Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Aditiva do nafty a palivového systému
|< < 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 > >|
03.02.2012 08:29 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2446809
Nesebr
Město: Ostrava - Poruba, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SX BreakPočet příspěvků: 163

99 Poslat soukromou zprávu
Tím olejem v naftě si zaserete FAPy, vzpomeňte si na ty zaolejované a zakarbonované výfuky u Trabantů

03.02.2012 08:38 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2446812
toskey
Město: Odolena Voda, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 147
99 Poslat soukromou zprávu
Hele a slyšeli jste o bezaromatovém ředidlu (6006) spolu s 2taktním oeji do nafty?.link. je o tom docela dost věcí psáno i zde na deutsche stránkách .link.

03.02.2012 08:43 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2446813
Pablik1
Město: Ostrava, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 731

99 Poslat soukromou zprávu
c5vyskov napsal(a):
tomikm napsal(a):
přesně jak píše tomc, potřebuju se spolehnout, že nastartuju a hlavně taky pojedu, aby mi nezamrzla nafta za jízdy. A v půl3 ráno, když potřebuju jet do práce, šaškovat kolem auta a prosit ho aby jelo je docela na nic. Potřebuju jistotu. Ano naftu mám z pumpy na -25, dvojnásobný množství vifu v ní a ten litr benzínu v 60litrech nafty si myslím, že paseku nenadělá. To názor můj.............
Myslím si to samé, i když benzín nepřidávám. Ten 1 litr do 60litrů nafty, to nejsou ani 2%. Přidáním benzínu teda bude o 2% horší mazivost. .link. Mazivost: Požadavek ČSN 490, nejistota měření 60... takže nějaký 2% jsou neměřitelný
vzkutku zajímavý "link"

03.02.2012 09:30 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2446828
miraltm
Město: Opočno u Loun, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V ExclusivePočet příspěvků: 61

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
já už na Shell zanevřel zhruba před rokem. přesně jak v tom testu - miliony letáků a na výkonu jsem to nepoznal. žralo to taky stejně. teď jezdím k "socka" pumpě, rozdíl na litru dvě !!! koruny, spotřeba stejná, zima úplně v pohodě. jenom je to tam občas jako za starých časů a musím stát frontu.

03.02.2012 11:24 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2446841
tomix
Město: Ceska lipa, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 232
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
SHeLL u nas 3 kamaradi co tam tankuji už zamrzli jezdim do Benziny davam VIF a nemam problem.5 dni stalo venku u vody a mněl jsem strach že asi nenatočím ale opak byl pravdou, jediný problem včera pří tankovaní zamrzlé víčko nádrže.

03.02.2012 22:58 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2447249
standacer
Město: , Auto: Počet příspěvků: 100
99 Poslat soukromou zprávu
Přidáváte někdo nějaká aditiva (třeba VIF) i do prémiové nafty (Verva)?

03.02.2012 23:16 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2447260
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ano přidáváme. VIF nelze předávkovat. Teda teoreticky . Jasně že nikdo nebude lít desetinásobek, ale vždy raději o jednu měrku víc než míň. A mám dojem, že VERVA je aditivovaná VIFem, takže nic nepokazíš.

04.02.2012 21:39 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2447552
alx
Město: Hostovlice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW) TourerPočet příspěvků: 1278

Administr?tor Poslat soukromou zprávu
JaMat napsal(a):
S VIFem nepřehánět! Tři štamprdle do nádrže jsou optimál, větší dávka již mrazuvzdornost nafty nezlepší, ale paradoxně začíná opět zhoršovat...

a tuto informaci mas nejak podlozenou? Mohlo by to byt docela dulezite

04.02.2012 22:11 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2447561
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Možná to vychází z tohoto.
"Jan Jehlička, Paramo
Můj názor asi moc lidí nepotěší, ale já se k individuální doaditivaci stavím spíše negativně. Motorová nafta se v Paramu vyrábí ze směsi petroleje, plynového oleje, vakuového plynového oleje a 3 - 4 druhů aditiv. Aditiva zlepšují cetanové číslo, mazivost, filtrovatelnost a působí proti usazování parafinů. Teď se zaměříme pouze na otázku filtrovatelnosti a výběru aditiv, jelikož Vᚠdotaz směřoval na doaditivaci v zimním období. Na každou motorovou naftu, která má určitý poměr petroleje, plynového oleje a vakuového plynového oleje, je účinný pouze jeden druh aditiv. Tedy aditivář mi nabídne 4 druhy aditiv na zlepšení filtrovatelnosti, ale z nich bude na naši naftu vhodný pouze 1. Dále se v Paramu odzkouší vhodné dávkování, aby se dosáhlo filtrovatelnosti -27 °C. Z praxe vím, že pokud se zdvojnásobí dávka aditiva, filtrovatelnost se zlepší o 2 - 3 °C, tedy až na -30 °C. Další zvyšování dávky vede ke zhoršení filtrovatelnosti, a to až na -25 °C. Pokud se tedy podíváme na otázku doaditivace v zimním období, pak zvyšováním obsahu vhodného aditiva se již nedosáhne očekávaného zlepšení filtrovatelnosti, proto ani nedoporučuji přidávat další aditiva v zimním období".
Našel jsem to tady (str.62) - .link.

05.02.2012 21:13 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2447983
quattrop
Město: Česká Bělá, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 111
99 Poslat soukromou zprávu
alx napsal(a):
a tuto informaci mas nejak podlozenou? Mohlo by to byt docela dulezite

To by mě taky zajímalo. Protože dle informací na plechovce se má při teplotách pod -20C dávkování zdvoj až trojnásobit a že to není na škodu. Navíc myslím, že úplně vrchovatá měrka je na 20 litrů. Já osobně nenalévám plnou a standard mám 4 na nádrž. Těd při tý kose jsem dal dvakrát tolik.

29.03.2012 17:16 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2463320
Zaborák
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 33

99 Poslat soukromou zprávu

jak dlouho používat zimní aditivum a od kdy přejít na letní?

29.03.2012 17:50 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2463336
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak to je čisto na tebe.

29.03.2012 19:51 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2463371
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
Zaborák napsal(a):

jak dlouho používat zimní aditivum a od kdy přejít na letní?


jak píše zhrado je to na tobě, ale klidně to můžeš používat celoročně, ja letní ani nekupuji, jedu pořád na zimní

29.03.2012 20:42 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2463403
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17329

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
letny mozes zacat pouzivat hned ako prestane mrznut (tj. zhruba rovnako ako letne / zimne pneu)

29.03.2012 22:30 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2463448
drobec
Město: Bratislava, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SXPočet příspěvků: 214

99 Poslat soukromou zprávu
ak sa nemylim tak zimne tolko nezvysuje cetanove cislo

29.03.2012 22:39 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2463457
máca
Město: Málkov u Suchomast, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 864

U??vate? Poslat soukromou zprávu
najk napsal(a):
jak píše zhrado je to na tobě, ale klidně to můžeš používat celoročně, ja letní ani nekupuji, jedu pořád na zimní


no nevím, já to používala na zimu zimní a většinou při výměně kol na letní, jsem používala i letní aditivum.Někde jsem na netu četla srovnání a rozdíl mezi nimi byl

30.03.2012 10:30 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2463517
najk
Město: Děčín, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1537

99 Poslat soukromou zprávu
drobec napsal(a):
ak sa nemylim tak zimne tolko nezvysuje cetanove cislo


no dle odkazu .link. to vypadá spíše naopak, v zimě pro lepší startovatelnost

30.03.2012 11:05 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2463528
DrMarvin
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 716
99 Poslat soukromou zprávu
Zimni aditiva hlavne vstrebavaji urcite mnozstvi vody a zvysuji reditelnost nafty o urcity stupne .... tzn. ze kdyz mas minus 20 a naftu bez aditiv tak se tahne jako med a tomudle by meli predevsim aditiva zamezit...No a samozrejme plus nejaky minimalni hovadiny, jako mensi splodiny a cisteni vstriku(coz je vetsinou blbost)...

30.03.2012 11:22 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2463535
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nevím kde jsi k těmto informacím přišel. Zkusil jsi někdy naftu zmrazit? Maximálně se zakalí, čož způsobuje krystalizace parafínu, ale nikdy se netáhne jako med. Ani nijak pozorovatelně nezhoustne. Zimní aditiva zajistí, že se krystaly parafinu neshluknou do větších částí, který by potom ucpaly palivový filtr. I zakalená nafta s aditivama je dobře filtrovatelná. Navíc zimní aditiva zvyšujou cetanový číslo, což zase pomáhá při studených startech a zlepšuje prohoření paliva. Proto ty nižší emise a spotřeba. Další funkcí aditiv bývá snížení pěnivosti nafty. To není myšleno tak, že by třeba při tankování měla z nádrže bez aditiv vylézat pěna, ale funguje to hlavně v samotným čerpadle, ve vstřikách a při vracení nafty přepadem do nádrže, nebo do palivovýho filtru. Zpěněná nafta obsahuje vzduchový bublinky a ty jsou stlačitelný. To ztěžuje vyvinutí dostatečnýho tlaku paliva před vstřikem. No a mazací a antikorozní účinek aditiv snad není třeba komentovat.

30.03.2012 11:38 - Re: Aditiva do nafty a palivového systému 2463536
DrMarvin
Město: České Budějovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW)Počet příspěvků: 716
99 Poslat soukromou zprávu
No práve že jsme zkoušely když byly ted ty minus 20....a nafta i ze shellky byla jako med
ver nebo ne....zkusim nekde sehnat foto:=)
Je to z osobni zkusenosti

|< < 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  
Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator