Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Motor, převodovka, výfukový systém / Turbo 1.6 HDi / C5 II
|< < 1 2 3 4 5 6 ... 17 > >|
08.02.2011 19:14 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2372562
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
nijako, len preocit a potom zasa otvorit a ocistit co sa vyplachlo

preto je nutne pouzivat kvalitny olej a menit ho aspon pri 15t km ....

08.02.2011 19:25 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2372564
J.Reno
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 71
99 Poslat soukromou zprávu
používám 5W40 a měnim po max.15tkm ale holt už to asi svoje mělo za sebou,doufám že nebude v háji olejový čerpadlo,to by mě asi trefilo.Ale víš co je to za práci to tam všechno okolo toho turba a tý vany nacpat

08.02.2011 19:27 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2372565
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
no... asi je nejaky dovod preco pisu vymenit cerpadlo ...
nemyslim zeby sa tomu zubovemu cerpadlu mohlo nieco stat, skor si myslim ze je to kvoli cisteniu systemu ...

08.02.2011 19:45 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2372568
J.Reno
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 71
99 Poslat soukromou zprávu
Oni píšou,co jsem tal četl,vyměnit všechno,asi se nepočítá s tím,že se to dá vyčistit,no zlusím změřit tlak a průtok,no to bude něco.jo nevíš jak se vyndavá chladič vzduchu?!!!

09.02.2011 06:33 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2372591
JirkaŘ
Město: Havířov-město, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 510

99 Poslat soukromou zprávu
Vím že motor 1,6 HDi není 2,2 HDi (nebo 2,0 HDi která má stejný díl chladiče vzduchu) ale myslím že princip by měl být stejný. Tedy nějaký ten šroubek a uchycení na silentbloky... zkus se podívat tady :
.link.
(postup demontáže včetně fotek)
Tak díval jsem se a bude to podobné, mᚠakorát jinak dané hadice a intercooler je taky trošku jiný, ale ne o moc a princip je fakt stejný. Pomůžou ti tyhle obrázky - v příloze

Přílohy:
přípoj vzduchu 1,6 HDi.jpg ( 68752b ) -
přípoj vzduchu 1,6 HDi 2.jpg ( 83454b ) -
intercooler 1,6 HDi.jpg ( 29943b ) -

09.02.2011 17:34 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2372652
J.Reno
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 71
99 Poslat soukromou zprávu
tak jsem dneska mimo jiné zkoušel vyndat ten intercooler, a za boha nemůžu přijít na to,jak ho vycvaknout,šroub jsem žádnej nenašel a vypadá to,že je tam jen nasazenej,ale bojim se víc zabrat.

09.02.2011 20:23 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2372680
JirkaŘ
Město: Havířov-město, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 510

99 Poslat soukromou zprávu
Měl jsi sundané obě hadice intercooleru ? Potom opravdu stačilo sdělat držák vrchního silentbloku a celý intercooler vytáhnout z motorového prostoru nahoru. Držák silentbloku držel jen na 1 šroubku na klíč tuším že č. 8 (vidlicový). Na tomhle přiloženém snímku to je šroubek červeně zakrpužkovaný spodní. (dále pak je zakroužkovaná spona hadice a čidlo tlaku turba)

Přílohy:
DSCN1724.JPG ( 200933b ) -

20.02.2011 13:39 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2374443
J.Reno
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 71
99 Poslat soukromou zprávu
čau,tak mám autí opravený,ale ted koukám,když nastartuju,tak okamžitě na turbu přitáhne ten podtlak co ovládá lopatky.za boha si nemůžu vzpomenout zda to má být při volnoběhu přitažený podtlakem nebo se to má přitahovat až při akceleraci???

20.02.2011 17:03 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2374477
Jimmivon
Město: Blížkovice, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 124
99 Poslat soukromou zprávu
Hned po startu se to pritahuje na max!

08.03.2011 20:21 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2376761
J.Reno
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 71
99 Poslat soukromou zprávu
a při kolika cca otáčkách by měl začít povolovat,jsem dnes koukal,že to začíná povolovat až někde kolem 3500,se starým turbem mi přišlo,že se to hýbalo dřív.

08.03.2011 21:52 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2376775
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
J.Reno napsal(a):
a při kolika cca otáčkách by měl začít povolovat,jsem dnes koukal,že to začíná povolovat až někde kolem 3500,se starým turbem mi přišlo,že se to hýbalo dřív.

Nesledují se samotné otáčky, ale porovnává se doporučený (podle mapy otáčky-požadovaný_výkon-vhodný_tlak) a skutečný tlak za turbem - když je moc vysoký, začne se turbo omezovat. Takže pokud se opravdu otáčky, kdy se začne turbo přivírat, liší od starého turba, asi nové turbo méně tlakuje (ale totéž podle mě udělá třeba rozdíl mezi starým a novým vzduchovým filtrem)
Z praxe nevím, můj motor se do takových otáček nedostává.

08.03.2011 22:07 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2376778
J.Reno
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 71
99 Poslat soukromou zprávu
chápu to teda dobře,že pokud je podtlak přitaženej na max.turbo tlačí co může a postupným povolováním ubírá tlak do motoru?

08.03.2011 22:09 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2376779
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
pri 1.6 .. je to opacne, max podtlak = zatvorene turbo

(takisto aj 2.2)

edit:
t.j. bez podtlaku vali maximum co moze, preto ak zblbne podtlak tak diagnostika hlasi vysoky tlak turba a motor padne do nudzaku (aby netrhlo hadice atd.) kde ide len do nejakych otacok kde to turbo nenatlaci nebezpecne moc

08.03.2011 22:14 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2376780
J.Reno
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 71
99 Poslat soukromou zprávu
tak je mi to jasný,asi bude tlačit dost

09.03.2011 00:42 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2376783
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
pri 1.6 .. je to opacne, max podtlak = zatvorene turbo
(takisto aj 2.2)

edit:
t.j. bez podtlaku vali maximum co moze, preto ak zblbne podtlak tak diagnostika hlasi vysoky tlak turba a motor padne do nudzaku (aby netrhlo hadice atd.) kde ide len do nejakych otacok kde to turbo nenatlaci nebezpecne moc

To je špatně, je to opačně.
Turbo 1.6HDI jsem bez podtlaku měl (vadná hadička podtlaku) a tlak byl nízký - auto nejelo.
V nízkých otáčkách má být turbo roztočené na maximum, proto se po nastartování podtlakový ventil přesune z default stavu bez podtlaku (minimální otáčky turba) do opačné polohy s maximálním podtlakem (maximální otáčky a tlak turba).
U 2.2HDI to možná je, jak píšeš ty, ale u 1.6HDI je to, jak píšu já.

09.03.2011 09:53 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2376795
J.Reno
Město: Mratín, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 71
99 Poslat soukromou zprávu
kucí tak se shodněte,protože kdyby to bylo jqak píše Tomas,tak bych musel na diag.

09.03.2011 09:59 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2376796
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1827
99 Poslat soukromou zprávu
offtopic
TomasT vs. jumep
...
FIGHT !

09.03.2011 10:14 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2376798
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
ja sa s nikym nebijem ...
ROUND 4 - Fight

len oznamujem to co tam je, GARRET turbo a podtlakom zavierane turbo
ak mu vytiahnes podtlak tak padne motor do nudzaku lebo bude mat moc natlacene, to si moze skusit kazdy sam ak chce vediet ako je to jazdit v nudzaku a chce do toho rypat

09.03.2011 10:22 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2376801
TomasT
Město: Praha 15, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 1470
99 Poslat soukromou zprávu
Zrovna u Tiefa před domem jsem ten popsaný problém řešil - na diagnostice nalezený nízký tlak za turbem (v zásadě jen atmosférický) - a sám řekne, co se stalo, když jsme na ovládacím podtlakovém ventilu vyvolali podtlak přes druhou hadičku nasátím pusou - tyčka se podtlakem přesunula a jak se najednou turbo i motor roztočily
Teda jestli si to ještě pamatuje, bylo to v létě.

09.03.2011 10:33 - Re: Turbo 1.6 HDi / C5 II 2376803
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
hmm .. najblizsie ked tu nieco bude tak sa na to pozrem ...
ale fakt mam dojem zeby tam malo byt turbo zatvarane podtlakom

|< < 1 2 3 4 5 6 ... 17 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator