nemal nic v podstate, len jednobod a riadiacku) 40km a chciplo (asi 30m od servisu)
sused ibiza s el. servom, 25km - postupne umieralo cele auto

C5 som neskusal, ale si zober kolko A bere len samotne servo, motor/jednotka ABS, vstrekvanie, BSI ...

21.02.2013 16:10 - Re: Nedobíjí altik - rychlodotaz 2550167
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Tak... osobni zkusenost take. Dobijeni vypadlo rano 10 min pred dojezdem. Najeto cca 8km. Start odpoledne v 14:51. Napeti na aku pri nastartovanem motoru 11,4. Dojezd po vlastnich do servisu f Praglu v 15:55. Vzdalenost 87 km. Napeti na baterce 8,2. Motor i management podvozku a komfortu fungoval naprosto v poho. Podminky. Baterka stara cca 3 yary. Teplota -3. Krom ventilatoru na nejnizsi stupen vse vypnutelne vypnuto. Odhaduju, ze za optimalnich podminek se tedy takovych cca 100km dojet da... tekonc y me zajimalo, na co f servisovi prijdou.

21.02.2013 18:36 - Re: Nedobíjí altik - rychlodotaz 2550188
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Roozena napsal(a):
Tak... osobni zkusenost take. Dobijeni vypadlo rano 10 min pred dojezdem. Najeto cca 8km. Start odpoledne v 14:51. Napeti na aku pri nastartovanem motoru 11,4. Dojezd po vlastnich do servisu f Praglu v 15:55. Vzdalenost 87 km. Napeti na baterce 8,2. Motor i management podvozku a komfortu fungoval naprosto v poho. Podminky. Baterka stara cca 3 yary. Teplota -3. Krom ventilatoru na nejnizsi stupen vse vypnutelne vypnuto. Odhaduju, ze za optimalnich podminek se tedy takovych cca 100km dojet da... tekonc y me zajimalo, na co f servisovi prijdou.


No já dojel s C5 se vším zapnutým (klima na auto + světla,rádio atd..) 30km. Se starou škodovkou Marjánky a zpět,ale to už nešly moc světla.A typ k tvému špatně domáčklej konektor buzení(jestli byl altík předtím OK.

21.02.2013 18:50 - Re: Nedobíjí altik - rychlodotaz 2550200
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
já dojela bez altíku přes 80km.... někde jsem to tu už řešila

.link.

21.02.2013 20:12 - Re: Dojezd na akumulátor 2550221
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
jak jsem slibil - dovětek.... důvod pomrvený tlumič torzních kmitů na řemenici altiku... Jinak - podle charakteristiky poklesu napětí v autě se určitě nedá odhadnout doba výdže. pokles je poměrně nelineární. zpočátku jsem si dokonce myslel, že prostě jen prokluzuje řemenice a altik se šoulá. napětí se prvních cca 20 min drželo na 11,4 - 11,3. pak za dalších 20 min padlo na 10,4 a pak už to šlo rychle dolu. ECO mode se za jízdy neaktivuje a ani system krom hlášky o chybě dobíjení už žádné další warningy neprodukuje. patrně by to dopadlo poklidným umřením bez hysterických scén.

21.02.2013 20:36 - Re: Dojezd na akumulátor 2550230
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Roozena napsal(a):
jak jsem slibil - dovětek.... důvod pomrvený tlumič torzních kmitů na řemenici altiku... Jinak - podle charakteristiky poklesu napětí v autě se určitě nedá odhadnout doba výdže. pokles je poměrně nelineární. zpočátku jsem si dokonce myslel, že prostě jen prokluzuje řemenice a altik se šoulá. napětí se prvních cca 20 min drželo na 11,4 - 11,3. pak za dalších 20 min padlo na 10,4 a pak už to šlo rychle dolu. ECO mode se za jízdy neaktivuje a ani system krom hlášky o chybě dobíjení už žádné další warningy neprodukuje. patrně by to dopadlo poklidným umřením bez hysterických scén.


Na I. a II. postupně odpadají počítače (s hláškou) a poslední je poč. motoru

22.02.2013 08:08 - Re: Dojezd na akumulátor 2550402
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mne vyskočil remeň minulý rok (pravdepodobne mačka spala pri motore a pri štartovaní )
Auto v pohode bežalo celú hodinu do práce so všetkým príslušenstvom (svetlá, rádio), po ceste aj 2x stop/štart motora či to nie je nejaká blbos elektroniky. V práci mi nedalo a otvoril som kapotu - remeň sa hompážal na hornej kladke. Tak som hneď skočil do servisu s remeňom v ruke, kde to promptne nahodili.
Jediná vec čo ma hnevá je, že hláška o chybe dobíjania sa objaví až cca 5 min!!! po naštartovaní. WTF? To väčšina vyhodnotí ako chybu kontaktu (svorka batérie, atď.) ktorá sa prejaví pri prejazde diery alebo zblbnutú elektroniku. To nemôže signalizova okamžite po naštartovaní/objavení chyby? Vtedy bez problémov otvorím kapotu a mrknem čo sa deje...

22.02.2013 09:11 - Re: Dojezd na akumulátor 2550407
tomikm
Město: Tabor, Auto: Toyota Auris TS hybridPočet příspěvků: 443

99 Poslat soukromou zprávu
přesně jak píše sgt, mně když odešel alternátor, tak jsem si nejdřív všimnul, že je ručička ukazatele aku proklatě nízko a až po nějaké době naskočila hláška na displeji

22.02.2013 20:08 - Re: Dojezd na akumulátor 2550578
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
jj, s tym suhlasim, je tam strasna prodleva kym zahlasi problem dobijania, zjavne tym odfiltrovavaju nejake zataze pri spotrebicoch

22.02.2013 21:19 - Re: Dojezd na akumulátor 2550621
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Vy máte aspoň "voltmeter". Ale ja mám len kontrolku a tá si veselo zhasla aj keď bol alternátor na stole položený. Hláška žiadna ani nič. Ale to je normálne aj u C3 atď.. Tam sa prvý ozve airbag a potom postupne vypadáva celé auto. Ale dobíjanie je tíško... Dúfam, že je tak riešené aj mazanie...


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator