Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze / Jaké auto v budoucnu místo C5 ?
|< < 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 > >|
14.07.2015 08:05 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840651
Brzda
Město: 739 36 Kaňovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 152

99 Poslat soukromou zprávu
Na REÁLNÉ zkušenosti s provozem Tesly v našich podmínkách se můžete podívat tady: .link.

14.07.2015 08:09 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840652
Brzda
Město: 739 36 Kaňovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 152

99 Poslat soukromou zprávu
HELLMUT napsal(a):
Kamarád mi tvrdil že prý v USA místo dobíjení mění celé baterie,prý jsou pod prahem a za 10 minut hotovo .
Ale nevím ,je to mluvka...


Je to jeden z uvažovaných způsobů prodloužení dojezdu elektromobilů. Myslím, že to nějak řeší Chevrolet s jejich Voltem, ale zatím to je myslím jen projekt. Stejně tak se uvažuje o možnosti permanentního bezkontaktního nabíjení ze smyček ve vozovce (např. při stání na křižovatkách nebo v zácpách). Tohle už funguje u mobilů, u aut je to hudba budoucnosti, ale to bylo auto jako Tesla S před dvaceti lety taky.....

14.07.2015 09:00 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840672
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Brzda - dík za odkaz na ten článek. Pročetl jsem to celé a jasně pochopil, proč to zatím není k použití. Ta dovolená nebyla o poznávání a turistice, ale o shánění nabíjecích míst, vypjaté komunikaci v několika jazycích, hledání po internetu...
Protože člověk jede "na sichr", tak ho to nutí dobíjet raději dříve, takže ta poslední tabulka ukazuje že každých v průměru 200 km se nabíjelo. Že bych o dovolené musel 20x strávit asi hodinu nabíjením - to tedy nemusel - to je vlastně den dovolené v čudu.
Jistě by pomohla výrazně vyšší hustota nabíjecích stanic bez pracného hledání. Ale dovedete si to představit nasazené masově? Jak by taková stanice vypadala, když u jednoho stojanu by auto stálo hodinu a bylo těch elektroaut jako nyní ropáků? Ohromné kšefty by měly akorát restaurace, protože by člověk někde na poli musel strávit hodinu. Ale soustavným pobytem v občerstvení by poněkud padla finanční výhodnost tohoto pohonu

14.07.2015 09:45 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840683
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
No s těmi výměnami aku ??? no mají určitou životnost a nevím jak by se komu líbylo si nechat strčit aku v dorazu představa že dám za aku 200000,- a po 200Km si tam nechám strčit napůl KO ??? je to podobné s proti tomu téměř ,,bezcenými" aku co máte těď v autě - nevím jak by jste se tvářili kdybych vám třeba při poruše dobíjení a po výměně altíku prohandloval vᚠnovej aku za nějakou (jakoukoli) z nabíječky

14.07.2015 09:57 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840689
lexx
Město: BA, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi ExclusivePočet příspěvků: 32
99 Poslat soukromou zprávu
ja by som ešte rád skúsil benzínový 3.0 V6 v X7....viete do ktorého roku to tam dávali?....1.6 by som nechcel

14.07.2015 09:59 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840690
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
jruze - Zlatá slova. Taky mne to napadlo. Technicky bych si výměnu několik metráků těžkého boxu i dovedl představit. Ale ty baterky jsou podstatná složka ceny a zásadně podstatná složka pohonu auta. A nechat si tam dát něco anonymního... A tuším i dopady na záruku, totálně mizerné mohou i něco poškodit...

14.07.2015 10:00 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840692
Brzda
Město: 739 36 Kaňovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 152

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
No s těmi výměnami aku ??? no mají určitou životnost a nevím jak by se komu líbylo si nechat strčit aku v dorazu představa že dám za aku 200000,- a po 200Km si tam nechám strčit napůl KO ??? je to podobné s proti tomu téměř ,,bezcenými" aku co máte těď v autě - nevím jak by jste se tvářili kdybych vám třeba při poruše dobíjení a po výměně altíku prohandloval vᚠnovej aku za nějakou (jakoukoli) z nabíječky

U tohodle uvažovaného systému jde o to, že se vymění vybitý blok za nabitý stejně jako když natankuješ plnou nádrž. Blok se pak v klidu někde nabíjí, ale nutný čas pro stání elektromobilu se zkracuje jen na dobu výměny, která má být robotizovaná, v řádu několika desítek sekund. Jednotlivé bloky si obhospodařuje provozovatel - dbá na max nabití, kontroluje životnost atd.....

14.07.2015 10:04 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840694
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Ty aku samozřejmě nejsou tvoje a neplatíš je, nebo jen jednou, podobně jako když měníš bomby s plynem. A provozovatel ví, kolik se do které aku vešlo energie a podle toho bys platil při výměně. Starší aku by sloužily pro ty, co dnes jezdí natankovat na benzinku za 200...

14.07.2015 11:08 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840716
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Brzda napsal(a):
Na REÁLNÉ zkušenosti s provozem Tesly v našich podmínkách se můžete podívat tady: http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php#models5'>.link.

No, pokud je člověk zvyklý na běžný reálný dojezd 1200-1300 km a tankování 5-10 minut, tak by si na něco takového nezvykal lehce. Navíc v ČR je opravdu problémem infrastruktura - na sídlišti před panelákem ani na vyasfaltované parkovací ploše u práce jsem žádnou zásuvku nepotkal.

14.07.2015 13:37 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840781
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
Po pravdě, je to komedie. Ten člověk si musí ospravedlnit, jak výborný nákup udělal. Jak v zimě bez problémů, i když teda skoro bez topení a 100km/h ujel 350km, fakt výborný. Úplně stejně super recenze by se dala udělat na auto s klasickým spalovákem. Na nádrž dám 1000km, natankuju za 10minut, nemusím se strachovat, kde natankuju, jakou tam budou mít zásuvku, jestli nebudu "tankovat" 8 hodin, jako rezervu si můžu vzít kanystr, na který ujedu dalších 300km... Na ježdění kolem komína elektromobil budiž, dobít si přes noc doma a druhý den mít dojezd třeba jen 100km, do práce to stačí.

Jinak to nabíjení si nedovedu představit nejen z hlediska času, ale i výkonu, jestli má supercharger 120kw a má 8 míst, to jako je potřeba na jednu takovou stanici kapacita 1MW a je to schopné za hodinu nabít 8 aut na reálný dojezd 300km??? Klasická benzínka obslouží 5x tolik aut na 2x takový dojezd a v ČR jich máme 6600. To znamená, jen na dobíjení elektromobilů by bylo potřeba 66 000MW?

14.07.2015 13:48 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840784
krocan
Město: Fryčovice, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive BreakPočet příspěvků: 216
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ty MW jsi asi špatně zpočítal. Víš kolik by to bylo Temelínu? Jeden blok 1055MW x 2 bloky

14.07.2015 16:51 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840854
c5vyskov
Město: Vyškov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 612
99 Poslat soukromou zprávu
No vychází to právě brutálně.
Ještě jinak, kolik je v palivu energie:
.link.
Za rok se prodá v ČR 7 miliard litrů benzínu a nafty, tj. 19milionů litrů paliva za den, 800tisíc litrů za hodinu, 13300l za minutu, 221litrů za sekundu. V litru je zhruba 40000kJ energie, z toho na pohon jde 1/3, to je 13333kJ. Celkově pak 221x13333000=2 946 593 000W=asi 3000MW. Průměrný výkon dodávaný z benzínu a nafty.
Takový výkon by byl potřeba, kdyby všichni nabíjeli pomaličku během celého dne. Ale kdyby všechny napadlo dojet si nabít na Supercharger během jediné hodiny, tak by byl potřebný výkon 24x větší, asi 75000MW.

Nějak tak to bude, už těžko říct, jestli by stačilo 50000MW nebo 100000MW, ale řádově to tak je. Takže jestli má Temelín 2000MW, tak minimálně 25 Temelínů by bylo potřeba jen na tankování elektromobilů Nehledě na přenosovou sí...Tahle koncepce superchargerů je prostě mimo. To už spíš věřím té výměně baterek, ty můžou na "benzince" nabíjet pomaličku klidně během celých 24H a pak ti je během minuty v autě vymění.

Další věc je, že koncepce akumulátor+motor je stará snad 150 let. Dnes máme palivové články. Za pár let můžeme mít palivové články na benzín. Benzín přemění na elektřinu ne s 30%účinností jako spalovací motor, ale s 90%. Takže 3x "menší spotřeba" jen díky palivovému článku. Navíc prakticky žádné emise. A další level, kdyby nám ani ta třetinová spotřeba paliva nestačila, tak palivo půjde vyrábět synteticky. Temelín nám bude pomaličku vyrábět syntetický benzín (nebo nějakou jinou látku) a z té si pak v autě v palivovém článku vyrobíme zase elektřinu.

Ale nee, my prostě budeme prosazovat klasicky nabíjené elektromobily, i když víme, že ve větším měřítku tak provozovat nejdou. A za pár let může přijít jiná technologie, která nebude ani potřebovat dotace, a draze dotovaný systém nabíječek se bude moct vyhodit.

No a z toho plyne k tématu, Teslu nekupovat, nemá budoucnost

14.07.2015 18:33 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840916
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mne se zdá celá tahle diskuze řádně přitažená za vlasy, napíše se, že hydraulika končí a okamžitě se řeší, co koupit za auto místo C5, není na takové téma moc brzo? Copak se ty naše káry rozpadají před očima a jsou tak staré, že je nikdo neumí opravit a náhradní díly nejdou sehnat, maximálně na veteránské burze? Vždy tu máme prvotřídní mistry se servisy, umí sehnat levně nové díly, ví si se vším rady, mají bezkonkurenční ceny za opravy, makají i přes noc, máme tady šikovný klub, kde o rady není nouze, toho všeho se mám vzdát, když auto pořád slouží dobře a když se naskytnou nějaké potíže, vždy se tu někdo najde, kdo poradí a případně opraví. Není škoda auto, klub a bezvadný lidi hodit přes palubu? Ta budoucnost je tak daleko, že nemá cenu se tím zabývat už teď. Myslím, že své auto dojezdím, dokud ono, nebo já budu moct. Když to tady pročítám, prostě jsem se musel vyjádřit.

14.07.2015 18:58 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840935
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Přesně jak jsem psal já - auto, které si po současné C5 koupím, ještě nevyrobili - tak co si dělat starost

14.07.2015 20:30 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840973
HELLMUT
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1812

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Vždy je to krásný diskutování o ničem
Náhodou mě to baví číst, je to lepší než číst o problémech které naštěstí nemám :klimatizace nechladi, bezpečnostní pás, Sahara atd.
Tady je alespoň zábava

14.07.2015 21:10 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2840998
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
martinrx napsal(a):
Určitě levnější než Mercedes, BMW či Audi. myslím, že je to celkem srovnatelné s PSA a navíc má pokud vím taky velmi dobrou komunitu slušných lidí na foru.
A určitě se tolik nekrade jak Německá auta. Nevýhoda je, že nemá hydru a ojetiny jsou dost ojeté, jelikož Volva si většinou lidi, či firmy pořizují na ježdění....

S těma cenama je to takový ošemetný: C5 1,6THP , přídavné elektrické čerpadlo chlazení turbodmychadla, v Citroenu 4600(jestli si pamatuju dobře),u nás to samý čerpadlo něco kolem 2000(před slevou asi 2400)... A další věc je,že v Kelly je spousta věcí dražších(a o dost),než v originále. Např rozvody na motor N45(116i),koupím u nás o cca 1/3 levněji,než v Kelly,i když tam mám hodně slušný slevy... Takže asi tak s cenama dílů.

14.07.2015 22:11 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2841060
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Přesně tak, ceny dílů nejsou takový strašák, jak z něj lidi dělají a mají zažito ještě z totáče, kdy na Mercedes to byla raketa, když jsem před pěti vlastnil Ečkovou ojetinu, ulomil jsem plastový přívod na nádobce palivového filtru, v Ustí přímo v Mercedesu jsem kupoval novou za 2 tis., náhradní klíč 800 kč, je to moc?
Ty ceny jsou už úplně někde jinde, než byli za totáče, ovšem nedá se porovnávat když koupíš poslední model a kupuješ díly, ty ceny jsou také jinde, platí u všech značek aut.

15.07.2015 08:03 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2841114
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Když jsem tohle vlákno před pár dny založil, tak jsem netušil jak se to hezky rozjede a jsem rád za každý názor. Za posledních 8 roků jsem do mé C5 nastrkal 119 000Kč, je to komplet vše, tedy pneu, oleje, filtry, stěrače, STK + emise, žárovky, baterka, opravy, no prostě úplně vše - bez nafty. Průměrně necelých 15000kč ročně. Jestli je to hodně nebo málo si přeberte každý sám. Ale já to auto mám rád a na každou jízdu se fakt těším a užívám si jí. Navíc vy všichni tady, to jaká je tu parta lidí, která je ochotná kdykoliv pomoct, poradit, to vše pro mě dělá z C5 něco o co bych pokud to jen trochu půjde nechtěl přijít !

15.07.2015 16:01 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2841252
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Tak to mᚠteda nejvyšší čas shánět nějakou vyjímečně nejetou voňavou C5 II. Když se ti X7 nelíbí kvůli velikosti, tak ti nic jinýho nezbývá. Ještě pořád se dá natrefit na slušný kousky.

15.07.2015 16:23 - Re: Jaké auto v budoucnu místo C5 ? 2841254
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
To je sice pravda, ale také by mohl začít znovu kolotoč s výdaji a opravami, když do té C5 I Vašek nastrkal tolik peněz, dal auto do pořádku, tak ho prodat a vzít sice mladší ročník ale opět nové výdaje?
Jinak vlákno dobré, ale spíš pro ty, co už C5 nechtějí a šli by do něčeho jiného, pak to chápu a nemám to nikomu za zlé, je to každého věc, ale vzdávat to jenom kvůli ukončení hydrauliky hned, když to má kdo zpravit, dají se v pohodě sehnat veškeré díly, to se mne zdá moc předčasné.

|< < 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator