Jméno
Heslo
Trvale přihlásit 
Nová registrace
Èesky English
Vyhledávání
Rozšírené ...

 

 Diskuzní fórum / Podvozek, kola, uložení / poloosa
|< < 1 ... 7 8 9 10
12.08.2023 12:44 - Re: poloosa 3366185
tomcatt
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 12
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
Hanz 397 napsal(a):
V tom ložisku by vůle být neměla.
Jen pro zajímavost tohle (příloha) už mělo vůli hodně velkou...


take si myslim, ze to lozisko/cast by nemela cestovat, jeste me napadlo, jestli se nehybe cele lozisko ve futrale, ale vypada to, ze ne. Nemelo by jak, pokud by se nejakym zahadnym zpusobem nezmensily/neuhnily ty extentricky hlavy zajistovacich sroubu. Vi nekdo jestli se to lozisko pri vymene poolosy pouze vsune do tohoto futralu nebo je potreba to tam tlacit silou? V ramci zuzeni problemu a snizujicimu se huceni pri zataceni doleva jsem podle "lidove pranostiky" vymenil leve predni lozisko, ktere by melo byt pri zataceni vlevo odlehcene. No a dle predpokladu ZADNA zmena ...takze me jeste ceka pro jistotu prave a pak uz zbyva poloosa...pak nevim co uz...zvlastni je, ze to huceni nemelo zadny vyvoj...najednou se objevilo a pozvolna zvysuje intenzitu.....

12.08.2023 16:34 - Re: poloosa 3366190
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
To ložisko je jen zasunuté a ty zajišovací šrouby drží jen venkovní kroužek ložiska - je to jen vodící ložisko - maá axiání vůle by neměla vadit ( pokud nehučí ložisko) - zkontroluj uložení převodovky ( silenentblok) - u 4HP 20 běžně praskal šroub uchycení a propadlo se to na nosník a potom je to hlučnější ( je to na osmičce šroubu ) a pokud jezdí poloosa doklepni ten kroužek je jen naklepnutý

12.08.2023 18:39 - Re: poloosa 3366207
tomcatt
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 12
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
To ložisko je jen zasunuté a ty zajišovací šrouby drží jen venkovní kroužek ložiska - je to jen vodící ložisko - maá axiání vůle by neměla vadit ( pokud nehučí ložisko) - zkontroluj uložení převodovky ( silenentblok) - u 4HP 20 běžně praskal šroub uchycení a propadlo se to na nosník a potom je to hlučnější ( je to na osmičce šroubu ) a pokud jezdí poloosa doklepni ten kroužek je jen naklepnutý


diky za tip, vule je fakt mala, je to spise o pocitu, ze kdyz chytnu za poloosu za prevodovkou a zatlacim k naboji tak kdyz ji pustim tak citim a slysim neparne klapnuti v diferencialu/dire jak ji pruzina v kloubu vrati zpet..jinak bych si toho nevsimnul.
Sundaval jsem kvuli rozvodum prave zaveseni, pri te prilezitosti jsem take menil prave "tahlo zachytu reakce" , guma uvnitr byla utrzena. Ulozeni prevodovky, tzn. odstrojit krabici s elektronikou? .....jen pro jistotu, myslis sroub oznaceny v priloze ? Sroub praska sam o sobe nebo se vytrhne z toho silentu ? Je pravda, ze vsechny tyhle veci jsou jeste puvodni z fabriky. Stale me mate, ze to huceni ovlivnuje smer zataceni..laicky dotaz...je mozne, ze se pri zataceni v pripade toho praskleho sroubu i hybe mirne motor/prevodovka a ze se to mirne nazvedne z toho nosniku a huceni se zmirni...? Taky je pravda, ze to huceni nejvice vnimam na leve strane, coz by potvrzovalo Tvuj odhad... jestli to sedi na nosniku vlevo, tak je to nejkratsi cesta k ridici...

Přílohy:
silent .jpg ( 130445b ) -

15.08.2023 17:10 - Re: poloosa 3366370
jruze
Město: Radonice Počenická 158, Auto: Citroën C5 II 2.2HDi 16V 125kW Exclusive BreakPočet příspěvků: 11787

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tomcatt napsal(a):
diky za tip, vule je fakt mala, je to spise o pocitu, ze kdyz chytnu za poloosu za prevodovkou a zatlacim k naboji tak kdyz ji pustim tak citim a slysim neparne klapnuti v diferencialu/dire jak ji pruzina v kloubu vrati zpet..jinak bych si toho nevsimnul.
Sundaval jsem kvuli rozvodum prave zaveseni, pri te prilezitosti jsem take menil prave "tahlo zachytu reakce" , guma uvnitr byla utrzena. Ulozeni prevodovky, tzn. odstrojit krabici s elektronikou? .....jen pro jistotu, myslis sroub oznaceny v priloze ? Sroub praska sam o sobe nebo se vytrhne z toho silentu ? Je pravda, ze vsechny tyhle veci jsou jeste puvodni z fabriky. Stale me mate, ze to huceni ovlivnuje smer zataceni..laicky dotaz...je mozne, ze se pri zataceni v pripade toho praskleho sroubu i hybe mirne motor/prevodovka a ze se to mirne nazvedne z toho nosniku a huceni se zmirni...? Taky je pravda, ze to huceni nejvice vnimam na leve strane, coz by potvrzovalo Tvuj odhad... jestli to sedi na nosniku vlevo, tak je to nejkratsi cesta k ridici...


Ano tento šroub praská a na nosník dali gumu( aby to nesedlo na kov ale hluk to přenese stejně) opravit to asi nepůjde a koupit už asi také ne 🤔

16.08.2023 17:14 - Re: poloosa 3366496
tomcatt
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 12
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
jruze napsal(a):
Ano tento šroub praská a na nosník dali gumu( aby to nesedlo na kov ale hluk to přenese stejně) opravit to asi nepůjde a koupit už asi také ne 🤔

Dik za reakci. Tak jsem zkontroloval silentblok u prevodovky. Nejdrive endoskopem, jestli pri zatizeni nesedi na tom ramu..viz prvni dve fotky, levy a pravy bok drzaku. Vypada to, ze je tesne nad tou gumou. Potom, pro jistotu jsem ho i vymontoval. Sroub praskly neni,to by asi sel jednoduse vytahnout z toho silentu a pri pokusu s drzakem v ruce trochu pacit, tak klade velky odpor a chybe se temer neznatelne. Nicmene polovina toho vlisovaneho oceloveho krouzku v drzaku ma na sobe otisk gumy a v gume na ramu je stejny otisk, neni vubec hluboky. Vubec netusim jestli se ten drzak normalne vubec nesmi dotykat te gumy a pripadne jake ma byt mezi nimi spravna mezera. Anebo je ten otisk od toho, ze obcas se motor otrese a drzak vychyli a na chvili se to otre o tu gumu. Nebo je to znamka toho, ze ten silent je v haji a ten sroub s drzakem postupne "spousti" dolu k ramu. Nikde jsem o tom nenasel zadne info ani popis ci nejakou zkusenost s timhle silentem.
Navic jsem zjistil, ze kdyz to huci a trochu pribrzdim tak se huceni znatelne zmensi, stejne jako pri zataceni doleva. Rovnez se v rychlosti nad 70-80km pri pribrzdeni se volant natoci trosicku doprava..asi necely 1cm , jako by leva strana brzidla mene? Pritom pri brzdeni zadne vibrace, brzdi to hladce. Kotouce jsou pred nedavnem meneny a nebyl s nimi zadny problem 15kkm, trmeny chodi hladce....jsem z toho skutecne jelen jeste me napadlo..co pravy silent ?? Mohl by delat to huceni...nosnik motoru se na nem nema kam propadnout, je pod min stale mezera, ale kdyz tam sahnu prstem, tak je tam nejaky tekuty sajrajt, asi je vytekly....

Přílohy:
pic4.jpg ( 126482b ) -
pic3.jpg ( 139289b ) -
pic1.jpg ( 2047614b ) -
pic2.jpg ( 2485400b ) -

17.08.2023 18:57 - Re: poloosa 3366559
Hanz 397
Město: Česká Kamenice, Auto: Peugeot 508 SW GTPočet příspěvků: 2405

U??vate? Poslat soukromou zprávu
tomcatt napsal(a):
Dik za reakci. Tak jsem zkontroloval silentblok u prevodovky. Nejdrive endoskopem, jestli pri zatizeni nesedi na tom ramu..viz prvni dve fotky, levy a pravy bok drzaku. Vypada to, ze je tesne nad tou gumou. Potom, pro jistotu jsem ho i vymontoval. Sroub praskly neni,to by asi sel jednoduse vytahnout z toho silentu a pri pokusu s drzakem v ruce trochu pacit, tak klade velky odpor a chybe se temer neznatelne. Nicmene polovina toho vlisovaneho oceloveho krouzku v drzaku ma na sobe otisk gumy a v gume na ramu je stejny otisk, neni vubec hluboky. Vubec netusim jestli se ten drzak normalne vubec nesmi dotykat te gumy a pripadne jake ma byt mezi nimi spravna mezera. Anebo je ten otisk od toho, ze obcas se motor otrese a drzak vychyli a na chvili se to otre o tu gumu. Nebo je to znamka toho, ze ten silent je v haji a ten sroub s drzakem postupne "spousti" dolu k ramu. Nikde jsem o tom nenasel zadne info ani popis ci nejakou zkusenost s timhle silentem.
Navic jsem zjistil, ze kdyz to huci a trochu pribrzdim tak se huceni znatelne zmensi, stejne jako pri zataceni doleva. Rovnez se v rychlosti nad 70-80km pri pribrzdeni se volant natoci trosicku doprava..asi necely 1cm , jako by leva strana brzidla mene? Pritom pri brzdeni zadne vibrace, brzdi to hladce. Kotouce jsou pred nedavnem meneny a nebyl s nimi zadny problem 15kkm, trmeny chodi hladce....jsem z toho skutecne jelen jeste me napadlo..co pravy silent ?? Mohl by delat to huceni...nosnik motoru se na nem nema kam propadnout, je pod min stale mezera, ale kdyz tam sahnu prstem, tak je tam nejaky tekuty sajrajt, asi je vytekly....

Hele a nezkoušel jsi tam třeba dát jinou gumu (kolo)? Třeba zimák.

24.08.2023 19:57 - Re: poloosa 3366845
tomcatt
Město: Brno, Auto: Citroën C5 I 2.2HDi Exclusive BreakPočet příspěvků: 12
Za?iato?n?k Poslat soukromou zprávu
takze vse je jinak a bylo to nakonec prave lozisko navzdory lidove pranostice, ze lozisko prestane hucet po odlehceni. Tohle prestavalo hucet po zatizeni. Nebylo slysel pri behu na "spalku" ..naboj nemel zadnou vuli a lozisko nebylo pri protaceni hlucne a v kabine byl slyset hluk hlavne vlevo Pri rozebrani melo vybehanou vnitrni drahu, ktera nebyla navic kruznice,ale elipsa. Takze jedine co plati, je pranostika, ze nejcasteji odchazi prave lozisko a to i presto, ze vetsinu kilometru auto najezdilo vlevo ...kazdopadne urceni vadneho loziska zustava stale ducharina...zjevne pripady vyjimaje.

|< < 1 ... 7 8 9 10


  
Uživatelé online  
Nejnovější příspěvky  
Inzerce  
Obrázky  


Š 2007-2017 :: by c5club,optimalizováno pro rozlišení 1024x768, Firefox, Kontakt/Administrator