| |  |  |  | 
 
 
			| 		
		
		
		| 
			| 06.08.2010 09:53 -
		Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352160 |  |  
					| komar | 
			| Město: Karlovy  Vary   , Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 4 |  |  
		
				
		|     
 | Prosím  o  pomoc   jak  nastavit  vačky   u   2,2 hdi  16ventil?
Prosím  o  pomoc   jak  nastavit  vačky   u   2,2 hdi  16ventil? 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 06.08.2010 10:18 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352166 |  |  
					| komar | 
			| Město: Karlovy  Vary   , Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 4 |  |  
		
				
		|     
 | jj  díky  jsem  troku  mimo     u  měsíc  stojím  a  borci  z   citroena   diagnostikují  a  diagnostikují  a  nepřili  na  to  e  se  to  potkalo
jj  díky  jsem  troku  mimo     u  měsíc  stojím  a  borci  z   citroena   diagnostikují  a  diagnostikují  a  nepřili  na  to  e  se  to  potkalo 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 06.08.2010 10:23 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352167 |  |  
					| jumep |  |  
		
				
		|  
     
 | a to borci nevedia zlozit? 
 utekal by som odtial z vecami v kufri
a to borci nevedia zlozit?
utekal by som odtial z vecami v kufri
 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 06.08.2010 11:20 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352169 |  |  
					| komar | 
			| Město: Karlovy  Vary   , Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 4 |  |  
		
				
		|     
 | Ne   skládám  si  to  sám   jeliko   to  nechtěj   dělat    a je  mi  záhadou  e   na  to  nepřili  e  je  to  potkaný nejsem  automechanik  ale  tohle  je   fakt  síla     přej    závada vysokýho  tlaku
Ne   skládám  si  to  sám   jeliko   to  nechtěj   dělat    a je  mi  záhadou  e   na  to  nepřili  e  je  to  potkaný nejsem  automechanik  ale  tohle  je   fakt  síla     přej    závada vysokýho  tlaku 
 |  
				|  |  
 
 		
		
		
		| 
			| 06.08.2010 17:13 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352197 |  |  
					| Mamlas |  |  
		
				
		|  
     
   | Nedavno jsem to delal podle prilozeneho postupu. Je to celkem jednoduche. Na reteze jsou dva tmave clanky ktere prijdou na oznacene zuby vacek.
Nedavno jsem to delal podle prilozeneho postupu. Je to celkem jednoduche. Na reteze jsou dva tmave clanky ktere prijdou na oznacene zuby vacek. 
 Přílohy:
 smontovani motoru1.pdf | Stáhnout( 661301b ) - Smontovani motoru.Staeno:82x.
 
 |  
				|  |  
 
 
 		
		
		
		| 
			| 07.08.2010 02:40 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352254 |  |  
					| jruze |  |  
		
				
		|  
     
   | tief napsal(a): Kdyz se to potka a je trocha stesti staci prehodit vymlatene zdvihatka ... 
 A jak pozná jestli se to nepootočilo na těch ozubených kolech(ty kola na vačce) - nikdo ti neřekne a v servisu mnění vačky-nesehnal jsem nikoho kdo by je dokázal zkontrolovat nebo nastavit(nejsou nijak zajitěná a ani označené polohy-je to dělané jako ochrana-bezpečnostní zóna pro ventily)Samozřejmě je tam můe nechat staré,ale je to sázka do loterie.Pokud má hodně dobrého známého na vrakáči riskni to(tam jsou samozřejmě vechny dobré)občas se dají sehnat kdy někdo chce jen hlavu.Nové 16000,- vrakáč buď je sólo nedá a nebo 5.-10000,- ???
 A je jedno v jaké rychlosti nebo klidně i při startu to vdy odnesou vechny sací koniky a pokud né tak stejně mněnit - mohou být nakoplé (cena teď nevím jestli 400,- nebo 800,- kus x 8.)
A jak pozná jestli se to nepootočilo na těch ozubených kolech(ty kola na vačce) - nikdo ti neřekne a v servisu mnění vačky-nesehnal jsem nikoho kdo by je dokázal zkontrolovat nebo nastavit(nejsou nijak zajitěná a ani označené polohy-je to dělané jako ochrana-bezpečnostní zóna pro ventily)Samozřejmě je tam můe nechat staré,ale je to sázka do loterie.Pokud má hodně dobrého známého na vrakáči riskni to(tam jsou samozřejmě vechny dobré)občas se dají sehnat kdy někdo chce jen hlavu.Nové 16000,- vrakáč buď je sólo nedá a nebo 5.-10000,- ??? 
A je jedno v jaké rychlosti nebo klidně i při startu to vdy odnesou vechny sací koniky a pokud né tak stejně mněnit - mohou být nakoplé (cena teď nevím jestli 400,- nebo 800,- kus x 8.)
 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 07.08.2010 09:29 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352268 |  |  
					| tief |  |  
		
				
		|     
   | autodiag napsal(a): tak to ANI OMYLEM Proc ne ? HDI ma ventily kolmo na pist, tzn sila narazu jde kolmo nahoru, vykopne to oslabene zdvihatko, vacka je mimo hru, na to rana vubec nejde ... aspon u 2.2 hdi to tak je a jeden nejmenovany clen tady v klube to tak mel potkane ( protocilo se mu prave to kolecko na vacce a cinklo se to ) a po vymene zdvihatiek ventilu a nastaveni vacky najazdil uz XYZ km a zatial uplne bez problemov.
 
 Este vysvetlivky k terminologii, zdvihatko = vahadlo = valve lifter  - aspoj na to poznam pod tym nazvem
Proc ne ? HDI ma ventily kolmo na pist, tzn sila narazu jde kolmo nahoru, vykopne to oslabene zdvihatko, vacka je mimo hru, na to rana vubec nejde ... aspon u 2.2 hdi to tak je a jeden nejmenovany clen tady v klube to tak mel potkane ( protocilo se mu prave to kolecko na vacce a cinklo se to ) a po vymene zdvihatiek ventilu a nastaveni vacky najazdil uz XYZ km a zatial uplne bez problemov.
Este vysvetlivky k terminologii, zdvihatko = vahadlo = valve lifter  - aspoj na to poznam pod tym nazvem
 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 07.08.2010 10:08 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352271 |  |  
					| autodiag | 
			| Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD  , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |  |  
		
				
		|  
     
 | na tohle snad napisu jen to ze pokud se to potkalo ,tak seskladani bez kontroly hlavy a ventilu jen proste vic nez prasarna to ze si to takhle doma ve stodole nekdo udela ,protoze je liny nebo nevi je jeho vec,ale jsou veci ktere se proste delaji a nedelaji
  neco jako vymena brz. desticek bez vycisteni a a namazani cepu
na tohle snad napisu jen to ze pokud se to potkalo ,tak seskladani bez kontroly hlavy a ventilu jen proste vic nez prasarna
to ze si to takhle doma ve stodole nekdo udela ,protoze je liny nebo nevi je jeho vec,ale jsou veci ktere se proste delaji a nedelaji :)  neco jako vymena brz. desticek bez vycisteni a a namazani cepu 
 |  
				|  |  
 
 		
		
		
		| 
			| 07.08.2010 11:05 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352274 |  |  
					| Mamlas |  |  
		
				
		|  
     
   | Ja myslel, ze pri potkanym motoru jde hlava dolu automaticky. Prece by si nikdo netroufl  jen dat novy vahadla a zase to slozit, kdyz nevi jak na tom jsou ventily a hlava.
Ja myslel, ze pri potkanym motoru jde hlava dolu automaticky. Prece by si nikdo netroufl :-o jen dat novy vahadla a zase to slozit, kdyz nevi jak na tom jsou ventily a hlava. 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 07.08.2010 11:07 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352278 |  |  
					| tief |  |  
		
				
		|     
   | ciste teoreticky piesty by mali zostat ok, ventil ide kolmo na piest ... a stav ventilov sa da zistit zmeranim kompresii ... - samozrejme neni 100% istota ale ked nie su prachy da sa to pouzit ...
ciste teoreticky piesty by mali zostat ok, ventil ide kolmo na piest ... a stav ventilov sa da zistit zmeranim kompresii ... - samozrejme neni 100% istota ale ked nie su prachy da sa to pouzit ... 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 07.08.2010 12:08 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352280 |  |  
					| autodiag | 
			| Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD  , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |  |  
		
				
		|  
     
 | tief napsal(a): no, to je jasne ale vzdy je to o penezich ... a o tom kolik je zakaznik  ochotny a schopny vrazit do opravy ... a go vrsku ktore by po potkani melo spravne nasledovat hranici s cenou za zanovny holomotor - vyhody a nevyhody GO 
 vs jiny motor nebudu rozoberat    tie su jasne
 kdyz mluvis o penezich ,co je lepsi udelat to poradne,rekneme radove 5000 nebo se nato vysr*t a nasledne to stejne udelat vcetne nove hlavy ? (kdyz dobre)..kolik usetris ? kde je ta uspora...tyhle argumenty me zrovno od tebe docela prekvapuji
kdyz mluvis o penezich ,co je lepsi udelat to poradne,rekneme radove 5000 nebo se nato vysr*t a nasledne to stejne udelat vcetne nove hlavy ? (kdyz dobre)..kolik usetris ? kde je ta uspora...tyhle argumenty me zrovno od tebe docela prekvapuji
 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 07.08.2010 12:17 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352281 |  |  
					| autodiag | 
			| Město: Olomouc, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD  , Espace V 1.6DCi, C6 2,2HDi | Počet příspěvků: 6541 |  |  
		
				
		|  
     
 | tief napsal(a): ciste teoreticky piesty by mali zostat ok, ventil ide kolmo na piest ... a stav ventilov sa da zistit zmeranim kompresii ... - samozrejme neni 100% istota ale ked nie su prachy da sa to pouzit ... 
 nezlob se na me ale auta,nejen auta, se neopravuji dle ciste teorie,ale na zaklade zavady kterou naleznes,ne na zaklade zavady kterou jsi zpusobil svoji nedbalosti a nespravnym postupem
 je lepsi rict lidem jak to opravdu je a ne psat vymen vyhadla ,protoze pak  ,jak uz to na takovych forech chodi se toho chytne vice lidi a nasledne tu bude plakat jak je to auto spatny a kolik ho stalo,jak to nic nevydrzi,ale uz se neprizna ze si to zpusobil vlastni hlouposti..staci si to tu procist a myslim ze je jasne co tim myslim
nezlob se na me ale auta,nejen auta, se neopravuji dle ciste teorie,ale na zaklade zavady kterou naleznes,ne na zaklade zavady kterou jsi zpusobil svoji nedbalosti a nespravnym postupem
je lepsi rict lidem jak to opravdu je a ne psat vymen vyhadla ,protoze pak  ,jak uz to na takovych forech chodi se toho chytne vice lidi a nasledne tu bude plakat jak je to auto spatny a kolik ho stalo,jak to nic nevydrzi,ale uz se neprizna ze si to zpusobil vlastni hlouposti..staci si to tu procist a myslim ze je jasne co tim myslim
 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 07.08.2010 13:19 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352290 |  |  
					| c5vyskov | 
			| Město: Vykov, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) Tourer | Počet příspěvků: 612 |  |  
		
				
		|     
 | 100% souhlas s autodiagem. mel jsem klepnuty ventil, 6000km ok, auto jelo normalne, motor mel komprese. az pak se ventil ulomil a a spadl do valce. skoda radove vyssi nez za puvodne jeden ventil a voditko...
100% souhlas s autodiagem. mel jsem klepnuty ventil, 6000km ok, auto jelo normalne, motor mel komprese. az pak se ventil ulomil a a spadl do valce. skoda radove vyssi nez za puvodne jeden ventil a voditko... 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 07.08.2010 14:37 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352294 |  |  
					| komar | 
			| Město: Karlovy  Vary   , Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX Break | Počet příspěvků: 4 |  |  
		
				
		|     
 | Děkuji  těm   co  mi   nabídli   pomoc  a  poslali    plánek  . Jinak  potkaný  to  u mám  po  druhý   poprvý  hned  jak  se  to  koupilo    a  ne  mojí  vinou    opět  borci  z    autorizovaného  servisu  při  rozvodech se  asi  nemění    vodní  pumpa . Stačilo   vyměnit   vahadla   najel  jsem  na  ně   asi   80000km   A  ted se  mi  bohuel  namotal   klínák  do    rozvodů .  Tak  uvidíme  kolik  ted  najedu
  Chápu  e   ti  co  mají  servis  by  to  rozebrali   do  roubku  Ale  praxe  je  troku  jiná
Děkuji  těm   co  mi   nabídli   pomoc  a  poslali    plánek  . Jinak  potkaný  to  u mám  po  druhý   poprvý  hned  jak  se  to  koupilo    a  ne  mojí  vinou    opět  borci  z    autorizovaného  servisu  při  rozvodech se  asi  nemění    vodní  pumpa .
Stačilo   vyměnit   vahadla   najel  jsem  na  ně   asi   80000km   A  ted se  mi  bohuel  namotal   klínák  do    rozvodů .  Tak  uvidíme  kolik  ted  najedu :-d   Chápu  e   ti  co  mají  servis  by  to  rozebrali   do  roubku :-d Ale  praxe  je  troku  jiná 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 07.08.2010 23:26 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2352307 |  |  
					| jruze |  |  
		
				
		|  
     
   | komar napsal(a): Děkuji  těm   co  mi   nabídli   pomoc  a  poslali    plánek  . Jinak  potkaný  to  u mám  po  druhý   poprvý  hned  jak  se  to  koupilo    a  ne  mojí  vinou    opět  borci  z    autorizovaného  servisu  při  rozvodech se  asi  nemění    vodní  pumpa . 
Stačilo   vyměnit   vahadla   najel  jsem  na  ně   asi   80000km   A  ted se  mi  bohuel  namotal   klínák  do    rozvodů .  Tak  uvidíme  kolik  ted  najedu      Chápu  e   ti  co  mají  servis  by  to  rozebrali   do  roubku    Ale  praxe  je  troku  jináVentily to na 90% přeijí,ale ránu dostaly,zdvihátka vdy KO(sací) , - no a vačky? ty zubatý kolečka nejsou zajitěné z důvodu ochrany pístů a ventilů-na 90% se pootočí(tam záleí tak trochu na rychlosti)teď je otázka o kolik a to nikdo nedokáe(tady)změřit-nastavit se to dá,ale pokud se to hne i nepatrně tak to vizuélně nepozná ale... (no zkus si označit nové a a se to potká tak se na ty značky podívej.Moje informace je taková e se hnou vdy - proto zn.servis mnění po kadé za nové.No a sundat hlavu? - no na svém jsem chtěl tu prasárnu udělat (bez sundání hlavy) dopadl jsem tak e jsem si přidělal práci s nastavením,montáí nástavby a následně jsem tu hlavu sundaval kvůli borbelu(karbonu),který mi tam napadal při demontái střiků(tomu se nijak neubrání nikdo)A sundání hlavy je záleitost práce + 1000,- těsnění - to je sakra poloka....
Ventily to na 90% přeijí,ale ránu dostaly,zdvihátka vdy KO(sací) , - no a vačky? ty zubatý kolečka nejsou zajitěné z důvodu ochrany pístů a ventilů-na 90% se pootočí(tam záleí tak trochu na rychlosti)teď je otázka o kolik a to nikdo nedokáe(tady)změřit-nastavit se to dá,ale pokud se to hne i nepatrně tak to vizuélně nepozná ale... (no zkus si označit nové a a se to potká tak se na ty značky podívej.Moje informace je taková e se hnou vdy - proto zn.servis mnění po kadé za nové.No a sundat hlavu? - no na svém jsem chtěl tu prasárnu udělat (bez sundání hlavy) dopadl jsem tak e jsem si přidělal práci s nastavením,montáí nástavby a následně jsem tu hlavu sundaval kvůli borbelu(karbonu),který mi tam napadal při demontái střiků(tomu se nijak neubrání nikdo)A sundání hlavy je záleitost práce + 1000,- těsnění - to je sakra poloka....
 
 |  
				|  |  
 		
		
		
		| 
			| 10.04.2011 13:21 -
		Re: Vačkové  hřídele  2,2 hdi | 2383314 |  |  
					| Mamlas |  |  
		
				
		|  
     
   | Pri zahratem motoru na provozni teplotu mi na volnobeh neco chrasti (mozna to neni spravne slovo) v motoru. Vypada to podle zvuku, ze je to nekde od vackovych hridelu a retezu. Nesetkal se nekdo z vas s tim, ze by byl treba retez uz vytahany a chrastil? Je tam jeste napinak retezu, ale na nem snad nema co odejit. Mozna jeste zdvihatka. Jeste otazka kolik takovy retez a napinak muze stat?
Pri zahratem motoru na provozni teplotu mi na volnobeh neco chrasti (mozna to neni spravne slovo) v motoru. Vypada to podle zvuku, ze je to nekde od vackovych hridelu a retezu. Nesetkal se nekdo z vas s tim, ze by byl treba retez uz vytahany a chrastil? Je tam jeste napinak retezu, ale na nem snad nema co odejit. Mozna jeste zdvihatka.
Jeste otazka kolik takovy retez a napinak muze stat?
 
 |  
				|  |  
 
 
 |  | 
 |  |