Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

||
 

 Diskuzní fórum / Elektrika, elektronika, multimedia / Ventilátor beží i po vypnutí motora
|< < 1 2 3 4 5 > >|
07.10.2009 22:25 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1107190
Sena
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 72

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Tak já mám možná problém opačný mě větrák před chladiči asi nespíná.
Jelikož když bylo vedro a já měl zapnutou klimu tak když jsem stál na místě (zapnutý motor) tak to špatně chladilo, jakmile jsem se rozjel tak po chvilce začala chladit normálně, při zastavení na křižovatce po chvilce zase chladila málo. když jsem se kouknul na ventilátor jestli běží tak nic .
Já si myslím, že jestliže je zapnutá klima tak by měl běžet nepřetržitě. Myslím si to dobře??? Nebo je tam ještě nějaká závislost???

Díky za rady

08.10.2009 07:31 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1107196
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD ,Fiat 500ePočet příspěvků: 6092

U??vate? Poslat soukromou zprávu
ventilator ridi jednorka motoru v tom problem nehledej
podle typu auta spinaji rychlosti ventilatoru bud rele rizene analogove nebo jednotka vetilatoru ruzena po CAN nebo PWM
takze draty konektory,patice,pojistky ,cidly teploty vody/tlaku klimatizace

08.10.2009 09:58 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1107207
Sena
Město: Pardubice, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi SX BreakPočet příspěvků: 72

Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Díky za odpověď.......
Tak jestli jsem to dobře pochopil tak to není pravidlo že při zapnuté klimě musí ventilátor automaticky běžet? že je spínání řízeno dle "požadavku" klimy (tlak, teplota...) a samozřelmě teploty vody
- pojistku takovou tu velikou v motoru jsem kontroloval jako první ta je O.K
- konektory, patice, spoje, dráty , chod ventilátoru (funkčnost) na přímo z bat. můžu zkontrolovat až sundám nárazník
- čidlo teploty/ tlaku klimy asi sám nezkontroluji - řekne (ukáže) to diagnostika? , že je třeba vadný ten či ten, nebo už to je třeba načtený v paměti? že nesepnul ventilátor z toho či toho důvodu?

Vin auta mám: ...........301925, motor D4HX - jestli bys mi mohl zjistit jak je řízený ventilátor

Jinak díky

08.10.2009 10:33 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1107208
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD ,Fiat 500ePočet příspěvků: 6092

U??vate? Poslat soukromou zprávu
na to neni potreba VIN C5 I maji rizeni analogove

11.10.2009 07:18 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1107356
chard
Město: Plzeň, Auto: Počet příspěvků: 38
99 Poslat soukromou zprávu
Tak problém s dlouho běžící saharou saharou se zdá být vyřešen!!!Na Peugeot clubu se řešila naprosto stejná záhada s 10minut běžící saharou u motoru 1,6HDI na 407 a vysvětlení se zdá být logické a nic nestojí.
.link.
a budete spát klidněji.

11.10.2009 08:29 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1107357
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD ,Fiat 500ePočet příspěvků: 6092

U??vate? Poslat soukromou zprávu
nechci zasahovat do tveho klidneho spani ale nejsem si zcela jistej co resp jak by FAP sepnul ventilator....jedine ze by ECU spinala ventilaor za ucelem ochlazeni FAP coz zase na druhou stranu neni potreba ,ten se ochladi sam

11.10.2009 09:03 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1107358
chard
Město: Plzeň, Auto: Počet příspěvků: 38
99 Poslat soukromou zprávu
Vzhledem k tomu že FAP je mezi zadní stěnou chladiče a motorem tak se to možná spouští z prevence,teplota při činnosti FAP bude jistě vysoká a jak píší u Pažoutů je motor 1,6 HDI jediný který má FAP na tomto místě,ostatní motory ho mají pod autem tam se jistě ochladí proudem vzduchu lépe než u motoru a navíc je celý spodek zakrytován a proudění vzduchu stěžuje chladič a výparník klimatizace.Jediný motor u kterého jsem našel nějakou informaci o tomto problému je motor 1,6HDI,a to jsem prošel za poslední půlrok snad všechny fóra kde by něco na toto téma mohlo být.Většinou se řeší,že jim Sahara nespíná.FAP v činnost asi uvede ECU,tak by se s tím mohla sepnout i Sahara.

11.10.2009 09:10 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1107359
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD ,Fiat 500ePočet příspěvků: 6092

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tezko rict zas nevidim duvod chladit "rouru" FAP po vypnuti motor navic je si potreba uvedomit ze cisteni FAP probiha cca jednou za 800 Km (ovsem dle stavu)
ano proudu vzduchu brani chladic vody a kondenzator klimy ale ne tak jak si myslis ..vzduchu se tam naporem dostane pomerne dost....
porad ale nevidim duvod FAP chladit..spis naopak postupne ochlazovani je setrnejsi nez nucene

11.10.2009 09:43 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1107361
chard
Město: Plzeň, Auto: Počet příspěvků: 38
99 Poslat soukromou zprávu
Možná to spíná proto,aby se odvětrával celý prostor motoru,na FAP by to stejně přímo vzduch nefoukalo,interval kdy se to sepne by odpovídal cca 900 km a včera jsem zastavil po jízdě cca 80 km po dálnici,ventilátor běžel 9min,40 sec po vypnutí motoru,za cca 30 minut jsem popojel cca 5km a po celou dobu pravděpodobně probíhala regenerace FAP,zvuk motoru byl takový hrubší(dunivý)a tento zvuk je prý projevem činnosti FAP.Zastavil jsem a opět 9minut 40sec běhu ventilátoru.Pak cesta zpět velice svižnou rychlostí a TICHO.Další spuštění sahary můžu očekávat za zhruba 900 km,ale při větší části krátkých jízd to bude méně.Už si na to vedu statistiku.Dalších 750 kč za diagnostiku už nehodlám investovat,to jsem udělal dvakrát a nic jsem se nedozvěděl.Počkám až se něco úplně rozbije a pak to nechám opravit a bude to můj první a poslední Citroen.Jak se zdá tato záhada trápí jen majitele 1,6 HDI a NIKDO to zatím nevyřešil,asi to bude zajímavá vlastnost tohoto motoru.

11.10.2009 10:11 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1107365
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD ,Fiat 500ePočet příspěvků: 6092

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jojo mozna tahle varianta je ale opravdu by me tohle nenapadlo ....no frantici se pokud to tak je zase predvedli

11.10.2009 10:32 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1107367
chard
Město: Plzeň, Auto: Počet příspěvků: 38
99 Poslat soukromou zprávu
Jsem rád že i odborník připouští tuto variantu.Já tu C5 miluji,pohodlíčko,letos dovolená v Itálii se spotřebou 4,5 l nafty,ale když zastavím a slyším ten ventilátor tak bych to auto přetrhl.Pak je nějaký čas ticho a vše je odpuštěno,tak dobrá závěr si tedy udělám že je to možná vlastnost a software made in France a dál to neřeším jako ostatní.Horší by bylo kdyby se přehříval a sahara neběžela.Díky za odpovědi

11.10.2009 17:25 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1107388
jumep
Město: Piestany, Auto: Citroen C6 2.7HDiPočet příspěvků: 16816

Moder?tor Poslat soukromou zprávu
len taka otazka, nejde rura niekde v blizkosti tepelneho cidla chladica? zeby to rozpaleny fap filter zohrieval zvonku natolko ze sa to zopne?

druha teoreticka vec je mozne ze skutocne po zastaveni pre istotu chladi motorovy priestor saharou aby nedoslo kvoli rozpalenemu filtru k vznieteniu nejakeho plastu

to ze to ma na svedomi fap, znie logicky

11.10.2009 17:30 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1107389
autodiag
Město: U Olomouce, Auto: Toyota C-HR 1.8HSD ,Fiat 500ePočet příspěvků: 6092

U??vate? Poslat soukromou zprávu
jumep napsal(a):
len taka otazka, nejde rura niekde v blizkosti tepelneho cidla chladica? zeby to rozpaleny fap filter zohrieval zvonku natolko ze sa to zopne?


na chladici neni zadne cidlo

08.12.2009 10:26 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1428973
šedivák
Město: Nebílovský Borek, Auto: Citroën C5 II 2.0HDi 16v SX BreakPočet příspěvků: 39
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Prosím nekamenujte mě, ale...
Mám v XA 2,1TD tedy úplně jiný motor, ale tenhle problém jsem měl taky a dost dlouho. Jednou při běhu sahar jsem zkusil zavaklat (na mém motoru) hnědým čidlem teploty vody a ozvalo se cvaknutí relátka a sahary se zastavili. Přihnul jsem čidlu pacičky a je klid.

08.12.2009 11:18 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1428974
tief
Město: Praha, Auto: Počet příspěvků: 1817
Administr?tor Poslat soukromou zprávu
Neco k dochlazovani: zistene ze i V6 pri fakt vysokej teplote motora ( rucicka hodne nad stredom ukazovatela ) dochlazovala zhruba 10 minut. Pri beznom jazdeni aj v lete a pri vysokej teplote s klimou rucicka nepresiahne stredovu polohu - a v tomto pripade auto vobec nedochlazuje.

08.12.2009 22:44 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1429018
Nezmar
Město: Okříšky, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 106

U??vate? Poslat soukromou zprávu
Já jsem si všiml již několikrát že se mě při regeneraci FAP spíná sakhara. Teď po vyčištění FAP to bylo po 780 km. Po zkončení regenerace vše zase v normálu - 2,2 HDI

08.12.2009 22:48 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 1429019
Poffa
Město: Spišská Belá, Auto: Citroën C5 III (X7) 2.0 HDi 163k (120kW) TourerPočet příspěvků: 277
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Mne sa to ešte nezaplo

17.10.2011 20:45 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 2419685
jardas
Město: Kostomlaty p/Mil, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
Dneska ráno se mi to stalo taky. Přijedu do práce (cca 8°C) a běží sahara na plný kule, po práci jsem se zastavil za známým ze servisu od Peugeotů, sice jim zrovna nafungovala diag. Na moje tvrzení že vody mám dost, teplota vody taky v normálu mi řek, že to může bejt klidně způsobený tím že FAP regeneruje. Ale jako pěkně mě to ráno vyplašilo co si budem povídat, kór když auto mám teprve tejden

17.10.2011 23:19 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 2419720
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11024

U??vate? Poslat soukromou zprávu
To není tím že by FAP regeneroval,ale tím že teplotní čidlo ve FAP filtru vykazuje velkou teplotu a proto běží ventilátor sahary aby ho ochladil - to se ti může stát i po rychlé jízdě nebo v létě ve vedru

18.10.2011 20:39 - Re: Ventilátor beží i po vypnutí motora 2419841
jardas
Město: Kostomlaty p/Mil, Auto: Citroën C5 II 1.6HDi 16v SXPočet příspěvků: 72

99 Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
To není tím že by FAP regeneroval,ale tím že teplotní čidlo ve FAP filtru vykazuje velkou teplotu a proto běží ventilátor sahary aby ho ochladil - to se ti může stát i po rychlé jízdě nebo v létě ve vedru

no jasný, ale vysoká teplota tam je páč ten filtr regeneruje ne ? Jak by se tam jinak vzala ? A je fakt, že teď ten den vykazoval vyšší spotřebu, což by odpovídalo...

|< < 1 2 3 4 5 > >|


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator