Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim
1 2 3 > >|
15.06.2016 00:16 - Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962314
Stanly
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW)Počet příspěvků: 94
99 Poslat soukromou zprávu
Hledal jsem diskuzi na toto téma, ale nenašel jsem odpovídající téma. Prosím tedy za schovívavost, pokud je tato diskuze již někde otevřena.
Několik měsíců jsem řešil problém s výkonem motoru. Vůz byl neskutečně líný, objevovali se často poruchy motoru. Uvědomuji si nyní, že jsem nikdy neslyšel žádný zvuk turba, patrně tedy nefungovalo. Po výměně EGR ventilu, vstřiků apod. jsem nakonec přišel na utržený drát v konektoru snímače vačky. Auto jezdilo chvíli jako ďas. Paráda. Turbo bylo slabě slyšet, nevím zda to je dobře. Dnes mi auto opět spadlo do nouzového režimu. Ujel jsem pár kilometrů, když jsem si za sebou všiml černého kouře. Zadní dveře a sklo jsou od oleje. Po nahlédnutí pod kapotu byla vyražená měrka oleje a vše pod ní zaolejováno. Přišel jsem cca 0,7 litru oleje. Po opětovném nastartování již bez kouře, olej žádný neunikal. Dojel jsem tak v nouzáku cca 30km domů. Může mi někdo poradit, co se porouchalo a jak řešit opravu? Děkuji moc za odpovědi.

15.06.2016 09:50 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962342
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Aby ti to vyhodilo měrku a vycákalo spoustu oleje, musel se ti tlak z válců dostat dolů do klikovky.
Napadají mě jen dvě cesty - přes těsnění pod hlavou (málo pravděpodobné, protože jako první to obvykle tlakuje spíš do vody) nebo kolem pístních kroužků. Divné je, že by to zase samo přestalo.
Pokud ti to padlo do nouzáku, tak ti diagnostika naznačí v čem je problém.

15.06.2016 10:12 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962352
Stanly
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW)Počet příspěvků: 94
99 Poslat soukromou zprávu
Děkuji za odpověď. Mluvil jsem se servisákem a ten to tipuje na zaseklé turbo. Prý to je běžné, že když se sekne, vrhne to tlak to motoru a způsobí to zmíněné potíže. Tak nevím, mně osobně se to moc nezdá, ale nejsem automechanik. Právě mne překvapilo, že po vypnutí a natočení auto jelo, sice v nouzáku, ale již žádná kouřivost a olej venku. Radil mi podívat se na turbo, zda se točí a není zaseklé a pak uvidím.

15.06.2016 10:14 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962358
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
mna napada zacpaty fap
kazdpadne co hovori diagnostika

15.06.2016 10:20 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962362
Stanly
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW)Počet příspěvků: 94
99 Poslat soukromou zprávu
Na diagnostice jsem nebyl. Omrknu to turbo a pak bych na diagnostiku zajel, no spíše se došoural.

15.06.2016 11:19 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962375
Stanly
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW)Počet příspěvků: 94
99 Poslat soukromou zprávu
Omrknul jsem to turbo. Vrtule jde trochu ztuha, zdá se mi že drhne a osa má vůli. Tak nevím, ale asi je po něm.

15.06.2016 14:49 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962405
Delict
Město: Podhajska, Auto: Citroen C6 2.7 HDi V6 24V TwinTurbo ExclusivePočet příspěvků: 717

99 Poslat soukromou zprávu
osa turba ma mat trochu volu, vyuziva beh na oleji.. ja by som skontroloval odvetranie klukovej skrine, neviem ci sa tam este pouziva pcv ventil s guličkou mohla sa prilepit a docasne sposobit pretlak

15.06.2016 21:30 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962511
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
V první řadě zkontroluj odvětrání klikové skříně-jestli z něj jde "tlak" před turbo. Je to to nejjednodušší,co můžeš nejdřív udělat a je to hodně pravděpodobná příčina vyhozený měrky...

15.06.2016 21:57 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962528
Stanly
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW)Počet příspěvků: 94
99 Poslat soukromou zprávu
Děkuji všem za příspěvky a rady, moc si toho vážím. Omrknu to. Nicméně to skutečně vypadá na turbo. Zatlačil jsem šroubováčkem na hřídel turba, protože jsem na rotor pořádně neviděl a celý rotor turba s vrtulí se hodně viklá, není to jen malá vůle na hřídeli, skoro to vypadá, jako by praskla hřídel, to je ale asi hloupost. Navíc co ten olej ve výfuku, vysoká kouřivost a cca 3/4 litru oleje venku, mohl by to způsobit i přetlak v klikovce? Ten olej vím jistě, protože jsem je před jízdou měřil a kaluž pod autem byla pěkná. Objednal jsem nové turbo, tak uvidím. Napíši jak to dopadlo.

15.06.2016 22:02 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962529
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2406

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Teoreticky by to možné bylo,kdyby praskla hřídelka turba a šly spaliny z výfuku skrz mazání turba do klikový skříně,ale...
A aby praskla hřídelka zas taková blbost není: .link.

15.06.2016 22:06 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962533
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Stanly napsal(a):
Děkuji všem za příspěvky a rady, moc si toho vážím. Omrknu to. Nicméně to skutečně vypadá na turbo. Zatlačil jsem šroubováčkem na hřídel turba, protože jsem na rotor pořádně neviděl a celý rotor turba s vrtulí se hodně viklá, není to jen malá vůle na hřídeli, skoro to vypadá, jako by praskla hřídel, to je ale asi hloupost. Navíc co ten olej ve výfuku, vysoká kouřivost a cca 3/4 litru oleje venku, mohl by to způsobit i přetlak v klikovce? Ten olej vím jistě, protože jsem je před jízdou měřil a kaluž pod autem byla pěkná. Objednal jsem nové turbo, tak uvidím. Napíši jak to dopadlo.


Hřídelka se ukroutí úplě v klidu(a bude ukroucená) , ohledně měrky to možné je - bude totál ucpaný výfuk a pustí to tlak ze spalovacího prostoru přes kroužky pod písty.

15.06.2016 22:17 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962541
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Asi by to chtělo už to auto raději ani nestartovat a turbo vyndat ven

15.06.2016 23:00 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962579
Stanly
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW)Počet příspěvků: 94
99 Poslat soukromou zprávu
Tak tomu, že může prsknout hřídel bych snad ani nevěřil, ale jak jsem někde četl, co se může pokazit, pokazí se, tak koneckonců, proč ne hřídel. Nové turbo je na cestě. Zatím co jsem auto startoval tak bez potíží, jen je v nouzi, tak snad ještě 11km na servis dojede. Pustím se do výměny pravděpodobně v pondělí, tak dám pak samozřejmě vědět. Díky vám za příspěvky.

15.06.2016 23:05 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962580
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
odpoj hadicu sania dole ci z nej potece olej

15.06.2016 23:31 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962606
Stanly
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW)Počet příspěvků: 94
99 Poslat soukromou zprávu
Mám vyndaný intercooler a zde vše, tedy snad, v normálu, pokud trochu zaolejovaný může být, ale nic dramatického. Ostatní prohlédnu až při montáži turba.

15.06.2016 23:41 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962607
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ak by bola vrtula rozbita tak ti to vali olej do sania aj do vyfuku, jedine zeby si mal zapeceny olej v mazacej trubky a to mas asi vacsi pruser

16.06.2016 08:01 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962637
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
ak by bola vrtula rozbita tak ti to vali olej do sania aj do vyfuku, jedine zeby si mal zapeceny olej v mazacej trubky a to mas asi vacsi pruser


S olejem souhlasím - zatím vždy jsem se setkal s tím že jak sání tak výfuk plnej oleje(jeden příklad tu mam teď) - aby to byl propálený píst by to zase neběželo na všechny válce(je otázka jak to vůbec běží?) Otevřel bych víčko na ventil deklu - jak moc to bude funět - můžou být popraskané(zapečené) kroužky,nebo propálený píst na to stačí kapající vstřik - pokud to funí hodně z víčka tak tento motor už neřeš novím turbem,ale jiným motorem.(jeden tu mám k mání bez turba) - jak to startuje? - pokud by to bylo turbo (jen) tak to bude chytat na otočku,jestli se to musí točit a postupně se přidávají válce a ve volnoběhu neběží jak má (nemá čistý chod) není to turbem - to na chod ve volnoběhu nemá moc vliv.

16.06.2016 08:34 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962653
Stanly
Město: Rudník, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 HDi 16V 110k (80kW)Počet příspěvků: 94
99 Poslat soukromou zprávu
Startuje naprosto bez potíží na jedno otočení klíčku a běží hned. Běží plynule jen nemá tah. Jak jsem psal, dojel jsem pak cca 30 km domů, a už měrka nevylétla, jen jsem jel v nouzovém režimu a stoupání jsem dřel na dvojku.
V klesání jsem jel 90-110 a v pohodě.

16.06.2016 13:33 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962699
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Stanly napsal(a):
Startuje naprosto bez potíží na jedno otočení klíčku a běží hned. Běží plynule jen nemá tah. Jak jsem psal, dojel jsem pak cca 30 km domů, a už měrka nevylétla, jen jsem jel v nouzovém režimu a stoupání jsem dřel na dvojku.
V klesání jsem jel 90-110 a v pohodě.


Měřené hodnoty?

16.06.2016 14:47 - Re: Vyražená měrka oleje + únik oleje + nouzový režim 2962701
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Vždy Stanly psal že nikde na diagnostice zatím nebyl.
Nevím jak je turbo dostupné na 2.2, ale u mě na 1.6 je vymontování a fyzická kontrola turba o dost jednodušší věc, než někde shánět diagnostiku (pokud bych ji neměl).

1 2 3 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator