Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / P0299, Biturbo
1 2 > >|
26.08.2016 13:26 - P0299, Biturbo 2987648
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
Zdravím.

Mám problém s mojou C5 II Biturbo 125kW.
Začalo sa to prejavova vypadávaním tempomatu na dialnici pri strmších stúpaniach. Auto potom čiastočne stratilo ah v určitých otáčkach, povedzme do 3000 sa mu nechce.

Po vypnutí, zapnutí kžúča je zase neakých par desiatok km pokoj a c5 funguje ako nová.

Lexia vyhodila P0299 tlak turba nižší než požadovaný
- Prešiel som podtlaky od turba až po pumpu ..všetko ok a priechodné, bez únikov
- Elmag ventil podtlaku vymenený.. žiadna zmena, pôvodný elmag ventil vyčistený a vrátený
- Snímače tlaku skúšobne vymenené..bez zmeny

Čo mi prišlo podozrivé, tak pri chybe bol uvedený nesprávny údaj o otáčkach motora, 16 alebo 17ot./min.

Neviem teraz či demontova turbo a skontrolova ho/vymeni (mám skladom staršie ale funkčné) alebo hžada príčinu signalizácie nezmyselnych otáčok motora. Ak sa s tým niekto stretol budem rád za neakú radu.

26.08.2016 13:44 - Re: P0299, Biturbo 2987650
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Delict napsal(a):
Zdravím.

Mám problém s mojou C5 II Biturbo 125kW.
Začalo sa to prejavova vypadávaním tempomatu na dialnici pri strmších stúpaniach. Auto potom čiastočne stratilo ah v určitých otáčkach, povedzme do 3000 sa mu nechce.

Po vypnutí, zapnutí kžúča je zase neakých par desiatok km pokoj a c5 funguje ako nová.

Lexia vyhodila P0299 tlak turba nižší než požadovaný
- Prešiel som podtlaky od turba až po pumpu ..všetko ok a priechodné, bez únikov
- Elmag ventil podtlaku vymenený.. žiadna zmena, pôvodný elmag ventil vyčistený a vrátený
- Snímače tlaku skúšobne vymenené..bez zmeny

Čo mi prišlo podozrivé, tak pri chybe bol uvedený nesprávny údaj o otáčkach motora, 16 alebo 17ot./min.

Neviem teraz či demontova turbo a skontrolova ho/vymeni (mám skladom staršie ale funkčné) alebo hžada príčinu signalizácie nezmyselnych otáčok motora. Ak sa s tým niekto stretol budem rád za neakú radu.


Zkontroluj těsnost hadic od interkoleru(biturbo plní už okolo 2500ot +-polovičním tlakem,na turbu je ještě jedna regulace(tlaková-né podtlaková) - měřené hodnoty za jízdy a kolik dává?,není chyba v klapce na sání?-ty dost často zloběj, tempomat vypadne automaticky při jakékoli anomálii výkonu motoru,snímač otáček?? - teoreticky by mohl být načatý ale spíš kabeláž. od PC to nejde.

26.08.2016 18:00 - Re: P0299, Biturbo 2987673
BlueSeven
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW ExclusivePočet příspěvků: 613

99 Poslat soukromou zprávu
Když to dělalo mě, měl jsem díru v trubce č. 15, k tomu jsem kupoval nové filtry č. 20, 21 a trubku č. 10, protože měla zpuchřelé koncovky. A ještě jsem důkladně vyčistil elmag ventily č. 1

Přílohy:
Screenshot_2016-08-26-17-51-45-305.jpeg ( 690519b ) -

26.08.2016 18:58 - Re: P0299, Biturbo 2987686
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
Vsetko z toho obrazku som skontroloval okrem turba Ale aj tak sa mi nechce verit ze je to turbo samotne..auto ma vzdy novy olej predcasne..a motor ma ledva 130 tisíc km.. v rezerve mam motor s 248 000km z ktoreho asi pouzijem turbo

26.08.2016 19:17 - Re: P0299, Biturbo 2987693
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Delict napsal(a):
Vsetko z toho obrazku som skontroloval okrem turba Ale aj tak sa mi nechce verit ze je to turbo samotne..auto ma vzdy novy olej predcasne..a motor ma ledva 130 tisíc km.. v rezerve mam motor s 248 000km z ktoreho asi pouzijem turbo


Nemůžeš ho jen tak demontovat-jinak ho zlikviduješ.

26.08.2016 19:33 - Re: P0299, Biturbo 2987695
BlueSeven
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW ExclusivePočet příspěvků: 613

99 Poslat soukromou zprávu
Delict napsal(a):
Vsetko z toho obrazku som skontroloval okrem turba Ale aj tak sa mi nechce verit ze je to turbo samotne..auto ma vzdy novy olej predcasne..a motor ma ledva 130 tisíc km.. v rezerve mam motor s 248 000km z ktoreho asi pouzijem turbo

A jak si to kontroloval, já když do té děravé trubky foukal, tak se zdála také OK, ale když jsem v ní vyvodil podtlak, tak přisávala vzduch

edit 1: a ještě jedna věc, tu závadu jsi četl špatně, je tam jasně napsáno regulace tlaku...
edit 2: kdyby stále nic, tak mᚠzaseklý ventil VT2, připoj na něj vzduch a střídavě vyvozuj přetlak a podtlak, dokud se nezačne hýbat, je to slyšet

Přílohy:
VT2 ventil_2.jpg ( 60661b ) -
VT2 ventil_3.jpg ( 36946b ) -
P0299.jpg ( 89578b ) -

26.08.2016 20:04 - Re: P0299, Biturbo 2987709
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2405

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Měl jsem na dárci orgánů stejnou chybu: .link. ...
Sice jsem to nakonec neřešil, ale když jsem vyndal mezichladič, abych ho namontoval do svého, tak jsem z něj vylil skoro litr oleje. A biturbo má takovou zajímavou diagnostickou fíčuru: už si nepamatuju jak, ale sleduje průsak oleje, přes turba a na základě toho postižený turbo odstaví. Čekal bych teda, že bude záznam typu: bylo odstaveno ATL to a to z důvodu prosakujícího oleje... v paměti závad, ale myslím, že u mě ta chyba souvisela s tímhle...

26.08.2016 20:34 - Re: P0299, Biturbo 2987746
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
P0299 Regulace tlaku turbodmychadla : Tlak je nižší než požadavek

vetsinou jeden z ventilu..diagnostikou vyzkouset a hned budes mit jasno

26.08.2016 20:37 - Re: P0299, Biturbo 2987747
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Já to bez diagnostiky vyzkoušel přehozením ventilků mezi sebou. Pak to zase netahalo ve vyšších otáčkách a bylo jasno hned. Po koupi novýho je klid.

26.08.2016 20:39 - Re: P0299, Biturbo 2987750
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2405

U??vate? Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
P0299 Regulace tlaku turbodmychadla : Tlak je nižší než požadavek

vetsinou jeden z ventilu..diagnostikou vyzkouset a hned budes mit jasno

Psal, že je měnil (nenapsal, teda který)...

26.08.2016 20:42 - Re: P0299, Biturbo 2987753
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
a ja pisu vyzkousej je na diagnostice....
uz nekolikrat se mi stalo ze nekdo prijel od odbornika ktery vymenil ventil za uplne jiny..sak jsou vsechny stejny ,ne ?
druha moznost vytvor na vystupni hadicce k ovladani podtlak cca 0.5 - 0.7 a jed to projed..rozdil poznas hned

26.08.2016 20:58 - Re: P0299, Biturbo 2987765
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
BlueSeven napsal(a):
A jak si to kontroloval, já když do té děravé trubky foukal, tak se zdála také OK, ale když jsem v ní vyvodil podtlak, tak přisávala vzduch

edit 1: a ještě jedna věc, tu závadu jsi četl špatně, je tam jasně napsáno regulace tlaku...
edit 2: kdyby stále nic, tak mᚠzaseklý ventil VT2, připoj na něj vzduch a střídavě vyvozuj přetlak a podtlak, dokud se nezačne hýbat, je to slyšet


No ja som to kontroloval pretlakom aj podtlakom.. potom som hadičku odpojil a prefukol s benzinom a prefukol kompresorom. Nemam ešte peknu podtlakovu pištol s budíkom..takze som to robil 150ccm injekčnou striekačkou.

- cez diag test s vyvodenim podtlaku to funguje..aj na ceste to funguje do určitého momentu ked príde motor do záaže a je ohriaty a je zapnutý tempomat vačšinou. Takže zle sa mi to simuluje v garáži.

- Menil som len elmag ventil ovladania, tie ovladania priamo na turbe s nimi som neskúšal nič. Takže vyskúšam im strieda pretlak, podtlak či pracujú.

- jruze ? ako ho zlikvidujem? ako ho demontujem teda v najhoršom prípade?
ventil ovládania sa dá vymeni bez demontáže turba? neni mi to jasné, nerobil som ešte biturbo

26.08.2016 21:08 - Re: P0299, Biturbo 2987779
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
nec ve zlem,ale jak to tak ctu bylo by nejlepsi auto k nekomu dovest nez nadelas vic skody nez uzitku

26.08.2016 21:44 - Re: P0299, Biturbo 2987807
BlueSeven
Město: Černovice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW ExclusivePočet příspěvků: 613

99 Poslat soukromou zprávu
Delict napsal(a):
- jruze ? ako ho zlikvidujem? ako ho demontujem teda v najhoršom prípade?
ventil ovládania sa dá vymeni bez demontáže turba? neni mi to jasné, nerobil som ešte biturbo

Turbo neřeš, tomu nic nebude. Jinak protože je ze dvou částí, tak sena něj před demontáží musí namontovat přípravek, který ho udrží vcelku.
Ventil ovládání je myšlen elmag ventil a vyčisti i ten druhý

26.08.2016 21:47 - Re: P0299, Biturbo 2987808
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Čištění nemusí pomoct a nebo jen na chvíli. A nevíš/nepoznáš, jestli pomohlo. Pořád tam bude nejistota. Přehození těch dvou mezi sebou je průkazný jak facka. Když už vyoperuješ ten ukrytý pod klapkou, tak ten nad kompresorem je sranda.

26.08.2016 22:01 - Re: P0299, Biturbo 2987827
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Čištění nemusí pomoct a nebo jen na chvíli. A nevíš/nepoznáš, jestli pomohlo. Pořád tam bude nejistota. Přehození těch dvou mezi sebou je průkazný jak facka. Když už vyoperuješ ten ukrytý pod klapkou, tak ten nad kompresorem je sranda.


souhlas ale neni jednodussi udelat podtlak na ovladani nez dolovat ten pod klapkou kterej je na nizke otacky ?

26.08.2016 22:10 - Re: P0299, Biturbo 2987850
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Jednodušší to asi bude, ale musíš vědět jak. Já to nevím, nemám nápad, nástroje, pomůcky ..., mám jen jeden určitě dobrej ventil na autě a vím s jistotou, že je to ten správnej. Stejně ten špatnej musí ven a na podruhý už to jde snadno.

26.08.2016 22:17 - Re: P0299, Biturbo 2987860
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
no ja mám dva 100% dobré ventily, na náhradnom motore resp..pôvodnom motore.

26.08.2016 23:20 - Re: P0299, Biturbo 2987898
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
su tam 4, 2 bez regulacie podtlaku a 2 ovladacie

27.08.2016 07:29 - Re: P0299, Biturbo 2987963
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
su tam 4, 2 bez regulacie podtlaku a 2 ovladacie

bacha Petre..nr vsude jsou 4!
v 90% jsou 3

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator