Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW
1 2 > >|
06.06.2019 09:45 - Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3225054
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 100
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím, toto téma jsem tu nikde nenašel, tak pokud jsem přehlédl, prosím o přesunutí...

Konečně jsem rozchodil podvozek a byl jsem se poprvé projet.. Po kilometru, kdy se asi zahřál výfuk se z auta stala dýmovnice a trvalo to tak minutu, než dým zmizel.. Barva namodralá a odér oleje.. Zjistil jsem, že auto kouří i potom, ale podstatně méně... I vzhledem k pískání turba si nedokážu představit kudy by se do výfuku dostávalo tolik oleje.. Kdyby to byla gufera na ventilech, tak by ho to spalovalo průběžně, tady se do zahřátí výfuku nic neděje.. auto nekouří..

Ale otázka zní jak je to s repasem.. Když jsem měnil turbo na C8 2.2HDI, tak jsem koupil střed turba za cca 2000 v číně, nechal namontovat a auto už má od té doby nalítáno před 50.000km bez problému.. Pokud googluju správně, tak střed turba mají všechny 100kW a snad i 103kW motory stejný.. Takže třeba tenhle by všel na 2500,- i s dopravou:

.link.

Jenže budu čekat měsíc.. Jsou firmy, co nabízejí repasy výměnou, kdybych věděl, že to bude kvalitní repas originálními díly, ale kdo mi zaručí že tam nefrknou stejný čínský střed, jako já objednám na ebay...

Nebo koupit použité... Co by jste mi doporučili?? Neválí se někomu doma turbo??

06.06.2019 11:21 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3225064
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1067

U??vate? Poslat soukromou zprávu
olej to žere proto že sou opotřebovaný kluzný ložiska, pokud tomu z číny věříš, tak si to kup. dej pak recenzi .... jdou koupit i samotný nový ložiska, střed zustane tvůj ...

06.06.2019 11:29 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3225066
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 100
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Jedno jsem už koupil, namontoval manželce do C8 2.2HDI 94kW.. Dokonce jsme turbo nevyndali, pouze jsme ho na autě rozpůlili a vyměnili střed (kdo někdy dělal C8 asi ví, že tak debilní přístup na jiným autě není).. Nalítáno 50.000 a nikde žádný problém.. Nicméně nevím jestli jsem měl kliku, nebo ty díly jsou fakt použitelný..

Jinak dneska se zadýmování nekonalo.. Ten včerejšek byl asi tím, že jsem tady blbnul s podvozkem a auto jsem mnohokrát nechal startovat a vždy jen chvilku nechal běžet... Nicméně stejně to kouří.. Jen je za mnou vidět..

06.06.2019 19:39 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3225154
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11195

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Asi se musím stále učit a zdokonalovat - sem si doteď myslel že se musí turbo nastavit na stolici. Turbo bych tu měl mít.

07.06.2019 14:28 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3225270
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 100
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Napsal jsem ti SZ.. Vím jak to myslíš.. Ten samotný střed mi přišel s papírem o vyvážení.. Takže střed je vyvážený.. Samozřejmě je potřeba nakalibrovat jak wastegate, tak VGT.. Ale když na motoru mám vše zkalibrovaný a dám nový střed. Při tom samozřejmě s nastavením nehnu.. Ovlivní nový střed vlastnosti turba??

07.06.2019 16:10 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3225279
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11195

U??vate? Poslat soukromou zprávu
macman napsal(a):
Napsal jsem ti SZ.. Vím jak to myslíš.. Ten samotný střed mi přišel s papírem o vyvážení.. Takže střed je vyvážený.. Samozřejmě je potřeba nakalibrovat jak wastegate, tak VGT.. Ale když na motoru mám vše zkalibrovaný a dám nový střed. Při tom samozřejmě s nastavením nehnu.. Ovlivní nový střed vlastnosti turba??


Ty jsi přesvědčenej že jsou díly,lopatky atd.. obsolutně stejné ? - to by asi nemuseli dělat štelování = tam hraje roli setina mm a při těch točkách ??

07.06.2019 16:18 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3225280
eisy811
Město: , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 738
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Starsia 2.2HDi, tam asi RJ znesie vacsie tolerancie plniaceho tlako oproti pozadovanemu, navyse, 2.2 tam je nizsi plniaci tlak.
V C5 X7 je to EURO 5, u spominanej 2.2 je to EURO 3.
Ale skudit kupit ten stred, nahodit ho tam mozes, preco nie. Sam musis vediet do akeho stavu chces dat to auto.

05.07.2019 16:33 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3228907
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 100
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Takže nové turbo dorazilo... Kudy měníte turbo na X7 2.0HDI??? zezhora by se musel motor dost naklonit dopředu, jinak se tam nedá dostat... Jedině zezdola a sundat nápravnici...

05.07.2019 18:01 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3228910
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 16885

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
napravnica sa tam sundava kvoli vela veciam a nie je to taky problem a potom sa tam da aj tancovat

05.07.2019 23:04 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3228947
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 100
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak nápravnice dole a zítra ráno rovnou jedu pro tyčky stabilizátoru, silentbloky stabilizátoru a oba silentbloky spodního ramene... Takže k něčemu sundání nápravnice bylo... Ale ke šroubům od turba se musí zezhora.. Takže zítra půjde dolů EGR a snad se k tomu šroubu co jde skrz svody dostanu..

06.07.2019 07:11 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3228967
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD ,Fiat 500e , Škoda Citigo-iVPočet příspěvků: 6194

U??vate? Poslat soukromou zprávu
k turbu u RHR bych napsal asi to ze je velmi mala pravdepodobnost jeho poruchy,moc neodchazi ,resp skoro vubec
nicmene je docela problem koupit takove aby fungovalo jak ma
dokazu si predstavit jak si to sam doma na kolene rozeberes a slozis,ale moc si nedokazu predstavit jak potom nasledne sladis regulaci aby chodila jak ma a k tomu nastavis i snimani polohy..

06.07.2019 20:07 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3229020
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 100
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nakonec jsem koupil repasované turbo, takže s nastavením bych mít problém neměl... Jinak to staré turbo nemá nijak extra vůli, nemá ani špatný zvuk.. Dokonce i výkon byl OK, ale tekl z něj olej jak do výfuku, tak i do sání.. Mazání bylo dost zarostlý.. Mechanik už vznesl podezření, jestli nemůže být třeba ucpaný FAP, že by spaliny šly přes ložisko turba... Zítra by mělo být nové turbo namontované, tak uvidíme..

Přílohy:
P_20190706_110451_vHDR_On.jpg ( 294200b ) -
P_20190706_194746_vHDR_On.jpg ( 262857b ) -
P_20190706_194753_vHDR_On.jpg ( 101044b ) -

07.07.2019 18:44 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3229101
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 100
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak nové turbo namontované a něco je zle... Chtěl jsem mít jistotu, že bude vše OK, takže turbo repasované a výměnu dělal servis...

Při klidné jízdě je vše OK, turbo lehce sviští podle plynu.. Proti původnímu turbu je mnohem tišší.. Pokud přidám razantněji plyn, začne turbo jakoby skřípat... není to pištění, nebo houkání, jeto jako by se něco dřelo...

Podle toho od koho mám turbo by mohl být ucpaný kat a zvuky by mohly dělat plyny jdoucí přes ložisko, nebo nedostatečné mazání turba...

jak je to u RHR s mazáním??? Sítko na turbo to myslím nemá a sací koš se u tohoto motoru taky nezanáší, ne??

03.08.2019 22:04 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3232655
macman
Město: Kochánky, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 138k (100kW) TourerPočet příspěvků: 100
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Takže již vyřešeno.. Mechanikovi se při montáží vzpříčilo to plechové těsnění na výstupu stlačeného vzduchu z turba a ono to tudy foukalo.. A ten plíšek rezonoval, že to dělalo kravál jak frkačka od komediantů..

21.02.2020 20:57 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3260366
Klusee
Město: Brno, Auto: Citroën XM 2,1 Turbo D (80 kW)Počet příspěvků: 35
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ahojte, vi nekdo, jestli turbo na 100kw RHR "tlaci" i na volnobeh? Pokud ano, kolik by mela byt hodnota na MAP senzoru? Podstata me otazky spociva v tom, ze pri prohlidce mi pan Bartak v Lipniku rikal, ze podle jeho nazoru by melo turbo foukat i pri volnobeznych otazkach, ale u meho motoru je sani prakticky bez tlaku na volnobeh. Jake jsou zkusenosti a informace dalsich uzivatelu nebo servisaku tady na foru? Diky

21.02.2020 22:16 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3260393
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11195

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Klusee napsal(a):
Ahojte, vi nekdo, jestli turbo na 100kw RHR "tlaci" i na volnobeh? Pokud ano, kolik by mela byt hodnota na MAP senzoru? Podstata me otazky spociva v tom, ze pri prohlidce mi pan Bartak v Lipniku rikal, ze podle jeho nazoru by melo turbo foukat i pri volnobeznych otazkach, ale u meho motoru je sani prakticky bez tlaku na volnobeh. Jake jsou zkusenosti a informace dalsich uzivatelu nebo servisaku tady na foru? Diky


Na to odpovím otázkou : co roztáčí turbo ? proudí přez lopatky výfukové plyny i na volnoběh nebo až při otáčkách ?

21.02.2020 22:16 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3260394
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 2032

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tlak v sání na volnoběh u RHR je v podstatě stejný (plus mínus) , jako je atmosférický, tzn. že turbo netlačí...

21.02.2020 23:18 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3260402
Klusee
Město: Brno, Auto: Citroën XM 2,1 Turbo D (80 kW)Počet příspěvků: 35
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Na to odpovím otázkou : co roztáčí turbo ? proudí přez lopatky výfukové plyny i na volnoběh nebo až při otáčkách ?

To prave nevim, nemam prehled, jak se na tomto turbu nastavuji lopatky ani nakolik ho roztoci vyfukove plyny na volnobeh, proto ten dotaz.

21.02.2020 23:18 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3260404
Klusee
Město: Brno, Auto: Citroën XM 2,1 Turbo D (80 kW)Počet příspěvků: 35
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
Tlak v sání na volnoběh u RHR je v podstatě stejný (plus mínus) , jako je atmosférický, tzn. že turbo netlačí...

Diky!

22.02.2020 06:15 - Re: Turbo / C5 III 2.0 HDi 100kW 3260419
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11195

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Klusee napsal(a):
Diky!


Samozřejmě že tam není nějak velký tlak ale když tu sací hadici odpojíš tak je znát že to z ní fouká - pokud by turbo bylo rozpadlé,zaseklé tak z hadice nic foukat nebude.(je otázkou čemu se říká ,,tlačí" )

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator