Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Posilovač řízení - obecně / C5 I a II
05.03.2020 15:47 - Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3262010
Tibor169
Město: Liberec, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 1
99 Poslat soukromou zprávu
chtěl bych se zeptat jestli je stejné řízení na 1jako na 2 jedná se o servořízení

05.03.2020 17:52 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3262012
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11463

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Tibor169 napsal(a):
chtěl bych se zeptat jestli je stejné řízení na 1jako na 2 jedná se o servořízení


Ne , ale půjde tam.

31.05.2020 19:30 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3271715
vapnov
Město: Roudnice nad Labem, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 22
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
je v nich rozdíl ve velikosti převodu ? Mám jednu C5 2002 co jí jde volant super zlehka a na druhé C5 2003 je tužší. Na té 2002 bylo ovšem měněno tekoucí servo a tak nevím jestli to není tím, že by tam bylo dané z dvojkové ?

02.05.2021 22:42 - Servo, kapalina a filtr? 3309009
Thomson1
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 34
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Zdravím,

chci se zeptat elektronické servo na C5 II 2.0 16v 2005 má svůj okruh a nádržku? Kapalina je stejná jako do hydrauliky? Poslední otázka někde jsem našel jako náhradní díl filtr k servu je to možné? Díky za info možná blbé dotazy ale neznám na ně odpověď.

03.05.2021 07:33 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3309052
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1176

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Thomson1 napsal(a):
Zdravím,

chci se zeptat elektronické servo na C5 II 2.0 16v 2005 má svůj okruh a nádržku? Kapalina je stejná jako do hydrauliky? Poslední otázka někde jsem našel jako náhradní díl filtr k servu je to možné? Díky za info možná blbé dotazy ale neznám na ně odpověď.
Ne, ano, ne.

04.05.2021 09:49 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3309162
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11463

U??vate? Poslat soukromou zprávu
El.servo má svůj okruh - nádobku využívá jen jako vyrovnávací a k doplnění při případném úniku(jako u x7 peráku , nebo C4 nebo na peugeotu kde nádobka není a je jen nalejvací hrdlo ) náplňje shodná ( LDS) - když ti vyteče z nádobky všechna LDS servo bude fungovat pořád.

04.05.2021 13:34 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3309176
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1176

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
El.servo má svůj okruh - nádobku využívá jen jako vyrovnávací a k doplnění při případném úniku(jako u x7 peráku , nebo C4 nebo na peugeotu kde nádobka není a je jen nalejvací hrdlo ) náplňje shodná ( LDS) - když ti vyteče z nádobky všechna LDS servo bude fungovat pořád.
Nezlob se, ale meleš...
Když ti vyteče všechna LDS z nádobky, servo ti nebude fungovat. Jak si sám napsal - náplň to má společnou k doplnění při případném úniku. Kdyby mělo servo svůj okruh, má to i svoji nádobku Tak že tu u hydry c5 nemá, tudíž nemá ani v pravém slova smyslu samostatný okruh. Má to svoje čerpadlo, ale okruh kapaliny je společný. Stačí když je kapaliny málo a už si občas servo sosne vzduchu a zlobí to

04.05.2021 16:55 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3309191
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11463

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Nezlob se, ale meleš...
Když ti vyteče všechna LDS z nádobky, servo ti nebude fungovat. Jak si sám napsal - náplň to má společnou k doplnění při případném úniku. Kdyby mělo servo svůj okruh, má to i svoji nádobku Tak že tu u hydry c5 nemá, tudíž nemá ani v pravém slova smyslu samostatný okruh. Má to svoje čerpadlo, ale okruh kapaliny je společný. Stačí když je kapaliny málo a už si občas servo sosne vzduchu a zlobí to


Popiš mi prosím vývody ze serva - jsou tři - výstup tlaku, vracečka z řízení a propojení s nádobkou - ten slouží k doplnění LDS pokud by bylo v servu málo (v případě úniku a vzhledem k roztažnosti oleje teplem k vyrovnání tlaku)

C5 I ano C5 II už ne ( elektrické servo nebo přesněji v něm je bezmála 2 l LDS ) vyzkoušej si to a podívej se kam se vrací LDS jestli do nádobky nebo zpět do serva . C 5 II souží nádobka oopavdu jen jako vyrovnávací ( roztažnost oleje a případný únik. ) u mechanického čerpada si čerpadlo nasává z nádobky a vracíse z řízení do nádobky.
pokud nevěříš změř si teplotu LDS v nádobce a podívej se na tepotu LDS v čerpadle. A jak to vlastně funguje třeba u ,,péráka\" když nemá nádobku na hydrauliku (vlastně má - s obsahem asi 2dcl - to stačí na roztažnost oleje)

Přílohy:
8B6F66FC-730D-4797-9B17-62D0DC07E4C3.jpeg ( 1826389b ) -
poloha čerpadla.jpg ( 2216558b ) -
8B6F66FC-730D-4797-9B17-62D0DC07E4C3.jpg ( 2205756b ) -

05.05.2021 00:15 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3309236
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1176

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
C5 I ano C5 II už ne
Chceš mi tvrdit, že všechny c5 II ( c5 I po FL ) mají elektrické servo??? A když tedy mají podle tebe samostatný kruh jak tvrdíš, tak když naliju do nádobky od LDS vodu, tak se do elektrického řízení nedostane?

05.05.2021 10:07 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3309262
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17221

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
servo pojde aj ked uz hydru nezdvihne lebo bude prazdna nadrzka, ma este svoj objem a pokial netece to, tak tam bude dost kvapaliny na funkciu, mal som tu uz par aut takto

samozrejme sa jedna len o elektroservo (1.6, 2.7, 3.0 su klasicke cerpadlo)

06.05.2021 01:15 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3309393
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11463

U??vate? Poslat soukromou zprávu
A když tam naleješ vodu do nádobky tak samo proteče do serva protože je t잚í než LDS a shoří ti servo páč je LDSkou chlazené a mazané.
A X7 už některé 1.6 mají el. servo také

06.05.2021 07:16 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3309401
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1176

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
A když tam naleješ vodu do nádobky tak samo proteče do serva protože je t잚í než LDS a shoří ti servo páč je LDSkou chlazené a mazané.
BINGO. Tak že asi nebude mít servo "samostatný" okruh oddělený od pružení, když to může ovlivnit společná nádobka s kapalinou.

06.05.2021 16:06 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3309455
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11463

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
BINGO. Tak že asi nebude mít servo "samostatný" okruh oddělený od pružení, když to může ovlivnit společná nádobka s kapalinou.


Tak ještě jednou : servo má svou náplň respektivně využívá ke svému chodu kapalinu co je v servu a v řízení - kapalinu z nádobky použije pouze v případě že dojde k úniku z okruhu řízení = pokud není únik v řízení nevyužívá kapalinu v nádobce ke svému provozu = pokud není únik z okruhu řízení a z nádobky vypustíš vše co v ní jebude normálně fungovat= pokud ti praskne třeba trubka od hydry a vše vyteče a auto lehne na břicho servo buude vesele fungovat tak jako třeba na X7 na perech která nemá žádnou nádobku jen nalejvací hrdlo ve kterém nebude víc jak dvě deci . Takže náplň stejná ale nepoužívá obsah nádobky ke své činnosti = bude normálně fungovat i s prázdnou nádobkou na hydru dokud nedojde k nějakému úniku ze řízeni ( to by potom nefungovalo na žádné X7 nebo C3 ,C4 a dalších řadách citroenů a peugeotů

A jestli t o to jde tak mᚠpravu - stačí Napsal jsem to dost srozumitelně a každý to snad už pochopí že el. serva fungují i na autech bez hydauliky a že jsou stená - jen mají místo toho jednoho vývodu větší jako nelejvací

08.05.2021 19:57 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3309676
Thomson1
Město: Kladno, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi X BreakPočet příspěvků: 34
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Díky ale jsem teď v pasti. Vypíchnu body:

- servo má svůj okruh bez ohledu na hydrauliku podvozku
- má nadrzku
- vejdou se tam cca 2l
- leje se tam kapalina jako do hydrauliky tzn u C5 II ODS
Souhlasí?

Poslední dotaz jak nejlépe kapalinu vyměnit?

Diky

10.05.2021 08:06 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3309799
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11463

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Thomson1 napsal(a):
Díky ale jsem teď v pasti. Vypíchnu body:

- servo má svůj okruh bez ohledu na hydrauliku podvozku
- má nadrzku
- vejdou se tam cca 2l
- leje se tam kapalina jako do hydrauliky tzn u C5 II ODS
Souhlasí?

Poslední dotaz jak nejlépe kapalinu vyměnit?

Diky


V servu je +- 2l LDS (kapalina stejná jako pro hydraulické pérování) Z el. serva jí v podstatě nevypustíš- nemá vypouštěcí otvor ( dostat kapalinu ze serva by znamenalo servo vymontovat- otočit vzhůru nohama a vylejt z něho jeho obsah nebo povolit tlakovou trubku aby čerpadlo vytlačilo tu co v něm je a doplnilo si novou z nádobky na hydrauliku = pokud by jsi chtěl dostat ven kapalinu ze serva musel by být nastartovaný motor- kdy se el.servo točí a tlačí LDS do řízení - potom stačí odpojit i zpátečku od řízení a čerpadlo si bude doplňovat unikající kapalinu z okruhu řízení z okruhu pérování do okruhu řízení ) - mně se toto stako kdysi osudné - koupil jsem auto do kterého dobráci v bazaru nalili zelenou LHM ( do serva se dostala ulomením zpátečky od řízení) a i když jsem 2x vyměnil náplň v hydraulice zústala vněm LHM která ho doroka odepsala. el. servo nemá vlastní nádržku - vzhledem k roztažnosti materiálů teplem není okruh hermeticky uzavřen a k vyrovnávání tlaku používá nádobku hydrauliky a v případě úniku ze servořízení si také doplní z ní .(expanzní nádoba u topení v baráku - tělesa mᚠhorké ale expanzní nádoba je studená)

10.05.2021 13:05 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3309804
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1176

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
- koupil jsem auto do kterého dobráci v bazaru nalili zelenou LHM ( do serva se dostala ulomením zpátečky od řízení) a i když jsem 2x vyměnil náplň v hydraulice zústala vněm LHM která ho doroka odepsala.

Vodní kámen to je prevít, ten Vám rozbil pračku ....

Naprostá blbost aby ti LHM něco na c5 zničila. Ta LHM je beránek proti velice agresivní syntetické LDS, která ničí na co příjde. Proč odcházejí hadice na hydraulice c5 s LDS po 10 ti letech tečou a prosakují, když u Xa a XM drží dodnes.... Měl sem tu někulik aut kde se jezdilo na LHM stotisíc km a více a nikdo neměl sebemenší problém s ničím na autě.
Moc by mě zajímalo co konkrétně ti ta LHM zničila a jak toho dosáhla

11.05.2021 06:41 - Re: Posilovač řízení - obecně / C5 I a II 3309890
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11463

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Vodní kámen to je prevít, ten Vám rozbil pračku ....

Naprostá blbost aby ti LHM něco na c5 zničila. Ta LHM je beránek proti velice agresivní syntetické LDS, která ničí na co příjde. Proč odcházejí hadice na hydraulice c5 s LDS po 10 ti letech tečou a prosakují, když u Xa a XM drží dodnes.... Měl sem tu někulik aut kde se jezdilo na LHM stotisíc km a více a nikdo neměl sebemenší problém s ničím na autě.
Moc by mě zajímalo co konkrétně ti ta LHM zničila a jak toho dosáhla


C5Ii biturbo čtyři roky najeto 70000km odešel motor el. serva ( gufero na ose ) tím proteklo LDS směs s LHM do elektroniky a shořela - po rozebrání bylo čerpadlo plné zelené vody 🤔 - co to přesně způsobylo nevím ale ty serva na C5 neodchází -pro mne vysvětlení že příčinou byla směs obou kapalin ( i když vím že LDS je agresivnější) možná proto že gumičky ( některé pro LHM jsou zelené a proLDS jsou černé = jiný druh materiálu ) proto také vím že ani 2x výměna LDS nepomohla a nedostala tuhle směs z čerpadla.Další co odešlo těsnění z.pístnic a z. regulátor( samotnáLHM by možná příčinou nebyla ale ta směs ???


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator