Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Hydraulika, řízení, brzdy / Výměna koulí / C5 III
1 2 > >|
20.11.2013 10:46 - Výměna koulí / C5 III 2639663
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Nejspíš budu první, kdo řešil výměnu koulí na C5III. Technote praví, že kolem 200K najetých km by se měli zkontrolovat a vyměnit koule. páč sem se k uvedenému nájezdu přiblížil, tak sem se rozhodl následovat doporučení Citroenu a koule rovnou vyměnit. Říkal sem si, že asi v tak strašnym stavu nebudou, páč jezdim 90% po dálnici... e-ééé... bylo to docela peklo. Dvě chcaly, jak děravej žok a zbytek byl s tlakem dost na pytel.
z výměny mám dva postřehy:
k odtlakování neni potřeba diagnostika (stačí kombinace dveře, blinkr brzda a system se poslušn odtlakuje stejně, jako diagnostikou, což je supr pro případ nějakýho nečekanýho průseru a umožňuje to výměnu koulí i nadšeným odvážlivcům s heverem v garáži, což není můj případ...

jízdní vlastnosti... nooo tady by to bylo na dlouho, ale kdo si myslí, že má hydrauliku od cca 150k km ještě v pohodě, tak by tenhle postoj měl možná zrevidovat. Taky sem si myslel, že je to v poho (porovnání s uberklumpry of šáde/fauwé). Po nasednutí a jízdě po výměně je to vskutku kulervoucí rozdíl... filtrace nerovností je výrazně efektivnější, auto se celkově tak nějak zklidní a sport mode je trochu víc sport...

Celkově - rozhodně výměnu doporučuju, pokud si chcete vozejk ještě nechat a pokud auto kupujete s podobným nájezdem, tak by to měla bejt jedna z prvních investic, páč pochybuju, že by to před prodejem původní majitel udělal.

Podotýkám, že jsem výměnu nerealizoval v regulérním Citroen servisu (byly pouze zakoupeny origo koule), ale v servisu, který se na PSA vozejky specializuje a osobně nevidím důvod, proč s tímhle do Citroenu chodit.

20.11.2013 11:13 - Re: Výměna koulí / C5 III 2639665
shalafi
Město: Bratislava, Auto: KIA Stinger GTPočet příspěvků: 113

99 Poslat soukromou zprávu
pekne info a vysledna suma?

20.11.2013 12:51 - Re: Výměna koulí / C5 III 2639678
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
cca 20K... v mém případě to znamená 7x koule, piplačka kolem a pro sichr výměna LDS...

20.11.2013 14:40 - Re: Výměna koulí / C5 III 2639691
moriss
Město: PRAHA, Auto: Citroën C5 I 1.8 16v BreakPočet příspěvků: 62
99 Poslat soukromou zprávu
Zdravim....pekne popsane....jen bych uvital nejake hodnoty,jakoze cisla toho tlaku...nu a kde to teklo by take neskodilo naznacit.

20.11.2013 14:53 - Re: Výměna koulí / C5 III 2639693
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Přidávám se k morissovi. Když to teklo, tak jsi tedy již nějakou dobu pravidelně doléval LDS?
Já jen že mám stejnou káru, tak abych věděl, co se bude dít za nějakou dobu.

20.11.2013 15:54 - Re: Výměna koulí / C5 III 2639705
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Pokud je poškozena membrána v kouli, tak se LDS ani pravidelně dolévat nemusí. Prostě se nepatrná část LDS prosákne za membránu posléze je při měření vytlačena zbylým dusíkem ven. Tlaky byly v rozmezí 30 - 60 bar, pokud si dobře pamatuju. U měření sem nebyl - bylo mi to sděleno v cenně zájezdu...

20.11.2013 17:53 - Re: Výměna koulí / C5 III 2639741
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Roozena napsal(a):
cca 20K... v mém případě to znamená 7x koule, piplačka kolem a pro sichr výměna LDS...


Ty koule jsou opravdu origo CITROEN, mají vyražené značení ?
Docela by mě zajímala cena koule, za kolik si to koupil, proto že to musela být maxisleva, jinak to není možné. Ofiko cena je okolo 3200,- kus Dají se po slevě koupit za cca 2700 - 2800. Ale i tak mi to nevychází + LDS + práce okolo

20.11.2013 18:28 - Re: Výměna koulí / C5 III 2639758
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Ty koule jsou opravdu origo CITROEN, mají vyražené značení ?
Docela by mě zajímala cena koule, za kolik si to koupil, proto že to musela být maxisleva, jinak to není možné. Ofiko cena je okolo 3200,- kus Dají se po slevě koupit za cca 2700 - 2800. Ale i tak mi to nevychází + LDS + práce okolo


Přední jsem měnil a sehnal jsem za 2000,-(jinak se dají +- 2500,-) a jestli s nepletu tak jsou tam 50bar.

21.11.2013 10:01 - Re: Výměna koulí / C5 III 2639864
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Přední jsem měnil a sehnal jsem za 2000,-(jinak se dají +- 2500,-) a jestli s nepletu tak jsou tam 50bar.

To jsi asi sehnal, ale jsou original citroen? Já nevěřím, ze by vůz celý složený z dílu Kelly nebo Elit držel pohromadě, nebo že by dokonce jezdil. A tak mám i pochybnosti o montáži jednotlivých neoriginálních dílů, i když uznávám, že s ohledem na cenovou politiku Citroenu se občas snížím k takovém kroku i já. Poto by mě (zřejmě nás) zajímala "dostupná" cena originálních koulí. Taky bych chtěl aby mé auto bylo stále jako nové (nebo i lepší).

21.11.2013 10:41 - Re: Výměna koulí / C5 III 2639872
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
Mne zajímá i jiná stránka:
Je Roozena opravdu první majitel X7 zde z klubu, který mění koule? Pokud ne, tak prosím další, aby se sem ozvali.
Prostě mne napadá, že X7 už je tu dost a od 2009 mnozí z nás včetně stočeného tachometru tam musí mít výrazně více najeto než Roozena. Nebo Roozena netuší, kolik tam fakt měl.

21.11.2013 10:50 - Re: Výměna koulí / C5 III 2639873
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Ony ty koule samozřejmě vydrží i 300 tis km. Podstatné je na jakých silnicích. Čím víc membrána koule pracuje - prohýbá se sem a tam, tím dřív koule odejde. Když dojede auto z Francie a má reálných doložených 300 a koule původní s tlaky jak nové a na tacho 69 tak na tom není nic divného. Když jezdí auto tu odnova po D1 tak za 150 sou koule kaput. Oni frantíci když garantovali 200 tis km na koulích bez údržby, vůbec netušili co tu máme za tankodrom.

21.11.2013 11:46 - Re: Výměna koulí / C5 III 2639874
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
To Vilous - Roozena tuší velice dobře, kolik má najeto... Otázka jest, zda všichni majitelé X7 tuší, že se něco takovýhleho má dělat a pokud to tuší, tak jestli to považují za vhodné a nutnou investici do toho pustí...Bude to tak nějak, jak říká Pat und Mat - kvalita silnice jednoznačně nejvýznamějším způsobem ovlivňuje životnost kulí a minimálně bych doporučil už kol 150 tk alespoň kontrolu. Jinak sem koukal - koule dělá i MONROE (což sem netušil) a cenově jsou podobný těm od citroenu, ale nevím o nich nic, tak má třá někdo zkušenosti a mohl by se podělit o info jako o případné alternativě...

21.11.2013 12:43 - Re: Výměna koulí / C5 III 2639885
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
No já nemám první C5, takže omezená životnost koulí je mi známa. Proto se tady o to vlákno tak zajímám a moc díky za popis.

Paradoxně auta z D,I,F,B,NL mohou mít koule v lepším stavu než tolik v inzerátech vyhledávané "první majitel, koupeno v ČR". Samozřejmě se zde nebavím o stáčení, to je jiná kapitola.
Jistě se to snažím nedělat zbytečně brzo, i když mne toto vlákno trochu uklidnilo ohledně očekávaných nákladů. Četl jsem tu někde, že koule 6 litrů...náhrada neexistuje...

No a co obnáší kontrola koulí, když pominu to, že jsou suché? Pokud obnáší její demontáž, tak je to u 7 koulí asi dost pracné.

21.11.2013 13:43 - Re: Výměna koulí / C5 III 2639912
Roozena
Město: Pragl, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 375

99 Poslat soukromou zprávu
Kontrola koule obnáší demontហ(každá koule má vlastní ventilek, který se uvolněním koule ze sedla uzavře a dusíq neuteče). Koule se nasadí na stejnný protikus, jaký je v autě a začne se do ní pumpovat LHM/LDS. Tlak, který je v okruhu hydrauliky ve chvíli, kdy se membrána v kouli začne prohýbat je jaký? - tedy rovno čemu?....

21.11.2013 13:59 - Re: Výměna koulí / C5 III 2639916
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
debata o guliach tu uz je a je x krat preberana, gule su zhodne !

19.03.2016 19:21 - Re: Výměna koulí / C5 III 2930071
STRUCTOR
Město: Praha 8, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 88
99 Poslat soukromou zprávu
Tak jsem také měnil koule na C5 x7, podvozek už se mi nepozdával tak komfortní jako dříve, koupil jsem dle VIN všech 7 kulí přímo v Citroenu a hrrrr na to. Koule jsem měnil sám, a protože by někoho mohlo napadnout, stejně jako mě, že je to systém žárovka - tj vyšroubovat a žašroubovat, rozhodl jsem se podělit o pár postřehů.
1. Bez sloupového heveru.......si myslím, že je výměna neproveditelná.
2. Hasák na většinu koulí nenasadíte, stejně jako řetězový klíč (na olejový filtr), což je dáno umístěním koulí (uvedené nářadí jsem kdysi použil při výměně koulí na XM).
3. Povolení sekáčem a kladivem....mno....koule jsou chyceny na silentbocích (ev na tlumiči který je na silentbloku) tedy pruží a údery jsou málo účinné, také jsem se trochu o ty silentbloky bál...
4. Během výměny vyteklo cca 0,3l LDS, resp po výměně jsem dolil 0,3l LDS
5. Některé koule na voze byly utěsněny o kroužkem, některé hranatým těsněním - nové koule koupené v citroenu měly všechny hranaté těsnění (vůz jsem kupoval od prvního majitele těsně po skončení záruky, těsně po poslední záruční prohlídce)

Pokus 1.:
Demontហjsem začal odtlakováním hydrookruhu pérování, podovzek jsem nastavil na nejnižší polohu a vůz jsem pustil až dolu, následně jsem jej zvedl na sloupovém heveru, tím jsem systém považoval za odtlakovaný.
Samotnou demontហjsem začal u zadních koulí, ty co jsou pro komfort a ne ty na tlumičích. Přišli mi nejlépe přístupné. Sundal jsem plastový kryt (tři šroubky) a zkusil veškeré nářadí v dílně. Asi po 30min zoufalých pokusů jsem to vzdal, zadekloval a s pocitem neúspěchu vyrazil k domovu.
Další den jsem zajel do Kondora (hutní materiály) a koupil pásovinu 30mm širokou 2mm síly 500mm délky, k tomu trubku v průměru 116mm (koula mají cca 120mm), nějaké šrouby a matky, jackel 30x30x3. Pásovinu jsem dle zakoupené trubky stočil do kruhu, konce ohnul o 90stupnů, ohnuté konce provrtal tak, aby vzniklá objímka mohla být šroubem stažena na průměr koule. Jeckl jsem provrtal cca 20mm od konce tak abych do nej vložil sroub, který jsem připavařil. Na šrou jsem nasadil již uvedeno objímku a vznil tak vlastně klíč, vypadající jako klíč na olejový filtr, z pásoviny o síle 2mm a s pákou dlouhu 50cm. Ani to mi nebylo dost a tak jsem stočenou pásovinu provrtal, na otvor z vně navařil matici M10 do níž se našroubuje šroub do špičky. Tento šroub se po namontování klíče na kouli, do koule zakousne a zamezí protočení klíče na kouli. Tento nápad jsem čerpal někde na youtube.
Pokus 2.:
Opět zadní koule, ty na komfort - Odtlakování, demontហkrytu koulí, nasazení vyrobeného klíče, lehké trhnutí, odšroubování rukou, výměna těsnění, našroubování nové koule – dotažení již jen rukou, otření hadrem, pohodička….práce na pár minut.

Následovaly přední koule, ty co jsou pod kapotou nahoře na podběhu. Postup stejný jako u předešlých, jen na držáku pravé přední koule (ta před spolujezdcem) je odvzdušňovák, protože koule po uvolnění šla velmi těžko šroubovat, zkusmo jsem odvzdušnovák povolil a.....tlak upustil až na strop garáže. Pak už sla koule rukou. U levé přední koule odvždušnovák není a tlak už tam žádný nebyl, zřejmě je tedy jeden odvzdušnovák na obě přední koule.
Následovaly zadní koule, ty co jsou namotnovány přímo na zadních pístnicích, zde je přístup pro jejich umístění značně komplikovaný. Z mnou vyrobeného klíče jsem sundal jackel a použil jsem jen objímku. Rána kladivem a….protože nebylo možné udeřit přesně v požadovaném směru, docílil jsem jen sražení klíče z koule. Opět jsem namontoval klíč tj. objímku, místo ran kladivem jsem použil pajcr, zapáčil a ……hotovo, sranda. Druhá strana to samé. Tedy jsem měl hotových 6 koulí ze sedmi. Zabralo to celkem cca hodku času.
Přední kuole na komfort, ta poslední tj. sedmá,….20minut hledání kde vlastně je….našli jsme, ale že by jsme na ni dosáhli….mno, to zase ne. Takže kryt pod motorem dolu, v motoru vyndat řídící jednotku motoru, relátka a ten box ve kterém to je vše namontováno. Povolit úchyt převodovky, převodovku spustit níž a posunout vpřed (ve směru vozu), povolit spodní silentblok převodovky a převodovku posunout ještě víc v před. Pak z jedné strany kouli zapřít pajcrem (koule je opět na silentbloku a pruží), z druhé strany do ní bacit sekáčem (opravdu dlouhým, museli jsme ho navařit na trubku) a bim bum bác, chvíli to trvalo a koule se pootočila, pak již jen vyšroubovat, vyndat ji, dát nové těsnění, našroubovat novou, zlomit si ruku při dotahování. Upevnit silelbloky převodovoky..prostě vše zpět. Ta poslední koule zabrala cca dvě a půl hodiny času dvěma lidem.
Po nastartování vůz ihned reagoval na volič polohy výšky, žádné odvzdušnování nic, prostě to rovnou fungovalo. Ani nevím proč, v průběhu výměny koulí mě napadlo děsně moc sprostých slov a nějaké vtipy o Francouzích….
Ale..mám hotovo, nějaké dotazy?

19.03.2016 19:41 - Re: Výměna koulí / C5 III 2930075
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Všechny jsem měnil (krom té přední prostřední) a všechna jdou v pohodě sekáčem, zadní prostřední si sundavám tu alu kostku s oběma koulema a demontuji ve svěráku. Tu přední jsem zatím neměl tu čest měnit. a jinak

19.03.2016 19:46 - Re: Výměna koulí / C5 III 2930077
vilous
Město: Praha, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 1256
99 Poslat soukromou zprávu
1. Kolik jsi měl reálně najeto?¨
2. Pomohlo to? Čili zásadně jiný pocit z jízdy?
3. V jaké stavu byly staré koule?

19.03.2016 22:36 - Re: Výměna koulí / C5 III 2930157
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Růženo, ty ***** , proč to furt kopíruješ Příspěvek na ktrý reaguješ a je před tebou, tak se nekopíruje a kor když je na A4

Ta přední prostřední je lahůdka .... taky sem to už měnil a dělal sem to celé zespoda ... vymysleli to opravdu dobře

19.03.2016 23:30 - Re: Výměna koulí / C5 III 2930168
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
PATaMAT napsal(a):
Růženo, ty ***** , proč to furt kopíruješ Příspěvek na ktrý reaguješ a je před tebou, tak se nekopíruje a kor když je na A4

Ta přední prostřední je lahůdka .... taky sem to už měnil a dělal sem to celé zespoda ... vymysleli to opravdu dobře



už jsem to upravil

A jedna otázka na Pata - dost se tu řeší tekoucí pístnice není (nebo nemohla ) by být příčina i ve stavu koulí? Vzhedem ke konstrukci X7 a řešení zpátečky? můj názor je že ano.

1 2 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator