Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Oprava nefunkčného spínača motoru BHI
07.11.2014 18:25 - Oprava nefunkčného spínača motoru BHI 2748682
Centaury
Město: Liptovský Mikuláš, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW)Počet příspěvků: 11
99 Poslat soukromou zprávu
Keď prestane hydroactive čerpadlo fungova (alebo sa točí stále, aj ked by už nemalo, čo sa dá overi tak že sa vytiahne konektor zapojený do IN, na obr2. A po vytiahnutí ostáva stále v chode)
V mojom prípade nešlo vôbec... tak z prvej ma napadlo že asi odišla cievka v motore a bude treba vymeni celý blok BHI, ktorý ovšem nie je najlacnejší ani z bazáru. Pri bližšom skúmaní som prišiel na to že odišlo len elektrické relé zložené z dvoch výkonových power switch tranzistorov IPS0551T Obr1 (našiel som ich len na ebay), ktoré sa nachádza na el. motore čerpadla a ide doň trojica káblov. Vidno na Obr2 v zelenom štvorci
Poskúšal som naozaj vela alternatív ako tento switch opravi len výmenou za iné podobné mosfety dostupené na SR. No po tom ako som odpálil zopár nie lacných, som sa rozhodol pre radikálnejšie riešenie a to da tam mechanické relé. Pre istotu som zvolil až 70A a 12V ,ktoré som už lubovolným mosfetom spínal miesto motora. Celkom sa mi zdal vhodný aj IRFZ44N. Dalo by sa to spravi aj s relátkom na 5 Voltov napriamo, ale toto sa mi zdalo lepšie, kvoli ochrane a kompatibilite výstupou z počítača BHI.
Celý elektrický blok ktorý sa nachádza na motore som odletoval Obr2, tak že z motora ostali trča len dva káble. Z motora trčia pekne farebné červený a čierny , ale z konektora su to nejaké už neviem aké farby tak si ich pôvod overíme radšej multimetrom. Jeden z nich je ZEM, to si overíme multimetrom pípnutím na kostru auta a druhý je +12V, ktorý putuje od vežkej poistky číslo 8 (40A) Obr3. Kabelហzapojíme s našou alternatívou zostavenou podla schémy a všetko by malo fungova. Ja som to všetko natlačil do hliníkovej doštičky ktorá slúži tak tiež ako chladenie. Ale samotný mosfet zabezpečuje v našom prípade už len spínanie relátka, takže chladič mu nie je vôbec treba. Stačí to všetko necha len volne na kábloch a sky do nejakej scamáckej krabičky aby sa tam nedostala voda. Akurát odpormi R1 a R2 som si už nie presne istý hodnotami. AK by niekomu nešlo stačí ma kontaktova pozriem sa čo som tam dal. Odporúčam letova výkonovú čas , kedže tam tečú prúdy okolo 30A, nejaká zle zaistená svorka, by sa mohla vypomsti. Jeden tenký káblik ktorý nám ostal, je vlastne riadením z počítača hydroactivu. Ten naletujeme na nohu odporu R1...v schéme som to označil ako „IN“
Pred tým ako budeme čokožvek robi buď odpojíme batériu alebo stačí aspoň vytiahnu konektor počítača hydroactivu a spomínanú vežkú poistku číslo 8
Celá táto sranda ma stála cca 10€, pričom všade v servisoch a u "odborníkov" mi kázali rovno zháňa celý blok BHI. Celé to na konci funguje ako originál...

Přílohy:
irfz44n.pdf ( 103662b ) -
Obr1.jpg ( 302563b ) -
obr2.jpg ( 136030b ) -
Obr3.jpg ( 96756b ) -
schema.jpg ( 75556b ) -

07.11.2014 18:29 - Re: Oprava nefunkčného spínača motoru BHI 2748695
Centaury
Město: Liptovský Mikuláš, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW)Počet příspěvků: 11
99 Poslat soukromou zprávu
Nejak takto to vyzeralo pred zapojením

Přílohy:
2014-09-18 00.18.16.jpg ( 2014597b ) -
2014-09-18 00.19.34.jpg ( 2198078b ) -

07.11.2014 20:08 - Re: Oprava nefunkčného spínača motoru BHI 2748829
Henry
Město: Hradec Kralove, Auto: Citroën C5 I 2.0i 16v X BreakPočet příspěvků: 258
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Podle mě IRFZ44 není zrovna vhodná náhrada. Já bych radši použil IRL3803, u nás stojí 33Kč.

07.11.2014 21:10 - Re: Oprava nefunkčného spínača motoru BHI 2748897
Centaury
Město: Liptovský Mikuláš, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW)Počet příspěvků: 11
99 Poslat soukromou zprávu
ono to je jedno čo tam dáš... na spínanie toho relátka, je možné použi aj žubovolný NPN tranzistor, irfz44n som mal poruke tak som ho použil

08.11.2014 11:34 - Re: Oprava nefunkčného spínača motoru BHI 2749088
PATaMAT
Město: Brno, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v Exclusive BreakPočet příspěvků: 1294

U??vate? Poslat soukromou zprávu
dobrá práce

04.12.2014 01:52 - Re: Oprava nefunkčného spínača motoru BHI 2760811
pkod
Město: Praha, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v X BreakPočet příspěvků: 11
99 Poslat soukromou zprávu
Bez osobni zkusenosti s opravou si dovolim par technickych pripominek:
Tesi me, ze se nekdo pousti do skutecne opravy, ne jen prehazovani "krabicek". Super prace. Myslim si, ze pro mene zkusene je vsak potreba upozornit i na par ALE.

IPS0551T je inteligentni spinac 40V 100A s integrovanou ochranou na proud, teplotu a prepeti. Nahrada holym MOSFETem, natoz relatkem, neresi predevsim nadproudovou a tepelnou ochranu. Je tak nezanedbatelne riziko naslednych skod (vybita baterka je optimisticky scenar, vyhorele auto ten cernejsi).

Osobne bych misto puvodniho (pokud by se nedal sehnat) uvazoval o necem funkcne podobnem. Treba BTS3160D, AUIPS1011 nebo alespon VNP35NV04, VNP49N04, BTS142. Vim, dostupnost je take spatna...

Jeste spekulace k puvodnimu problemu. Nebyla pricinou selhani nahodou detekce nadroudu pri pokusu o zapnuti a rekce ochrany spinace? To by mohlo ukazovat opravdu na poskozeny motor...

Provizorni nahrada (bez funkce ochran) zminovanym MOSFETem IRL3803 by mela zabrat i bez rele. Pokud tedy neni vadny ten motor.

04.12.2014 09:46 - Re: Oprava nefunkčného spínača motoru BHI 2760880
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
moja skusenost je ze z 90% ROHS cin po rokoch praskne, zacne to iskrit a to prevali tie tranzistori (ked som na taky motor dal krabicku z ineho bhi, chodi dodnes)

na jednom to uhorelo tak ze polovica plosaku bola vo vzduchu

05.12.2014 00:41 - Re: Oprava nefunkčného spínača motoru BHI 2761281
Centaury
Město: Liptovský Mikuláš, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.2 HDi 16V 204k (150kW)Počet příspěvků: 11
99 Poslat soukromou zprávu
pkod napsal(a):
Bez osobni zkusenosti s opravou si dovolim par technickych pripominek:
Tesi me, ze se nekdo pousti do skutecne opravy, ne jen prehazovani "krabicek". Super prace. Myslim si, ze pro mene zkusene je vsak potreba upozornit i na par ALE.

IPS0551T je inteligentni spinac 40V 100A s integrovanou ochranou na proud, teplotu a prepeti. Nahrada holym MOSFETem, natoz relatkem, neresi predevsim nadproudovou a tepelnou ochranu. Je tak nezanedbatelne riziko naslednych skod (vybita baterka je optimisticky scenar, vyhorele auto ten cernejsi).

Osobne bych misto puvodniho (pokud by se nedal sehnat) uvazoval o necem funkcne podobnem. Treba BTS3160D, AUIPS1011 nebo alespon VNP35NV04, VNP49N04, BTS142. Vim, dostupnost je take spatna...

Jeste spekulace k puvodnimu problemu. Nebyla pricinou selhani nahodou detekce nadroudu pri pokusu o zapnuti a rekce ochrany spinace? To by mohlo ukazovat opravdu na poskozeny motor...

Provizorni nahrada (bez funkce ochran) zminovanym MOSFETem IRL3803 by mela zabrat i bez rele. Pokud tedy neni vadny ten motor.

o tomto viem a som si toho vedomý, že týmto som sa pripravil o tepelnú, napatovú a prúdovú ochranu, inak by to bolo takto (jednoduchšie) už od výroby, ale celkom ma to už rozčužovalo, zháňa a dokola to rozobera,tak som vedel že takto to proste vydrží.Nemyslím si síce že by mi zrovna šlo vyhorie auto, ale vybitá baterka alebo pri dlhom točení aj prepálenie cievky motora je celkom reálne. Ale už je to tak skoro rok a zatilaž žiadny problém...
Jedna vec ma celkom potešila že sa motor teraz vobec nezasekáva, pri originále bol prúd zavislý na teplote a niekedy ked sa motor mal rozbehnu do pomalších otáčok sa zasekol a vyalo poisku, po výmene za relé sa to už nestalo... Aj ked určite ho už bude treba aj vyčisi, uhlíky minimálne....

05.12.2014 09:53 - Re: Oprava nefunkčného spínača motoru BHI 2761386
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 17328

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
to je presne to o com pisem, bol tam uz studenak a vtedy sa to takto sprava
mal som tu pripad ked bhi isla len pri vypnutom motore, ked sme nakonec pozreli na tranzistori tak jeden bol zhorety a druhy dokazal spustit motor len ked bolo nizsie napatie
tych ludi chodiacich s relatkom je pomerne dost co uz ja viem ...

29.02.2016 21:24 - Re: Oprava nefunkčného spínača motoru BHI 2923965
zhrado
Město: Zh, Auto: Citroën C5 I 2.0HDi SXPočet příspěvků: 767
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Díky za toto vlákno. Ak by boli dáke nové nápady tak doplnte.


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator