 | |  |
26.11.2009 08:39 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1428574
|
|
Lulina
|
Město: Karlovy Vary, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|

|
Je to pravidelný rituál, který v nás, astných a pyných majitelích citronů, posiluje pocit sounáleitosti a skupinové soudrnosti a pomáhá nám tak přesněji vymezit hranice mezi "my" a "oni" .
Já jsem letos měnil cca 4x na levé straně a z původních několika hodin jsem se vytrénoval na cca 4 minutky.
Horí je to na straně pravé , poprvé jsem to vzdal, odjel do servisu a pak se modlil aby halogen dlooooouho svítil, co se mi vyplatilo, nebo chcípl a nyní, po cca 1/2 roce.
Naplněn optimismem jsem se včera pustil do výměny a výsledek je tento:1. sedřená a oteklá ruka 2. roubovák upadlý v hlubinách světlometu 3. sundaný konektor
To podělaný pérko se mi prostě nepodařilo vyháknout... Hodil by se jeden opancéřovaný prst, nebo tak něco.
Zatím to nevzdávám, po vydatné snídani, rozcvičce a strečinku jdu znovu na to. O výsledku klání budu informovat.
To Petr72: Myslím, e podle pouitých smajliků je celkem poznatelné, jak "váně" to beru .
Je to pravidelný rituál, který v nás, astných a pyných majitelích citronů, posiluje pocit sounáleitosti a skupinové soudrnosti a pomáhá nám tak přesněji vymezit hranice mezi "my" a "oni";-).
Já jsem letos měnil cca 4x na levé straně a z původních několika hodin:-d jsem se vytrénoval na cca 4 minutky.
Horí je to na straně pravé:-((((, poprvé jsem to vzdal, odjel do servisu a pak se modlil aby halogen dlooooouho svítil, co se mi vyplatilo, nebo chcípl a nyní, po cca 1/2 roce.
Naplněn optimismem jsem se včera pustil do výměny a výsledek je tento:1. sedřená a oteklá ruka 2. roubovák upadlý v hlubinách světlometu 3. sundaný konektor
To podělaný pérko se mi prostě nepodařilo vyháknout...:-( Hodil by se jeden opancéřovaný prst, nebo tak něco.
Zatím to nevzdávám, po vydatné snídani, rozcvičce a strečinku jdu znovu na to. O výsledku klání budu informovat.
To Petr72: Myslím, e podle pouitých smajliků je celkem poznatelné, jak "váně" to beru;-).
|
|
26.11.2009 10:26 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1428576
|
|
tomc
|
|
|
no já vyměnil vechny arovky preventivně za wurtacké a zatím ani jedna nelupla.jen spatečkové jsem nechal puvodní
no já vyměnil vechny arovky preventivně za wurtacké a zatím ani jedna nelupla.jen spatečkové jsem nechal puvodní :palec
|
|
26.11.2009 12:43 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1428587
|
|
Lulina
|
Město: Karlovy Vary, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|

|
Voila! Za slabou hodinku a půl zvítězil duch nad hmotou a opět svítím . Pérko nakonec podlehlo pouze díky zahnutému kovovému bazmeku, jen si asi nechám patentovat .
Voila! Za slabou hodinku a půl zvítězil duch nad hmotou a opět svítím:-)). Pérko nakonec podlehlo pouze díky zahnutému kovovému bazmeku, jen si asi nechám patentovat:-).
|
|
26.11.2009 13:23 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1428589
|
|
jumep
|
|

|
tak ja som minule potrenoval pravu stranu a svina konektor sa ne a ne a ne nechat vytiahnut ... ale potom povolil ... ostatne je "brnkacka"
tak ja som minule potrenoval pravu stranu a svina konektor sa ne a ne a ne nechat vytiahnut ... ale potom povolil ... ostatne je "brnkacka"
|
|
26.11.2009 20:46 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1428624
|
|
Maxifik
|
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8 | Počet příspěvků: 746 |
|

|
Tak a jsem v tom taky. Levá přední H7. Jetě e mám kolegu s hubenými a hlavně ikovnýma ručičkama. Koupil jsem OSRAM LIGHT&DAY a slibují a 3x delí ivotnost. Ale je tam to slůvko A . Při té příleitosti jsem se dozvěděl jen tak mezi řečí, e kodovka prodává kabel s odporem pro H7 do nějakých typů kodovek, kde H7 taky dlouho nevydrí. Zřejmě ten odpor srazí trochu napětí na árovce. Má to být mezikabílek cca 7 cm dlouhý, na jedné straně originál konektor na H7 árovku do světla a na druhé straně "patice" H7 která se strčí do původního konektoru co v originále vede na H7. Prostě takovej prodluovák s odporem. Neviděl jsem to, jen o tom dnes slyel. Má s tím někdo zkuenost? Asi by to lo i pro parkovačky, sundat jim tak 1,5 voltu, pak by vydrely.
Tak a jsem v tom taky. Levá přední H7. Jetě e mám kolegu s hubenými a hlavně ikovnýma ručičkama. Koupil jsem OSRAM LIGHT&DAY a slibují a 3x delí ivotnost. Ale je tam to slůvko A :-p. Při té příleitosti jsem se dozvěděl jen tak mezi řečí, e kodovka prodává kabel s odporem pro H7 do nějakých typů kodovek, kde H7 taky dlouho nevydrí. Zřejmě ten odpor srazí trochu napětí na árovce. Má to být mezikabílek cca 7 cm dlouhý, na jedné straně originál konektor na H7 árovku do světla a na druhé straně "patice" H7 která se strčí do původního konektoru co v originále vede na H7. Prostě takovej prodluovák s odporem. Neviděl jsem to, jen o tom dnes slyel. Má s tím někdo zkuenost? Asi by to lo i pro parkovačky, sundat jim tak 1,5 voltu, pak by vydrely.
|
|
27.11.2009 11:30 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1428627
|
|
Lulina
|
Město: Karlovy Vary, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive Break | Počet příspěvků: 104 |
|

|
jumep napsal(a): tak ja som minule potrenoval pravu stranu a svina konektor sa ne a ne a ne nechat vytiahnut ... ale potom povolil ... ostatne je "brnkacka"
"Brnkačka":řekne Bolt a zaběhne stovku pod 10, "Brnkačka":řekne Ronaldo a dá gól, "Brnkačka":řekne Messner a vyhopká na osmitisícovku, "Brnkačka": řekne jumep a vymění si árovku..........Boe, Ty ví, jak rád bych patřil do téhle společnosti
tak ja som minule potrenoval pravu stranu a svina konektor sa ne a ne a ne nechat vytiahnut ... ale potom povolil ... ostatne je "brnkacka"
"Brnkačka":řekne Bolt a zaběhne stovku pod 10, "Brnkačka":řekne Ronaldo a dá gól, "Brnkačka":řekne Messner a vyhopká na osmitisícovku, "Brnkačka": řekne jumep a vymění si árovku..........Boe, Ty ví, jak rád bych patřil do téhle společnosti:palec:-))))
|
|
27.11.2009 20:21 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1428633
|
|
SaraXM
|
Město: Troskotovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) Tourer | Počet příspěvků: 130 |
|

|
tak dnes jsem take prisel o jednu zarovku a tak jsem vymenil obe, ovsem ta u hydrauliky to je neco, po pul hodine zkouseni jsem nevydrzel a rozebral naraznik a svetlo si pekne vyndal na stul a sloto do jedne minutky takze za pul hodiny zkouseni jsem to za dalsi pul hodiny mel i se sundanim narazniku a bez nervu
tak dnes jsem take prisel o jednu zarovku a tak jsem vymenil obe, ovsem ta u hydrauliky to je neco, po pul hodine zkouseni jsem nevydrzel a rozebral naraznik a svetlo si pekne vyndal na stul a sloto do jedne minutky takze za pul hodiny zkouseni jsem to za dalsi pul hodiny mel i se sundanim narazniku a bez nervu :-))))
|
|
27.11.2009 21:02 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1428634
|
|
Maxifik
|
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8 | Počet příspěvků: 746 |
|

|
Jetě mne tak v souvislosti s praskáním árovek něco napadlo. Při zapnutí olejového čerpadla mi krátkodobě slabě ale vidutelně pohasnou světla (klesne napětí i za jízdy s běícím motorem. Motorek má indukčnost a taky dost veliký odběr. Nevznikají při jeho vypnutí krátkodobé, okem nepostřehnutelné pičky napětí které zkracují ivotnost árovek? Měl by to asi pochytat akumulátor, ale ty slabé dráty mezi spotřebiči, kdo ví. Moná by "autodiag" věděl spotřebu motorku a kam je zapojen. Dát mu zkusmo diodu v závěrném směru jako u cívek nebo nějaký transil?
Jetě mne tak v souvislosti s praskáním árovek něco napadlo. Při zapnutí olejového čerpadla mi krátkodobě slabě ale vidutelně pohasnou světla (klesne napětí i za jízdy s běícím motorem. Motorek má indukčnost a taky dost veliký odběr. Nevznikají při jeho vypnutí krátkodobé, okem nepostřehnutelné pičky napětí které zkracují ivotnost árovek? Měl by to asi pochytat akumulátor, ale ty slabé dráty mezi spotřebiči, kdo ví. Moná by "autodiag" věděl spotřebu motorku a kam je zapojen. Dát mu zkusmo diodu v závěrném směru jako u cívek nebo nějaký transil?
|
|
27.11.2009 21:09 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1428635
|
|
jumep
|
|

|
tie ziarovky blikaju vsetkym .... myslim ze na citroenoch sa take nieco aj riesilo ...
tie ziarovky blikaju vsetkym .... myslim ze na citroenoch sa take nieco aj riesilo ...
|
|
27.11.2009 21:24 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1428636
|
|
Maxifik
|
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8 | Počet příspěvků: 746 |
|

|
To e pohasnou je nejspí veliký záběrový proud čerpadla. Ale co se dějě v palubní síti, kdy čerpadlo vypne? To otázka.
To e pohasnou je nejspí veliký záběrový proud čerpadla. Ale co se dějě v palubní síti, kdy čerpadlo vypne? To otázka.
|
|
28.11.2009 17:02 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1428655
|
|
bxmann
|
|
|
Zdravim. Mám stejný problém,světla občas za jízdy promrknou a nevim co s tim. O praskání H7 ani nemluvim, při reklamaci mi bylo změřeno napětí na patici árovky a ouha, nesplnil jsem normu kde dle firmy Philips má být 13,4V a ne 14,3V. Mám si upravit regulaci. Po poradě v Citroenu jsem se rozhodl vsadit odpor. Jak tu píe větina, přístup mizerný ruce jak lopaty,nic pro mne, odvezl jsem auto ke kamarádovi do dílny, on je mení a hlavně hubený i na rukou a o ikovnosti nemluvě. Po půl hodce hotovo, nechtěl jsem věřit, jako elektrikář jsem měl časovou představu. Pak se přiznale má u hotové mezikusy ze kodovky-je to přesně to o čem se zmiňuje výe Maxifik- cena je kolem 200,- za dva kousky. árovky vydrely o něco déle, ale napětí je 13,9-14,1V . Tak nevim.
Zdravim. Mám stejný problém,světla občas za jízdy promrknou a nevim co s tim. O praskání H7 ani nemluvim, při reklamaci mi bylo změřeno napětí na patici árovky a ouha, nesplnil jsem normu kde dle firmy Philips má být 13,4V a ne 14,3V. Mám si upravit regulaci. Po poradě v Citroenu jsem se rozhodl vsadit odpor. Jak tu píe větina, přístup mizerný ruce jak lopaty,nic pro mne, odvezl jsem auto ke kamarádovi do dílny, on je mení a hlavně hubený i na rukou a o ikovnosti nemluvě. Po půl hodce hotovo, nechtěl jsem věřit, jako elektrikář jsem měl časovou představu. Pak se přiznale má u hotové mezikusy ze kodovky-je to přesně to o čem se zmiňuje výe Maxifik- cena je kolem 200,- za dva kousky. árovky vydrely o něco déle, ale napětí je 13,9-14,1V . Tak nevim.
|
|
29.11.2009 14:35 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1428676
|
|
jumep
|
|

|
vyrobte si vykonove stabilizatory povedzme na 12.5V a potom dajte vedet ...
odpor skoro nic neriesi a ziarovka neni vecna
vyrobte si vykonove stabilizatory povedzme na 12.5V :) a potom dajte vedet ...
odpor skoro nic neriesi a ziarovka neni vecna
|
|
27.12.2009 13:58 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1429896
|
|
Lobos
|
|
|
Vechny vás zdravím a přeji vem aby nae autíčka v novém roce spolehlivě fungovala.Chtěl bych znát Vá nazor na výměnu H7 pravý světlomet u C5 2.Zatimco u mého bývaleho vozlt laguny mi výměna trvala asi 5 min.A to jsem polovinu času trávil hledaním H1 tak teď jsem opravdu narazil,čas asi 2hod nervy v háji,arovka spadla dovnitř a nakonec i pérko.Take nadrka na olej i na vodu ven,ve vytáhnout namontovat ve zpět a pak si tie léčit nervy.Máte někdo podobné skuenosti?
Vechny vás zdravím a přeji vem aby nae autíčka v novém roce spolehlivě fungovala.Chtěl bych znát Vá nazor na výměnu H7 pravý světlomet u C5 2.Zatimco u mého bývaleho vozlt laguny mi výměna trvala asi 5 min.A to jsem polovinu času trávil hledaním H1 tak teď jsem opravdu narazil,čas asi 2hod nervy v háji,arovka spadla dovnitř a nakonec i pérko.Take nadrka na olej i na vodu ven,ve vytáhnout namontovat ve zpět a pak si tie léčit nervy.Máte někdo podobné skuenosti?
|
|
27.12.2009 15:29 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1429905
|
|
Maxifik
|
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8 | Počet příspěvků: 746 |
|

|
to "jumep": ten stabilizátor asi bude trochu problém i kdy by byl ideální. Moná by chodil při 14,8 V při nastartování (úbytek asi 2V) ale asi by to nechodilo při vypnutém motoru s napětím baterky jen 12,5V. Něco by zvládl spínaný regulátor, ale kdo ví.
to "jumep": ten stabilizátor asi bude trochu problém i kdy by byl ideální. Moná by chodil při 14,8 V při nastartování (úbytek asi 2V) ale asi by to nechodilo při vypnutém motoru s napětím baterky jen 12,5V. Něco by zvládl spínaný regulátor, ale kdo ví.
|
|
27.12.2009 16:36 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1429908
|
|
jumep
|
|

|
stabilizator znamena nie odpor ale stabilizator, tj. stabilnych 12.5
nieco mame vymyslene, ked to bude doriesene a otestovane a funkcne, dam vedet
stabilizator znamena nie odpor ale stabilizator, tj. stabilnych 12.5
nieco mame vymyslene, ked to bude doriesene a otestovane a funkcne, dam vedet
|
|
27.12.2009 19:32 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1429910
|
|
mirasa
|
Město: Dýina, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.7 V6 HDi 208k (150kW) Tourer | Počet příspěvků: 98 |
|
|
Tak jsem pořád bloumal, proč u mám totálně luté skla na světlech a jak jsem si pročetl, tak kupuju patný árovky? Pochopil jsem správně e bych měl brát anti UV?? Kupoval jsem co přilo pod ruku na pumpě, větinou Tungsram či jak to je a občas GE. No těd u asi budu muset sehnat celý paraboly 
Tak jsem pořád bloumal, proč u mám totálně luté skla na světlech a jak jsem si pročetl, tak kupuju patný árovky? Pochopil jsem správně e bych měl brát anti UV?? Kupoval jsem co přilo pod ruku na pumpě, větinou Tungsram či jak to je :-) a občas GE. No těd u asi budu muset sehnat celý paraboly :nevim:-(
|
|
28.12.2009 10:49 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1429929
|
|
zdenekb
|
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX Break | Počet příspěvků: 81 |
|

|
Dávat před árovky odpor nebo stabilizátor? Do takových bastlů bych se nepoutěl. Kdyby to bylo třeba, bylo by to tam z výroby. Pokud si vzpomínám, regulátor alternátoru se vdycky nastavoval na napětí v palubní síti při běícím motoru 14.4V, jinak se málo dobíjela baterka. Pokud bych si měl tipnout, připsal bych kratí ivotnost árovek blikání způsobenému zapínáním čerpadla nebo jejich nií kvalitě.
Krom toho - nedovedu si dost dobře představit stabilizátor, který by shazoval napětí o necelé dva volty. Pár zdrojů jsem navrhl a postavil (nojo, je to u pár let), ale do něčeho takového, navíc aby to pracovalo v rozsahu teplot -20 +60, by se mi nechtělo.
Dávat před árovky odpor nebo stabilizátor? Do takových bastlů bych se nepoutěl. Kdyby to bylo třeba, bylo by to tam z výroby. Pokud si vzpomínám, regulátor alternátoru se vdycky nastavoval na napětí v palubní síti při běícím motoru 14.4V, jinak se málo dobíjela baterka. Pokud bych si měl tipnout, připsal bych kratí ivotnost árovek blikání způsobenému zapínáním čerpadla nebo jejich nií kvalitě.
Krom toho - nedovedu si dost dobře představit stabilizátor, který by shazoval napětí o necelé dva volty. Pár zdrojů jsem navrhl a postavil (nojo, je to u pár let), ale do něčeho takového, navíc aby to pracovalo v rozsahu teplot -20 +60, by se mi nechtělo.
|
|
28.12.2009 12:11 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1429932
|
|
Maxifik
|
Město: Trutnov 4, Auto: Toyota Verso 1,8 | Počet příspěvků: 746 |
|

|
Podle mne to asi taky nebude jednoduché, stabilizátor s velkým proudem a s téměř nulovým úbytkem napětí, to jsem zatím neviděl. Blikání nejspí opravdu způsobuje spínání velkých spotřebičů, čerpadlo a toté mi dělá, kdy zapnu motory dvou oken naráz na nastartovaném motoru. Je to divný, regulace altiku by to měla stíhat nebo je navrena nějak pomale??
Podle mne to asi taky nebude jednoduché, stabilizátor s velkým proudem a s téměř nulovým úbytkem napětí, to jsem zatím neviděl. Blikání nejspí opravdu způsobuje spínání velkých spotřebičů, čerpadlo a toté mi dělá, kdy zapnu motory dvou oken naráz na nastartovaném motoru. Je to divný, regulace altiku by to měla stíhat nebo je navrena nějak pomale??
|
|
28.12.2009 12:24 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1429933
|
|
autodiag
|
Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |
|

|
a co zkusit kostry panove nez se to to zvrhne zase v bastl krouzek
a co zkusit kostry panove nez se to to zvrhne zase v bastl krouzek
|
|
28.12.2009 13:18 -
Re: Výměna árovek - přední halogenová světla
|
1429934
|
|
Toman
|
Město: Hradec králové, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive | Počet příspěvků: 20 |
|
|
mám malý dotaz, pustil jsem se do vemi oblíbené činnosti a to výměny árovek v potkávacích světlech. Při oddělání nádrky na LHM na levé straně z pohledu na auto, mi nádrka stále drí vespod, nevím jestli je pouze naraená na nějaký úchyt, nebo je jetě někde přiroubovaná, případně jinak přidělaná. Mám strach za ni pořádně zabrat, aby se někde něco "nepokáklo" Boční aretační rouby jsem odendal. Díky za radu
mám malý dotaz, pustil jsem se do vemi oblíbené činnosti a to výměny árovek v potkávacích světlech. Při oddělání nádrky na LHM na levé straně z pohledu na auto, mi nádrka stále drí vespod, nevím jestli je pouze naraená na nějaký úchyt, nebo je jetě někde přiroubovaná, případně jinak přidělaná. Mám strach za ni pořádně zabrat, aby se někde něco "nepokáklo" Boční aretační rouby jsem odendal. Díky za radu
|
|
| |
|
|