Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Výměna motorového oleje
|< < 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 ... 39 > >|
24.03.2015 21:45 - Re: Výměna motorového oleje 2801648
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Dávám 5w40 už 3 roky a nemám žádný problém, přešel jsem na něj po přečtení tohoto vlákna, kde se uvádí, že snáší lépe městský provoz ohledně teplot, neumím posoudit, ale jak jsem psal, bez problémů, mám rok 2005. Možná jak psal Petr od roku 2008 je to jiné, proto se majitelé novějších ročníků nemohou shodnout s majiteli starších ročníků na oleji.

24.03.2015 21:53 - Re: Výměna motorového oleje 2801652
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
INEO je strategie výrobců aut, aby dosáhli na nařízení EU o ekologii. Je to olej se sníženou viskozitou, je řidčí a jeho spálením vznikne míň popela. Nový motor v laboratoři splní emisní limity s takovým lehkoběžným olejem líp a dostane tak požehnání EU. Ale co se stane s motorem po 200t km, to už EU neřeší. Vždycky platilo, že k do maže, ten jede. A tenhle olej moc nemaže. A tím že je řídkej, tak se na zajetým motoru spotřebovává. Hustější 5W40 jednak vydrží vyšší teploty a navíc se nespotřebovává skoro vůbec ani na motorech s nakroucenýma 200t km. Naco řešit popel, když olej nespaluju?
Když už bych chtěl olej Low Soaps, tak určitě ne INEO 5W30, ale třeba Mobil 1 ESP Formula, který nemá sníženou viskozitu a má taky specifikaci PSA. Ale na popel já kašlu a QUARTZ 9000 5W40 je za hubičku a funguje už od začátku na všech motorech C5. Kdysi byl Citroenem jediný doporučovaný a najednou je špatný a máme dávat tu ředinu? Pochopil bych to, kdyby s tím INEO začali u nějakých nových motorů. Ale proč bych to měl měnit na mým, když z fabriky to vyjelo s 5W40, několik let mi tam servis na garancích dával taky 5W40 a najednou mi budou tvrdit, že jiný než INEO 5W30 tam dávat nesmím? Kvůli popelu?
Jo, mám ho tam, ale naposledy. Od výměny mi ubylo skoro na spodní rysku a to má najeto teprve něco kolem 10t km. Před tím jsem měl 5W40 a neubylo nic. Tím že ten olej má nižší hranici tepelný stálosti taky o něco víc trpí přehříváním. Jet s tou ředinou v létě do Chorvatska by bylo skoro o strach. V rozpáleným motoru nezbude po mazacím filmu ani stopa, když je to taková srágora.
Tak snad moje vysvětlení stačí. Každý a si do motoru leje co chce. Já budu dál dávat to, co tam běhalo od začátku. TOTAL QUARTZ 9000 5W40.

Ještě doplním info k viskozitě. - .link.

24.03.2015 22:33 - Re: Výměna motorového oleje 2801670
robo
Město: Piestany, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 16V 143k (103kW)Počet příspěvků: 1083
99 Poslat soukromou zprávu
novy ja mam este vcelku zanovny motor a ten by mohol mat minimalne vole a teda ani vodicka ineo by sa nemala vytracat nejak enormne, podla mna. uvidim vyskusam. vyssie teploty, po 30tisic km som nikdy nevidel teploty nejak kolisat, max o jednu ciarku.
no a spotreba oleja okrem ineho zavisi vraj kto si svoj motor ako zabehol, no a ked olej zere tak je logicke ze hustejsi to poriesi.
inac kupil som v lidli to cerpadielko a planujem po 10tisic si refreshnut napln odsatim a naliatim noveho oleja.

24.03.2015 22:50 - Re: Výměna motorového oleje 2801674
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
skor ako refresh pomoze filter

24.03.2015 22:53 - Re: Výměna motorového oleje 2801675
63zdenda
Město: Jezvé , Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 173k (125kW) TourerPočet příspěvků: 2972

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Dej pak vědět, jak to šlo s tím čerpadýlkem a jak to dlouho trvalo, co jsem tady o něm četl, tak nic moc, myslím, že klasická výměna bude lepší ohledně vypuštění celé náplně i s možnými usazeninamy na dně vany u výpustného šroubu.

24.03.2015 22:56 - Re: Výměna motorového oleje 2801676
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ja som ho tiez kupil, 1.6 a plechove vane je lepsie robit tym (ked je otvor blbo rieseny ze zostava olej vo vani)
hlinikova vana s vypustom do dola (zdenda) je lepsie vypustat klasicky cez vypustak

24.03.2015 23:10 - Re: Výměna motorového oleje 2801684
RimmerCZ
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400dPočet příspěvků: 606
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Nevim proc resite jaky olej, je tam takovy jako my byt a muj dotaz se toho tykal. Auto melo naplne z autorizaku. Kdybych mel nalitano 150tis tak tam dam hustsi klidne. A opet takovy vadny dotaz typu, mas 15tis. proc jsi nevymenil olej - protoze kdyz mi zahlasi auto malo oleje a zjistim ze je ho fakt malo, tak neodstavim auto na 2-3dni nez bude mit servisak cas a proste doliju. Diky za podnetne pripominky...

24.03.2015 23:26 - Re: Výměna motorového oleje 2801687
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ak to bol novy motor a prvy krat zaliaty relativne tak ho mohlo este rozhadzat do zakuti odkial standartne nevytecie (robi to tak liter kludne na naplni) - pri druhej naplni by som to riesil, z tej nesmie ubudat

jo a men ho max 20k km, tie motory neznasaju stary olej (ci uz 2.7 alebo 3.0)

25.03.2015 00:03 - Re: Výměna motorového oleje 2801693
Mikra
Město: Velké Hamry, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 3730

99 Poslat soukromou zprávu
robo napsal(a):
... po 30tisic km som nikdy nevidel teploty nejak kolisat ...

Nejde o teplotu motoru, nebo chladící kapaliny. Jde o teplotu třeba na turbu. Tam hoří každý olej, ten s nižším bodem teplotní stálosti tam degraduje víc. A čím starší olej, tím víc ztrácí body. Takže 5W30 po 15t km na tom bude podstatně hůř než 5W40. Nejen že má horší mazací schopnosti a je řídký už od nova, ale navíc je zředěný naftou při regeneracích a přepálený ... To tomu turbu určitě životnost neprodlouží.
Výrobcem deklarovaný lepší studený starty toho moc nezachrání a nižší spotřeba o 0,2L mě taky nezajímá. Možná to zajímá Zeměkouli, ale jen do tý doby, než budu muset koupit nový turbo ne zrovna ekologicky vyrobený.

25.03.2015 08:11 - Re: Výměna motorového oleje 2801709
HonzaC3
Město: Brušperk, Auto: C4 Grand Picasso 1,6 hdiPočet příspěvků: 23
99 Poslat soukromou zprávu
Ahoj, by mne jenom zajimalo, jak z te vany 1,6 hdi chcete neco odsat cerpadylkem. Kudma se tam ze shora dostanete, aby jste dosahli az na dno? Podle mne je to nemozne.

25.03.2015 08:18 - Re: Výměna motorového oleje 2801714
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
HonzaC3 napsal(a):
Ahoj, by mne jenom zajimalo, jak z te vany 1,6 hdi chcete neco odsat cerpadylkem. Kudma se tam ze shora dostanete, aby jste dosahli az na dno? Podle mne je to nemozne.


Měrkou - ta má trubičku až na dno mám odsávačku trošku větší a podstatně dražší - doba odsátí je +- 5.minut a mezitím si vyměním filtr, jde to použít kdekoli , nemusím demontovat dekl pod motorem , zvedat nebo lezt pod auto , a nejsem odkázanej na místo v dílně

Ještě se chystám vyzkoušet jak to bude fungovat u AP (pokusy dělám zásadně na mejch-našich autech) - jestli to odsaje a kolik??? - tam si sice nepomůžu od deklů ale třeba to odsaje víc.

25.03.2015 08:55 - Re: Výměna motorového oleje 2801725
HonzaC3
Město: Brušperk, Auto: C4 Grand Picasso 1,6 hdiPočet příspěvků: 23
99 Poslat soukromou zprávu
Ja ted menil olej, a protoze prosakovala vana a mam 200.000km, rozhodl jsem se vanu sundat. Jak jsem po sundani zjistil, uz to nekdo sundaval, od otce jsem se pak dozvedel, ze to pretesnovali nekdy v zaruce, kdy auto jeste vlastnil on. Jejich pretesneni stalo za ho*vo, ale to je na jine povidani. Zpet k tematu odsavani. Proste ta trubicka merky neni prave az uplne na dno. Je kousek nad - par mm. A jeji posledni si myslim bude dost komplikovat moznost odsavani. Jednak jsem dole dva zahyby, ktere zmensi profil na par milimetru (nechapu proc je to tak zplostele) a uplne na konci - i kdyby tim neco prolezlo, tak jak je chycen saci kos na tuto trubicku, tak je tam plastovy kolik primo uprostred toho vyusteni, ktery aretuje tu trubicku merky, aby nemohla v tom uchyceni jezdit nahoru/dolu. A kdyz uz by jako saci byla pouzita cela spodni cast merky - ta trubicka, tak jak na potvoru v ni je v horni casti odvetravaci dira, kudy by to mohlo pri odsavani prisavat vzduch a tudiz take ztizit odsati.

Nerikam ze je to nemozne, nedosaval jsem nidky a neporovnaval vysledek s kontrolu pres vypousteci sroub, ale prave pres tu merku mi to prislo docela ztizene.

Jinak, po uplnem vypusteni jsem jeste provedl test na zbytek oleje ve vane. Zbyly tam poctive 4dcl oleje, ktery vypustit proste nejdou. Ten olej se mi zdal trochu hustsi - jinak jsem tam nejake vylozene viditelne usazeniny nemel. Jen jak jsem pak vanu cistil, tak na dne byl jakoby takovy slabý povlak neceho lepivého co okem nebylo videt, ale na prstech citit, ze to jde dolu a neni to soucasti vany. Ale jak jsem psal, nebyl jsem prvni, kdo tu vanu na tom aute sundal, tak kdovi co tam bylo poprve.

Jo, po opetovnem smontovani a naliti oleje tam vlezlo celych 5 litru (Mobil 1 ESP) a na merce jsem se dostal na skoro k horni rysce. Predtim jsem odsaval jeste olej z telesa filtru a chladice oleje, kde ten olej nechtel odtect.

25.03.2015 09:43 - Re: Výměna motorového oleje 2801742
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
preto hovorim o tej odsavacke, ostane tam menej ako ked pouzijes vypustak

ked je to teple ta hadicka co ide do mierky ide dat uplne pekne dole az na dno

25.03.2015 10:01 - Re: Výměna motorového oleje 2801744
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Je to teflonová trubička s tendencí se narovnávat - jen je potřeba jí správně natočit (konec je šikmo seříznutý) tak aby byla šikmou stranou ke dnu vany a povolit - demontovat filtr - proteče dalších +- 1/2 L oleje do vany. Jinak myslím že 90% zn.servisů používá odsávačky. Olej by měl být teplej(to i proto že se cirkulací promíchají usazeniny).Koupil jsem to i proto že stav krytů a jeho uchycení bývá ve stavu ..... nebo to nejde povolit atd...

25.03.2015 10:33 - Re: Výměna motorového oleje 2801754
HonzaC3
Město: Brušperk, Auto: C4 Grand Picasso 1,6 hdiPočet příspěvků: 23
99 Poslat soukromou zprávu
To je pravda. Kdyz jsem auto poprve prevzal, tak sundani deklu probihalo za ucasti flexy. Od te doby jde sundat naprosto v pohode. Ono to vypadalo, ze to pekne dlouho nikdo nesundal, natoz aby ty srouby namazal. Ja srouby dycky mazu a nikdy se mi pak nestane, ze by uz nesly dolu.

25.03.2015 11:07 - Re: Výměna motorového oleje 2801776
gull
Město: Ostrava, Auto: Počet příspěvků: 171
99 Poslat soukromou zprávu
v mem pripade taky budu kupovat odsavacku jen kvuli tomu krytu. Mam ho sice novy, ale i tak pri posledni vymene srouby zrezle a hlavne puvodni majitel doskubal otvory do kterych by mely jit ty zavitove plisky, takze dva srouby uz tam nemam kde dat. Zespodu uz se mi proste lozit nechce.

25.03.2015 11:10 - Re: Výměna motorového oleje 2801782
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ja robim odsavackou len plechove vane, hlinikove fak vytecu lepsie ked sa otvoria, prud to strha lepsie ako pomale odsatie

ad dekel, deklovych tuningov sem chodi az az, vzdy sa snazim ten dekel spravit tak ako ma byt, prevrtam dieru a 2cm vedla povodneho uchytu, dam novu maticu, novy srob a namazem, dalsi krat ked sa to vrati uz to ide v pohode, to je len vasa pohodlnost

25.03.2015 14:21 - Re: Výměna motorového oleje 2801822
RimmerCZ
Město: Hlučín, Auto: Mercedes E 400dPočet příspěvků: 606
U??vate? Poslat soukromou zprávu
Diky za odpoved. Jak je to s vymenou oleje mimo autorizak pokud mam od nich novy motor, predpokladam, ze je tam nejaka zaruka na ten motor, jeste do neho nikdo jiny nesah. Mam s tim zajet zase radsi do autorizaku, nebo kdyz dam vyrobcem predepsany olej/filtry u tzv. garaznika, tak je to ok ? Menit olej/filtry atp. hodlam za cca mesic, kdy me ceka technicka. Tedka ma garaznik plne ruce vymeny prezouvani.



jumep napsal(a):
ak to bol novy motor a prvy krat zaliaty relativne tak ho mohlo este rozhadzat do zakuti odkial standartne nevytecie (robi to tak liter kludne na naplni) - pri druhej naplni by som to riesil, z tej nesmie ubudat

jo a men ho max 20k km, tie motory neznasaju stary olej (ci uz 2.7 alebo 3.0)


25.03.2015 21:45 - Re: Výměna motorového oleje 2801913
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
musi ti to ten garaznik orazit a zdokladovat s tym ze ruci za to ze dodrzal postup

03.04.2015 14:57 - Re: Výměna motorového oleje 2804797
JirkaŘ
Město: Havířov-město, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 510

99 Poslat soukromou zprávu
Dnes jsem na bráchově C5 III Break 2,0 HDi měnil olej a všechny filtry, tak snad pár pořízených fotek může pomoci dalším.
Spodní kryt šel snadno dolů. 4x šrouby na 10mm ořech s nádstavcem vytočit (zpátky pak závity samo máznout vazelínou). Zbývající šrouby (asi 6 kusů) - pootočit štroubovákem o 90°a vytáhnout... klasika, jak u C5 I. V přední a zadní části kryt drží za packy, tak pozor na ně, a je neurvete.
Nalévací víko otevřít... a spodní výpustný šroub uvolnit a demontovat imbus klíčem č.8...do připravené nádoby olej vyteče.
Ořech 27mm + nadstavec a račna... a povolíte plastový díl, ve kterém je papírová vložka olejového filtru. Vyměnit .. filtr i okroužek (je součástí krabičky od PURFLUX 1109CK za cca 180kč). Nasadit a dotáhnout s citem! (Je to plast) No a pak.. však už to znáte, běžné postupy.

Přílohy:
20150403_092907.jpg ( 399247b ) - výpustný šroub na dně vany
20150403_093654.jpg ( 537955b ) - těleso olejového filtru
20150403_095029.jpg ( 643454b ) - starý a nový...

|< < 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 ... 39 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator