Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Kolísání napětí.
1 2 > >|
10.11.2018 20:32 - Kolísání napětí. 3190189
Xantiak
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 18
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Všiml jsem si, že palubní napětí i napětí na baterce kolísá od nějakých 12,8V až po 15,3V. Diagnostika nehlásí žádnou chybu, krom toho, že řve počítač serva a světlometů, že má příliš vysoké napětí. Servo se mi stalo, že i odstavil z provozu.
Koukal jsem i na diagnostice na to a napětí kolísá i v diag. Koukal jsem v BSI v měření parametrů u napájení, že buzení alternátoru je 0,0V. Má to tak být správně? Ja myslím, že asi moc ne.

Nechci aby mi to odpravilo baterii do věčných loviš.

Všiml jsem si toho náhodou, když jsem si zapojil nabíječku na mobil s měřičem napětí a nestačil jsem se divit jak to kolísá.

Když odpojím konektor od měření stavu nabití akumulátoru na mínus polu baterie, tak se palubní napětí ustálí na cca 14V a nekolísá, maximálně o 0,2V což je v pohodě. Samozřejmě diag řve, že je odpojená tato jednotka. Buzení altíku je opět 0V i když je to odpojené.

Nemáte někdo tušení čím by to mohlo být?

10.11.2018 21:48 - Re: Kolísání napětí. 3190192
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota Avensis T27 ,Fiat 500ePočet příspěvků: 5756

U??vate? Poslat soukromou zprávu

alternator ko
konektor od BEC fakt neodpojuj

11.11.2018 13:30 - Re: Kolísání napětí. 3190219
Xantiak
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 18
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
OK díky za info, ještě koupím pro zichr novou baterku, pač je 5 let stará. Sice auto startuje a vše kolem je OK ale nikdy člověk neví. Ted je v akci 77Ah Exide Premium za dva litry tak poslední možnost.

Ja doufám, že to altíkem nebude je tam už ta chytra věc a tam se s repasí asi toho moc vymyslet nedá.

11.11.2018 19:55 - Re: Kolísání napětí. 3190304
Xantiak
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 18
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Dnes jsem odpojil baterku, nabil mimo auto. Dal do auta, připojil ji a nechal auto 4 hodky v klidu. Ted jsem jel cca 25km a napětí se stále drželo na 12,8V, kolísalo max. 0,1V.

Nějaké další nápady?

11.11.2018 21:57 - Re: Kolísání napětí. 3190308
LukoLVG
Město: , Auto: Počet příspěvků: 134
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Altík vymen, riešil som na ocovom aute: Pomaly klesal a klesal až dával iba 11,6 a už bolo zle... vymene za 2hodinky

15.11.2018 04:25 - Re: Kolísání napětí. 3190697
Honzaho
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 1.6 16V THP 158k TourerPočet příspěvků: 146
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Měl jsem před pár lety podobné chování, taky mně to odpojilo servořízení za jízdy (naštěstí ne v náročné situaci). Závadu vyřešila výměna baterky. Od té doby pokoj.

15.11.2018 07:26 - Re: Kolísání napětí. 3190703
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota Avensis T27 ,Fiat 500ePočet příspěvků: 5756

U??vate? Poslat soukromou zprávu

Xantiak napsal(a):
Dnes jsem odpojil baterku, nabil mimo auto. Dal do auta, připojil ji a nechal auto 4 hodky v klidu. Ted jsem jel cca 25km a napětí se stále drželo na 12,8V, kolísalo max. 0,1V.

Nějaké další nápady?


a jake chces dalsi napady ?? jasne ti bylo receno ze je altik po smrti a nic jineho v aute baterii nedobiji
nebo se zastav a ja ti ho premerim a kouknu diagnostikou

15.11.2018 17:28 - Re: Kolísání napětí. 3190747
Xantiak
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 18
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ano nic jineho baterii nedobiji nez altik. Ale taky altik je necim buzenej v tomhle pripade pripojeni COM link spis rizenej. A to rizeni jak mi bylo receno zabezpecuje BSI. V BSI v polozkach bizeni je 0.0V a je tam jeste polozka napeti rizeneho alternatoru tam ke hodnota kolisava kolem 24V. Takze zjistuji jake jsou dalsi moznosti a take se snazim tenhle "chytry" system pochopit jak funguje.

Autodiag diky za nabidku. Jeste chvili polaboruju nevzdavam se jen tak bez boje a pokud nic nevymyslim tak se stavim.

15.11.2018 18:53 - Re: Kolísání napětí. 3190821
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 10527

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Xantiak napsal(a):
Ano nic jineho baterii nedobiji nez altik. Ale taky altik je necim buzenej v tomhle pripade pripojeni COM link spis rizenej. A to rizeni jak mi bylo receno zabezpecuje BSI. V BSI v polozkach bizeni je 0.0V a je tam jeste polozka napeti rizeneho alternatoru tam ke hodnota kolisava kolem 24V. Takze zjistuji jake jsou dalsi moznosti a take se snazim tenhle "chytry" system pochopit jak funguje.

Autodiag diky za nabidku. Jeste chvili polaboruju nevzdavam se jen tak bez boje a pokud nic nevymyslim tak se stavim.


Jojo jen mu to pěkné roze... a potom mu to dovez - mám tu takovéto auta teď tři = jedno z toho má údajně deset let FAP off a najeto 80000km(jen elektronicky) = FAP off podle mne není a FAP zasranej - no je to zvláštní a další po nevím čem z jiného servisu atd...

15.11.2018 21:47 - Re: Kolísání napětí. 3190847
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota Avensis T27 ,Fiat 500ePočet příspěvků: 5756

U??vate? Poslat soukromou zprávu

Xantiak napsal(a):
Ano nic jineho baterii nedobiji nez altik. Ale taky altik je necim buzenej v tomhle pripade pripojeni COM link spis rizenej. A to rizeni jak mi bylo receno zabezpecuje BSI. V BSI v polozkach bizeni je 0.0V a je tam jeste polozka napeti rizeneho alternatoru tam ke hodnota kolisava kolem 24V. Takze zjistuji jake jsou dalsi moznosti a take se snazim tenhle "chytry" system pochopit jak funguje.

Autodiag diky za nabidku. Jeste chvili polaboruju nevzdavam se jen tak bez boje a pokud nic nevymyslim tak se stavim.


.....pak uz to nevoz
dle toho co pises vubec nevis o cem mluvis

16.11.2018 09:25 - Re: Kolísání napětí. 3190882
Xantiak
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 18
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Ok, beru na zřetel, poradím si i tak.

Jen jsem myslel, že tohle forum je od toho, aby si tu lidi vzájemně radili, když něco neví. Já se rád nechám ponaučit a něčemu se přiučím a hlavně rád pochopím jak celá věc funguje.

Rady nefunguje to, mᚠto rozbitý vím jak to opravit a nikomu to neřeknu jsou fakt skvělé. Já když zprovoznil elektronický tempomat na xantii taky jsem dal do placu informace, aby si to šikovní mohli dodělat a nešikovní, aby si ho mohli nechat dodělat těmi šikovnými a věřte, že jsem za to od nikoho nevzal ani korunu. Bral jsem to tak, že jsem se něco na foru dověděl, tak jsem i něco pak nabídl na revanž a to zdarma, ale je to možná tím, že nemám IČO.

16.11.2018 09:48 - Re: Kolísání napětí. 3190886
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 10527

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Přečti si na fóru kolika lidem jsme poradili,kolik schematů,kolik rad jsme dali atd.. = i toto byla rada. (rada než to roze....š úplně že už to nepůjde udělat-opravit)- ono to je trošku na x7 složitější a to hlídání dobíjení stojí raketu(až ho zničíš) a ukaž-dokaž mi že někdo z nás za ten čas co jsme ztrávili nad radama vzali korunu (dostali nebo chtěli něco) krom toho že informace podané jsou dost často z placených stránek.

16.11.2018 12:28 - Re: Kolísání napětí. 3190913
Xantiak
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 18
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
To Ti nikdo nebere. Jen spíš styl odpovědí jak jsou podávány, Jak jsem psal, mě nezajímá, že to nejde, mě zajímá proč to nejde, příčina, funkce systému atd,.... Ano je spousta lidí, co když do něčeho šáhnou, je to pak problém dát dokupy. Umím vzít multimetr, osciloskop, diagnostiku a pracovat s údaji z těchto zařízení, jen k tomu jsou potřeba vždy nějaké informace, schémata, atd...

Píšeš hlídání dobíjení stojí raketu, tím myslíš BSI??? Nebo o jakém hlídání dobíjení mluvíš??

16.11.2018 12:35 - Re: Kolísání napětí. 3190915
Xantiak
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 18
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Nebo hlídáním dobíjení myslíš tu jednotku nabytí akumulátoru co je na mínus pólu baterie?

16.11.2018 14:27 - Re: Kolísání napětí. 3190937
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota Avensis T27 ,Fiat 500ePočet příspěvků: 5756

U??vate? Poslat soukromou zprávu

co radit cloveku ktery umi vzit do ruky multimetr,oscilloskop a diagnostiku ale nezna zaklady automotive elektra,nezna funkci alternatoru,nevi co je to BSI ,BEC BHI a plete si je navzajem ???

co rict nato kdyz alternator nedobiji ??? za me je to odpoved vymeni alternator,pokud ma odpoved fundovanejsi rad se ji poucim...

ja mumim take vzit do ruky zednickou lzici a lopatu,ale co s tim dal ??

tod k radam jakkoli dobre myslenym a myslim te je lepsi se priste vysrat nekomu cokoli radit ,radeji mlcet jako vetsina a jen sat informace (pro me obavam se nepodstatne)

16.11.2018 19:04 - Re: Kolísání napětí. 3191001
Xantiak
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 18
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
autodiag napsal(a):
co radit cloveku ktery umi vzit do ruky multimetr,oscilloskop a diagnostiku ale nezna zaklady automotive elektra,nezna funkci alternatoru,nevi co je to BSI ,BEC BHI a plete si je navzajem ???

co rict nato kdyz alternator nedobiji ??? za me je to odpoved vymeni alternator,pokud ma odpoved fundovanejsi rad se ji poucim...

ja mumim take vzit do ruky zednickou lzici a lopatu,ale co s tim dal ??

tod k radam jakkoli dobre myslenym a myslim te je lepsi se priste vysrat nekomu cokoli radit ,radeji mlcet jako vetsina a jen sat informace (pro me obavam se nepodstatne)


Dotkl jsem se Tě nějak? Pač umíš kolem sebe jen kopat, ale jasně odpovědět na mou jasnou otázku nedovedeš.

Nevím z čeho jsi usoudil, že nevím co je BHI, BSI a ještě doplním, že jsi mi zapomněl vytřít zrak s BSM a ECU!!
Jednotky si nepletu nevím jak jsi na to přišel od začátku mluvím pouze o jednotce BSI. O BHI nepadla ani zmínka.
A představ si všechny tyto jednotky znám a vím co mají na starosti i jak mezi sebou komunikují a kde jsou přesně ve voze umístěny.
Ano BEC jednotku jsem neznal a je pro mě překvapením a i to umím přiznat o její existenci i funkci jsem neměl ani páru a rád jsem se o ní něco dověděl.
A představ si, že vím i jak přesně funguje alternátor, dokonce jsem dělal i repas výměny ložisek, stíracích kroužků a uhlíku, ale bohužel jen starší alternátory, které byly buzené přímo z přístrojové desky. Jelikož nové alternátory používají mimo jiné (snímání otáček, zatížení, atd) i datovou komunikaci, tak se domnívám jelikož nemám schéma elektriky k vozu, že vodič od buzení vede do BSI jednotky, která krom vnitřního vybavení má na starosti i onu komunikaci s altíkem, to nevím a pokud ty ano, tak jsi mi třeba mohl napsat jasnou odpověď, že ano vodič od altíku končí v BSI, která ho ovládá. Nebo třeba i to když se odpojí buzení u těchto alternátorů, tak alternátor jede v nouzovém režimu a dává napětí právě oněch 13,8-14V jak se děje u mě. Pokud ty samozřejmě tuto informaci máš. Při diagnostice, kde je problém by to pomohlo.

Je to jako by jsi mi řekl když mi nejde počítač a vyměním počítač. To že ten počítač obsahuje spoustu komponent by může být jedna vadná a jak zjistit která to je, krom vyměňování dílu za dílem. Výměna PC třeba 20 tisíc, výměna vadného zdroje 1000. To stejné s altíkem, pokud budu vědět, že je chyba právě v něm a ne v tom co ho ovládá, tak rada vyměň altík je dobrá pro vyměňovače dílů. Pač se v něm dá vyměnit jen třeba diodový můstek nebo třeba regulátor a jede se dál s původním, rozdíl v ceně opravy docela znatelný. Nejsem šetřílek, ale taky nevyhazuju peníze do kanálu.

A k radám jakkoliv dobře myšleným. Ano pokud jsou rady takového stylu pokazilo se mi auto, tak vyměň auto, tak naprosto souhlasím s Tebou, že je lepší nic nepsat. Tyhle rady aspoň pro mě jsou k ničemu.

16.11.2018 23:34 - Re: Kolísání napětí. 3191049
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota Avensis T27 ,Fiat 500ePočet příspěvků: 5756

U??vate? Poslat soukromou zprávu

.link.

19.11.2018 18:30 - Re: Kolísání napětí. 3191910
Xantiak
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 18
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak alternátor ověřen a funguje správně, takže altík KO není. Zatím to s nevětší pravděpodobností vypadá na špatné ovládání řízeného alternátoru ze strany BSI, popřípadě BEC bude dávat chybné informace právě BSI i když v diag hlásí napětí, proud i nabití aku v pořádku. Po restartu BSI se chovalo chvíli vše normálně. Akorát nevím jestli jde restartovat mimo jednotky i program BSI u počítadla restartu jednotky je číslo restartu u restartu programu je 0.
V BEC jednotce má kamarád nakonfigurovaný typ akumulátoru Mráz což je hodnota pro použití s řízeným alternátorem se systémem VoltControl a bez StartStop. Já tam měl nastavenou Kapalinu. Tak jsem to změnil, na Mráz tak zítra uvidím co se změní.

20.11.2018 07:07 - Re: Kolísání napětí. 3192032
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota Avensis T27 ,Fiat 500ePočet příspěvků: 5756

U??vate? Poslat soukromou zprávu

mohu se zeptat co ma rizeni alternatoru spolecneho s BSI ?
take by me zajimalo co ma s dobijeni spolecneho BEC?
jak vis ze je alternator OK? cim jsi ho meril?

21.11.2018 08:49 - Re: Kolísání napětí. 3192274
Xantiak
Město: Olomouc, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 18
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Řízení alternátoru má společného s BSI to, že pokud v konfiguraci nastavíš např standartní alternátor s buzením a v autě je řízený, tak to má docela velký vliv na řízení napětí regulátoru altíku. Nebo stačí, když se přepne řízený, za řízený xté generace, každý z nich je ovládán nepatrně jinak, by jsou všechny řízené (těch generací řízených altíků je snad už 5).
Co má společného s dobíjením BEC? Zkus si změnit třeba typ baterie na VRLA a uvidíš co má společného BEC s dobíjením, takže chybnou konfigurací se dá rovněž lecos ovlivnit. Jinak co jsem se dověděl tak jen monitoruje, napětí, tekoucí proudy z a do baterky a stav nabití akumulátoru.
Alternátor je OK, protože byl vytažen a otestován na stolici.

Docela by mě zajímalo napětí místních C5tkářů s X7 při nastartovaném motoru. Za poslední týden jsem měřil 3 C5 X7 a každá ukazuje jiné napětí. Jedna kolísala 13,8V-13,9V což je podle mě málo, jedna se držela 14,2V plus minus 0,1V i když byla v zátěži se servem. Třetí měla 14,5V a kolísala taky plus mínus jen 0,1V rovněž se servem.

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator