Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi
|< < 1 2 3 4 5 ... 19 > >|
11.07.2010 19:26 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350064
autodiag
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDiPočet příspěvků: 6535

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ja jsem z olomouce,do prusanek to take osobne nevozim
obchodnim nebo profi balikem za cca 200kc to na druhej den maji ,kdyz dobre do dvou dnu ho mas na ceste na dobirku stejnym kanalem doma

11.07.2010 19:34 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350065
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Já vím, ale celé auto jim balíkem nepošlu - takže hledám servis, který si provede nějakou základní diagnostiku, že by to mohlo být opravdu ono, vymontuje, zajistí opravu (třeba přes Special Turbo), namontuje zpět a ověří, že už je to OK. Já na takovouhle práci ve všední den opravdu nemám místo ani čas.
No a protože první servis (p.Plachý) mi auto vrátil bez opravy (myslím že sám neměl moc jasno, jak turbo a jeho regulace u 1.6HDi funguje, protože hledal chybu spíš v podtlakové regulaci) tak teď hledám doporučení na nějaký další.
EDIT: chyba nakonec byla opravdu v podtlakové regulaci (viz konec tématu)

21.07.2010 18:39 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350634
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Tak se mi dnes auto vrátilo z druhého servisu a závada je prý v úplně něčem jiném.
1. nefunguje prý čerpadlo aditivace (?)
2. je plný FAP filtr (dosaženo max hodnoty aditiv ve filtru)
(výpisy z diagnostiky v příloze)
K tomu jsem dostal i rozpis ceny opravy (jen cena dílů, viz příloha) na 26000,-

- Takže jsem se chtěl zkušenějších zeptat, zda výpis z diagnostiky opravdu odpovídá těmto závadám (mě není jasné kde se ve FAP filtru ta aditiva vzala, pokud by čerpadlo nefungovalo, navíc se zdá, že nádržka je plná - 3000ml) a zda to může způsobovat výše popsané problémy (motor správně reaguje jen na lehké stisknutí pedálu plynu, na plný plyn nemá výkon, kouření žádné, spotřeba OK)
- Dále (pokud je odpověď na předchozí dotaz ANO) jsem se chtěl zeptat, zda cena a rozsah opravy odpovídá a zda případně nedoporučíte servis, kde by mi dali auto do pořádku levněji (třeba jumep?)
- Nebo mám šanci s tím něco udělat sám? (WAP na vyčištění FAP bohužel nevlastním)

Přílohy:
c2.jpg ( 65519b ) - diag_vypis 2
c3.jpg ( 200911b ) - diag_vypis3
fap.jpg ( 143854b ) - diag_vypis 1
rozpocet.jpg ( 167962b ) - rozpocet

21.07.2010 19:01 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350669
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
no nejak som s toho nevycetl ze by bolo vadne cerpadlo ...
na tvojom mieste by som zacal nasledovne:
vycistit fap - napisalo sa tu o tom habafuk
doplnit adivum - zvladnes sam
a navsteva nekoho kdo ma diagnostiku ( lexia/proxia ), ten ti resetne aditivum a popri tom moze rovno otestovat beh cerpadla a podobne ...

21.07.2010 20:04 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350680
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
o chybe cerpadla tam nic nani
kludne moze byt nieco s cerpadlom, ale aj vstrekovacou ihlou, tato zavada sa pozera inde

ak to nebude aditivovat nebude sa diat nic motoru, akurat sa nebudu zachytavat sadze vo fape a ten teda sa ani nemoze zaniest
jedine co sposobi nefunkcna aditivacia je nefunkcnost fapu a teda to teoreticky moze zadymit, ale to je dost nepatrne

tiez by ma zaujimalo co je myslene elektron jednotkou - to ako chcu menit pocitac aditivacie?
najdrahsiu polozku z toho si spravis sam horucou wapkou, ale kludne to nemusi byt potrebne, chce to normalnejsiu diagnostiku

21.07.2010 21:09 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350704
Mamlas
Město: Chomutov, Praha, Brandys n/L, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 728

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ja myslel, ze pokud nefunguje aditivace tak dojde k ucpani filtru. Prece fap je navrzeny tak aby se v nem saze zachytavali a pak aditivaci se vypali.

21.07.2010 21:11 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350709
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
S tím aditivační čerpadlem mi potvrzujete, co si jsem si po přečtení výpisu myslel i já (proto jsem to psal s ?).
Já bych si to vyčistil sám, ale nějak nemám čím. Sám to můžu akorát vcelku neomezeně dlouho propláchnout horkou vodou ve vaně (třeba by stačilo?).
Půjčil by mi někdo tu WAPku, nebo dá kontakt na půjčovnu, nebo na místo kde mi to propláchnou?
Autorizované servisy to logicky odmítají (vyměňují za repas) a ostatní servisy se tím taky moc nechlubí. Ani ve fórech jsem nikde nepotkal odpověď s konkrétní adresu v okolí Prahy (jediný který to na internetu nabízí, je u Mostu).

A co se týká diagnostiky - ten výpis není z "normální" diagnostiky? Byl jsem u Burgeta ve Štěrboholích .link. a chtěli za diagnostiku závady komplet 900,-. A vzhledem k tomu rozpočtu s adresou Intensysu (dealer a aut. servis) si nejsem jistý, jestli to tam nevzali i na diagnostiku (mají to blízko).

21.07.2010 21:14 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350710
masinka
Město: Mělník, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V Exclusive BreakPočet příspěvků: 25

99 Poslat soukromou zprávu
FAP filtr cisti napr. :.................., to je od Prahy 10 celkem kousek.

21.07.2010 21:21 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350712
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
asi som to zbytocne pisal tu:
.link.

citujem z vlastneho clanku:
Aktívna čas aditíva "CERÍN" má za následok, že pri spalovaní viaže na seba nespálený uhlík a tým vytvára uhlíkove "hrudky", ktoré neprejdú cez FAP filter. Filter je v podstate obrovské sitko s množstvom kanálikov, kde sa zachytávajú tieto uhlíkové hrudky.
Keď sa zaplní týmito uhlíkovými hrudkami, spúša sa proces regenerácie.

--
ak teda nemam aditivum, nevytvara sa dostatocne velky zhluk uhliku a sadze z 90% prejdu filtrom

21.07.2010 21:23 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350715
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
masinka napsal(a):
FAP filtr cisti napr. ..., to je od Prahy 10 celkem kousek.

Díky zítra jim zkusím zavolat.

Mamlas: to je druhá možnost, ale nejdřív zkusím někoho kdo mi to udělá i s montáží/demontáží - v Praze před panelákem večer po práci mě to nějak nebaví. A navíc bez auta je tam složitější dojet.

21.07.2010 21:23 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350716
Mamlas
Město: Chomutov, Praha, Brandys n/L, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 728

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Jinak vymontovany fap ti proplachnou vsude kde mejou motory horkou vapkou. Staci si to vyhledat na netu. Vim treba o jedny na harfe.

21.07.2010 22:04 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350730
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Ještě jeden hloupý dotaz:
- k té chybě P1445 "Maximální hodnota aditiv v částicovém filtru" (+ hmotnost aditiva v FAP: 89g)
To je hodnota počítaná ze spotřeby aditiva nebo něčím měřená?

Napadá mě, zda se počítač nedopočítal, že už aditiva nacákal až dost aby ucpal FAP, dál odmítá do nafty aditivum přidávat a aby vyhověl ekologii tak má tvrdý limit na bohatost spalované směsi aby to nekouřilo (v zásadě nouzový režim). Odpovídalo by tomu to, že s lehkou nohou na plynu to není nijak znát a spotřeba je taky OK (podle počítače poslední nádrž 5,0 a to mám na střeše přes léto trvale příčníky s nosiči na kola a cca 300 km jsem po dálnici vezl i kola), problém nastává při potřebě sešlápnout plyn víc.
A nedostane se z toho dokud mu někdo neřekne, že aditivum už ve FAPu není (že byl vyměněn za nový).

21.07.2010 22:06 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350731
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nie nic take, ono to je vseobecne dost primitivne ...
a ak by bol plny fap skor by si sa dostal k hlaseniu ze unblock diesel filter ...

edit:
teoreticky ak to bolo stocene tak to moze byt zblaznene, ale to chce fakt normalnu diagnostiku, resp. vycistit filter mozes ... ale ak by bol filter plny tak mas permanentne znizeny vykon

21.07.2010 22:16 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350736
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
nie nic take, ono to je vseobecne dost primitivne ...
a ak by bol plny fap skor by si sa dostal k hlaseniu ze unblock diesel filter ...

Tak to jsem zatím neměl, pouze párkrát tu obecnou "Depollution system faulty" a jednou společně s tím "ESP/ASR nefunkční". Ale není to trvalé, po pár nastartováních to zase vždy zmizelo.

Z toho výpisu diag. vidím akorát:
Zaplnění FAP sazemi: 63%
Hmotnost aditiva v FAP: 89g
Rozdíl tlaku na FAP: 7,8 mb
Posl 5 regener. každých: 180km
+ Aditivace není možná

A teď nevím, zda jsou to normální hodnoty pro ucpaný FAP, nebo tam musí být něco dalšího.
Uvidíme zítra, domluvil jsem se s tiefem, že mi to testne.

22.07.2010 09:10 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350765
JirkaŘ
Město: Havířov-město, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 510

99 Poslat soukromou zprávu
Tak jestli se ti provádí regenerace FAPu každých 180 km, tak je určitě zacpaný . Prostě se to pokouší tak často pročistit ve velmi zkráceném intervalu. Pokud je FAP v pořádku, tedy průchodný, tak regenerace probíhá cca 1x za 800 km. (aspoň tedy zatím u mě, ale četl jsem zkušenosti i jiných a sedělo by to)
Takže.... vyčistit (nebo vyměnit) FAP. ( A pak ten zbytek řešit... dolití eolysu, resetnutí na Proxia diagnostice)

22.07.2010 22:40 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350818
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Tak jsem dnes připravil tiefa o dvě hodiny času a našli jsem opravdovou příčinu proč auto nejede.
Nakonec odpovídá původnímu odhadu z prvního servisu - nefunkční regulace turba.
Turbo i podtlakový ventil jsou OK, při testování a vytváření podtlaku ústy turbo ožilo a tlakuje dostatečně.
Takže je vadný buď elektromagnetický ventil (ale v diagnostice se zdá OK a při testování se z něj nějaké zvuky ozývaly, ale podtlakový ventil se ani nehnul) nebo je ucpaná některá z hadiček regulace.

Kluci mi doporučili skusit prohodit tenhle ventil s EGR - ale mám problém - podle service.citron.com je na 1.6HDI EGR ventil úplně jiný než ten od turba (taky je 5x dražší a zdá se že se tam nic nereguluje podtlakem, ale přímo elektricky).
Je to tak?
Zkusím znovu projít ty hadičky a pak asi jedině nový elektroventil.

A případné čištění FAP a oživení čerpadla aditivace budu řešit až následně (není to akutní problém, proč auto nejede)

22.07.2010 22:42 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2350819
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
moze byt, pri 2.0 viem ze je elektronicky, ale pri 1.6 je vela veci po starom, preto som myslel ze aj egr

osobne si myslim ze prelez kompletne tie hadicky, aj tu privodnu

mal som pripad ked bola naboptnana, vypadala ok, ale na dotyk bola makka a nedrzala dobre, po vymene sa auto rozbehlo jak drak

25.07.2010 16:50 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2351012
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Tak OPRAVENO, auto už zase do kopců lítá (v mezích možností motoru)
Chybka byla v podtlakové hadičce mezi elektroventilem a podtlakovým regulátorem na turbu - sice nebyla prasklá, ale v jednom místě, kde prochází blízko bloku motoru se zbortila a byla z ní napořád placička. Zatím jsem vyměnil její vadnou část (+přidal tepelnou ochranu), pokud by ještě zazlobila, koupím novou (ale je k ní ve střední části strašný přístup).

Díky všem zúčastněným, nejvíce tiefovi.
Také "velice děkuji" oboum zúčastněným servisům:
- p.Plachého jsem se výslovně ptal, zda tuhle hadičku kontroloval - prý ano. No aspoň za to nic nechtěl.
- a diagnostika závady z Damara za 900,- s návrhem na opravu za 25000,- to už je raději bez komentáře. Už se mi to u nich stalo podruhé, takže tam asi končím.

27.10.2010 09:04 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2360555
PLOCC
Město: Jablunkov, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi BreakPočet příspěvků: 14
99 Poslat soukromou zprávu
Mam taky pořád problém,že mi to padá do nouzového režimu.Diagnostika píše velký tlak turba,jde nějak zjistit jestli to je čidlo tlaku,nebo regulátor bez toho abych to přehazoval z jiného auta,protože nemám od koho.

27.10.2010 11:37 - Re: Auto ztrácí výkon / C5 I 2.0 HDi 2360568
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
PLOCC napsal(a):
Mam taky pořád problém,že mi to padá do nouzového režimu.Diagnostika píše velký tlak turba,jde nějak zjistit jestli to je čidlo tlaku,nebo regulátor bez toho abych to přehazoval z jiného auta,protože nemám od koho.

Pročti si tohle téma: .link.

|< < 1 2 3 4 5 ... 19 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator