Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Všeobecná NE-technická diskuze o C5 / Typy a informace o motorech
|< < 1 2
04.12.2014 18:19 - Re: Typy a informace o motorech 2761084
johnny.m
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 498

99 Poslat soukromou zprávu
Já taky nikde nenapsal, že tam spínač nemám. navíc zicovi nefungoval a já taky omezovač nepotřebuju. Spínač je tedy nefunkční. Jen jsem nikdy neměl Citroën a ostatní auta s automatem co jsem řídil měla vždy spínač (Chrysler, M-B, BMW, LR, Kia a další). Prostě me to jen překvapilo

04.12.2014 18:22 - Re: Typy a informace o motorech 2761085
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
ten spinac nema fakt nic spolocne s kickdown, tato hodnota ide z pedalu kde to nacita 100% zmacknuty plyn a tak sa zariadi, tlacitko tam neni ak by si nemal obmedzovac

samozrejme ze to podradi ako sialene ked tam stupis cez tlacitko a mal si aktivovany obmedzovac


Jestli má dobře profil tak každé biturbo má jak tempomat tak omezovač. A jel s tím na 4100 ot ? - no nevím to musel jet tak 230Km/h nebo ještě víc (i AP řadí níž a pokud bude držet plnej tak to tam nakope poměrně rychle ) já mám tedy manuál , ale ještě jsem s ním nejel přes 4000 ot - ředím tak při +- 3000ot a to 1,3 hrabe a trojka k tomu nemá daleko , mimo to 3. a 3000ot už překračuji všechny povolené limity Km/h u nás .

04.12.2014 18:35 - Re: Typy a informace o motorech 2761114
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Když jsem ještě vlastnil mercedesa (320 CDI, masařka) , tak tam šlo řadit manuálně, nebo při lehké noze kolem 1800 otáček lehce ubrat plyn a přidat, přeřadil, nebo plynulá jízda řadil přes 2000 otáček, nebo když jsem potřeboval vyhnat saze, tak plyn na podlaze a automat řadil asi 3500 - 4000 otáček, samozřejmě nevím, zda toto řazení funguje stejně i u C5, nebo je to jiné. Tam jsem se na ty otáčky dostal, rychlost si už nepamatuji.

04.12.2014 19:42 - Re: Typy a informace o motorech 2761148
johnny.m
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 498

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Jestli má dobře profil tak každé biturbo má jak tempomat tak omezovač. A jel s tím na 4100 ot ? - no nevím to musel jet tak 230Km/h nebo ještě víc (i AP řadí níž a pokud bude držet plnej tak to tam nakope poměrně rychle ) já mám tedy manuál , ale ještě jsem s ním nejel přes 4000 ot - ředím tak při +- 3000ot a to 1,3 hrabe a trojka k tomu nemá daleko , mimo to 3. a 3000ot už překračuji všechny povolené limity Km/h u nás .

Sorry jruze, ale AP mi řadí při plném plynu v otáčkách přes 4000 určitě, až v sobotu sednu do auta a ohřeju ho, tak to schválně zkusím. Na konci nějaké obce to snad ani nebude na poruseni rychlosti .

04.12.2014 19:44 - Re: Typy a informace o motorech 2761149
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
63zdenda napsal(a):
Když jsem ještě vlastnil mercedesa (320 CDI, masařka) , tak tam šlo řadit manuálně, nebo při lehké noze kolem 1800 otáček lehce ubrat plyn a přidat, přeřadil, nebo plynulá jízda řadil přes 2000 otáček, nebo když jsem potřeboval vyhnat saze, tak plyn na podlaze a automat řadil asi 3500 - 4000 otáček, samozřejmě nevím, zda toto řazení funguje stejně i u C5, nebo je to jiné. Tam jsem se na ty otáčky dostal, rychlost si už nepamatuji.


Teď jsem jel kousek po dálnici 6. 2500ot a rychlost malinko přes 150Km/h(nemohl jsem víc je to jen dva Km a pořád se někdo motal) nedovedu si vybavit (nepamatuji se přesně) kolik by to jelo na jednotlivé rychlosti při 4000ot ja to tolik netočím max 3000ot a řadím,jestli si pamatuji tak z Chorvatska 200Km/h a 3500ot) - ně to stačí , sice jsem se pírkrát nechal vyhecovat na 230Km/h ale otáčky si nevybavuji.

04.12.2014 20:14 - Re: Typy a informace o motorech 2761162
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Otáčky jdou při jednom rychlostním stupni lineárně. Jestliže teda při 2500ot/min jedeš ryhlostí 150km/h, tak se z toho krásně spočítá, že na 230 km/h potřebuješ 3833ot/min.


04.12.2014 20:38 - Re: Typy a informace o motorech 2761172
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
johnny.m napsal(a):
Sorry jruze, ale AP mi řadí při plném plynu v otáčkách přes 4000 určitě, až v sobotu sednu do auta a ohřeju ho, tak to schválně zkusím. Na konci nějaké obce to snad ani nebude na poruseni rychlosti .


Obávám se že už na dvojku/4000ot překročíš povolenou rychlost a na trojku/4000ot i dálniční - já nemohu dát plnej plyn u 1., 2.,možná u trojky ano - jinak mi to hrabe a zavře to protiskluz(pokud začnou hrabat obě kola) - Jinak mezi 2700 - 3000ot otvírá druhý ventil(stupeň) turba a to je opět cítit na akceleraci.A ještě jak někdo dříve porovnával 120Kw motor tak tam je jednoduché turbo a s biturbem se nedá srovnat - ten motor není špatný,výkon dostačující ale biturbo to není

04.12.2014 20:45 - Re: Typy a informace o motorech 2761182
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Teď jsem jel kousek po dálnici 6. 2500ot a rychlost malinko přes 150Km/h(nemohl jsem víc je to jen dva Km a pořád se někdo motal) nedovedu si vybavit (nepamatuji se přesně) kolik by to jelo na jednotlivé rychlosti při 4000ot ja to tolik netočím max 3000ot a řadím,jestli si pamatuji tak z Chorvatska 200Km/h a 3500ot) - ně to stačí , sice jsem se pírkrát nechal vyhecovat na 230Km/h ale otáčky si nevybavuji.



Ty mᚠmanuál, já jsem psal o automatu, pouze jsem reagoval že těch 4000 otáček se dá docílit, ono také na těchto otáčkách záleží jestli jede dvou nebo třílitr, tam ta rychlost také bude jinde, jinak o Tobě a Tvém oři jsem nikdy nepochyboval.
Jenom si pamatuji, že ta krajina z Děčína do Ustí se nějak tak mihotala, utekla hrozně rychle, jestli stáli čerti, dodnes nevím, žádná momentka s věnováním nepřišla, tak asi všechno ok.

04.12.2014 22:28 - Re: Typy a informace o motorech 2761232
Světlonoš
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 178

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Mikra napsal(a):
Otáčky jdou při jednom rychlostním stupni lineárně. Jestliže teda při 2500ot/min jedeš ryhlostí 150km/h, tak se z toho krásně spočítá, že na 230 km/h potřebuješ 3833ot/min.


Tak jednoduché to bohužel není. Nejezdíš ve vakuu, odpor vzduchu stoupá s druhou mocninou rychlosti. Budeš tudíž potřebovat více výkonu a více otáček.

04.12.2014 22:40 - Re: Typy a informace o motorech 2761242
johnny.m
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 498

99 Poslat soukromou zprávu
To jsem se zas do něčeho pustil .

jruze: zas tolik km s biturbem nalítáno nemám, nejezdím s ním denně, abych ho měl tak moc v rukách, ale fakt mám pocit že automat kvaltuje nad 4000 při plném plynu... Ano, není potřeba to tolik točit, s bídou přelezu 2500 ot./min. a už to letí jako drak. Běžně to automat drží cca 1300 - 2000 ot./min. .

63zdenda: tohle řazení u automatů miluju, biturbo se takhle taky nechá přemluvit plynem na přeřazení, otáčky pro běžný provoz viz. výše

04.12.2014 22:47 - Re: Typy a informace o motorech 2761244
Juras555
Město: Bučovice, Auto: Citroën C5 III (X7) 3.0 V6 HDi TourerPočet příspěvků: 166

99 Poslat soukromou zprávu
Světlonoš napsal(a):
Tak jednoduché to bohužel není. Nejezdíš ve vakuu, odpor vzduchu stoupá s druhou mocninou rychlosti. Budeš tudíž potřebovat více výkonu a více otáček.

Ale je to jednoduchý, řeší se otáčky a rychlost na určitý zařazený stupen, což je lineární. Jestli se to výkonově utáhne díky odporu vzduchu je věc druhá, ale pro tohle konkrétně irelevantní.

04.12.2014 22:51 - Re: Typy a informace o motorech 2761248
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
johnny.m napsal(a):
To jsem se zas do něčeho pustil .

jruze: zas tolik km s biturbem nalítáno nemám, nejezdím s ním denně, abych ho měl tak moc v rukách, ale fakt mám pocit že automat kvaltuje nad 4000 při plném plynu... Ano, není potřeba to tolik točit, s bídou přelezu 2500 ot./min. a už to letí jako drak. Běžně to automat drží cca 1300 - 2000 ot./min. .

63zdenda: tohle řazení u automatů miluju, biturbo se takhle taky nechá přemluvit plynem na přeřazení, otáčky pro běžný provoz viz. výše



Díky za odpověď, nevěděl jsem jestli ty automaty reagujou stejně na řazení jako jsem měl u M-B, určitě budeš spokojenej s biturbem, moc lidí si tady na ně nestěžují, nezbývá než tiše závidět.

05.12.2014 00:08 - Re: Typy a informace o motorech 2761270
Světlonoš
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 178

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Juras555 napsal(a):
Ale je to jednoduchý, řeší se otáčky a rychlost na určitý zařazený stupen, což je lineární. Jestli se to výkonově utáhne díky odporu vzduchu je věc druhá, ale pro tohle konkrétně irelevantní.

Lineární to nemůže být. Takže jinými slovy se tu jen planě akademicky teoretizuje na téma, že pokud to ve 150 točí 2500 ot., tak to ve 230 bude točit 3833 ot.??? Ale kde? Někde na válcích? Jestli je to taková laboratorní spekulace, tak by ta debata byla bezcenná. Nebo není důležité kolik by to doopravdy točilo ve 230? Myslel jsem, že to se tu autor pokouší odvodit. Představovat si, že rychlost bude stoupat lineárně s otáčkami je úplně k ničemu nebo spíše k smíchu.

05.12.2014 00:43 - Re: Typy a informace o motorech 2761282
martinrx
Město: Uherský Brod, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW) TourerPočet příspěvků: 349
99 Poslat soukromou zprávu
Světlonoš napsal(a):
Lineární to nemůže být. Takže jinými slovy se tu jen planě akademicky teoretizuje na téma, že pokud to ve 150 točí 2500 ot., tak to ve 230 bude točit 3833 ot.??? Ale kde? Někde na válcích? Jestli je to taková laboratorní spekulace, tak by ta debata byla bezcenná. Nebo není důležité kolik by to doopravdy točilo ve 230? Myslel jsem, že to se tu autor pokouší odvodit. Představovat si, že rychlost bude stoupat lineárně s otáčkami je úplně k ničemu nebo spíše k smíchu.

Já myslím že dle fyzikálních zákonů musí rychlost vozidla stoupat lineárně vzhledem k otáčkám. Pokud by tomu tak nebylo, pak by musela jedině prokluzovat spojka - tzn. že by motor s koly nebyl spojen napevno. Odpor vzduchu na to nemůže mít žádný vliv - ten má vliv jedině na spotřebu a celkovou dosažitelnou rychlost vozidla.

05.12.2014 00:57 - Re: Typy a informace o motorech 2761285
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
Už jsem nechtěl reagovat, když to udělali jiní za mě, ale musím. K smíchu jsi ty s tvým tvrzením.
Dovedeš si představit ozubený soukolí, který prokluzuje? Já ne. A jestliže takovými zuby je propojen motor přes převodovku s kolama, tak mi ukaž to místo, kde se nějaká ta otáčka motoru vytratí. Je to stejný nesmysl, jako kdybys tvrdil, že jeden píst na stejný klice s druhým pístem bude mít ve větru miň zdvihů než ten druhý. Prostě to nejde. Jestliže motor otočí klikou o jednu otáčku a kolo se pootočí třeba jen o jeden úhlový stupeň, tak při dvou otáčkách motoru to musí být na kole stupně dva. Při 360 otáčkách motoru to musí být jedna celá otáčka kola. Pokud teda nepřeřadíš na jiný převodový stupeň. A je úplně jedno, jestli fouká vítr do zad nebo do ksichtu. Je to pevný spojení bez možnosti změny. Takže ten jednoduchý výpočet je opravdu jednoduchý a platí.

05.12.2014 10:07 - Re: Typy a informace o motorech 2761396
Světlonoš
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 178

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Víš co drahý kolego, mᚠzrovna ten motor o kterém se diskutovalo, zkus to. Natoč to na mobil. Jestli v reálu dosáhneš teoretických hodnot, těch které tu byly uváděné, tak mᚠu mě flašku domácí slivovice.

05.12.2014 11:05 - Re: Typy a informace o motorech 2761406
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
To jako myslíš, že s tím budu lítat 230 s mobilem v ruce? Ty jsi fakt veselá kopa. Zkus si to sám. Ale upozorňuju tě, že to nezjistíš ani s deseti mobilama. Z ukazatele rychlosti ani z otáčkoměru nedokážeš tak přesně odečíst skutečný hodnoty. Max. s přesností 5 km/h, u otáčkoměru tak asi kolem 50 otáček. Můj výpočet vychází z fiktivní hodnoty jen tak odhadnutý Jaroušem. Že teda v asi 150km/h točil motor asi 2500ot/min. Pokud by tohle byly přesný hodnoty, tak i můj výsledek by byl přesný. Stejně jako je správný a přesný výpočet. Ale jako informace o chování motoru to bohatě stačí i s těma odhadnutýma hodnotama. Jestli to nestačí tobě, tak si to holt musíš vyzkoušet.

05.12.2014 12:52 - Re: Typy a informace o motorech 2761423
johnny.m
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 498

99 Poslat soukromou zprávu
Tady přikládám graf rychlosti vs. otáčky motoru a zařazená rychlost. Je vidět, že to je lineární. Je to pro AM6, pokud chcete i manuál, najdu si někde převodové poměry a dám ho sem taky.

Přílohy:
am6_GR.png ( 33709b ) - Zpřevodování AM6

05.12.2014 13:49 - Re: Typy a informace o motorech 2761456
vasa
Město: Osečná, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 78

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
To Světlonoš: Věř, že Mikra má pravdu To o co jde tobě je, že to ten motor výkonově nezvládne. Takže dejme tomu já s 2.0HDi bych prostě na šestku nemohl točit 4000ot. a jet 230, protože to prostě ten motor už nepřetlačí všechny odpory (vzduch, valení, příp. stoupání a zrychlení). Kdežto Mikra s biturbem má víc výkonu a ty odpory třeba ještě přetlačí, takže by mu to při těch 4000ot. 230km/h jelo. Pomineme pro tento příklad rozdílné zpřevodování 2.0 a 2.2.

Pro 2.0HDi 100kW by závislost rychlosti na otáčkách byla asi takováto...

A jak je vidět na druhém grafu, při plusmínus 210km/h (protne se červená čára se zelenou) už nemůžu rychlost zvyšovat, by otáčky nejsou na omezovači, nedostává se mi totiž už výkon k překonání odporů...
(Je to teoretický výpočet co jsem dělal do školy semestrální práci celkem to sedí.)

Přílohy:
2.0hdi rychlost-otáčky.jpg ( 839095b ) - Graf závislosti rychlosti na otáčkách motoru
2.0hdi moment.jpg ( 1119293b ) - Graf momentové charakteristiky

05.12.2014 15:27 - Re: Typy a informace o motorech 2761499
Světlonoš
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 178

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Omlouvám se všem, jsem jen prostý venkovan, takže pokud správně sepnuly kontakty v mém poněkud zabržděném mozku, nesprávně jsem na začátku pochopil, že se jen akademicky bavíte, že by takhle měly plynule stoupat otáčky s rychlostí, ale debata se netýkala reálu, protože tam to tak lehce nepůjde? Pokud je to takhle, tak se na 100 000x omlouvám, že jsem do této diskuse vstupoval.

|< < 1 2


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator