Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Ostatní technická diskuze / Vysoká spotřeba po výměně turba, rozvodů...
15.06.2018 12:38 - Vysoká spotřeba po výměně turba, rozvodů... 3164668
otula
Město: Adamov, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive BreakPočet příspěvků: 14
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím, chtěl bych se zeptat zkušenějších na názor, jak velkého blbce se ze mne snaží udělat můj servisák. Na mé C5 Break z roku 2005 mi nedávno měnil spojku, setrvačník, turbo, startér, rozvody a nějaké drobnosti (hadičky, trubičky...)
Před opravou mi z auta kapala troška motorového oleje, dálniční spotřebu jsem měl kolem 6 litrů, v našich kopcích s hromadou zatáček jsem při živé jízdě měl dlouhodobě spotřebu 7,2 litru. Do prudšího kopce, když jsem na to pořádně šlápnul, mi okamžitá spotřeba nabíhala kolem 15 litrů.
Po zmiňované opravě se dálniční spotřeba zvedla na 7 litrů, v našich kopcích, a to když se snažím jezdit s lehkou nohou, mám spotřebu k 8 litrům, okamžitá spotřeba do kopce jde přes 20 litrů a auto hůř táhne, dokonce jsem 2x málem skončil po rozjezdu uprostřed křižovatky v cestě jinému autu, když jsem chtěl rychle projet a neměl jsem přednost, protože když jsem povolil spojku, tak auto najednou ztratilo výkon a přestalo táhnout...

A mimochodem mi pár dní po opravě začal šíleně téct odněkud motorový olej (který už neměl po výměně turba téct vůbec).

Když jsem to volal mému servisákovi, tak mi oznámil, že za spotřebu může FAP filtr, že už ho mám za..aný, a za olej může nekvalitní materiál, že ty dnešní hadičky a trubičky jsou strašné šmejdy, že klidně po týdnu odejdou...

Věřím tomu, že FAP filtr už je po letech ve špatné kondici a že jsem kvůli tomu neměl spotřebu pod 6 litrů, ale nevěřím tomu, že se kvůli němu zvedla spotřeba ze dne na den o litr, čirou náhodou zrovna v době, kdy mi na autě dělal opravu. A také nevím, co si mám myslet o tom, že dnes odcházejí hadičky po týdnu - to by musely automobilky zkrachovat, protože by nedělaly nic jiného než jednu opravu za druhou...

Je reálné, co mi můj servisák říkal?

15.06.2018 16:41 - Re: Vysoká spotřeba po výměně turba, rozvodů... 3164701
Aresmlok
Město: Doudleby nad Orlicí, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 18

99 Poslat soukromou zprávu
Trubičky by mu věřit šly, ale určo existují fungující. Moje osobní zkušenost s FAP filtrem je, že i z 83% zanešený filtr spotřebu o 1 litr nezvedne, těžká noha ano. Těžkou nohou myslím 50 km/hod na čtyřku po rovině oproti tempomatu na shodném úseku. Já dneska volal svému dvornímu servisákovi co mi to jako udělal s autem (měnil rozvody, trubky a lanka ručky, který jsem měl zaseklý a vyháklý), protože mi Lemonek do stejnýho kopce nyní po servise jede o 20 km/hod rychleji. Kroutil nad tím hlavou, tvrdil mi že s motorem nic nedělal a z vejfuku prý žádnou zabydlenou myš taky nevyklepal. Při předání auta mi naopak říkal, že má pocit, jakoby to jelo na 3,5 válce. Dneska jsem mu řekl, že se tedy těším, až to pojede na celý 4 válce...
Spotřeba šla dokonce mírně dolů. Mám však najeto na nějaký smysluplnější závěr, co se spotřeby týče, příliš málo.

15.06.2018 18:03 - Re: Vysoká spotřeba po výměně turba, rozvodů... 3164717
otula
Město: Adamov, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive BreakPočet příspěvků: 14
99 Poslat soukromou zprávu
Díky za názor!

15.06.2018 23:33 - Re: Vysoká spotřeba po výměně turba, rozvodů... 3164784
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
otula napsal(a):
Díky za názor!


Olej ? kde to teče ? a spotřeba ? řekl bych že se asi netrefi s rozvodama ( od PC to nejde )

16.06.2018 11:38 - Re: Vysoká spotřeba po výměně turba, rozvodů... 3164893
otula
Město: Adamov, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi Exlusive BreakPočet příspěvků: 14
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Olej ? kde to teče ? a spotřeba ? řekl bych že se asi netrefi s rozvodama ( od PC to nejde )

Děkuji. Je to motorový olej, za 14 dní mi vytekl celý litr, ale nepoznám, odkud to přesně teče. Nejvíc to valí kousek za přední nápravou, ale kapat to na ty plastové dekly může odkudkoliv...

21.06.2018 22:50 - Re: Vysoká spotřeba po výměně turba, rozvodů... 3166179
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Co se týká oleje, může to být simering pod setrvákem. S opravou to sice úplně nesouvisí, respektive když dělal spojku je jednou z možností že tekl ale málo a neudělal ho, druhá možnost je, že ho udělal a moc se mu to nepovedlo. Pak je tam možnost, že teče vysokotlaká trubka mazání turba.

No a spotřeba? faktorů je tam povíc, výměna turba může mít vliv, ale pokud to ted nejede a ze dne na den tak se asi přikláním k názoru otce na špatně nastavené rozvody.

Nicméně dělat z nekoho troubu a radit tady od stolu...to můžu udělat troubu i ze sebe...v každém případě je to potřeba vidět, pořádně projít a potom dělat nějaké závěry, ono taky informace ,,za 14 dní mi vytekl celý litr,, mi vypoví jen o tom, že jsi to po 14 dnech kontroloval. Vypovídající informace by byla teče to i když auto stojí nebo že to teče jen za jízdy, vytekl jeden litr za 2000km nebo za 100km. Klidně to může být pitomost, jen špatně utažený vypouštěcí šroub. Horší je ta spotřeba a špatný výkon, to bych řešil na prvním místě. Zkontroluj si zátku aby nevytekl všechen olej - netěsnost opravíš, olej doleješ a motor umeješ, ale ten výkon - pokud je to na rozvodech můžeš zničit motor, třeba vyrobily vadný kus šponováku a volný řemen může klidně skočit a způsobit fatální destrukci.

PS: synátor


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator