Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze / C3 peripetie
1 2 3 > >|
14.03.2014 13:39 - C3 peripetie 2676882
Dutch
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 480

99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj, prosím o vᚠnázor :

Před rokem jsem manželce vybral s místním mechanikem v jednom bazaru C3ku. Po příjezdu na bazar ji mechanik napíchnul na diagnostiku /nějakej univerzál/, chyby žádné - smazané. Testovací jízda byla O.K., auto jsme koupili. Po příjezdu domu jsme zjistili, že nefunguje sahara, ani když se zapne klima - mechanik tvrdil, že budou vypálený obvody na BSI - protože samotná sahara po napojení na baterku točí/. Auto jsem tedy zase odvezl do bazaru, kde mi ho po 2 dnech vrátili a sahara i klima fungovali dobře. Po asi 200ujetých km se ale objevila závada na katu /nízká účinnost katalizátoru/, to už se ale mechanik s jeho diag nedokázal na C3 napíchnout /musel jsem si koupit svojí čítačku ELM/. Chyba se po cca 150-300km po vymazání opakovala.

Pak následovala výměna katu a byl asi na 1500km klid. Jenže ouha, chyba se opět objevila a zase se to zkrátilo na 150-300km.

Minulý pátek jsem našel volej ve vodě, takže následovala výměna těsnění hlavy a zbroušení. Když to mechanik sundal, tak říkal, že je to docela dost zakarbonovaný a začal rozvíjet teorie :

TEORIE PRVNÍ : když opravovali tu nefunkční saharu, tak tam nahráli starou verzi programu /prý tam jde ze ZX/, kde nebylo řízení klimy a tak to obešli

TEORIE DRUHÁ : Když opravovali tu nefunkční saharu, tak vyměnili BSI za jinou - možná starší a blbě kompativilní.

- každopádně prý následkem jedné z teroií je to, že to blbě vyhodnocuje kat a blbě spaluje....

Dnes jsem volal tomu prodejci, kterej si to už moc nepamatoval, ale to že by nějak měnili nebo přehrávali BSI vylučoval, že tohle nedělaj - neznaj.

Já teď stojim před rozhodnutí co s tim....jestli má smysl shánět jinou BSI a nechávat ji spárovat s autem nebo závada všeho bude někde jinde.

Pokud vás cokoliv napadne, napište, prosím, budu rád.


Děkuji Dutch

14.03.2014 13:48 - Re: C3 peripetie 2676883
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Jistě se ozvou mnohem povolanější, ale zatím toto:
1. Míchání oleje s vodou nezapříčíní BSI ani kdyby tam byla z formule 1
2. Ihned napojit na NORMÁLNÍ diagnostiku, pomocí té jde i vynutit roztočení sahary a najde i mnoho dalších info

14.03.2014 14:07 - Re: C3 peripetie 2676889
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
zacni vymenou mechanika a at se na to podiva nekdo kdo tomu rozumi ... mechanikove teorie jsou scifi a evidentne nevi co je BSI co je ECU motora, jak se ridi sahara atd ...

Kontroloval nekdo svicky ? Vstrikovace ? Bordel v nadrzi ? Palivovy filtr ?

14.03.2014 14:22 - Re: C3 peripetie 2676893
Dutch
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 480

99 Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Jistě se ozvou mnohem povolanější, ale zatím toto:
1. Míchání oleje s vodou nezapříčíní BSI ani kdyby tam byla z formule 1
2. Ihned napojit na NORMÁLNÍ diagnostiku, pomocí té jde i vynutit roztočení sahary a najde i mnoho dalších info


Ty peripetie ohledně BSI spojoval s tím, že blbne ten kat a blbě to pálí

14.03.2014 14:24 - Re: C3 peripetie 2676894
Dutch
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 480

99 Poslat soukromou zprávu
tief napsal(a):
zacni vymenou mechanika a at se na to podiva nekdo kdo tomu rozumi ... mechanikove teorie jsou scifi a evidentne nevi co je BSI co je ECU motora, jak se ridi sahara atd ...

Kontroloval nekdo svicky ? Vstrikovace ? Bordel v nadrzi ? Palivovy filtr ?


Co jsem zjišoval, tak skutečně obvody na řízení sahary jsou na BSI. Není zde prý starý system čidla a relátka...

Svíčky kontroloval, filtr paliva novej.

14.03.2014 14:25 - Re: C3 peripetie 2676895
Dutch
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 480

99 Poslat soukromou zprávu
Každopádně o tom ještě hodim řeč s jedním známým z Citroenu, nechám ho a se na to mrkne, akorát je to s ním špatný na čas. Na mou C5 se dostane až po asi 2 měsících....

14.03.2014 14:35 - Re: C3 peripetie 2676897
sgt
Město: Skalité, Auto: Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINEPočet příspěvků: 718

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mám rovnaké auto+motor. Inak tú chybu KAT hádže aj mne, po výmaze to vydrží cca 100-200km. Na diag vyzerajú hodnoty z lambda sond celkom OK. Len po studenom naštartovaní trochu kolíšu otáčky, tak sa chystám vymeni sviečky a dúfam že vyriešim problém aj z KAT...

14.03.2014 16:01 - Re: C3 peripetie 2676905
Dutch
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 480

99 Poslat soukromou zprávu
Tak dej vědět jestli ty svíčky pomohly, díky

14.03.2014 16:14 - Re: C3 peripetie 2676906
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
Bsi ridi saharu ale ne motor, tzn to nema nic spolecne s katalyzatorem nebo zapalovanim. Svicky se nekontrolujou ale meni, specialne kdyz je taky problem. A jeste detaily ze kat neridi zapalovani a podobne ale to nejspis nema vyznam resit. Jineho mechanika, origo diagnostiku a poradne to zkontrolovat vsechno. Evidentne do toho sahalo 1000 expertu a pak to tak vypada ...

14.03.2014 19:18 - Re: C3 peripetie 2676988
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Pochybujem, že BSI riadi ventilátor na chladiči. Ten ventilátor riadi RJ motora. A ozaj to chce mechanika a normálnu diagnostiku. Katalyzátor pozrie diagnostikou tiež. C3 je jednoduché auto, ktoré vežmi nemá ako zaskoči mechanika pokiaž sa vyzná.

14.03.2014 19:29 - Re: C3 peripetie 2676992
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ako uz bolo povedane, vymen mechanika
sahara je myslim ovladana odporom a relatkom, a toto spusta mozno bsm (nakolko nemam udaje neviem pozret schemu), kazdopadne to ide na prikaz riadiacky motora

co sa tyka katalyzatora, rovnako to moze byt lamda / zle vyhodnotene diagnostikou, teda citackou kodov

15.03.2014 19:14 - Re: C3 peripetie 2677248
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2420

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Nepíše ten mechanik ve volnym čase sci-fi povídky ?
Každopádně pokud ti to vypisuje chybu katu,je někde průser ve spalování směsi-jak už ti víc lidí psalo:cvičky,injektory,palivová soustava,soustava sání vzduchu(vč vzduchového filtru!!),těsnost sání(např.hadice odvětrání klikové skříně) a výfuku,...
Pokud bude vše ok,tak diag a např tlak v sání?,teplota motoru-věrohodnost signálu?,"cestování" signálu(v diag jen napětí)na lambádách,samozřejmě na teplym motoru?,
Jinak větrák pro motor řídí motorovej SG,prostřednictvím BSI. Jinak řečeno motor si vymyslí,že chce větrat,řekne to BSI a ta udělá,co mu na očích uvidí-Motorovej SG myslí,BSI koná a kontroluje...

15.03.2014 19:44 - Re: C3 peripetie 2677249
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
PC motora sleduje teplotu. Ak je vysoká tak dá signál relátku aby zoplo vetrák na chladiči. Relátko je napájané z BSM. Keď sa chce klímova tak signál ide z panelu klímy do BSI, tá informuje PC motora a ten pustí (ak sú hodnoty ktoré meria PC motora ok) kompresor klímy a vetrák na chladiči. Rozvod elektriky zabezpečuje BSM.

16.03.2014 11:20 - Re: C3 peripetie 2677340
Dutch
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 480

99 Poslat soukromou zprávu
Díky všem, zkusím se domluvit s tím známým z Citroenu aby to prověřil...

23.03.2014 08:37 - Re: C3 peripetie 2679099
Dutch
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 480

99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj, ještě mám jeden dotaz - jak se řeší když šel olej do vody ? To se chladící okruh vyplachuje nějakým speciálním strojem od toho "mazlavýho sajrajtu" ?

23.03.2014 19:15 - Re: C3 peripetie 2679478
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Já to dělal na P206 výměnou vody s přídavkem tekutýho Somatu do myčky na nádobí. Měnil jsem tu vodu asi 5x s tím saponátem, vždycky jsem ji motorem přivedl k varu, aby se dostala všude, potom pokaždý vypustil, dal novou teplou se Somatem, znova uvařil ... Potom několikrát čistou teplou zase do uvaření. Expanzku jsem stejně musel vyndat a ten černej sajrajt rozpustit čističem na brzdy a důkladně propláchnout čistou vodou. Práce na několik hodin. Po týdnu to zase bylo dost černý, takže opět výměna. Ten humus vždycky vyplaval do expanzky a plaval na vrchu. Dobrý bylo, že jak se to začínalo vařit, tak to v expanzce stouplo a ten černej škraloup přetekl ven. Dělal jsem to pořád s otevřenou expanzkou. Pochybuju, že se dostalo úplně všechno ze všech záhybů, ale víc jsem nedokázal. Kdyby nebyl chladič z tak slabýho hliníku, asi by se dala použít i soda, nebo louh. Ale to jsem se bál. Po letním ježdění se mi už voda nešpinila a tak jsem dal nemrzku. Zatím dobrý - asi 2 roky.

23.03.2014 20:21 - Re: C3 peripetie 2679538
Dutch
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 480

99 Poslat soukromou zprávu
Díky za tip !!!!

23.03.2014 22:10 - Re: C3 peripetie 2679617
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
99 Poslat soukromou zprávu
nasa C3 1.4i ma okolo 113tkm a tiez odkedy ju mame tak ma expansku od nejakeho cierneho sajrajtu, oleja.
voda je ale cista, jazdime s tym bez problemov uz 20tisic. treba to riesit? mozno to bolo v minulosti opravovane a neni to poriadne vymyte?

25.04.2014 09:49 - Re: C3 peripetie 2690045
Dutch
Město: Plzeň, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 480

99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj, tak C3 byla u citroeňáka, říkal, že by to chtělo koupit starší origo kat a ten univerzál vyndat. Takže budu shánět. Nicméně po výměně svíček zatím cca 800km se kat neozval.

Včera mi ale žena říkala, že jela, najednou auto cuklo a na chvíli se rozsvítila kontrolka chyby motoru.
Večer jsem to načet a ejhle - nové chyby, které dosud nebyly.

Jedná se o :

P1631 - Theft Deterrent Start Enable Signal Not Correct / Main relay Malfunction (Power Hold)
P1152 - Lack of H02S21 Switch - Sensor Indicates Rich

To první bude nejspíš chyba imobilizeru, ale k jakému čidlu se vztahuje to druhé ?


Díky
Dutch

Přílohy:
C3 Err.jpg ( 148218b ) -

25.04.2014 10:34 - Re: C3 peripetie 2690062
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Nemám C3 a jen tak cvičně jsem si to vygooglil (pokud umíš english, můžeš zkusit taky). Je zajímavé, že Lack of H02S21 Switch popisují zejména majitelé Fordů. Jestli jsem to pochopil, tak senzory indikují přiliš bohatou směs. Čili je to něco kolem přípravy směsi - váha vzduchu, čidla teploty nasávaného vzduchu...

1 2 3 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator