Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / dojmy z STK
|< < 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 29 > >|
31.01.2013 19:12 - Re: dojmy z STK 2543477
andrejcikv
Město: Stoke-On-Trent, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDiPočet příspěvků: 48
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak stk a emisnu mam za sebou a az na zablokovany predny ostrekovac okna v pohode a bez problemov. Inac v UK je STK kazdy rok aj pre diesle, takze na rok zase pokoj.

01.02.2013 09:46 - Re: dojmy z STK 2543538
9000petr
Město: Lednické Rovne, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 78

99 Poslat soukromou zprávu
Tak akurát mám čerstvo po EK a STK lepšie povedané len po stk emisná len papierovo čo som čumel ale aj tak dobre ako jedovat zbytočne motor....

01.02.2013 10:50 - Re: dojmy z STK 2543550
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
No já na to mám jiný názor. Pro nezatížený motor několikavteřinové vytočení do omezovače nemůže představovat žádný mimořádný záhul. Vždy totéž se děje v provozu třeba při rychlém vjetí z vedlejší točíme na nižší rychlostní stupně motor k maximu, a to ten motor cloume celým autem, tedy dostává plnou porci nafty (což naprázdno v STK ani náhodou) a velmi rychle opakovaně mění otáčky a škube s ním necitlivé rychlé přeřazování. Myslím, že speciálně pro rozvody je nejhorší věc skoková změna otáček motoru, nikoli plynulé dosažení maxima navíc bez zátěže.
Takže pokud by motor neměl vydržet prosté klidné vytočení k maximu, tak je lepší, když to nevydrží v klidu na STK, než když to nevydrží za provozu nejlépe v nějaké krizové situaci.
Jezdil jsem s auty před érou řídících jednotek a i motory favoritu nebi žigula se vytáčely dost přes maximum (žigul šel i na 7000, max bylo 5600). Omezovače nám motory šetří a to hodně pod mez, co ten motor krátkodobě snese bez nějaké újmy.

01.02.2013 20:06 - Re: dojmy z STK 2543634
Alien
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 48
99 Poslat soukromou zprávu
Dobry vecer, no nechtel bych nejak do tematu vrtat, ale s predchozim prispevkem v zadnem pripade nelze souhlasit. Dotycny pan by si mel uvedomit, ze pokud auto je v pohybu a vytaci se, tak temer veskera energie motoru se prevadi do pohybu auta, kdezto pri stojicim voze a vytaceni motoru do extremnich otacek k nicemu podobnemu nedochazi a veskera enegie zustava "na motoru". Coz tedy neni uplne idealni.

01.02.2013 20:28 - Re: dojmy z STK 2543636
felix81
Město: Praha, Auto: C8 2.2 HDi 94kwPočet příspěvků: 292

99 Poslat soukromou zprávu
Přesně souhlasím s Alienem. PS: nejsi náhodou "Alien" z Xanita klubu s Xantií activa V6?????

01.02.2013 20:30 - Re: dojmy z STK 2543637
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Tak toto se mi podařilo nepochopit.
Když se motor točí na těch asi 5000 otáček na neutrál, tak řídící jednotka omezí překročení těchto otáček prostě regulací vstřiku nafty. Tudíž řídící jednotka dodá tolik nafty (čili energie), kolik je potřeba na chod samotného motoru = poměrně minimum.
Když motor točí 5000 otáček třeba trojku při předjíždění do kopce, tak tam řídící jednotka cpe veškerou možnou naftu, tudíž motor maká jako divý. Účinnost dieselového motoru je kolem 40%, takže 60% spálené teplené energie zůstává na motoru a odvádí se částečně sáláním, částečně výfukem a z větší části chladícím systémem.
Takže když motor spaluje méně nafty (na neutrál) logicky se méně hicuje, než když se tam spaluje maximúm nafty při zátěži.

Ale hlavně je výše uvedený příspěvek mimo téma. Obava majitelů z vytáčení motoru na STK nemá nic společného s nějakou energií, za těch třikrát několik sekund se motor nenahicuje- obavy jsou z poruchy rozvodů - tedy přeskočení nebo prasknutí rozvodového řemene a tedy fatální poruchy motoru. No a ve svém původním článku píšu, že pro řemen jsou i horší věci než běžet pár sekund na maximum na neutrál.

01.02.2013 20:46 - Re: dojmy z STK 2543640
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
vilous napsal(a):
Tak toto se mi podařilo nepochopit.
Když se motor točí na těch asi 5000 otáček na neutrál, tak řídící jednotka omezí překročení těchto otáček prostě regulací vstřiku nafty. Tudíš řídící jednotka dodá tolik nafty (čili energie), kolik je potřeba na chod samotného motoru = poměrně minimum.
Když motor točí 5000 otáček třeba trojku při předjíždění do kopce, tak tam řídící jednotka cpe veškerou možnou naftu, tudíž motor maká jako divý. Účinnost dieselového motoru je kolem 40%, takže 60% spálené teplené energie zůstává na motoru a odvádí se částečně sáláním a z větší části chladícím systémem.
Takže když motor spaluje méně nafty (na neutrál) logicky se méně hicuje, než když se tam spaluje maximúm nafty při zátěži.

Ale hlavně je výše uvedený příspěvek mimo téma. Obava majitelů z vytáčení motoru na STK nemá nic společného s nějakou energií, za těch třikrát několik sekund se motor nenahicuje- obavy jsou z poruchy rozvodů - tedy přeskočení nebo prasknutí rozvodového řemene a tedy fatální poruchy motoru. No a ve svém původním článku píšu, že pro řemen jsou i horší věci než běžet pár sekund na maximum na neutrál.


No pokud je motor v dobré kondici nic mu nehrozí(na to je stavěnej),ale pokud je už vyběhanej,nebo rozvody v dorazu,nebo z nějakého důvodu nezareaguje omezovač (protože oni to netočí jen na 5000ot , ale dají plnej a ono by se to nemělo dostat na víc než tyto otáčky) při vyšších otáčkách už nemusí stíhat pružiny na ventilech včas zavřít ventil a můžou klepnout do pístu(nebo spíš píst do nich) a tím může dojít k poškození.Nehledě na to že ten motor při prudkém zvýšení otáček má určitý přeběh max. otáček(setrvačností)

01.02.2013 20:47 - Re: dojmy z STK 2543641
Alien
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 48
99 Poslat soukromou zprávu
Jezis marja tady nejde o energii tepelnou, ale kinetickou, nejde o zahrati motoru, ale o jeho praci, potazmo vykon a jeho prevod a vstrebavani do pohybu. To vite, mimo misu, tak to muzeme uzavrit.

08.02.2013 12:13 - Re: dojmy z STK 2545379
Toky
Město: Košice, Auto: Xsara Picasso 1,6HDi 66kWPočet příspěvků: 7
99 Poslat soukromou zprávu
Skús si ešte raz prečíta môj príspevok, čo sa stalo s mojim autom na obmedzovači na STK. S rozvodmi to nemá nič spoločné. Prúd vzduchu strhol so sebou krustu sadzí zo sania (dôsledok častých krátkych jázd na studený motor po meste, EGR ventil primiešava spaliny na druhé prehorenie - čiže do sania) a ventily to svinstvo zaklepali do sediel, netesnili, strata tlaku vo valcoch. Môže sa to kžudne sta komukožvek pokiaž sa to bude vytáča na obmedzovač. Pokiaž si aspoň raz za čas nevyčistí komplet sanie, parohy atď. To svinstvo tam má každý, a nevrav že nie, teda pokiaž to ako vravím sem-tam nečistí - už budem aj ja.
Každopádne som rád, že sa mi to nestalo na polceste na letnú dovolenku do Talianska auto naložené domrte a komplet rodina.

08.02.2013 17:20 - Re: dojmy z STK 2545470
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Toky napsal(a):
Skús si ešte raz prečíta môj príspevok, čo sa stalo s mojim autom na obmedzovači na STK. S rozvodmi to nemá nič spoločné. Prúd vzduchu strhol so sebou krustu sadzí zo sania (dôsledok častých krátkych jázd na studený motor po meste, EGR ventil primiešava spaliny na druhé prehorenie - čiže do sania) a ventily to svinstvo zaklepali do sediel, netesnili, strata tlaku vo valcoch. Môže sa to kžudne sta komukožvek pokiaž sa to bude vytáča na obmedzovač. Pokiaž si aspoň raz za čas nevyčistí komplet sanie, parohy atď. To svinstvo tam má každý, a nevrav že nie, teda pokiaž to ako vravím sem-tam nečistí - už budem aj ja.
Každopádne som rád, že sa mi to nestalo na polceste na letnú dovolenku do Talianska auto naložené domrte a komplet rodina.


No a je to zase o stavu motoru-to by jsi nesměl za provozu nikdy přidat plyn (třeba při předjíždění) né že by to někdo z nás točil do stropu,ale když tě situace přinutí z nějakého důvodu? - tak udělᚠmotor?

08.02.2013 17:52 - Re: dojmy z STK 2545492
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
No a je to zase o stavu motoru-to by jsi nesměl za provozu nikdy přidat plyn (třeba při předjíždění) né že by to někdo z nás točil do stropu,ale když tě situace přinutí z nějakého důvodu? - tak udělᚠmotor?

Nevím jak teď, ale za minulého režimu jsme ve VUMV pči testu naft. motorů směli točit plné obrátky pouze při zatížení, jinak max. 85%.

08.02.2013 18:03 - Re: dojmy z STK 2545558
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ono elektronika si pocita aky prevodovy stupen tam je zaradeny (rychlost / otacky) a zrejme aj pri tom ma nejake upravy mapy (ako pri stupeni na spojku a brzdu)

vytacanie dnesnych motorov po obmedzovac si myslim ze nemoze byt problem, pretoze elektronika nepusti viac nafty, narozdiel od mechanickeho cerpadla ...

a stale plati, lepsie ked sa rozleti motor na stk ako niekde na ceste

08.02.2013 23:33 - Re: dojmy z STK 2545991
vseved
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 636

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Pokud mᚠna mysli budovy, tak ne, ale dělaly se testy pod hlavičkou VUMV v Liberci, v Praze, vstřikovače a čerpadla v ČB. Ale správný název: Ústav pro výzkum motorových vozidel.
viz: .link.

19.03.2013 21:26 - Re: dojmy z STK 2559184
Jano
Město: Vychodna, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 117
99 Poslat soukromou zprávu
Tak dnes som absolvoval STK a EK. Musim povedat ze uplne bez problemov len technika udivilo ze mam automaticke zapnutie svetiel.....

20.03.2013 22:33 - Re: dojmy z STK 2559408
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já byl v pondělí s mou čtyřbarevkou (na jiné než jezdím normálně) a vše OK včetně emisí - jen musel na válcích couvat kvůli ručce (popravdě jsem si nebyl jistý se souběhem - dělal jsem ho doma od oka (byl přesně) a nastavení světel - také jen doma a byly o něco níž tak doseřízeno na STK)

21.03.2013 02:39 - Re: dojmy z STK 2559478
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Můj kolega z kanclu má KIA Ceed a pořád peskoval, že nesnáší xenony, protože ho oslňují. Auto koupil z druhé ruky a nedávno byl na STK a zjistil, že má xenony amatérsky dobastlené a tedy bez naklápění . Jen mu to šroubovákem doštolovali na správný sklon nezatíženého auta a ani ho neseřvali - takový je stav nynějších STK.

29.03.2013 08:50 - Re: dojmy z STK 2560990
artsvec
Město: Sušice, Auto: Opel Insignia Country Tourer 1.6 16V - 200 koníPočet příspěvků: 650

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak naše 12ti-letá C5 zcela bez přípravy prošla bez problémů jak STK, tak i EMISE. Přikládám měření z emisí, na tak staré auto dobré, co myslíte ?

Přílohy:
protokol mereni EMISE.jpg ( 178303b ) -

01.04.2013 18:24 - Re: dojmy z STK 2562361
karneval
Město: Bratislava/Bardejov, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V ExclusivePočet příspěvků: 224

99 Poslat soukromou zprávu
Tak pred pár dňami STK. Stav 240 000 km, v kolónke žahké závady vypísali:

214 - prevod parkovacej brzdy
215 - brzdové hadice a potrubie
502 - rám (nosná konštrukcia) spojenie častí
707 - motor a prevodovka - tesnos
805 - výfukové potrubie - stav

O ručnej viem, trochu prituháva, celkovo predné brzdy sa budú robi niekedy teraz v jari, tie ostatné chyby sú asi kozmetické, nejaký ten priesak, hrdza a pod., ale spojenie častí rámu je neviem čo... sa v rýchlosti nad 90 rozpadne auto, či? Inak emisná tiež v poriadku a auto spôsobilé na premávku po pozemných komunikáciách

02.04.2013 12:18 - Re: dojmy z STK 2562724
quattrop
Město: Česká Bělá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 111
99 Poslat soukromou zprávu
Tak dneska splněno v Dekře v Brně v centru. Trošku nemile mě překvapily emise, max. kouřivost ještě v pohodě, ale to rozpětí kouřivosti bylo poměrně těsný (0,22 z max 0,25).
Na Stk jinak týpek příjemnej, zjistil, že nesvítí jedna zadní mlhovka, tak jen nadhodil a si pak někdy vyměním žárovku. A závada v protokolu nakonec jen jedna lehká - nelze otevřít otevíratelné okénko
Což není přesný, zlobí panel u řidiče a jedno zadní okénko jde z něj jenom stáhnout, nahoru už jde jen ovladačem v těch dveřích, otevírat jdou všechna Pak mě ještě upozornil, že už je lehce načatej levej spodní čep, ale že to nespěchá a do závad to nakonec ani nenapsal.
Povinnou výbavu letos ani nekontroloval, jen se zeptal, jestli mám reflexní vestu, to vše.

Ve výsledku spokojenost s přístupem i výsledkem (krom těch emisí).

03.04.2013 10:10 - Re: dojmy z STK 2563030
Poffa
Město: Spišská Belá, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 282
99 Poslat soukromou zprávu
Skontrolujte si STK .link.

|< < 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 29 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator