Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Podvozek, kola, uložení / Vibrace auta při jízdě
|< < 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 21 > >|
19.07.2013 10:48 - Re: Vibrace auta při jízdě 2599941
Hellvena
Město: London, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
tak opet v servisu a nevedej co stim je tak budu muset az pojedu do CR na dovolenou tam jsou sikovnejsi kluci jeto na prd budu muset jet jen 90 km rekl jsem jim ze asi poloosy prej ne nic na aute nenasel tak mam asi halucinace

14.08.2013 12:32 - Re: Vibrace auta při jízdě 2608767
Redy
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Redy Zdravím všechny C5kaře,prosím vás všechny,kteří jste řešili,ale hlevně vyřešili problém s výraznými vibracemi předku,mám C5 break 2.0HDI 80kw,r.v.2003 a při rozjezdech,které se při zvednutí do 40km/h a vytočeném rejdu ještě více projevují a při jízdě mezi 90-130 se též rozechvěje a navíc kolem 1300-1500 ot. cítím nějaké rezonování od předku.Pro upřesnění chci dodat,že kola jsou vyvážené na 100%,vyměněny komplet silentbloky ramen+spodní čepy,vše ostatní bez vůle,takže po různých konzultacích s mechaniky jsme dospěli k názoru,že to bude asi nějaká vychozená poloosa,né li obě a že je to pravděpodobné,když se totiž zvedne předek tak že se poloosy více natáhnou a tím je vůle citelnější a že by bylo dobré začít levou.Četl jsem zde diskuzi o pomocném ložisku pravé poloosy,ale to mi nepřijde,že by mělo vliv na to,že zvednuté auto se rozechvěje mnohem více při rozjezdu.Jsem smířen,že zainvestuji do repasovaných poloos,ale nerad bych je viměnil zbytečně a proto vás prosím žádám o konkrétní dořešenou zkušenost či radu.Úvah jsem zde četl moře,ale postrádám konkrétní vyřešení.Předem díky,s pozdravem Redy.

14.08.2013 12:47 - Re: Vibrace auta při jízdě 2608768
Petr72
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 847

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Podle mě jsi si na otázku odpověděl sám . Poloosy jsou potvory, když za ně vezmeš rukou zdají se v pohodě.
Ale jen co je vyměníš vybrace zkončí. Možná bych nejdřív udělal tu horší stranu a pak by se vidělo.

14.08.2013 13:28 - Re: Vibrace auta při jízdě 2608782
TycoonX
Město: , Auto: Daihatsu Sirion 1.3 4x4Počet příspěvků: 155
99 Poslat soukromou zprávu
skusal si ine pneu? mozu byt vyvazene ale mozu mat defekt, popusteny kord..vtedy to hukoce a buchoce pri nizkych a vysokych rychlostiach, spravidla od 50-110 je klud

14.08.2013 14:26 - Re: Vibrace auta při jízdě 2608793
vasa
Město: Jablonec nad Nisou, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 78

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Sice se to netýká C5, ale řešil jsem podobné problémy na Felicii, hledalo se kdeco, čepy, vůle všude možně. Několikrát na různých místech převyvážení kol. Nakonec se vyměnila poloosa. Výsledek nula.
Řešení - špatná kola. Ne nevyvážená, prostě špatná. Stará nebo i nová pneu může být vadná, starý disk je nepatrně zvlněný, dostal někde ránu apod. Žádné vyvážení tohle nevyřeší.

Zkusil bych začít od kol - prohodit přední za zadní, zkusit zimní, nebo případně si podle možnosti někde půjčit bezvadná a uvidí se... Šance to je.

14.08.2013 16:20 - Re: Vibrace auta při jízdě 2608813
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17262

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
pise ze to robi pri rozbiehani
citujem: při rozjezdech,které se při zvednutí do 40km/h a vytočeném rejdu ještě více projevují

toto robia poloosy

14.08.2013 17:11 - Re: Vibrace auta při jízdě 2608823
Redy
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 2
99 Poslat soukromou zprávu
Děkuji vám všem za reakce na téma s vibrujícím předkem,pro doplnění chci uvést že kola jsou vyloučena,dělalo to na starých i na nových a stále se to zhoršuje,též vím něco o autech,ale jsou hold závady,které člověka sakramencky potrápí při diagnostikování problému.stále se přikláním k těm poloosám,jelikož jak si myslím já, tak silné vibrace se zvednutým předkem při rozjezdu s vytočeným rejdem nemohou jít od kol v téměř nulové rychlosti.Ještě jednou díky za vaše názory a jakmile vyměním poloosy repas z autokelly dám vědět výsledek.

04.09.2013 12:57 - Re: Vibrace auta při jízdě 2615285
JardaK
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj všem. Četl a hledal jsem pilně, ale řešení mého případu jsem tady nenalezl.

Poslední dobou mi auto značně vibrovalo při rozjezdu, což jsem připisoval horší spojce a setrvačníku. Zároveň kolem 2500 otáček se projevovaly zvláštní vibrace jakoby od podlahy (asi tak, jak to už bylo tady na fóru dostkrát popsáno), což jsem připisoval také loučícimu se setrvačníku. Ve chvíli, kdy spojkové ložisko dalo důrazně najevo, že už mi na to kašle, jsem nechal vyměnit spojku i setrvák (zn. LUK) a čekal, že bude vše vyřešeno. K mému překvapení auto stále (i když ASI o něco méně) vibruje při rozjezdu. Když je spojka v záběru a je méně, než řekněme 1500 otáček, prostě to vibruje jak při špatné spojce. Dám-li třeba 2000 otáček, je v podstatě klid. Vibrace pri jízdě kolem 2,5 tis. otáček jsou tam taky pořád. Ty jsou citelné od třetího stupně a na pětku jsou nejsilnější. To je už jak kdyby mě někdo kopal do zadku. Zajímavé je, že trochu méně otáček a je klid. Začně to na pětku kolem 110 Km/h, poleví někde kolem 140, ale zcela neustane téměř nikdy. Jedině až když rychlost klesne někam na stovku. Nicméně připomínám, že to nesouvisí ani tak s rychlostí, jako s otáčkama, i když na nižší stupně je to mnohem slabší. Projevy se nemění s bržděním, zatáčením atd. Při vyřazení se mi zdá, že je to o něco slabší, ale těžko soudit. Zlepší se to při plném plynu. Nejhorší je to při konstantní rychlosti 110. Další věc je, že se podobné vibrace s menší intenzitou projevují i při zrychlování. Čím méně plynu, tím víc vibrací.
Souhra těchto projevů mi nedává smysl. Něco sedí na podvozek, něco na motor, něco na silentbloky... Ledaže by snad bylo v háji všechno, ale to se mi fakt nezdá.
Silentbloky na motoru, ke kterým jsem se dostal, jsem kontroloval a vypadají úplně v pohodě. Silentbloky ramen atd. jsem taky kontroloval a tváří se taky v pohodě. Poloosy nevím, ty chci nechat zkontrolovat, ale nevím co mám po servisu chtít za kontrolu aby mi je zbytečně nevyměnili, nebo neřekli, že jsou OK když nebudou. Nicméně souhra těch projevů mi na poloosy moc nesedí. Nakonec, vyvážení kol a geometrie, to je taky překontrolováno. Házivost kotoučů zkontroluju, ale to se mi taky nezdá vzhledem k tomu, že brždění na tom projevu nic nemění.

Jsem celkem bezradný a nevím kam dál. Nejhorší je, že netuším komu v okolí Pardubic auto svěřit na pořádnou kontrolu, aby se na něj dalo spolehnout. Poraďte prosím.

04.09.2013 13:36 - Re: Vibrace auta při jízdě 2615297
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17262

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
aky je rozdiel 4ty prevodovy stupen a 110 a 5tka a 110 (resp. aj 3jka)

04.09.2013 17:20 - Re: Vibrace auta při jízdě 2615367
JardaK
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
Sedl jsem do auta, jezdil a zkoušel. Zjevně jsou to dva různé projevy.

Trojka a čtyřka kolem 110 taky chvěje, ale podstatně méně. Pětka a 110, tam to asi chytne nějakou rezonanci a vibruje to podstatně víc. Tzn. oproti původnímu předpokladu to souvisí s rychlostí a ne otáčkami.
To vibrování kolem 2,5 tis. otáček bude druhý projev - lechtání plynu a lehké přidání od 2000 ústí ve vibrace. Jelikož pětka kolem 110 vychází mezi 2 a 2,5 tis, tak se to evidentně znásobí a proto to na pětku vibruje o tolik víc.

04.09.2013 20:36 - Re: Vibrace auta při jízdě 2615394
Devilian
Město: Bratislava, Auto: Mazda 6 GJ 2.5iPočet příspěvků: 295
99 Poslat soukromou zprávu
Nemas upchaty EGR ventil=> ten je stale otvoreny a potom ti to pri 2500 otackach vibruje? Viem ze by to hodilo asi do nudzoveho rezimu, ale aj tak by som to presiel (najme ak si jazdil na spotrebu). Popripade mozno hadice. To dalsie vibrovanie ti neporadim, ale v podstate to moze byt cokolvek. Toto auto je take makke, ze ho moze rozvibrovat akakolvek nezvycajna vec.

04.09.2013 20:51 - Re: Vibrace auta při jízdě 2615395
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17262

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
tak by som to odhadoval na poloos
aby si zbytocne nekupoval, skus si pozicat od niekoho

04.09.2013 20:52 - Re: Vibrace auta při jízdě 2615396
.45acp
Město: Jablonec n. N., Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 554
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mě, když jsem si přivodil zakarbonování swirlu příliš "úspornou" jízdou, to taky divně vibrovalo při určitých otáčkách. Funguje ti swirl?

04.09.2013 20:52 - Re: Vibrace auta při jízdě 2615397
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
sázím na kotouče.... přesně ve 110ti (moje nejoblíbenější cestovní rychlost) vibrace.... ve 120-130 lehce zmizí, do 90ti neznatelné. Při brždění žádné výrazné kopání (při hodně prudkém brždění už znát bylo).
Pravý kotouč jako paragraf....

04.09.2013 21:17 - Re: Vibrace auta při jízdě 2615416
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Přesně tak. Všechna moje minulá auta měla jednou problémy s házivostí kotoučů a u všech do 90 klídek, 110 maximum a kolem 130 to zase částečně mizelo.
Někdy byl ten efekt vibrování trochu silnější a někdy slabší. To si já laicky vysvětluji tím, že když jsou načnuté oba kotouče na nápravě, tak se jízdou mění vzájemná poloha obou kol a někdy ty kiksy jsou v synchronizaci a někdy se vzájemně trochu eliminují.

04.09.2013 23:02 - Re: Vibrace auta při jízdě 2615460
Hellvena
Město: London, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 9
99 Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Přesně tak. Všechna moje minulá auta měla jednou problémy s házivostí kotoučů a u všech do 90 klídek, 110 maximum a kolem 130 to zase částečně mizelo.
Někdy byl ten efekt vibrování trochu silnější a někdy slabší. To si já laicky vysvětluji tím, že když jsou načnuté oba kotouče na nápravě, tak se jízdou mění vzájemná poloha obou kol a někdy ty kiksy jsou v synchronizaci a někdy se vzájemně trochu eliminují.

Tak presne to mam ty priznaky tak mam koupit nove kotouce

05.09.2013 06:31 - Re: Vibrace auta při jízdě 2615534
roman-jc
Město: Jičín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW)Počet příspěvků: 56
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
vážení, křivý kotouč vám nemůže dělat kmitání do volantu za jízdy,pouze při brždění,pokud někomu kmitá volant okolo 110km/h a při vyšší rychlosti kmitání zmizí,tak jsou špatně vyvážená př.kola, pokud se objeví kmitání při brždění tak jsou na 100 % křivé kotouče, poku je to tak jak JardaK popisuje,tak bych to viděl na pr.přední poloosu, měl jsem kdysi ten samý problém,skončilo to výměnou poloosy a byl klid, na kmitání tak jak popisuje nemají vlyv ani ramena,ani vyvážení kol, ani brzdové kotouče
zkus vyměnit poloosu a bude klib

05.09.2013 06:42 - Re: Vibrace auta při jízdě 2615535
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
No mně to opravdu jednou a zrovna u C5 dělaly zadní (!) kotouče. Ale byly dodrbané fest a k nim jeden brzdič, takže se periodicky drobně přibržďovaly.
Ale jinak souhlas s roman-jc. Pokud něco není na brzdách dodrbaného fest, tak samotné drobně házivé kotouče bez brždění nemohou způsobit citelné vibrace auta.

05.09.2013 11:12 - Re: Vibrace auta při jízdě 2615624
Darja
Město: Uhříněves, Auto: Ford FiestaPočet příspěvků: 3297

99 Poslat soukromou zprávu
roman-jc napsal(a):
vážení, křivý kotouč vám nemůže dělat kmitání do volantu za jízdy,pouze při brždění,pokud někomu kmitá volant okolo 110km/h a při vyšší rychlosti kmitání zmizí,tak jsou špatně vyvážená př.kola,


Kola vyvážená, 2x, potočena o 45° a vyvážena znova. Měřena házivost kotoučů a jeden byl křivý. Sakra, tak čím to je? Kola cajk, kotouč křivej a vibruje to.... Po výměně kotouče vibrace zmizely. Doprčic.. já mam divný auto...

05.09.2013 19:24 - Re: Vibrace auta při jízdě 2615806
JardaK
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 8
99 Poslat soukromou zprávu
Tak jsem dalším zkoušením zjistil, že při maximálním zrychlení auto stahuje doprava. To považuju za potvrzení podezření na pravou poloosu.
Jinak swirl funguje, EGR prověřím, ale nedávno jsem řešil oblíbený antipollution fail (prasklá hadička) a všechno jsem to prolézal a řekl bych, že fungoval dobře. Ty kotouče - no nevím, každopádně to za kontrolu stojí.
Začnu se zajímat o tu poloosu. Půjčit na vyzkoušení, to je dobrý nápad, ale to bohužel nebudu mít od koho. Koukal jsem, že se dá sehnat za nějakých cca 2800,- + stará.
Díky za rady.

|< < 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 21 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator